Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Bekijk resultaten enquête: Vroegtijdige opsluitingen?
Ja moet mogelijk worden 5 41,67%
Neen moet niet mogelijk worden 4 33,33%
Ik weet het niet/anders... 3 25,00%
Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 24 maart 2016, 09:24   #61
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Aangezien dit over terrorisme gaat, ben ik geneigd ja te zeggen in theorie. Als onze overheden ballen hadden en het voor hun eigen volk opnamen.
In de praktijk echter, gaan Jan en Piet mee of zelfs eerder opgesloten worden uit politieke correctheid. Zolang de volksverraders aan de macht zijn, is dat dus een nee.
Volgens mij moogt ge nu eenders wie aan de macht zetten, dit had alleen voorkomen kunnen worden met een partij als de PVDA of Groen.
Geloof je me niet? Het waren de enige partijen die duidelijk maakten dat oorlog geen oplossing zal bieden. Al die jaren later hebben ze gelijk gekregen.
Het heeft ons voor de grootste crisis ooit gezet. Europa gaat half onder en het hangt gespannen op enkele fijne draadjes. Enkele snapten al. Daarom dienen wij onze relaties te versterken. Een gemeenschappelijke vijand brengt de meeste dichterbij elkaar, maar Europa brokkelt net uit elkaar.

De afgunst op vorige keuzes zal ons niet helpen, maar de keuzes van nu bepaalt hoe het morgen is.
Daarom ben ik er sterk voorstander van het lopend vuurtje te doven en de vrede te bewaren vanuit een Europese optiek.
Het vrije Europa is enkel voor zij die in vrijheid en vrede willen leven.
Peche is offline  
Oud 24 maart 2016, 09:28   #62
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Voor de doven & slechthorenden Controles & opsporingen criminelen (die aanslagen beramen te plegen dan maar) uit het land zetten definitief eenrichting ticket. opgelost. (verbeterde versie dank u Peche .)
Het is ons verlagen tot dezelfde haat als radicalisten.
Onze sterkste troef is net dat wij meer van het leven houden dan zij.
Ik denk dat wanneer je gaat heropvoeden, en perspectieven aanreikt met lopende voorbeelden in de maatschappij veel meer zult bereiken.
De oplossing dient een Europese te zijn, en wij hebben een geschiedenis om uit te leren. Niet om ons aan te spiegelen, tenzij het een DDay is.
Peche is offline  
Oud 24 maart 2016, 09:32   #63
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Het is toch 'oorlog'? Wat doen ze normaal met collaborateurs?
Ik denk dat we vooral sterke signalen dienen te geven.
De signalen van Molenbeek kwamen al naartoe ons uit het verleden. Ik herinner mij nog een reportage te zien waar jongeren molotov cocktails over heel de wijk hadden verstopt indien het tot een aanvaring met de ordehandhaving zou komen. Dat was jaren voor er sprake was van een kalifaat, of dat wij deelnamen aan buitenlandse politiek.

In ieder geval, ik hoop dat wij de Europese moslims die het goed voorhebben niet loslaten, maar net de hand reiken in deze gezamelijke strijd tegen terrorisme.
(Muilekoek, Theressa is er niets tegen he ? ))
Peche is offline  
Oud 24 maart 2016, 09:34   #64
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Het is ons verlagen tot dezelfde haat als radicalisten.
Onze sterkste troef is net dat wij meer van het leven houden dan zij.
Ik denk dat wanneer je gaat heropvoeden, en perspectieven aanreikt met lopende voorbeelden in de maatschappij veel meer zult bereiken.
De oplossing dient een Europese te zijn, en wij hebben een geschiedenis om uit te leren. Niet om ons aan te spiegelen, tenzij het een DDay is.
Ja h uw wil zal dan dan wet wezen hé , maar leven in een maatschappij die constant geterroriseerd is zogezegd , omdat overheden de bevolking willen onderdrukken ?? die vraag kunt ge ook stellen als weldenkende mens.. zit daar niet van alles achter ... kan zijn he ? dat ze ons willen in de teugels houden door ons te onderwerpen aan terreur ....
de vuile muilekoek is offline  
Oud 24 maart 2016, 09:35   #65
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik denk dat we vooral sterke signalen dienen te geven.
De signalen van Molenbeek kwamen al naartoe ons uit het verleden. Ik herinner mij nog een reportage te zien waar jongeren molotov cocktails over heel de wijk hadden verstopt indien het tot een aanvaring met de ordehandhaving zou komen. Dat was jaren voor er sprake was van een kalifaat, of dat wij deelnamen aan buitenlandse politiek.

In ieder geval, ik hoop dat wij de Europese moslims die het goed voorhebben niet loslaten, maar net de hand reiken in deze gezamelijke strijd tegen terrorisme.
(Muilekoek, Theressa is er niets tegen he ? ))
Ik ook, maar dat is blijkbaar maar 30%.
Oud 24 maart 2016, 09:36   #66
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ken de cijfers niet. Mensen mogen denken wat ze willen he.
Het is maar pas wanneer ze overgaan tot handelingen die uitdraaien op terrorisme we moeten ingrijpen.
Peche is offline  
Oud 24 maart 2016, 09:38   #67
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

een kader van hoogstaande criminelen ? wat is het volgende ? ik weet het al ,, ons financieel alles afpakken .... de Belgen vernietigen financieel dat zal de volgende stap zijn...we zijn er bijna ,, zodat we nergens meer terecht kunnen geen kant meer op ...
Oud 24 maart 2016, 09:39   #68
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ja h uw wil zal dan dan wet wezen hé , maar leven in een maatschappij die constant geterroriseerd is zogezegd , omdat overheden de bevolking willen onderdrukken ?? die vraag kunt ge ook stellen als weldenkende mens.. zit daar niet van alles achter ... kan zijn he ? dat ze ons willen in de teugels houden door ons te onderwerpen aan terreur ....
Onderwerpt gij u aan terrorisme?
Wij blijven toch Europa en deze strijd verenigt de wereld eendrachtig in solidariteit. Er staat een veelvoud van honderd keer meer liefde tegenover haat.
Welke kant kies je? Peace of war? War is hell, ik gun het mijn vijand ook niet toe.
De oorlogen moeten stoppen.
Peche is offline  
Oud 24 maart 2016, 09:42   #69
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Onderwerpt gij u aan terrorisme?
Wij blijven toch Europa en deze strijd verenigt de wereld eendrachtig in solidariteit. Er staat een veelvoud van honderd keer meer liefde tegenover haat.
Welke kant kies je? Peace of war? War is hell, ik gun het mijn vijand ook niet toe.
Citaat:
De oorlogen moeten stoppen
.
En dat gaat zekers gebeuren omdat er een linkse groep staat zand in de ogen te gooien ... en de bevolking zo zot als een achterdeur aan het maken is ,,, erg heel erg misdadig erg ...
Oud 24 maart 2016, 09:43   #70
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche;8039271[QUOTE
]Onderwerpt gij u aan terrorisme?
De oorlogen moeten stoppen.[/quote]

Zitten we er niet te midden in ? denk van wel
Oud 24 maart 2016, 09:47   #71
Peche
Banneling

Standaard

Wie bommen zaait zal oorlog oogsten he Vuile Muilekoek, ik heb hier altijd voor gewaarschuwd. Actie reactie is iets dat universeel op alles toepasbaar is.
Daarom dienen onze acties van vandaag iets positiefs te veroorzaken als reactie.
Choose love.
Peche is offline  
Oud 24 maart 2016, 09:47   #72
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens mij moogt ge nu eenders wie aan de macht zetten, dit had alleen voorkomen kunnen worden met een partij als de PVDA of Groen.
Zot zijn doet geen pijn.

Wat er vandaag gebeurt is aan de rooien en de groenen te danken. ZIJ hebben iedereen die kritiek durfde leveren op moslims de mond gesnoerd.
Niet in het minst via muilkorfwetten, "aanbevelingen voor de media" en regelrechte uitsluitingsmechanismen waarmee dissidente stemmen het zwijgen werd opgelegd.

Jullie beseffen niet eens hoe zwaar de vrije meningsuiting en de privacy in Belgique al geschonden wordt. De wetten die gestemd worden om criminelen te kunnen pakken worden NIET in hoofdzaak gebruikt om hén uit te schakelen maar om dissidenten van het regime te pakken. De muilkorfdiensten hoor je, niet toevallig, niet klagen over geldgebrek.

Waar is de tijd dat er ons werd ingepompt dat het hier veiligheid en vrede troef was. Dat we een (onterecht) onveiligheidsgevoel hadden.
Oud 24 maart 2016, 09:49   #73
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie bommen zaait zal oorlog oogsten he Vuile Muilekoek, ik heb hier altijd voor gewaarschuwd. Actie reactie is iets dat universeel op alles toepasbaar is.
Daarom dienen onze acties van vandaag iets positiefs te veroorzaken als reactie.
Choose love.
We hebben idd gezien hoe jij de vrede denkt te kunnen bewaren: met praten en kampen.
Oud 24 maart 2016, 09:50   #74
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Choose love.
Ongelooflijk .... maar weet je de tijd zal wel alles uitwijzen en ik hoop het nog mee te maken dat ze zelf eens de dupe worden van wat ze nu aan het bewerken zijn.... dan ga ik oprecht genieten.
Oud 24 maart 2016, 09:52   #75
Peche
Banneling

Standaard

De keuzes van vandaag bepalen onze samenleving van morgen Knuppel.
Er mag geen dood en verderf meer gezaaid worden. Er dient een humanitaire oplossing te komen.
Peche is offline  
Oud 24 maart 2016, 09:52   #76
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
We hebben idd gezien hoe jij de vrede denkt te kunnen bewaren: met praten en kampen.
Op de meest humane manier die je kan voorstellen, streng maar rechtvaardig.
Die ouders van die jongeren zullen ook liever hebben dat ze in heropvoedingskampen zitten dan ergens op een oorlogsveld hoor.
Peche is offline  
Oud 24 maart 2016, 09:53   #77
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Terwijl er nog geen handvol moslims nodig zijn om heel het land, heel Europa, en zelfs heel de wereld naar de verdoemenis te helpen.

Abdeslam was een goeie jongen volgens zijn broer, en heel Molenbeek dacht zo te zien hetzelfde.
Oud 24 maart 2016, 09:55   #78
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Correct. Ik heb nee gestemd. Deze kwestie kan weldegelijk aangepakt worden met bestaande wetgeving, indien de politieke wil bestaat.
Dan gaat er toch flink wat werk, tijd, energie, centen... mogen gestoken worden in ons gerechtelijk apparaat.

Ik loop niet zo hoog op met onze 'rechters', 'rechtBANKEN', 'justitie'.... Hier bestaat geen 'recht'; willekeur (zie politierechtbanken) en incompententie worden dagelijks tentoongespreid.
coro is offline  
Oud 24 maart 2016, 09:56   #79
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Dan kunnen we nog zelf op een boot ergens veilig ronddobberen op de middellandse zee ver weg van het getier & gekreun op het slagveld ter landen ,, en toe kijken hoe de meute afgeslacht zal worden van op onze luxe boot met een verrekijker en een glaasje cava .... we redden het wel ..
Oud 24 maart 2016, 09:57   #80
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Choose love.
Serieuze paniek bij u hé?

Bommen gaan al heel lang af in heel veel landen en steden.
In Engeland met de IRA
In Spanje met de ETA
enz..

En nu eens bij ons door de moslims. Niet eens de moslims op zichzelf maar IS.

Hadden al die landen uw raad opgevolgd dan waren dat al lang dictaturen.
En als we hier alles toepassen wat in de mensen hun hoofd te binnen schiet zijn we ook een dictatuur.

Dus panikeer niet zoveel en laat de politie en de regering rustig hun werk doen.
Is er vandaag geen oplossing dan komt die met de tijd wel boven.

Maar probeer uw vrijheid een beetje te bewaren. Het is net tegen al die doctrine zoals IS de vrijheid beknot dat we aan het strijden zijn.
Trap dus niet in dezelfde val.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be