Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2004, 13:57   #61
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Voorlopig enkel in het schoolreglement veronderstel ik... maar het geeft hoe dan ook extra rechten aan moslimkinderen tov niet moslimkinderen. idem inderdaad voor Joden die ook extra rechten hebben tov niet Joods kinderen.

Er is nog werk op de plank voor gelijke rechten... Vraag is hoe men de lat gelijk gaat leggen ? Extra verlofdagen voor de niet moslims of niet joden ... ?

Ik stel mij trouwens de vraag of zo een schoolreglement met die extra rechten voor andersgelovigen trouwens niet goedgekeurd moet zijn door het mininsterie, van onderwijs in dit geval,.. Dus dan zou het ministerie een ongelijkheid van rechten steunen.. ?

Maar wie of wat ook de officiele toestemming geeft : andersgelovige kinderen(moslims en joden) hebben in dit land meer rechten dan niet gelovige kinderen of katholieke gelovige kinderen. Of het nu een wet is of niet, het is een feit, geen intentie of zo.

sommige partijen zijn al voor minder vervolgd in dit land...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2004, 14:03   #62
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Staat dat dan in een wet of zo? Of heeft een of andere school een uitzonderingsmaatregel goedgekeurd?

Verder wil ik wel benadrukken dat moslims zeker niet de enigen zijn die pleiten voor een herevaluatie van al die katholieke feestdagen. En hoe zit het trouwens met de joden?
Ik vraag mij toch af wat die moslims bezielt, eerst sturen ze hun kinderen naar het vrije Katholieke onderwijs, en dan komen ze klagen dat er geen koran lessen zijn, dat de verlofdagen katholieke feestdagen zijn, dat ze geen hoofddeksels mogen dragen, enz.... Rare bende die moslims
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2004, 14:03   #63
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MT
Blijkbaar kunnen ze u missen op het werk.
Oud 29 oktober 2004, 14:06   #64
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ge weet toch wel dat alleen een dode koning echt koninkLIJK is he..

Of om het met de woorden van FDW te zeggen :

De enige koning die ik respecteer, is er een van hoge gisting

(die kende ik nog nie)
Oud 29 oktober 2004, 14:10   #65
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Voorlopig enkel in het schoolreglement veronderstel ik... maar het geeft hoe dan ook extra rechten aan moslimkinderen tov niet moslimkinderen. idem inderdaad voor Joden die ook extra rechten hebben tov niet Joods kinderen.
Als iedereen nu eens een gelijk aantal kerkelijke feestdagen krijgt, maar ge kunt die invullen naargelang uw godsdienst, zoiets lijkt me wel rechtvaardig te zijn. Weet u trouwens of die moslimkinderen en joodse kinderen die extra dag moeten recupereren?

Citaat:
Ik stel mij trouwens de vraag of zo een schoolreglement met die extra rechten voor andersgelovigen trouwens niet goedgekeurd moet zijn door het mininsterie, van onderwijs in dit geval,.. Dus dan zou het ministerie een ongelijkheid van rechten steunen.. ?
Er is toch vrijheid van onderwijs ?

Citaat:
Maar wie of wat ook de officiele toestemming geeft : andersgelovige kinderen(moslims en joden) hebben in dit land meer rechten dan niet gelovige kinderen of katholieke gelovige kinderen
In sommige scholen.

Ge kunt het ook anders stellen: in het merendeel van de katholieke scholen zijn andersgelovige kinderen VERPLICHT verlof te nemen op een katholieke feestdag, daar waar ze liever op een feestdag voor hun geloof dat verlof opnemen. In die optiek worden ze dus gediscrimineerd ten opzichte van katholieken.
Oud 29 oktober 2004, 14:11   #66
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap
Ik vraag mij toch af wat die moslims bezielt, eerst sturen ze hun kinderen naar het vrije Katholieke onderwijs,
en dan komen ze klagen dat er geen koran lessen zijn, dat de verlofdagen katholieke feestdagen zijn, dat ze geen hoofddeksels mogen dragen, enz.... Rare bende die moslims
De moslims zijn gewoon liberalen en hebben een lidkaart van de VLD. Daarmee zijn al uw opwerpingen ook verklaard.
Oud 29 oktober 2004, 14:25   #67
Tegendradigaard

Standaard

Afschaffing van al die feestdagen voor mijn part... das mijn oplossing natuurlijk.

En andersgelovige kinderen zijn niet echt verplicht he om die katholieke feestdagen thuis te blijven. Wat kan ze in godsnaam tegenhouden om toch naar school te gaan en te eisen dat ze een klaslokaal ter beschikking krijgen en die dag bvb heel de dag koranles zouden krijgen he.

Of gaat ge mij nu wijs proberen te maken dat moslimkinderen liever naar school gaan op pinkstermaandag (om maar iets te noemen) dan dat ze thuis moeten blijven .. och heren ocharme toch nog aan toe. Ik krijg tranen in mijn ogen bij zoveel onderdrukking.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 29 oktober 2004, 14:32   #68
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ge kunt het ook anders stellen: in het merendeel van de katholieke scholen zijn andersgelovige kinderen VERPLICHT verlof te nemen op een katholieke feestdag, daar waar ze liever op een feestdag voor hun geloof dat verlof opnemen. In die optiek worden ze dus gediscrimineerd ten opzichte van katholieken.
Waarom gaan ze dan naar Katholieke scholen. Het is precies zoals de nieuwe omwonenden van zaventem, eerst gaan wonen in het verlengde van een startbaan en dan zagen dat er lawaai is.
Voor moslims en anderen die trager van begrip zijn, in Katholieke scholen zijn de verlofdagen op Katholieke feestdagen, en daarmee uit.
Als de moslims het anders willen, moeten ze maar hun eigen scholen oprichten ofwel kunnen ze het afbollen.
Joden hebben hun eigen scholen en daar nemen ze de verlofdagen op hun religieuze feestdagen
Het zijn blijkbaar terug de moslims en de mulitkuls die een probleem hebben
Oud 29 oktober 2004, 14:33   #69
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En andersgelovige kinderen zijn niet echt verplicht he om die katholieke feestdagen thuis te blijven. Wat kan ze in godsnaam tegenhouden om toch naar school te gaan en te eisen dat ze een klaslokaal ter beschikking krijgen en die dag bvb heel de dag koranles zouden krijgen he.

Of gaat ge mij nu wijs proberen te maken dat moslimkinderen liever naar school gaan op pinkstermaandag (om maar iets te noemen) dan dat ze thuis moeten blijven .. och heren ocharme toch nog aan toe. Ik krijg tranen in mijn ogen bij zoveel onderdrukking.
Ik heb dat toch hierboven al gezegd, dat het een goede oplossing zou zijn om die moslim- en joodse feestdagen te geven in ruil voor schoolplicht tijdens katholieke feestdagen. Er is geen reden om zo smalend of neerbuigend te doen.

Wat ik u wel wil wijs maken, is dat een groep die op basis van zijn geloof feestdagen afdwingt waar alleman moet mee in participeren, daar waar andere geloofsovertuigingen niet soortgelijke feestdagen krijgen, inderdaad discriminatie is. Indien ge dat niet gelooft, stel u eens volgende situatie voor: stel we draaien de rollen om en geven verplichte verlofdagen op alle moslimfeestdagen, daar waar iedereen naar school moet komen met kerstmis, pasen en allerheiligen. Nu gaat gij mij niet vertellen dat op dat moment ge niet mee "discriminatie discriminatie" aan het roepen zijt hé.
Oud 29 oktober 2004, 14:34   #70
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom gaan ze dan naar Katholieke scholen.
Aarde aan CutTheCrap. Die katholieke feestdagen zijn ALGEMEEN GELDEND, niet enkel in katholieke scholen
Oud 29 oktober 2004, 14:37   #71
Tegendradigaard

Standaard

We kunnen natuurlijk ook gewoon de school afschaffen...

Of laat ons de rollen eens omdraaien zouden in Saoudie Arabie of zo de mensen daar ook katholieke feesten kunnen vieren zoals in dit land de moslims hun feesten ?

Oud 29 oktober 2004, 14:41   #72
Tegendradigaard

Standaard

Maar eigenlijk Turkje ben je aan het afwijken he. Hebben NU moslim kinderen in de school van mijn kinderen (in alle 4 de scholen waar ze naar toe gaan trouwens en dan nog in verschillende netten ook) meer rechten dan mijn kinderen als het op verlofdagen aankomt ? Ja of Nee ?

Oud 29 oktober 2004, 14:41   #73
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Aarde aan CutTheCrap. Die katholieke feestdagen zijn ALGEMEEN GELDEND, niet enkel in katholieke scholen
Oh ja, ik welke wet staat dat, dat alle scholen de Katholieke feestdagen moeten respecteren.
Oud 29 oktober 2004, 14:45   #74
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oh ja, ik welke wet staat dat, dat alle scholen de Katholieke feestdagen moeten respecteren.
Weet ik het, ik ben geen rechtenstudent. Zoek het zelf op dan hé.

PS: welke feestdagen hebde gij op uw werk? Is uw werk katholiek? Of zijn het dan toch wettelijke feestdagen?
Oud 29 oktober 2004, 14:47   #75
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Of laat ons de rollen eens omdraaien zouden in Saoudie Arabie of zo de mensen daar ook katholieke feesten kunnen vieren zoals in dit land de moslims hun feesten ?
Het kan me eerlijk gezegd NIETS bommen wat Saudi Arabië zou doen indien blablabla. Zulke argumenten zijn bij uitstek waardeloos. Het is niet omdat mijn buur met zijn auto tegen een muur knalt, dat ik dat ook maar moet doen.
Oud 29 oktober 2004, 14:47   #76
Tegendradigaard

Standaard

en toch even ter vervollediging nog deze aanvulling : in Joodse scholen is het zo dat zij om hun surplus aan verlofdagen op te vangen zij meestal de lessen reeds in augustus aanvangen. Of langer laten doorlopen in juli.

Oud 29 oktober 2004, 14:48   #77
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar eigenlijk Turkje ben je aan het afwijken he. Hebben NU moslim kinderen in de school van mijn kinderen (in alle 4 de scholen waar ze naar toe gaan trouwens en dan nog in verschillende netten ook) meer rechten dan mijn kinderen als het op verlofdagen aankomt ? Ja of Nee ?
Hoeveel keer moet ik nog zeggen dat dat afhangt van het feit of die bijkomende feestdagen al dan niet moeten gerecupeerd worden.
Oud 29 oktober 2004, 14:53   #78
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geef Tegendraadigaard groot gelijk. Het is omwille van die positieve discriminatie t.o.v. de alllochtonen dat er veel mensen voor het Vlaams Blok stemmen. Ze denken dan wel niet aan de andere gevolgen van de fascistiche strekking van het VB, maar ze zijn blijkbaar bereid om het risico te lopen. Zo erg hangt die positieve discriminatie hen de keel uit. En, beste lezer, zeg nu maar niet dat je er nog niets van gemerkt hebt. Als je naar Radio 1 luistert of naar de VRT kijkt kan het je niet ontgaan.
(maar ik heb nu geen tijd om er verder op in te gaan)
Cosmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2004, 14:57   #79
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het kan me eerlijk gezegd NIETS bommen wat Saudi Arabië zou doen indien blablabla. Zulke argumenten zijn bij uitstek waardeloos. Het is niet omdat mijn buur met zijn auto tegen een muur knalt, dat ik dat ook maar moet doen.
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.
Cosmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2004, 15:01   #80
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cosmo
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.
Nog zo ene die denkt dat hij zijn intellectuele ijdelheid (of beter: luiheid) mag tentoon spreiden door het reciteren van Vlaamse volkswijsheden.

Ach: parels voor de zwijnen 8)

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be