![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Staatssecretaris
|
![]() Dus volgens jou is het gemiddeld maandloon van een werknemer ver boven de 2200 euro netto/maand
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Jij zit te janken dat een werknemer toch niet goed zijn geld kan verdienen, zeker niet als ze gestudeerd hebben, en dat ze al helemaal niet boven de 3000 netto per maand geraken. Tavek geeft je al één tegenvoorbeeld, ik gaf je het tweede. Lastig eh; pikt dat zo hard? ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Alle blazerke, hoeveel haalt ons frauderend "ondernemerke" netto per maand binnen? Blaas ons eens omver ![]() Laatst gewijzigd door Drosamadaris : 21 april 2016 om 14:15. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik reken het afgerond voor. Brutoloon voor een alleenstaande = 4.000 p/m 4.000 x 14 maanden loon (1 maand dubbel vakantiegeld 1 maand eindejaarspremie) Netto maandloon= 2330 x 14 = 32.620 jaarloon. 32.620 voor 11 maanden werken om te kunnen vergelijken met een zelfstandige= 2.965 per maand. De berekening die k maakte is voor een alleenstaande, in België de hoogst belastte groep. Het nettoloon wordt nog hoger als er een partner of kinderen ten laste zijn. En zeker als een gedeelte van het brutoloon belastingvrij betaald wordt onder de vorm van een bedrijfswagen met tankkaart. Ik ken zo verschillende werknemers die volgens deze berekening rond of over de 3.000 euro netto per gewerkte maand verdienen. Om de vergelijking te maken van loon zelfstandige met werknemer moet ge natuurlijk het loon per gewerkte maand nemen. voor een werknemer is dat dus met premies inbegrepen, ook als die premie maar 1 maal per jaar betaald wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() 2000€ netto of 3000€ netto, wat maakt dat nu uit om extra te verdienen? Al het geld dat je binnenkrijgt is mooi meegenomen, maar van zulke bedragen word je toch niet rijk? Als dat loon een motivatie is om te studeren .... nu ja ... ik ben ook ingenieur (elektromechanica) en ergens heb ik daar geen spijt van ... ik werk halftijds aan een bovengemiddeld netto voltijds maandloon dus dat is tof.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor veel zelfstandigen met een KMO zit de echte waarde van hun bedrijf niet in het loon dat ze zichzelf uitbetalen (want dat zit vaak op werknemersniveau) maar in de waarde van hun bedrijf en winstuitkeringen. Als je echter op regelmatige basis falliet gaat, is dat er niet...en dan kom je aan als onze goede vriend Porsche. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of triple en meer. Maar omdat verstand blijkbaar meer in die kringen zit dan onder de snob studerenden weten ze dat ze er onder moeten blijven. Vanwege de 54% taks en de 22% rsz. In uw geval als werknemer 54% taks en 13,07rsz. Wat uw netto al gans wat afroomt. En je dus niet veel meer over hebt dan een flinke laag verdiener. En pikt dat? Dat is hier nu het systeem. Uiteraard zien ze u liever dan ons. Je brengt meer op immers. Dat moet gestimuleerd worden.
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo blijven de Chinezen ook aan het werk. Doe maar niet alsof het zo niet is.
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die maken nog veel meer winst. Trouwens er zijn schoonmaak bedrijven met meer omzet.
![]() |
![]() |
#73 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dus, waarom hebben we die nieuwe chip nu exact nodig? Lekkerder eten? Beter slapen? Meer op vakantie kunnen gaan? Ergens moet het belang toch kunnen aangetoond worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dus ja ik blijf lachen met de nettolonen van werknemers die zeggen dat ze 3000 euro netto verdienen. OK met hun vakantiegeld, dertiende maand en allerlei belastingvoordelen meegerekend. Sommigen want ik denk niet dat er ook maar 1 winkelverkoper, fabrieksarbeider of vakkenvuller daar zal komen, zelfs niet in de buurt. Maar dan wil ik ook wel eens weten welk bedrag ze jaarlijks aan de belastingen mogen ophoesten. En die kroost kinderen = zielig als je dat moet doen om de belastingdruk te laten zakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Trouwens wie kan rekenen neem dan eens halftijds bruto/netto en voltijds bruto/netto en reken dan uit hoeveel die extra uren tussen halftijds en voltijds u nog netto per uur bij brengen. Ik heb een tijd geleden nog dat van mijn neef gezien. Die werkte halftijds (4 dagen van 4/5 uur voormiddag) + zelfstandig bijberoep en die ging naar voltijds (5 nachten per week). Die kwam snel terug met zijn voeten op de grond. Het werd een beetje goed gemaakt door zijn nachtpremie. Tot we eens gingen rekenen naar hoeveel meer belastingen hij zou gaan moeten betalen. Daarna was hij gedemotiveerd en hoopt snel terug halftijds te kunnen gaan werken. Bijklussen met een zelfstandig bijberoep en minimum aangeven om niet op zwartwerk gepakt te kunnen werken bracht hem meer dan het dubbele op. En gewoon in de broekzak zonder dat Charlie of Overpelt'ke er iets van zagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verkocht aan de chinezen. Export. Oei, ik heb me vergist, ik denk dat ik enkel de cijfers had voor 1 site. Maarbon: 2015 Omzet € 6,29 miljard Winst € 1,39 miljard 169 stuks |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met die i7 is de klus geklaard op enkele minuten. Ik val achterover van de onwetendheid hier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want dit is Fraude. Je bent btw, sociale zekerheidsbijdragen en vennootschaps/personenenbelasting verschuldigd voor het inkopen, restaureren en doorverkopen van oldtimers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En uiteraard kunnen zelfstandigen veel meer verdienen. Die maken hun eigen loon, met als risico dat het soms ook gene vette is. |
|
![]() |
![]() |