Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Hebben moslims recht op de Vlaamse nationaliteit in een onafhankelijk Vlaanderen?
Ik stem Blok en de Vlaamse nationaliteit mag uitsluitend toegekend worden aan niet-moslims. 23 32,39%
Ik stem Blok en de Vlaamse nationaliteit mag ook toegekend worden aan moslims. 13 18,31%
Ik stem niet Blok en de Vlaamse nationaliteit mag uitsluitend toegekend worden aan niet-moslims. 3 4,23%
Ik stem niet Blok en de Vlaamse nationaliteit mag ook toegekend worden aan moslims. 32 45,07%
Aantal stemmers: 71. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2004, 15:38   #61
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Westland New Post
Zijder der wéér met uw Islamofobie??? Uiteraard hebben moslims géén recht op de Vlaamse nationaliteit, uitgezonderd de kleine minderheid van bekeerde Vlamingen. Hetzelfde geldt voor Joden. Islamietische nieuwe Belgen van allochtone afkomst dienen na de onafhankelijkheid terug hun oorspronkelijke nationaliteit te krijgen.
De Belgische?
Oud 30 oktober 2004, 15:44   #62
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
De Belgische?
Yossarian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2004, 22:20   #63
Westland New Post
Banneling

Westland New Post's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Belgische?
Uiteraard niet. Zoiets wil ik zelfs vreemdelingen géén twééde keer aan doen.
Westland New Post is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2004, 23:14   #64
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Westland New Post
Uiteraard niet. Zoiets wil ik zelfs vreemdelingen géén twééde keer aan doen.
"Aan doen"? Mogen ze niet over zichzelf beslissen?
Oud 31 oktober 2004, 00:58   #65
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olivier
Idem.
Idem
Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2004, 01:01   #66
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het klinkt allemaal een beetje te veel als "terug naar de middeleeuwen" naar mijn mening
Jij bedoelt: naar de voorgeschiedenis zeker ?
Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2004, 11:21   #67
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
Jij bedoelt: naar de voorgeschiedenis zeker ?
?
Oud 31 oktober 2004, 17:26   #68
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Als Vlaanderen onafhankelijk wordt, wie krijgt dan de Vlaamse nationaliteit?
Krijgen de moslims dan ook de Vlaamse nationaliteit?

Of juist niet? 8)

?
Aan je pollresultaten te merken volgt hapt een minderheid in je islamfobie.
Oud 31 oktober 2004, 17:37   #69
samdale
Vreemdeling

samdale's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
iedereen die hier woont en werkt; Vlaams spreekt en schrijft; zijn kinderen Vlaams opvoedt; leeft volgens onze normen en waarden; onze democratische wetten respecteerd; enz... is en blijft hier welkom en kan Vlaming worden in onze maatschappij.

"Als je deel wil uitmaken van een voetbalclub moet je eerst aansluiten, moet je kunnen voetballen of het ten minste leren en het clubreglement respecteren."... anders vlieg je er uit !
of moet geld hebben... en de rest is vergeten, he manneke
Oud 31 oktober 2004, 17:44   #70
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Iedereen die de Belgische nationaliteit heeft van bij zijn/haar geboorte en die Vlaming wil worden ( met de plichten die daaruit voortvloeien, de wet primeert boven de religie, de voertaal is Nederlands zonder uitzonderingen, ...) kan de Vlaamse nationaliteit aanvragen, de rest kan een voorlopige verblijfsvergunning aanvragen en een dossier starten om eventueel de Vlaamse nationaliteit te bekomen ofwel voorbereidingen treffen tot vertrek.
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2004, 17:46   #71
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap
Iedereen die de Belgische nationaliteit heeft van bij zijn/haar geboorte en die Vlaming wil worden ( met de plichten die daaruit voortvloeien, de wet primeert boven de religie, de voertaal is Nederlands zonder uitzonderingen, ...) kan de Vlaamse nationaliteit aanvragen, de rest kan een voorlopige verblijfsvergunning aanvragen en een dossier starten om eventueel de Vlaamse nationaliteit te bekomen ofwel voorbereidingen treffen tot vertrek.
Ha, zelfs de geboren Vlamingen moeten het nog altijd aanvragen. En wie mag dan bepalen welke Vlaming de Vlaamse nationaliteit mag krijgen? Laat me raden.... het Zwart Blok misschien?
Oud 31 oktober 2004, 17:51   #72
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ha, zelfs de geboren Vlamingen moeten het nog altijd aanvragen. En wie mag dan bepalen welke Vlaming de Vlaamse nationaliteit mag krijgen? Laat me raden.... het Zwart Blok misschien?
Natuurlijk, je kunt toch de Franstaligen in de rand rond Brussel toch niet verplichten om Vlaming te worden.
Wie Belg is bij geboorte, zal automatisch de Vlaamse nationaliteit krijgen als hij/zij dat wil.
Oud 31 oktober 2004, 17:57   #73
thePiano

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, je kunt toch de Franstaligen in de rand rond Brussel toch niet verplichten om Vlaming te worden.
Wie Belg is bij geboorte, zal automatisch de Vlaamse nationaliteit krijgen als hij/zij dat wil.
Alle hier uit allochtone ouders geboren kinderen krijgen nu al automatisch de Belgische nationaliteit. Zou je dan de rest van hun familie (ouders enz.) er weer uitzetten?

Laatst gewijzigd door thePiano : 31 oktober 2004 om 17:57.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2004, 18:00   #74
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Alle hier uit allochtone ouders geboren kinderen krijgen nu al automatisch de Belgische nationaliteit. Zou je dan de rest van hun familie (ouders enz.) er weer uitzetten?
Als ze na 30 jaar nog steeds de taal niet machtig zijn en hun religie boven onze wetten stellen, dan ja, zonder pardon vliegen ze eruit.
Oud 31 oktober 2004, 18:06   #75
thePiano

Standaard

Citaat:
Als ze na 30 jaar nog steeds de taal niet machtig zijn en hun religie boven onze wetten stellen, dan ja, zonder pardon vliegen ze eruit.
Pfft... stom gelul. Ik ga wat anders doen, ik zit hier weer al te lang mijn tijd te verdoen.
Oud 31 oktober 2004, 18:11   #76
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Pfft... stom gelul. Ik ga wat anders doen, ik zit hier weer al te lang mijn tijd te verdoen.
Zeggen dat mensen die 30 jaar als gast in Vlaanderen wonen, weigeren onze taal te spreken en onze wetten te respecteren, hier niet thuishoren vindt jij stom gelul. Wat stel jij dan voor, alle deuren open voor iedereen die erin wil en dan de volgende week de volledige sociale zekerheid afschaffen wegens totaal onbetaalbaar.
Oud 31 oktober 2004, 20:04   #77
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En als we het nu eens eenvoudig houden en alle inwoners van Vlaanderen de Vlaamse nationaliteit toekennen zodoende er rechtsgelijkheid bestaat tussen alle inwoners van uw nieuwe onafhankelijke staat!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2004, 20:07   #78
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
liefst met one way ticket
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2004, 20:12   #79
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Aan je pollresultaten te merken volgt hapt een minderheid in je islamfobie.
aan de nieuwe krassen met een sleutelpunt van deze morgen op mijn deur van mijn auto aan de Brusselse Zuidmarkt... is mijn fobie weer iets meer toegenomen

't zal wel mijn fout geweest zijn zeker ?

plaats ingenomen van een toerist ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2004, 18:36   #80
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
aan de nieuwe krassen met een sleutelpunt van deze morgen op mijn deur van mijn auto aan de Brusselse Zuidmarkt... is mijn fobie weer iets meer toegenomen

't zal wel mijn fout geweest zijn zeker ?

plaats ingenomen van een toerist ?

En wat heeft dat met het onderwerp te maken? Stond er misschien een koranvers in uw auto gekrast?
Yossarian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be