Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2016, 11:46   #61
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Niemand wil van leerkracht een prestigeberoep (wat dat ook moge betekenen...) maken.
Toch wel, ik laat jou zelf de argumentatie geven:

Citaat:
Door het uithollen van het statuut gaat men echter minder en minder sterke profielen aantrekken... dit gaat ten koste van de kwaliteit van ons onderwijs.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2016, 11:47   #62
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Praat je al eens met Nederlanders ? Uiteraard zijn er daar dingen beter maar voor een heleboel andere dingen benijden Nederlanders ons.....neem nog maar de gezondheidszorg.....onze sociale zekerheid ...ons onderwijs....onze mogelijkheid om te bouwen enz
Het is overal iets.....wat ginder beter is is hier slechter maar wat hier beter is is daar dan weer slechter.
Ik spreek even over de adminstratie, niet de sociale zekerheid.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2016, 11:49   #63
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die zijn daar niet mee bezig, die leven van maand tot maand, van opdracht naar opdracht...
De meesten haken na een tijdje af.
Dat is inderdaad voor een groot deel de waarheid. Men zou beter de statutairen niet positief discrimineren.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 11 maart 2016, 11:49   #64
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw schoonma ,met alle respect voor die vrouw, leeft nog in de periode van De Collega's ....ano 1965...Toen was het beroep van trucker ook vnml om van het ene naar het ander wegbordeel te rijden
Ik was onlangs aan het loket van een Brussels OCMW......wel als ik die loketbediende vergelijk met de loketbediende hier in mijn gemeente in het bankkantoor dan zie ik direct wie van de twee het het zwaarst heeft.
Of ga jij nu blijven proberen aan oude Fred te vertellen dat in de prive alleen dynamische...slimme..eerlijke...bekwame en klantvriendelijke mensen werken en bij de overheid alleen kwieten en luilakken ?
Mijn ervaring is dat er overal profiteurs en onbekwamen lopen en ga me nu niet vertellen dat die allemaal hunne C 4 krijgen he want dan zouden er 7 x meer werklozen rondlopen als nu mijn gedacht
Neen, maar een loketbediende in de prive zal geen 3000 bruto verdienen voor puur loketwerk (categorie C3, gemeentepersoneel, einde carriere). In de prive mag ze blij zijn als ze de 2000 euro grens doorbreekt, met slechts 20 dagen verlof.
Oud 11 maart 2016, 11:50   #65
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat is inderdaad voor een groot deel de waarheid. Men zou beter de statutairen niet positief discrimineren.
Een jonge goede leerkracht wordt nu benadeeld tov een oude vastbenoemde.

Er is geen motivatie voor vastbenoemde leerkrachten om beter te doen, de idealisten niet in acht nemende.
Oud 11 maart 2016, 11:51   #66
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ze kunnen niet vergelijken, ik wel
Ga dan eens een paar jaar wonen in een land waar de overheid zich omzeggens met niks inhoudt ......Na een paar maand zal je wel huilen voor wat meer overheid. Want als je valt met je brommer en de overheid voorziet geen 100 dienst en je moet reken op een plaatselijke boer zou je nog wel eens dik kunnen verschieten......en zie maar dat je je vuilnis kan begraven ipv te wachten op de reinigingsdienst....op het strand zal je al niet te veel moeten gaan liggen als de stad niet voorziet om het op te ruimen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2016, 11:51   #67
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die zijn daar niet mee bezig, die leven van maand tot maand, van opdracht naar opdracht...
De meesten haken na een tijdje af.
Dat is inderdaad voor een groot deel de waarheid. Men zou beter de statutairen niet positief discrimineren. Het is toch niet proper dat zij bezig zijn met de bescherming van hun statuut en de contractuelen en stagiairs niet eens van een vast contract kunnen dromen ?

Oud 11 maart 2016, 11:53   #68
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ga dan eens een paar jaar wonen in een land waar de overheid zich omzeggens met niks inhoudt ......Na een paar maand zal je wel huilen voor wat meer overheid. Want als je valt met je brommer en de overheid voorziet geen 100 dienst en je moet reken op een plaatselijke boer zou je nog wel eens dik kunnen verschieten......en zie maar dat je je vuilnis kan begraven ipv te wachten op de reinigingsdienst....op het strand zal je al niet te veel moeten gaan liggen als de stad niet voorziet om het op te ruimen.
Ik wens geen onbestaande overheid. Ik wens een slanke, efficiente overheid.

Een overheid die geen geld verbrandt.
Oud 11 maart 2016, 11:56   #69
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wat het uiteindelijke doel is van velen binnen de partijen die nu aan de macht zijn.

de overheid dermate verkleinen en dus verzwakken dat de roep op een nog kleinere overheid groter wordt, waardoor die nog verzwakt wordt,....

en uiteindelijk zit je met een zo'n kleine overheid dat er nog nauwelijks kosten aan zijn verbonden maar vooral dat de rijksten onder ons samen met de grootste bedrijven in feite kunnen doen wat ze willen met al de rest van de samenleving.
In de huidige samenleving worden we geïndoctrineerd door multinationals. Om maar één voorbeeld te geven; ondanks het feit dat elke woonst voorzien is van stromend drinkbaar water sleurt het gepeuple massaal flessen water met een smaakje uit de supermarkt. Wie verdient hier het meest aan ? Niet de overheid maar een beperkt aantal frisdrankbedrijven.

Oud 11 maart 2016, 11:56   #70
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, maar een loketbediende in de prive zal geen 3000 bruto verdienen voor puur loketwerk (categorie C3, gemeentepersoneel, einde carriere). In de prive mag ze blij zijn als ze de 2000 euro grens doorbreekt, met slechts 20 dagen verlof.
Dus die KBC bediende heeft op het einde van haar carrière 2000 euro bruto en slechts 20 dagen verlof....?
Ik ben er 100 % van overtuigd dat die KBC bediende evenveel of nog meer gaat verdien einde carrière en zeker even veel verlof zal hebben als die simpele OCMCW bediende.
Pak jij iets dat wij niet mogen weten ?
Oud 11 maart 2016, 11:57   #71
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wens geen onbestaande overheid. Ik wens een slanke, efficiente overheid.

Een overheid die geen geld verbrandt.
Ja dat wil iedereen .....Ik wil ook een eerlijke bedrijfswereld.
Oud 11 maart 2016, 11:57   #72
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus die KBC bediende heeft op het einde van haar carrière 2000 euro bruto en slechts 20 dagen verlof....?
Ik ben er 100 % van overtuigd dat die KBC bediende evenveel of nog meer gaat verdien einde carrière en zeker even veel verlof zal hebben als die simpele OCMCW bediende.
Pak jij iets dat wij niet mogen weten ?
Die KBC bediende zal niet hetzelfde werk uitvoeren als een loketbediende bij een gemeente die paspoorten uitdeelt.

Alweer: je vergelijkt verschillende profielen met elkaar.
Oud 11 maart 2016, 11:59   #73
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die daling in de kwaliteit was ook al merkbaar voor de hervormingen.

Het is er niet mee gerelateerd. Het gebrek aan evaluatiegebonden promoties, loondifferentiatie en betere start voor jongeren doet het onderwijs de das om. Degenen die beter kunnen, gaan niet in die mallemolen van jaren onzekerheid zitten. Degenen die niet beter kunnen, blijven zitten.
Een groot deel van het manklopend onderwijs ligt ook aan de ouders. De gezinssamenstelling is niet langer conservatief. De kinderen spelen zelf baas over hun gescheiden ouders en hun leerkrachten. De nakomelingen van de gastarbeiders en de andere migranten hebben taal en leerachterstand, etc.

Oud 11 maart 2016, 11:59   #74
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja dat wil iedereen .....Ik wil ook een eerlijke bedrijfswereld.
Minder overheid, waardoor de bedrijven niet gedwongen worden tot allerhande fiscale ontwijkingsroutes, is een begin.

We hebben een te hoog overheidsbeslag, voornamelijk door een te vet ambtenarenapparaat. Onze uitkeringen en werknemerspensioenen horen tot de laagste van europa, dus daar zit het probleem niet.
Oud 11 maart 2016, 12:02   #75
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk Fred heeft iets gevonden.....volgens mij moet je 2000 euro bruto ....netto zijn en moet je einde carrière begin carrière zijn

Vergewis je zelf

http://www.jobat.be/nl/artikels/het-...00-euro-netto/
Oud 11 maart 2016, 12:06   #76
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die KBC bediende zal niet hetzelfde werk uitvoeren als een loketbediende bij een gemeente die paspoorten uitdeelt.

Alweer: je vergelijkt verschillende profielen met elkaar.
Neen in het geval van mijn KBC kantoortje zit die meestal te wachten tot er eens iemand binnenvalt. Meestal een oudje.....die komt vragen of haar pensioen is al gestort en een betaling binnenbrengt.
Oud 11 maart 2016, 12:11   #77
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Het probleem zit bij de ambtenarij en hun uitgestelde lonen : veel te veel, veelal overbodig, veel te duur, zij die wel nodig zijn werken inefficiënt, ... een molensteen rond de financiën!

Je moet durven de waarheid vertellen demonen. En geen halve waarheden dus.
ik heb hier reeds diverse keren uitgelegd dat zij moeten inefficiënt werken. Maar wat baten kaars en bril als de blinde niet zien wil. Volgens sommigen werken daaruit volgend de ambtenaren nog te goed. En dan krijg je twee soorten ambtenaren. Degenen die het door hebben en degenen die het niet snappen. En dan kom je tot de vaststelling dat degenen die ogen in hun kop hebben en de nodige hersenmassa bezitten op den duur ook niet meer werken. Hun motto wordt dan : niks gehoord en niks gezien. Want daarvoor kan men niet straffen.
Men vind ze gewoonlijk terug onder hun bureau. Papiertjes aan het oprapen om in de vuilbak te smijten.
Demonen; één zaak weet ik met zekerheid. Jij kent niks van de ambtenarij.
Of je wilt er niks van kennen. Jij bent erger dan sommige moslims die een vrouw stenigen omdat ze verkracht werd.
Maar jij hoort wel thuis op dit forum.
De derde wereldoorlog is hier reeds lang bezig.
Geef sommigen nog een geweer en ze beginnen met schieten.
Een ruim gedeelte van de 30 % onder ons bevinden zich op dit forum of op een voetbalveld. Ze leven zich pas uit als er rellen zijn.
Ze zullen gooien met tribunestoeltjes als een sportvorm beoefenen.
De inhoud van sommige intermezzo's is laag bij de grond te noemen.
Maar.....zet ze op TV in een debat en er zal niet veel meer uit hun mond komen buiten twee rijen vuile tanden en een schaapachtige glimlach.
Ben ik weer te omslachtig geweest met mijn mening?
Vooruit dan maar. Je hebt hier nog een paar miljoen vrije pagina's om jullie gal te spuwen. Maar degenen die zich geviseerd voelen mogen wel eens gaan nadenken. Als ze dat kunnen.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2016, 12:24   #78
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Minder overheid, waardoor de bedrijven niet gedwongen worden tot allerhande fiscale ontwijkingsroutes, is een begin.

We hebben een te hoog overheidsbeslag, voornamelijk door een te vet ambtenarenapparaat. Onze uitkeringen en werknemerspensioenen horen tot de laagste van europa, dus daar zit het probleem niet.
Minder overheid en onze bedrijfswereld wordt heiliger dan de Sint Van het ogenblik dat die ergens een route zien zullen ze die gebruiken .....Ik denk eerder dat we daarvoor net meer overheid zouden nodig hebben om die Charlatans wat in te tomen.

http://moneytalk.knack.be/geld-en-be...al-594157.html

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 maart 2016 om 12:24.
Oud 11 maart 2016, 13:07   #79
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Minder overheid en onze bedrijfswereld wordt heiliger dan de Sint Van het ogenblik dat die ergens een route zien zullen ze die gebruiken .....Ik denk eerder dat we daarvoor net meer overheid zouden nodig hebben om die Charlatans wat in te tomen.

http://moneytalk.knack.be/geld-en-be...al-594157.html
Allez, een uitzondering, daar mogen ambtenaren bijkomen

Maar ze moeten wel de toelating hebben om te controleren he
Oud 11 maart 2016, 13:09   #80
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk Fred heeft iets gevonden.....volgens mij moet je 2000 euro bruto ....netto zijn en moet je einde carrière begin carrière zijn

Vergewis je zelf

http://www.jobat.be/nl/artikels/het-...00-euro-netto/
Dus iemand die hypotheken verzorgt, verzekeringen verkoopt, en ook cijfers moet halen hieromtrent, moet vergeleken worden met iemand die uw paspoort vernieuwt als die verlopen is ?

De complexiteit van taken is totaal anders.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be