Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2016, 07:41   #61
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Een niet moslim, seks buiten het huwelijk,... ? Dat mag niet wegens religieuze overtuigingen.

Als mijn dochter buiten haar etniciteit om met een moslim wil trouwen, dan zal dat volgens 'het boekje' moeten gebeuren: toestemming vader (ouders), enz.

Culturele overtuigingen zijn daar in theorie ondergeschikt aan. Hoewel er natuurlijk dus waarheid in zit: trouwen binnen je gemeenschap en cultuur is altijd makkelijker, ook bij moslims.
Wat een hoop ronddepotgedraai. Een moslima mag niet met een niet moslim in contact komen. Laat staan een relatie proberen te starten.

Moslims , da's een ander verhaal. Die mogen alles neuken, behalve moslima's waarmee ze niet getrouwd zijn.

Maar laat ons het eens anders stellen. Hoeveel marrokaanse muzelmeiden zouden mogen trouwen met een diepzwarte Nubische moslim?

En natuurlijk, uw opmerking over binnen de cultuur te trouwen... was U niet nog korterbij gaan zoeken, en met een neef ideale en legale muzeltjes proberen te kweken?

Laatst gewijzigd door maddox : 22 maart 2016 om 07:46.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2016, 07:49   #62
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ik vertel je er bij dat ik geen enkele binding heb met geen enkele religie en ze dus ook niet zie als een uiting van cultuur.
Helaas voor U bent U een zeldzaam geval met die gedachten.

Wat met hen die religie, cultuur, politiek, kortom de hele samenleving als 1 geheel zien waar een onzichtbare almachtige vriend de plak zwaait, inclusief regels die de 21ste eeuw zo'n paar millenia ontlopen.
Oud 22 maart 2016, 07:58   #63
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Een niet moslim, seks buiten het huwelijk,... ? Dat mag niet wegens religieuze overtuigingen.

Als mijn dochter buiten haar etniciteit om met een moslim wil trouwen, dan zal dat volgens 'het boekje' moeten gebeuren: toestemming vader (ouders), enz.

Culturele overtuigingen zijn daar in theorie ondergeschikt aan. Hoewel er natuurlijk dus waarheid in zit: trouwen binnen je gemeenschap en cultuur is altijd makkelijker, ook bij moslims.
en zo'n openbaringen van puur en onversneden racisme, dat mag hier allemaal zo maar blijven staan ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2016, 07:58   #64
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Eremoord iemand?
Jazeker (en hiermee wil ik onze goede vriend, rust in vrede, niet beledigen)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Denk je dat dat een keuze is? Ze zal moslim zijn, of niet zijn. Als ze beslist om geen moslim te zijn kunnen haar broers haar nog altijd stenigen om de eer van de familie te redden.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2016, 08:19   #65
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dat is dus niet waar. Het begin van de beschaving ligt niet in Europa. Landbouw, schrift, wiskunde, etc etc. Dat ligt in Afrika, Midden Oosten en China. De 'blanken' hebben zich pas de laatste 1200 jaar aangesloten bij de beschaving. Daarvoor was het ploeteren in de modder.
De laatste 1200 jaar? Waarom maakt u een complete abstractie van de Romeinse en Griekse beschavingen? Of waren dat geen blanken volgens u?

Maar soit, wat is nu belangrijker? Wat zich voor onze tijdrekening heeft voorgedaan of de evolutie van de laatste paar honderd jaar? Want als we blijven navelstaren naar het verleden dan zouden Italie en Griekenland nu supermachten zijn gelet op hun glorierijke verleden.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2016, 08:24   #66
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Een reden temeer om wat hier opgebouwd werd, dankzij keer op keer verderploeteren in de modder en doorzetten, niet te laten vernietigen door een bende lowlife IQ herrieschoppers met een koran in de ene hand, een kartelmesje, granaat of AK in de andere. Dat betekent dus alle toegangsdeuren vergrendelen en een hele hoop van die gevallen simpelweg en masse deporteren naar hun geliefde moslimparadijs. Laat zij maar verder in een Hilux of op kameel door hun woestijnen rondstuiven, duizenden jaren onveranderde ongerepte zandbakken... een fantastische beschaving.
Kunt ge niet een béétje moeite doen om te reageren op wat ik schrijf?
Citaat:

En toch zit U nog steeds hier.
Ja, ik zit hier nog, en dan?
Citaat:

Trollen noemt men dat.
En ik die dacht dat gij de trol waart. We hebben duidelijk andere definities van het begrip trol....
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2016, 08:26   #67
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Zelf blank zijn is inderdaad een goede reden om niet te verdwijnen.
Leg dat eens uit...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
En bovendien zou het zonde zijn dat een ras verdwijnt dat superieur is op alle gebied.
Wat u superieur vindt, vindt een ander misschien minderwaardig.
Wat is uw bijdrage tot de blanke superioriteit eigenlijk? If it's not a personal question.
Oud 22 maart 2016, 08:30   #68
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer is moslim zijn een etniciteit?
Oud 22 maart 2016, 08:51   #69
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Sinds wanneer is moslim zijn een etniciteit?
past gewoon in het linkse slachtoffer van racisme verhaaltje
Oud 22 maart 2016, 11:01   #70
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Gelijk gewoonlijk kom je weer aandraven met een hoop zever. Die oorlogen zijn voorbij
Echt? Maar allez, wat een verbijsterende informatie! Gij zij toch zo slim!
Maar het waren wel BLANKE oorlogen! Voor u zijn blanken superieur voor wat ze de laatste weken hebben gepresteerd?? Enkele tientallen jaren mogen we niet meer terug gaan?
Citaat:
en wij persoonlijk vermoorden onze buren niet omdat ze een andere geloofsversie aanhangen.
Wie is 'wij persoonlijk'? En het gaat hier niet over geloof, maar over ras. Met u discussiëren is hopeloos. Blijf bij het onderwerp!
Citaat:
Het gaat over de blanken niet over mij alleen.
Gij zijt toch ne blanke, hé? Wel, vertel mij wat GIJ al gepresteerd hebt in uw leven dank zij uw superieure blanke genen.
Ik weet natuurlijk waarom ge die vraag ontwijkt. Dat is omdat het antwoord 'niets' is. Wat dat gij doet is typisch voor een parasiet. De pluimen van anderen op uw hoed steken.
Citaat:

Wat betreft uw muziek die komt niet uit Afrika die komt van de zwarte bevolking in Amerika, wij hebben dan toch maar de muziekdragers uitgevonden of denk je dat je zonder onze uitvindingen je muziek zelfs nog maar zou kennen.
Echt? Kunt ge echt niet met een dommer antwoord komen? Wat is het belangrijkste? Een mooi bord, of het lekker eten dat erin geserveerd wordt? Er is ook zoiets als live muziek, en zijt ge zeker dat alle muziek dragers dankzij blanken zijn? Google het eens voor ge hier zulke achterlijke dingen schrijft.
Citaat:

En verder als je wil zal ik er een IQ-map bijhalen dan kan je ff bestuderen waarom de blanke de meeste uitvindingen op zijn naam heeft.
Groetjes van den Hoomer
Ja! Zeker doen! Haal die IQ map eens boven! En toon me uw IQ.

Hilarisch!

PS Ik heb 132.
Oud 22 maart 2016, 11:07   #71
geertvdb

Standaard

Citaat:
De laatste 1200 jaar? Waarom maakt u een complete abstractie van de Romeinse en Griekse beschavingen? Of waren dat geen blanken volgens u?
Goeie vraag. Maar die moet u stellen aan degenen die hier het blanke ras al superieur beschouwen. Ik geloof niet eens dat er zoiets is als een blank ras, laat staan dat het superieur is. Maar ik veronderstel dat 'parasiterende' Italianen en Grieken voor die superioriteits denkers niet puur genoeg blank zijn. Ik ga ervan uit dat zij enkel de Germanen als echt blank beschouwen. Vraag het eens aan hun.
Citaat:

Maar soit, wat is nu belangrijker? Wat zich voor onze tijdrekening heeft voorgedaan of de evolutie van de laatste paar honderd jaar? Want als we blijven navelstaren naar het verleden dan zouden Italie en Griekenland nu supermachten zijn gelet op hun glorierijke verleden.
Nogmaals, mij moet ge die vraag niet stellen. Vraag het aan degenen die claimen dat blanken superieur zijn. Hoever mogen we terug gaan om dat te bewijzen en te ontkrachten?
Ik mag zelfs niet terug gaan tot WO II om dat te ontkrachten!
Oud 22 maart 2016, 11:40   #72
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Goeie vraag. Maar die moet u stellen aan degenen die hier het blanke ras al superieur beschouwen. Ik geloof niet eens dat er zoiets is als een blank ras, laat staan dat het superieur is. Maar ik veronderstel dat 'parasiterende' Italianen en Grieken voor die superioriteits denkers niet puur genoeg blank zijn. Ik ga ervan uit dat zij enkel de Germanen als echt blank beschouwen. Vraag het eens aan hun.
Wel ik vroeg het aan u en blijkbaar deelt u deze mening aangezien u helemaal geen gewag maakte van de Grieken en Romeinen.

Maar ja, als er niet eens zoiets bestaat als een "ras" dan kan er eigenlijk ook geen racism bestaan, niet?
Oud 22 maart 2016, 11:53   #73
geertvdb

Standaard

Citaat:
Wel ik vroeg het aan u en blijkbaar deelt u deze mening aangezien u helemaal geen gewag maakte van de Grieken en Romeinen.
Zucht ... Leest gij niet wat ik schrijf? Ik ging gewoon mee in de discussie van forummers die het blanke ras superieur beschouwen. Ik ga ervan uit dat zij Grieken en Italianen niet als puur blank beschouwen.
Moet ik nu nog een derde keer herhalen?

En wat denkt gij? Zijn Grieken en Italianen leden van het superieure blanke ras?

Citaat:

Maar ja, als er niet eens zoiets bestaat als een "ras" dan kan er eigenlijk ook geen racism bestaan, niet?
Net zoals de ene gelovige denkt dat zijn opperwezen echt is, en dat van de andere religies vals is.
Terwijl we weten dat opperwezens niet bestaan.
Dus zolang mensen geloven in een ras, dan zal er racisme bestaan. Het is trouwens evolutionair perfect verklaarbaar waarom mensen racistisch zijn.
Oud 22 maart 2016, 12:08   #74
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Zucht ... Leest gij niet wat ik schrijf? Ik ging gewoon mee in de discussie van forummers die het blanke ras superieur beschouwen. Ik ga ervan uit dat zij Grieken en Italianen niet als puur blank beschouwen.
Moet ik nu nog een derde keer herhalen?
U mag het zoveel herhalen als u wil. Laat u maar eens goed gaan.

Citaat:
En wat denkt gij? Zijn Grieken en Italianen leden van het superieure blanke ras?
Uiteraard. Anders zou ik ze niet eens vernoemd hebben, he?

Citaat:
Net zoals de ene gelovige denkt dat zijn opperwezen echt is, en dat van de andere religies vals is.
Terwijl we weten dat opperwezens niet bestaan.
Dus zolang mensen geloven in een ras, dan zal er racisme bestaan. Het is trouwens evolutionair perfect verklaarbaar waarom mensen racistisch zijn.
Zelfs al zou een "ras" een puur sociale constructie zijn dan nog is het een bestaand begrip maw een deel van de realiteit. En dit is niet enkel iets waar blanken een patent op hebben. Ik wil me niet uitspreken over superioriteit van welk ras dan ook maar ik kan wel begrijpen dat men positief denkt over het ras waartoe men zelf behoort. Voor eigenhaat bestaat geen evolutionair perfecte verklaring.
Oud 22 maart 2016, 12:46   #75
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Mag iemand een intieme overtuiging hebben dat zijn kind best niet een levenspartner kiest die afwijkt van de eigen gedachten/cultuur/.... ?

Mag de overheid zo'n overtuiging afkeuren ? Behoort het niet tot de 'verplichte neutraliteit' van de overheid om persoonlijke overtuigingen niet te bekritiseren ?

(ik herinner me nog de premier die voor het eerst vanuit de b. overheid zei: "nationalisme is een mening of een overtuiging, en geen misdrijf". Dat was nogal een tegenstelling met daarvoor, toen flaminganten als staatsgevaarlijk omschreven werden ...)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2016, 12:56   #76
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Tja een moslimmeisje moet inderdaad niet thuiskomen met een blanke niet Moslim. Goed dat het centrum dit soort racisme eindelijk eens aankaart... Of neen, dit is geen racisme, dit is cultureel bepaald. Er is enkel van racisme sprake als een blank meisje thuiskomt met Mohammed.

Persoonlijk vind ik de huidskleur irrelevant. Religie is dat wel, een aanhanger van de Islam komt er bij mij ook niet in.
Eén op de vijf ondervraagden had thuis een heilige Schrift liggen waarin het aan alle niet-islamitische mannen wordt verboden, te trouwen met een mohammedaanse. Wat het Centrum voor Kansenbestrijding en gelijk Racisme hier eigenlijk constateert, is dat er steeds meer mohammedanen rondlopen.
Oud 22 maart 2016, 13:03   #77
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mag de overheid zo'n overtuiging afkeuren ? Behoort het niet tot de 'verplichte neutraliteit' van de overheid om persoonlijke overtuigingen niet te bekritiseren ?

.
Goede vraag. Als de overheid zich met dat soort dingen bemoeit, leidt het onvermijdelijk tot minder - nóg minder - vrijheid en democratie. Het Verdrag van Lissabon verplicht de Belgische overheid, haar neus wat dit betreft in onze zaken te steken.

Als dit zo doorgaat, zal het niet bij adviezen en standpunten blijven, maar zullen we straks door de overheid onze partner toegewezen krijgen.

Overigens, waar blijft de veroordeling van de koran, die segregatie voorschrijft?
Oud 22 maart 2016, 13:10   #78
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ... kan wel begrijpen dat men positief denkt over het ras waartoe men zelf behoort. Voor eigenhaat bestaat geen evolutionair perfecte verklaring.
De vraag was niet eens: denkt u dat mensen van uw eigen ras beter zijn, maar wel: denkt u dat mensen met dezelfde "huidskleur" geschikter zijn als partner voor uw zoon en dochter?

Een tamelijk domme vraag eigenlijk, want veel mensen denken bij een andere "huidskleur" ook automatisch aan mensen uit andere landen met andere gebruiken. Waar klagen ze eigenlijk over?

Bovendien wordt intelligentie, bij voorbeeld, voornamelijk genetisch bepaald, en niet alle rassen zijn even dom. Ik zou niet graag hebben dat mijn kleinkinderen veel intelligenter zijn dan ik, en ik hen dus niet begrijp. Ik heb dus liever niet dat mijn kinderen met iemand van een veel slimmer ras naar huis komen.
Oud 22 maart 2016, 14:59   #79
geertvdb

Standaard

Citaat:
U mag het zoveel herhalen als u wil. Laat u maar eens goed gaan.
Zeg het wanneer ge het snapt.
Citaat:

Uiteraard. Anders zou ik ze niet eens vernoemd hebben, he?
En nu nog altijd? Nu ze op kap van Noord Europa leven?

En de beschavingen die net voor de oude Grieken en Romeinen kwamen? De Egyptenaren, Babyloniërs, Sumeriërs, waren die dan net iets minder superieur? Of totaal niet superieur?

Citaat:

Zelfs al zou een "ras" een puur sociale constructie zijn dan nog is het een bestaand begrip maw een deel van de realiteit.
Wacht even, ik geloof niet dat ras een sociale constructie is. Er is wel degelijk verschil tussen zwarten, blanken en Aziaten, etc. Maar niet genoeg om biologisch van een ander ras te spreken. Bij Neanderthalers zou dat net wel kunnen. Maar die hadden dan vreemd genoeg een groter hersenvolume dan de homo sapiens.
Citaat:
En dit is niet enkel iets waar blanken een patent op hebben.
Inderdaad niet. Dat is ingebakken software bij de mens (en dier). Niet dat het bij elke individuele mens tot uiting komt. Rechtse mensen hebben er blijkbaar iets meer last van.
Citaat:
Ik wil me niet uitspreken over superioriteit van welk ras dan ook
Nee? Wat lees ik hierboven dan?
Citaat:
Voor eigenhaat bestaat geen evolutionair perfecte verklaring.
Wat is eigenhaat? Leg het mij uit, en ik geef u een Darwinistische verklaring.
Oud 22 maart 2016, 18:09   #80
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Eerlijk gezegd heb ik idd het liefst dat m'n dochters gewoon iemand kiezen uit hun eigen cultuur omdat ik geloof dat die huwelijken stabieler en standvastiger zullen zijn.

Ik vind daar niets racistisch aan, het hoort gewoon niet bij mijn cultuur.

Hoe dan ook, als ze meerderjarig zijn doen ze wat ze willen en is het hun keuze uiteraard. Maar gezien de goede opvoeding die ze bij mij genieten heb ik er wel vertrouwen in dat het verstand zal zegevieren.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be