Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Gaan we verder met of zonder islamieten in Europa?
Islamieten maken deel uit van onze maatschappij, zonder enige beperking naar aantal of religieuze beleving (burka, schaapje kelen…). 1 5,88%
Islamieten mogen hier beperkt aanwezig zijn naar aantal, geen privileges voor hun geloof. 8 47,06%
Islamieten moeten uit Europa worden verdreven. 8 47,06%
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2016, 21:25   #61
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Wat is dan je probleem met goed geïntegreerde moslims die niemand lastig vallen, eerlijk hun brood verdienen, en belastingen betalen? Want ja, die zijn er wel degelijk.
Ik heb helemaal geen probleem met moslims.
Ze hoeven niet geïntegreerd te zijn.
Ze mogen iedereen lastig vallen en onthoofden.
Ze mogen parasitair leven zonder ooit een slag te werken.
Ze mogen belastingen ontduiken zoveel ze willen.
Maar dat alles dan wel in Marokko, Algerije, Tunesië of andere moslimstaten.
Oud 27 maart 2016, 21:26   #62
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is dan je probleem met goed geïntegreerde moslims die niemand lastig vallen, eerlijk hun brood verdienen, en belastingen betalen? Want ja, die zijn er wel degelijk.
maximum 10% van de hier aanwezige moslims.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2016, 21:28   #63
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Omdat ze een gemeenschappelijke cultuur en identiteit hebben (tenzij het moslims zijn)
Ze gaan beiden graag naar de kust koffie slurpen.
Ze hebben geen behoefte om mensen en gebouwen op te blazen.
Na een dagje/weekje aan de kust gaan beiden inderdaad terug naar eigen stad.
Antwerpenaars en Brusselaars die er na hun pensioen komen wonen maken de huur- en koopprijzen van huizen en appartementen onbetaalbaar voor de geboren kustbewoners.
Antwerpenaars en Brusselaars hebben wel degelijk een ander kultuur en andere identiteit dan de kustbewoners. Stadsvolk heeft een andere mentaliteit dan zee- en plattelandsvolk.
Vele ingeweken Antwerpenaars en Brusselaars kijken neer op de geboren kustbewoners.
Veel kustbewoners zien hen liever terug het binnenland intrekken.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 27 maart 2016 om 21:28.
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2016, 21:29   #64
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
En een bevolkingsgroep die door hun indoctrinatie zichzelf altijd boven onze de maatschappij heeft gesteld. Zij willen hier apart leven en eisen een aparte behandeling. Gewoon omdat zij een afkeer hebben van de ongelovige honden. Het feit alleen al dat zij ons ongelovig noemen, omdat wij hun indoctrinatie niet aanhangen, spreekt al boekdelen. Het hunne is blijkbaar het enige juiste. Moslims beschouwen ongelovigen ondubbelzinnig als untermenschen. Het haatboekje staat er vol van. Deporteren om onze eigen veiligheid en waarden te beschermen is daarom volledig verantwoord. In hun zandbaklanden kunnen zij het perfecte mohammedaantje uithangen bij de monsters van IS en SA. Wij bewijzen hen alzo nog een dienst.
Doen niet alle religieuze fundamentalisten dat?

Zowel JvdB als Drukazz (allebei net zo rechts als u) op dit forum stellen dat ze liever een vrome moslim hebben dan een atheist.

Ik herinner mij nog duidelijk dat Drukazz mij ooit de dienaar van Satan noemde nadat ik hem had verteld dat opperwezens niet bestaan. Dee meent dat dus echt.

De meest gehate minderheid in de US zijn niet de moslims of de zwarten, of latino's, nee, het zijn de atheïsten.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2016, 21:32   #65
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Antwerpenaars en Brusselaars die er na hun pensioen komen wonen maken de huur- en koopprijzen van huizen en appartementen onbetaalbaar voor de geboren kustbewoners.
Antwerpenaars en Brusselaars hebben wel degelijk een ander kultuur en andere identiteit dan de kustbewoners. Stadsvolk heeft een andere mentaliteit dan zee- en plattelandsvolk.
Vele ingeweken Antwerpenaars en Brusselaars kijken neer op de geboren kustbewoners.
Hadden de kustbewoners dan geen huizen toen het stadsvolk daar kwam wonen?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2016, 21:35   #66
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
So what?

Citaat:
Zeker als het moslims zijn.

Citaat:
Als het moslims zijn, mogen ze nog veel verder terugtrekken dan naar Brussel of Antwerpen.
Het kan niet ver genoeg zijn.
Oud 27 maart 2016, 21:38   #67
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
maximum 10% van de hier aanwezige moslims.
En daar heb jij natuurlijke betrouwbare statistieken over? Weet je wat ik zo vreemd vind? Dat ik toevallig veel mensen met een moslimachtergrond ken en daar niet veel merk van dat paranoïde wereldbeeld. De vrouwen met Arabische ouders die ik ken en die hier opgegroeid zijn, zijn even geëmancipeerd als de vrouwen met "autochtone" ouders. Ze lopen niet met hoofddoek of burqa rond, maar in modieuze westerse kledij. Ze zijn hooggeschoold en hebben eervolle beroepen als verpleegster, sekretaresse, human resource manager, enz. Ze gaan relaties aan met niet-Arabische "autochtone" mannen en maken er zelfs kindjes mee. Waar is die 5e kolonne (buiten wat marginalen)?
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 27 maart 2016 om 21:41.
Oud 27 maart 2016, 21:39   #68
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En daar heb jij natuurlijke betrouwbare statistieken ove?. Weet je wat ik zo vreemd vind? Dat ik toevallig veel mensen met een moslimachtergrond ken en daar niet veel merk van dat paranoïde wereldbeeld. De vrouwen met Arabische ouders die ik ken en die hier opgegroeid zijn, zijn even geëmancipeerd als de vrouwen met "autochtone" ouders. Ze lopen niet met hoofddoek of burqa rond, maar in modieuze westerse kledij. Ze zijn hooggeschoold en hebben eervolle beroepen als verpleegster, sekretaresse, human resource manager, enz. Ze gaan relaties aan met niet-Arabische "autochtone" mannen en maken er zelfs kindjes mee. Waar is die 5e kolonne (buiten wat marginalen)?
Ik heb er bijna twintig jaar tussen gewoond.

Citaat:
Oud 27 maart 2016, 21:40   #69
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
So what?
Waarom kopen ze geen huis of appartement in hun eigen stad? Wat hebben ze op hun pensioen nog te zoeken aan de Westvlaamse Kust?

Citaat:
Zeker als het moslims zijn.
Het merendeel van de kustbewoners is geen moslim, maar toch kijken ze neer op de kustbewoners.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 27 maart 2016 om 21:41.
Oud 27 maart 2016, 21:41   #70
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En daar heb jij natuurlijke betrouwbare statistieken ove?.
inderdaad.
Tien procent geïntegreerden lijkt me ook heel veel.

Citaat:
Weet je wat ik zo vreemd vind? Dat ik toevallig veel mensen met een moslimachtergrond ken en daar niet veel merk van dat paranoïde wereldbeeld.
Je vraagt statistieken maar begint zelf met cherrypicking.
Oud 27 maart 2016, 21:42   #71
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom kopen ze geen huis of appartement in hun eigen stad? Wat hebben ze op hun pensioen nog te zoeken aan de Westvlaamse Kust?
.
Geen flauw idee.

Citaat:
Het merendeel van de kustbewoners is geen moslim, maar toch kijken ze neer op de kustbewoners
Ik heb liever dat ze op mij neerkijken dan mij doen ontploffen.
Oud 27 maart 2016, 21:46   #72
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb liever dat ze op mij neerkijken dan mij doen ontploffen.
In ieder geval zijn Antwerpse en Brusselse gepensioneerden die naar de Westvlaamse Kust verhuizen evengoed inwijkelingen als Marrokanen. Als het hen niet aanstaat aan de Westvlaamse Kust, dan mogen ze van veel kustbewoners ook terugkeren naar het binnenland.

westhoek.jpg
Oud 27 maart 2016, 21:47   #73
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In ieder geval zijn Antwerpse en Brusselse gepensioneerden die naar de Westvlaamse Kust verhuizen evengoed inwijkelingen als Marrokanen. Als het hen niet aanstaat aan de Westvlaamse Kust, dan mogen ze van veel kustbewoners ook terugkeren naar het binnenland.
Geen probleem: aanpassen of opkrassen.
Voor moslims nog eenvoudiger: opkrassen.
Oud 27 maart 2016, 21:55   #74
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Doen niet alle religieuze fundamentalisten dat?

Zowel JvdB als Drukazz (allebei net zo rechts als u) op dit forum stellen dat ze liever een vrome moslim hebben dan een atheist.

Ik herinner mij nog duidelijk dat Drukazz mij ooit de dienaar van Satan noemde nadat ik hem had verteld dat opperwezens niet bestaan. Dee meent dat dus echt.

De meest gehate minderheid in de US zijn niet de moslims of de zwarten, of latino's, nee, het zijn de atheïsten.
Diepgelovige Christenen volgens mij niet of althans in veel mindere mate. Ik heb in mijn familie twee 'tante nonnekes' gehad die heel hun leven tussen de armen in Indië hebben geleefd om hen bij te staan. Zij leefden er zelf in de grootste armoede. En zo waren er veel. Opvallend ook dat zij geen onderscheid maakten wegens geloofsovertuiging. Ziet u een moslima hetzelfde doen?

JvdB als Drukazz zijn, met alle respect, mensen met oogkleppen die niet kunnen verdragen als men niet in god gelooft. Mohammedanen zijn net hetzelfde. Soort zoekt soort zal ik dan maar zeggen.

Iedereen mag voor mijn part geloven in wat hij/zij wil, maar hun religie mag nooit opgedrongen worden aan anderen of anderen hun leven beïnvloeden. Wij zijn eindelijk onder het juk van het katholicisme onderuit gekomen en nu komt de islam opdraven met al hun regeltjes en eisen. Veel moslims hebben een afkeer van onze 'ongelovige' maatschappij, maar zijn niet te beroerd om op kosten van diezelfde maatschappij te leven. En ja, zelfs JvdB en Drukazz, ondanks hun geloof in een god, zijn in hun ogen ongelovige honden. Het lijkt er dus meer op dat godsdienst één en al schijnheiligheid is.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 27 maart 2016 om 22:22.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2016, 22:05   #75
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
En daar heb jij natuurlijke betrouwbare statistieken ove?. Weet je wat ik zo vreemd vind? Dat ik toevallig veel mensen met een moslimachtergrond ken en daar niet veel merk van dat paranoïde wereldbeeld. De vrouwen met Arabische ouders die ik ken en die hier opgegroeid zijn, zijn even geëmancipeerd als de vrouwen met "autochtone" ouders. Ze lopen niet met hoofddoek of burqa rond, maar in modieuze westerse kledij. Ze zijn hooggeschoold en hebben eervolle beroepen als verpleegster, sekretaresse, human resource manager, enz. Ze gaan relaties aan met niet-Arabische "autochtone" mannen en maken er zelfs kindjes mee. Waar is die 5e kolonne (buiten wat marginalen)?
Ik denk dat daar niets vreemd aan is.
Ik heb precies dezefde ervaring, gewoon omdat de moslims waar ik mee in contact kom de aangepasten zijn.
De rest blijft in hun eigen besloten kringetje.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2016, 22:15   #76
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

... wat doen we eigenlijk met Ben Ali Libi de goochelaar ?
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2016, 22:29   #77
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen probleem: aanpassen of opkrassen.
Voor moslims nog eenvoudiger: opkrassen.
Ik maak geen onderscheid : "aanpassen of opkrassen" geldt bij mij voor ALLE inwijkelingen, ongeacht van waar ze komen. Ze krijgen van mij allemaal een eerlijke kans. Ik diskrimineer niet op basis van afkomst, uiterlijk, of overtuiging. Als ik moet kiezen tussen een goed geïntegreerde Marokkaan die mij niet ambeteert en mij neemt zoals ik ben, of een ingeweken verzuurde Antwerpenaar die telkens gaat klagen bij politie of andere instanties omdat hij vindt dat mijn gras of haag te lang is of ik in het weekend wat muziek maak, dan heb ik liever de Marokkaan dan de Antwerpenaar als buur.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 27 maart 2016 om 22:31.
Oud 27 maart 2016, 22:39   #78
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik maak geen onderscheid : "aanpassen of opkrassen" geldt bij mij voor ALLE inwijkelingen, ongeacht van waar ze komen. Ze krijgen van mij allemaal een eerlijke kans. Ik diskrimineer niet op basis van afkomst, uiterlijk, of overtuiging. Als ik moet kiezen tussen een goed geïntegreerde Marokkaan die mij niet ambeteert en mij neemt zoals ik ben, of een ingeweken verzuurde Antwerpenaar die telkens gaat klagen bij politie of andere instanties omdat hij vindt dat mijn gras of haag te lang is of ik in het weekend wat muziek maak, dan heb ik liever de Marokkaan dan de Antwerpenaar als buur.
Vanuit het oogpunt van uw bekrompen dorpsmentaliteit heeft u misschien wel gelijk. Neemt niet weg dat de mohammedanen het aanzicht en de culturele waarden van het Westen ondermijnen. Het is een sluipend gif voor onze verworven vrijheden. Een moslim stelt zijn geloof boven onze maatschappelijke waarden. En dan is er iets serieus mis.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 27 maart 2016 om 22:42.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2016, 22:44   #79
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
maak er anders een nietszeggende karikatuur van.

Citaat:
Oud 27 maart 2016, 23:08   #80
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
maak er anders een nietszeggende karikatuur van.
... hoe ga je ze verwijderen ?
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be