Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2016, 14:05   #61
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Dus volgens jou is het gemiddeld maandloon van een werknemer ver boven de 2200 euro netto/maand Dat wil zeggen dat er op uw loonbrief iets van een 3500 euro/maand bruto staat. Jawel fantast nummer twee. Ga met Tavek maar samen wonen
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2016, 14:05   #62
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
't Is in jouw geval zoals met de frietjes van McCain: 't zijn zij die er het minst over spreken die er het meest van eten .
Mc Donalds dan
Oud 21 april 2016, 14:10   #63
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Dus volgens jou is het gemiddeld maandloon van een werknemer ver boven de 2200 euro netto/maand
Dat is hetgeen jij leest

Jij zit te janken dat een werknemer toch niet goed zijn geld kan verdienen, zeker niet als ze gestudeerd hebben, en dat ze al helemaal niet boven de 3000 netto per maand geraken. Tavek geeft je al één tegenvoorbeeld, ik gaf je het tweede.

Lastig eh; pikt dat zo hard?

Citaat:
Dat wil zeggen dat er op uw loonbrief iets van een 3500 euro/maand bruto staat.
Meer dan dat zelfs; beter nog, niet eens bruto, netto .

Citaat:
Jawel fantast nummer twee. Ga met Tavek maar samen wonen
Mijn rekening vindt dat inderdaad fantastisch

Alle blazerke, hoeveel haalt ons frauderend "ondernemerke" netto per maand binnen? Blaas ons eens omver

Laatst gewijzigd door Drosamadaris : 21 april 2016 om 14:15.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2016, 14:16   #64
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan zijt ge een uitzondering! Ik ken niemand die als werkgever 3000 of meer netto de maand heeft. Tussen de 1400-2200 is het gemiddelde ja. En kindergeld moogt ge niet bekijken. Dat is een scheef gewrongen recht dat ze allang hadden moeten afschaffen. Belastingaftrek? Als werknemer zal dat geen vette zijn. Extra legale voordelen? ecocheques of wat En pensioen : als je daar moet op rekenen dan ben je nu SLECHT bezig.

Maar ik mag ook nu niet klagen. Ik krijg elke maand een gratis belastingvrij loon. Ik moet mij nergens meer over verantwoorden. En al de rest mogen ze houden, zelfs mijn pensioen (dat toch peanuts zal zijn). Maar ik werk dan ook niet meer van 9to5. Gewoon niet meer (voor de staat)
Ge moet lezen tegoei lezen wat Tavek schrijft.
Ik reken het afgerond voor. Brutoloon voor een alleenstaande = 4.000 p/m
4.000 x 14 maanden loon (1 maand dubbel vakantiegeld 1 maand eindejaarspremie)
Netto maandloon= 2330 x 14 = 32.620 jaarloon.
32.620 voor 11 maanden werken om te kunnen vergelijken met een zelfstandige= 2.965 per maand.

De berekening die k maakte is voor een alleenstaande, in België de hoogst belastte groep.
Het nettoloon wordt nog hoger als er een partner of kinderen ten laste zijn. En zeker als een gedeelte van het brutoloon belastingvrij betaald wordt onder de vorm van een bedrijfswagen met tankkaart.
Ik ken zo verschillende werknemers die volgens deze berekening rond of over de 3.000 euro netto per gewerkte maand verdienen.

Om de vergelijking te maken van loon zelfstandige met werknemer moet ge natuurlijk het loon per gewerkte maand nemen. voor een werknemer is dat dus met premies inbegrepen, ook als die premie maar 1 maal per jaar betaald wordt.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2016, 14:19   #65
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

2000€ netto of 3000€ netto, wat maakt dat nu uit om extra te verdienen? Al het geld dat je binnenkrijgt is mooi meegenomen, maar van zulke bedragen word je toch niet rijk? Als dat loon een motivatie is om te studeren .... nu ja ... ik ben ook ingenieur (elektromechanica) en ergens heb ik daar geen spijt van ... ik werk halftijds aan een bovengemiddeld netto voltijds maandloon dus dat is tof. Maar studeren met de motivatie om uw kloten af te draaien voor iemand anders ... pfff, goed zot.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2016, 14:35   #66
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat zou er moeten pikken? Ik wil Tavek zijn leven niet. Ik zie dat al voor mij : hij zegt kindergeld dus een bende klein klootzakken rondom hem. En daar stopt dan het mooie leven al En ik zal misschien de verkeerden kennen. Maar ik ken weinig mensen die in loondienst werken. Want meestal zijn dat de zielige zeikerds van de groep.
Misschien dachten uw ma en pa beter ook zo, dan waren we nu niet opgescheept met u.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2016, 14:41   #67
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ge moet lezen tegoei lezen wat Tavek schrijft.
Ik reken het afgerond voor. Brutoloon voor een alleenstaande = 4.000 p/m
4.000 x 14 maanden loon (1 maand dubbel vakantiegeld 1 maand eindejaarspremie)
Netto maandloon= 2330 x 14 = 32.620 jaarloon.
32.620 voor 11 maanden werken om te kunnen vergelijken met een zelfstandige= 2.965 per maand.

De berekening die k maakte is voor een alleenstaande, in België de hoogst belastte groep.
Het nettoloon wordt nog hoger als er een partner of kinderen ten laste zijn. En zeker als een gedeelte van het brutoloon belastingvrij betaald wordt onder de vorm van een bedrijfswagen met tankkaart.
Ik ken zo verschillende werknemers die volgens deze berekening rond of over de 3.000 euro netto per gewerkte maand verdienen.

Om de vergelijking te maken van loon zelfstandige met werknemer moet ge natuurlijk het loon per gewerkte maand nemen. voor een werknemer is dat dus met premies inbegrepen, ook als die premie maar 1 maal per jaar betaald wordt.
Als werknemer gaat ge gemakkelijk over de 3k netto per maand, zelfs met helemaal niet zo gekke hoge brutolonen, zoals je duidelijk berekent. Mijn dank hiervoor.

Voor veel zelfstandigen met een KMO zit de echte waarde van hun bedrijf niet in het loon dat ze zichzelf uitbetalen (want dat zit vaak op werknemersniveau) maar in de waarde van hun bedrijf en winstuitkeringen. Als je echter op regelmatige basis falliet gaat, is dat er niet...en dan kom je aan als onze goede vriend Porsche.
Oud 21 april 2016, 15:44   #68
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is hetgeen jij leest

Jij zit te janken dat een werknemer toch niet goed zijn geld kan verdienen, zeker niet als ze gestudeerd hebben, en dat ze al helemaal niet boven de 3000 netto per maand geraken. Tavek geeft je al één tegenvoorbeeld, ik gaf je het tweede.

Alle blazerke, hoeveel haalt ons frauderend "ondernemerke" netto per maand binnen? Blaas ons eens omver
Zielige discussie ......echt zielig
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2016, 17:09   #69
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is hetgeen jij leest

Niet voor het een of het ander, maar 3k kan je als zelfstandige makkelijk verdubbelen.
Of triple en meer.

Maar omdat verstand blijkbaar meer in die kringen zit dan onder de snob studerenden weten ze dat ze er onder moeten blijven.
Vanwege de 54% taks en de 22% rsz.
In uw geval als werknemer 54% taks en 13,07rsz.
Wat uw netto al gans wat afroomt.
En je dus niet veel meer over hebt dan een flinke laag verdiener.

En pikt dat?

Dat is hier nu het systeem.

Uiteraard zien ze u liever dan ons.
Je brengt meer op immers.

Dat moet gestimuleerd worden.
Oud 21 april 2016, 17:30   #70
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Je mag het zeggen dat je niet weet wat een computerchip is hoor.

Geen schande.
Ontwikkel jij maar verder chips.
Zo blijven de Chinezen ook aan het werk.

Doe maar niet alsof het zo niet is.
Oud 21 april 2016, 17:40   #71
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ontwikkel jij maar verder chips.
Zo blijven de Chinezen ook aan het werk.

Doe maar niet alsof het zo niet is.
ASML in Eindhoven haalt 1.5 miljard euro omzet met de verkoop van ocharme 35 machines per jaar.

Machines die chips maken.
Oud 21 april 2016, 17:42   #72
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ASML in Eindhoven haalt 1.5 miljard euro omzet met de verkoop van ocharme 35 machines per jaar.

Machines die chips maken.
Gekocht van Chinezen.
Die maken nog veel meer winst.

Trouwens er zijn schoonmaak bedrijven met meer omzet.
Oud 21 april 2016, 18:02   #73
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Extra rekenkracht, minder energieverbruik, ....

Waarom gebruik je een i7 als een 386 al bestond ?
386 ken ik, mijn eerste - (was een SX) . Ik heb wel geen flauw idee wat een i7 is. Alles wat ik nodig heb werkt al zo'n 8 jaar feilloos.
Dus, waarom hebben we die nieuwe chip nu exact nodig?
Lekkerder eten? Beter slapen? Meer op vakantie kunnen gaan?
Ergens moet het belang toch kunnen aangetoond worden?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2016, 18:09   #74
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zielige discussie ......echt zielig
Discussie? Waar?
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2016, 07:58   #75
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Frauderen? Ik heb een bedrijf dat in faling is gegaan. Geen bedrieglijk failliet maar gewoon voor de Rechtbank een faling zoals de andere duizenden per jaar. Ik betaalde op het laatste het minimum aan sociale bijdragen. Als je er iets van kent dan weet je direct dat mijn nettoloon heel laag was. Nu zelfs nul, nul. Daarom dat ik ook geen belastingen betaalde. Ik reken dan ook niet uit hoeveel ik per maand heb. Zelfs niet per jaar. Vandaag wacht ik op vadertje staat die mij gaat betalen van de belastingen die van jullie brutoloon af gaat. En ik doe rustig verder met wat ik bezig ben. Leven in anonimiteit en mijn ding doen. Verkoop ik vandaag een van de oldtimers die ik heb staan dan reken ik op een marge van minimum 20000 euro. Minstens twee per jaar wil zeggen een klein 3300 euro/maand. En dat is ook netto. Maar sommigen gaan voor meer weg dus mijn hobby brengt veel geld op. Plus de andere vennootschappen die nog wel draaien. Maar dat gaat op de rekening van de bedrijven zelf. Er is een onbezoldigd zaakvoerder die eenmaal per jaar zijn of haar krabbel moet zetten en dan een "kleine vergoeding" contant krijgt. En de meerwaarde = het ontroerend goed dat mijn eigendom is.

Dus ja ik blijf lachen met de nettolonen van werknemers die zeggen dat ze 3000 euro netto verdienen. OK met hun vakantiegeld, dertiende maand en allerlei belastingvoordelen meegerekend. Sommigen want ik denk niet dat er ook maar 1 winkelverkoper, fabrieksarbeider of vakkenvuller daar zal komen, zelfs niet in de buurt. Maar dan wil ik ook wel eens weten welk bedrag ze jaarlijks aan de belastingen mogen ophoesten. En die kroost kinderen = zielig als je dat moet doen om de belastingdruk te laten zakken.
Oud 22 april 2016, 08:07   #76
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
2000€ netto of 3000€ netto, wat maakt dat nu uit om extra te verdienen? Al het geld dat je binnenkrijgt is mooi meegenomen, maar van zulke bedragen word je toch niet rijk? Als dat loon een motivatie is om te studeren .... nu ja ... ik ben ook ingenieur (elektromechanica) en ergens heb ik daar geen spijt van ... ik werk halftijds aan een bovengemiddeld netto voltijds maandloon dus dat is tof. Maar studeren met de motivatie om uw kloten af te draaien voor iemand anders ... pfff, goed zot.
Wel dat vind ik nu positief. Je verdient toch geen zak als je uw kloten voor een baas blijft afdraaien dus halftijds werken en verder genieten. Dat zou meer gestimuleerd moeten worden.

Trouwens wie kan rekenen neem dan eens halftijds bruto/netto en voltijds bruto/netto en reken dan uit hoeveel die extra uren tussen halftijds en voltijds u nog netto per uur bij brengen. Ik heb een tijd geleden nog dat van mijn neef gezien. Die werkte halftijds (4 dagen van 4/5 uur voormiddag) + zelfstandig bijberoep en die ging naar voltijds (5 nachten per week). Die kwam snel terug met zijn voeten op de grond. Het werd een beetje goed gemaakt door zijn nachtpremie. Tot we eens gingen rekenen naar hoeveel meer belastingen hij zou gaan moeten betalen. Daarna was hij gedemotiveerd en hoopt snel terug halftijds te kunnen gaan werken. Bijklussen met een zelfstandig bijberoep en minimum aangeven om niet op zwartwerk gepakt te kunnen werken bracht hem meer dan het dubbele op. En gewoon in de broekzak zonder dat Charlie of Overpelt'ke er iets van zagen.
Oud 22 april 2016, 08:31   #77
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Gekocht van Chinezen.
Die maken nog veel meer winst.

Trouwens er zijn schoonmaak bedrijven met meer omzet.

Verkocht aan de chinezen. Export.

Oei, ik heb me vergist, ik denk dat ik enkel de cijfers had voor 1 site.

Maarbon:

2015 Omzet € 6,29 miljard Winst € 1,39 miljard 169 stuks
Oud 22 april 2016, 08:32   #78
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
386 ken ik, mijn eerste - (was een SX) . Ik heb wel geen flauw idee wat een i7 is. Alles wat ik nodig heb werkt al zo'n 8 jaar feilloos.
Dus, waarom hebben we die nieuwe chip nu exact nodig?
Lekkerder eten? Beter slapen? Meer op vakantie kunnen gaan?
Ergens moet het belang toch kunnen aangetoond worden?
Als jij je vliegtuigjes of je motortjes een doorrekende met CFD, FEA, dan wist je dat je complexe modellen met je 386SX niet meer aankan, of je hebt weken de tijd.

Met die i7 is de klus geklaard op enkele minuten.

Ik val achterover van de onwetendheid hier.
Oud 22 april 2016, 08:35   #79
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Frauderen? Ik heb een bedrijf dat in faling is gegaan. Geen bedrieglijk failliet maar gewoon voor de Rechtbank een faling zoals de andere duizenden per jaar. Ik betaalde op het laatste het minimum aan sociale bijdragen. Als je er iets van kent dan weet je direct dat mijn nettoloon heel laag was. Nu zelfs nul, nul. Daarom dat ik ook geen belastingen betaalde. Ik reken dan ook niet uit hoeveel ik per maand heb. Zelfs niet per jaar. Vandaag wacht ik op vadertje staat die mij gaat betalen van de belastingen die van jullie brutoloon af gaat. En ik doe rustig verder met wat ik bezig ben. Leven in anonimiteit en mijn ding doen. Verkoop ik vandaag een van de oldtimers die ik heb staan dan reken ik op een marge van minimum 20000 euro. Minstens twee per jaar wil zeggen een klein 3300 euro/maand. En dat is ook netto. Maar sommigen gaan voor meer weg dus mijn hobby brengt veel geld op. Plus de andere vennootschappen die nog wel draaien. Maar dat gaat op de rekening van de bedrijven zelf. Er is een onbezoldigd zaakvoerder die eenmaal per jaar zijn of haar krabbel moet zetten en dan een "kleine vergoeding" contant krijgt. En de meerwaarde = het ontroerend goed dat mijn eigendom is.

Dus ja ik blijf lachen met de nettolonen van werknemers die zeggen dat ze 3000 euro netto verdienen. OK met hun vakantiegeld, dertiende maand en allerlei belastingvoordelen meegerekend. Sommigen want ik denk niet dat er ook maar 1 winkelverkoper, fabrieksarbeider of vakkenvuller daar zal komen, zelfs niet in de buurt. Maar dan wil ik ook wel eens weten welk bedrag ze jaarlijks aan de belastingen mogen ophoesten. En die kroost kinderen = zielig als je dat moet doen om de belastingdruk te laten zakken.
Meld het ons als je hier niet meer kan komen posten omdat je in de bak zit.

Want dit is Fraude. Je bent btw, sociale zekerheidsbijdragen en vennootschaps/personenenbelasting verschuldigd voor het inkopen, restaureren en doorverkopen van oldtimers.
Oud 22 april 2016, 08:52   #80
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet voor het een of het ander, maar 3k kan je als zelfstandige makkelijk verdubbelen.
Of triple en meer.

Maar omdat verstand blijkbaar meer in die kringen zit dan onder de snob studerenden weten ze dat ze er onder moeten blijven.
Vanwege de 54% taks en de 22% rsz.
In uw geval als werknemer 54% taks en 13,07rsz.
Wat uw netto al gans wat afroomt.
En je dus niet veel meer over hebt dan een flinke laag verdiener.

En pikt dat?

Dat is hier nu het systeem.

Uiteraard zien ze u liever dan ons.
Je brengt meer op immers.

Dat moet gestimuleerd worden.
Ik denk dat je niet kan lezen. We spreken hier over mensen die door hun studies als werknemer vlot over de 4000-5000 bruto verdienen, en nog een pak meer (zie drosamadaris). En nog niet voorbij de 35 zijn. Dat zijn wel degelijk voor hun leeftijd goedverdieners.

En uiteraard kunnen zelfstandigen veel meer verdienen. Die maken hun eigen loon, met als risico dat het soms ook gene vette is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be