Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2016, 16:38   #61
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Hoofdstedelik Brussels Gewest, zegt dit u iets?
Ja dat is waar, zoals ik al eens eerder opmerkte, jij - jullie - denken dat de correcte vorm 'het zelfbeschikkingsrecht der volkeren en het Hoofdstedelijke Gewest Brussel' is.

Sta me toe van eens flink te lachen met het onnozelheidsgehalte daarvan.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Laatst gewijzigd door Xenophon : 18 april 2016 om 16:39.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 16:42   #62
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U kunt altijd oproepen tot Burgelijke ongehoorzaamheid.
Maar maak je geen illusies, Jan Jambon zal uw opzet door de Politie laten uitéén knuppelen zoals hij met die truckers gedaan heeft.
Ik probeer u al een tijdje duidelijk te maken dat de illusies zich in de waandenkwereld van de Franstaligen bevinden.

Ik veronderstel dat je ofwel er zelf ook in leeft, ofwel uw rolletje speelt.

Alleszins, je weet, ik begrijp uw humor.
Oud 18 april 2016, 17:08   #63
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Inderdaad, een toffe stad maar niet voor bekrompenen zoals u.
ik mag dan misschien bekrompen zijn, maar ik ben tenminste niet zo hypocriet als gij, die overal de multiculturele samenleving aanprijst, maar zelf in een residentiële, maar vooral in een islamvrije gemeente woont.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 17:11   #64
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja dat is waar, zoals ik al eens eerder opmerkte, jij - jullie - denken dat de correcte vorm 'het zelfbeschikkingsrecht der volkeren en het Hoofdstedelijke Gewest Brussel' is.

Sta me toe van eens flink te lachen met het onnozelheidsgehalte daarvan.
De splitsing van het land is zowiezo helemaal niet aan de orde.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 17:18   #65
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat weet ik zo goed als jij...maar Demonen sprak dat Brussel op zijn gat ligt.....Ook langs den abbatoir op de markt kon je gisteren op de koppen lopen en bij de slagers in de Rue Wayez in Anderlecht aanschuiven als altijd.
allemaal "halal-slagers".

De enige echte autochtone Belgische beenhouwerij daar is "Declerck-Cloetens" in de Veeweidestraat, vlakbij het Dapperheidsplein. Weet ik heel goed, want mijn moeder is daar klant. Ze is trouwens verplicht om van aan Het Rad (ooit een leuke volkse buurt, nu een "verrijkte" halal-wijk), de Metro te nemen en drie stations verder te gaan tot aan St-Guido om haar boodschappen te doen, want aan Het Rad is het ook enkel en alleen halal-rommel.

Tof eh, die multiculturele samenleving (allez, binnenkort ook mono-cultureel zoals in Molenbeek)

Citaat:
Oud 18 april 2016, 17:32   #66
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
allemaal "halal-slagers".

De enige echte autochtone Belgische beenhouwerij daar is "Declerck-Cloetens" in de Veeweidestraat, vlakbij het Dapperheidsplein. Weet ik heel goed, want mijn moeder is daar klant. Ze is trouwens verplicht om van aan Het Rad (ooit een leuke volkse buurt, nu een "verrijkte" halal-wijk), de Metro te nemen en drie stations verder te gaan tot aan St-Guido om haar boodschappen te doen, want aan Het Rad is het ook enkel en alleen halal-rommel.

Tof eh, die multiculturele samenleving (allez, binnenkort ook mono-cultureel zoals in Molenbeek)
Ja inderdaad halal slagers maar het ging erover dat Demonen beweerde dat alle handelszaken platlagen

Nu inzake die slagers......naar horen zeggen van veel Belgen die er goede klant zijn ...bieden ze uitstekende kwaliteit...heel hygiënisch.....vriendelijke bediening ( zelfs in het Nederlands) en heel goede prijs kwaliteit.

Ik weet er niet veel meer over enkel dat ik zie dat het er altijd aanschuiven is. Zelf eet ik amper vlees. Dat de wijken vroeger anders waren is een andere discussie ......ik denk dat er weinig mensen gaan zeggen dat het nu leuker is ......Maar dat is een beetje overal zo in de wereld denk ik.

Anderzijds kan je je ook de vraag stellen .....waren er dan nog autochtone koppeltjes die interesse zouden hebben om daar nog een bakkerij of beenhouwerij over te nemen ? Voor zover ik weet waren de meeste Belgische bakkers en of beenhouwers daar heel blij dat ze hun zaak voor veel geld konden overlaten .....en geen belang aan wie ....de meest biedende ging voor ook al was dat een eskimo

Ook de Belgische café's aan het rad.......welk Belgisch koppeltje wil daar nog in investeren ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 april 2016 om 17:37.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 17:37   #67
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja inderdaad halal slagers maar het ging erover dat Demonen beweerde dat alle handelszaken platlagen

Nu inzake die slagers......naar horen zeggen van veel Belgen die er goede klant zijn ...bieden ze uitstekende kwaliteit...heel hygiënisch.....vriendelijke bediening ( zelfs in het Nederlands) en heel goede prijs kwaliteit.

Ik weet er niet veel meer over enkel dat ik zie dat het er altijd aanschuiven is. Zelf eet ik amper vlees. Dat de wijken vroeger anders waren is een andere discussie ......ik denk dat er weinig mensen gaan zeggen dat het nu leuker is ......Maar dat is een beetje overal zo in de wereld denk ik.
uiteraard, in de buurt wonen enkel nog islamieten. Op 13 september is het Jaarmarkt in Anderlecht. Was vroeger DE Anderlechtse "hoogdag" van het jaar, waarvoor elke rechtschapen Anderlechtenaar verlof nam. Nu zie je er enkel nog hoofddoeken en djellaba's.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 18 april 2016 om 17:39.
Oud 18 april 2016, 17:53   #68
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
uiteraard, in de buurt wonen enkel nog islamieten. Op 13 september is het Jaarmarkt in Anderlecht. Was vroeger DE Anderlechtse "hoogdag" van het jaar, waarvoor elke rechtschapen Anderlechtenaar verlof nam. Nu zie je er enkel nog hoofddoeken en djellaba's.
Ja maar waar zijn die rechtschapen Anderlechtenaars dan naartoe ? Awel ik zal het u zeggen .....die zijn allemaal gaan bouwen in de jaren 70 in het groene pajottenland.....fermettes.....want een huis in de rij aan het rad moesten ze niet meer en nog minder een huisje in de Bon air .....en een winkel in de rue wayez nog minder want ze hadden allemaal studies gedaan enz......

Ik had 1 vriend die nog bakker leerde in het ceria......hij is wel direct gaan werken in een grote industriële bakkerij want zelfstandig ...alle nachten werken en de zaterdag en de zondag zag hij niet zitten.

Dus t'ja als je nu nog Brussels wil spreken dan moet je naar het Pajottenland.....het nieuwe Brussel.En naar de jaarmarkt van Dilbeek gaan of
Lennik

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 april 2016 om 17:54.
Oud 18 april 2016, 17:56   #69
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik spreek dat niet tegen. Maar Friture René zit ook altijd stampvol......daar komen zelfs Amerikanen eten die in Brussel of Waterloo wonen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 april 2016 om 17:57.
Oud 18 april 2016, 18:11   #70
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik spreek dat niet tegen. Maar Friture René zit ook altijd stampvol......daar komen zelfs Amerikanen eten die in Brussel of Waterloo wonen.
Aan het Weerstandsplein (Place Wayez voor de insiders). Is dan ook de enige nog goed draaiende frituur (die naam waardig) van de buurt. En ja, hun frieten zijn

Citaat:
Oud 18 april 2016, 18:18   #71
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja maar waar zijn die rechtschapen Anderlechtenaars dan naartoe ? Awel ik zal het u zeggen .....die zijn allemaal gaan bouwen in de jaren 70 in het groene pajottenland.....fermettes.....want een huis in de rij aan het rad moesten ze niet meer en nog minder een huisje in de Bon air .....en een winkel in de rue wayez nog minder want ze hadden allemaal studies gedaan enz......

Ik had 1 vriend die nog bakker leerde in het ceria......hij is wel direct gaan werken in een grote industriële bakkerij want zelfstandig ...alle nachten werken en de zaterdag en de zondag zag hij niet zitten.

Dus t'ja als je nu nog Brussels wil spreken dan moet je naar het Pajottenland.....het nieuwe Brussel.En naar de jaarmarkt van Dilbeek gaan of
Lennik
de echte vlucht begon eind jaren '80 begin jaren negentig. Het is ook vanaf begin jaren negentig dat Anderlecht beetje bij beetje minder leefbaar werd.
Ik ben het er uiteindelijk ook afgetrapt. Als zo'n "verrijker" je recht in je smoel zegt (wanneer je de kleinste opmerking maakt) "Fou le camps, si ça te plait pas", weet je dat de tijd van "gaan", gekomen is en het beter is dat je beter leefbare oorden opzoekt.

Citaat:
Oud 18 april 2016, 21:30   #72
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan ? 75 jaar geleden ? En daarna nooit meer ? Wees eens eerlijk en zeg hoelang het geleden is dat je nog tijd hebt doorgebracht in Brussel...Het krioelt van mensen die alle dagen naar Brussel gaan werken...maar meer als hun bureau en het station kennen ze niet.
Tja, we kunnen dus alleen maar vaststellen dat "Bruxelles" op de vele Vlamingen die er dagelijks komen werken weinig aantrekkingskracht uitoefent. Mocht die stad als potentiële woonplaats erg aantrekkelijk zijn dan zou het aantal Vlamingen er toch wel hoger liggen dan nu het geval is. Het is natuurlijk de vraag: ligt het aan die Vlamingen of ligt het niet eerder aan "Bruxelles"? Ik kom er vrij frequent en ik kan u in alle eerlijkheid alleen maar dit zeggen: telkens wanneer ik ergens een Brusselse gelegenheid (winkel, restaurant, café...) binnenstap overvalt mij steeds opnieuw de vraag: wat voor reactie zal ik nu weer te zien krijgen wanneer ik mijn wensen in het Nederlands uitdruk? Soms valt dat erg mee, maar het overkomt mij ook regelmatig dat ik wordt aangestaard met een kritisch vragende blik. Alsof ik niet uit Vlaanderen maar veeleer uit de regio Byalistock in Polen kom. Het spijt me, maar dat soort reactie geeft aanvankelijk wat wrevel maar op de lange duur wordt het een authentieke hekel. Let wel, ik beheers de Franse taal heel behoorlijk. Maar ik kan mij onmogelijk "thuis" (in de zin van "in mijn land") voelen wanneer ik regelmatig met dergelijke sfeer geconfronteerd wordt.
Ik ben in Brussel volstrekt geen "nieuweling" ik heb er jaren gewerkt en kom er nog steeds met de regelmaat van een klok. Dat irriterend gevoel heb ik niet in Antwerpen of eender welke andere stad in Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door quercus : 18 april 2016 om 21:30.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 22:00   #73
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en die paar uitzonderingen (place du chatelain ligt dan nog in de dure Louiza-buurt) maken van Brussel dan weer "A place to be" ??
Maar ge kunt daar in de buurt wel goedkoper en beter eten dan aan de Vlaamse kust. De kust is dus peperduur.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2016, 06:21   #74
Aenigma
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

maakt in principe niet uit of de zaak hygiënisch is
halal op zich is in principe een heel onhygiënische manier van slachten dus schade is al gedaan en vlees vaak al besmet.
zouden ze beter verbieden, gezondheid boven hun absurde religie

alhoewel ik weet niet hoe ze het doen in het slachthuis maar halal is in principe keel oversnijden onverdoofd en laten uit bloeden, dit terwijl in zo een geval ook de maaginhoud naar boven komt en dus via dezelfde wonde eruit zal lopen.

dan mag de slagerij nog zo hygiënisch zijn en proper, hij blijft een biefstuk aan jou verkopen die als het ware mogelijk ondergekotst was en weer afgekuist.

study van 1999
http://webarchive.nationalarchives.g...o2/environ.pdf
Aenigma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2016, 06:21   #75
Aenigma
Lokaal Raadslid

Standaard

...

Laatst gewijzigd door Aenigma : 19 april 2016 om 06:22.
Aenigma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2016, 06:37   #76
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Maar ge kunt daar in de buurt wel goedkoper en beter eten dan aan de Vlaamse kust. De kust is dus peperduur.
Vlaamse kust ?
Dat staat op geen enkele landkaart of gps 😜
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2016, 06:42   #77
demonen
Banneling

Standaard

Vier weken na de aanslagen in de hoofdstad wordt duidelijk hoe groot de ravage is die de terreur heeft aangericht in de Brusselse horeca. Hotelkamers die voor een prikje worden aangeboden maar toch leeg blijven en 25.000 personeelsleden die plots economisch werkloos zijn. Zelfs ’s lands meest gerenommeerde restaurant Comme Chez Soi moest enkele werknemers tijdelijk terug naar huis sturen.
Het Nieuwsblad op Zondag.

“Het is de eerste keer in ons negentigjarig bestaan dat we enkele van onze 24 werknemers op tijdelijke werkloosheid hebben moeten zetten”, zegt Laurence Wynants van Comme Chez Soi in een interview met De Tijd. “Na de aanslagen in Brussel en Parijs blijven de klanten weg. En zeggen dat ze vroeger wekenlang op voorhand moesten reserveren.”

“Dat het zelfs voor een culinair instituut als Comme Chez Soi alle hens aan dek is om het hoofd boven het water te houden, zegt veel over de huidige dramatische situatie voor de horeca in onze hoofdstad”, zegt Marc Van Muylders van Horeca Brussel. De cijfers die hij aanhaalt voor de hotelsector zijn hallucinant. De kamerbezetting in de hoofdstedelijke hotels is sinds de aanslagen teruggelopen met 50 tot 70 procent. “Het enige wat de hotels kunnen doen, is hun prijs sterk verlagen, soms met de helft. Ook drie- en viersterrenhotels hebben dat moeten doen. Maar de buitenlandse toeristen lopen voorlopig met een wijde bocht om het centrum van Brussel. Na 19 uur zie je geen kat meer op de Grote Markt.”

Door het wegblijven van toeristen en andere klanten staat het water vele horecazaken aan de lippen.

“Het gros van de restaurants heeft maar een kleine financiële marge”, aldus Van Muylders. “Er is geen geld om personeel te ontslaan. Dan zit er niets anders op dan een deel van hen tijdelijk werkloos te maken wegens overmacht. Bijna elke zaak heeft die pijnlijke beslissing al moeten nemen”

Volgens een schatting van de sector is sinds de aanslagen 50 �* 60 procent van het totale Brusselse horecapersoneel technisch werkloos door overmacht. “Alles samen gaat het om 20.000 tot 25.000 man die tijdelijk een uitkering krijgen”, zegt Van Muylders. “En dat cijfer houdt niet eens rekening met de vele werknemers die verplicht verlof hebben moeten nemen.”

Ook in Vlaanderen lijdt het toerisme onder de aanslagen. “Vooral de kunststeden zoals Brugge die veel buitenlandse toeristen ontvangen, hebben veel minder boekingen”, zegt Gerrit Budts van Horeca Vlaanderen. “Maar de situatie is natuurlijk nog veel erger in Brussel.”

Horeca Brussel wil dat de overheid maatregelen neemt. “Wij vragen dat de Brusselse horeca-uitbaters bij wijze van uitzondering twee trimesters (zes maanden, nvdr.) vrijgesteld worden van het betalen van de socialezekerheidskosten van hun personeel”, zegt Yvan Roque, voorzitter van Horeca Brussel. “Uiteindelijk heeft dat weinig impact op het staatsbudget, de regering betaalt nu toch al die uitkeringen.”

Voorts vraagt de sector een verlenging van de technische werkloosheid door overmacht, tijdelijk renteloze leningen en een Europees budget om Brussel uit het economische dal te helpen halen.

Er worden deze namiddag ongeveer 15.000 personen verwacht in het centrum van Brussel voor de mars tegen terreur en haat. Meer dan 160 organisaties hebben hun aanwezigheid bevestigd. De mars vertrekt om 14 uur aan het Noordstation, passeert langs het Beursplein en eindigt aan het Fontainasplein, waar de families van slachtoffers, hulpverleners en personeelsleden van Brussels Airport het woord zullen nemen.

Taxichauffeurs bieden vandaag hun diensten tussen 13 en 14 uur gratis aan voor de deelnemers van de mars. Vanuit de Heizel vertrekken taxi’s naar het Noordstation. In de omgekeerde richting rijden taxi's gratis van het Rouppeplein tussen 16 en 18 uur.

Het initiatief voor de mars werd genomen na de aanslagen in Brussel en Zaventem van 22 maart, waarbij 32 doden en honderden gewonden vielen. Aanvankelijk moest ze plaatsvinden op 27 maart, maar wegens waarschuwingen over een “mogelijk dreiging” vroegen de autoriteiten om de mars uit te stellen. Om veiligheidsredenen zijn tassen verboden tijdens de mars.

http://www.agripress.be/start/artikel/567727/nl
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2016, 07:05   #78
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe geraakte hij dan iedere keer weer verkozen ?

op dit zinnetje uit de quote in de eerste post is idd nog niemand ingegaan :

Citaat:
...Yvan Mayeur, de onwettige burgemeester van Brussel...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2016, 07:09   #79
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Bewijzen van links wanbestuur stapelen zich torenhoog op.

We kunnen alleen maar hopen dat de ogen van de linkse aanhang hierdoor open gaan maar ik vrees ervoor.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2016, 07:41   #80
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaamse kust ?
Dat staat op geen enkele landkaart of gps 😜
Weet ik, maar ik wilde de flaminganten (o.a. die onnozelaars die weten dat er geen Brussels volk is maar wel denken (hoe dom kunt ge zijn) dat er wel argumenten zijn is om over een Vlaamse volk te praten) een beetje jennen.

Als we het over de omzetverliezen in Brussel hebben: de grootste verliezen van sommige zaken in het centrum zijn te wijten aan de invoering van de voetgangerszones. Dat zijn keuzes die door de politiek gemaakt zijn i.v.m.de openbare ruimte.

Ikzelf, en collega's handelaren in de buurt, heb serieuze financiële aderlatingen gehad door de (domme) keuzes die de Vlaamse overheid in het verleden gemaakt heeft voor haar openbaar domein. Het lijkt me dan ook ongepast dat Vlamingen met de vinger naar de Brusselse overheid wijzen.

Voor de elfenderstigste keer: de pot verwijt de ketel......

Laatst gewijzigd door pajoske : 19 april 2016 om 07:42.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be