![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 april 2016 om 07:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nee, dan is af en toe huren goedkoper. Zelfs aan taxis geef ik jaarlijks minder uit dan wat een auto mij zou kosten voor ik er een km mee gereden heb.
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U kunt ook strikt genomen zonder wagen leven. Dat is zeker goedkoper. En beter voor het milieu. Her verreist wel een andere manier van leven. Een andere ingesteldheid m.b.t. het begrip mobiliteit. Alleen, sommige plaatsen worden dan soms zo goed als onbereikbaar, of men doet er enorm lang over om met het openbaar vervoer op een welbepaalde locatie te geraken. En dan moet men nog terug (naar huis). Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 april 2016 om 15:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nog nooit van een huurwagen of een deelwagen gehoord? Je kunt perfect zonder wagen leven, en toch nog van alle voordelen/vrijheden van een wagen blijven genieten. Maar dan alleen als je die voordelen/vrijheden ECHT nodig hebt, en dat is echt zeldzaam (die paar reizen per jaar, die ene verhuis om de zoveel jaar, die ene aankoop in den Ikea om de zoveel maanden, enz...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 april 2016 om 15:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom zou u dat niet kunnen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Waarom moet je cancerogene stoffen, CO2,... produceren en fossiele brandstof opstoken om iemand in een godverlaten dorp te bezoeken in tijden van internet, Skype, Messenger, enz...???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zonder wagen leven is doenbaar wanneer men in een middelgrote stad leeft met alles voorhanden en de kennissen in de omgeving wonen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 april 2016 om 16:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Man, man, man.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dus nogmaals, men zal maar tegen zijn kinderen zeggen dat men hen niet meer komt bezoeken omdat iedereen in de familie Skype heeft. Dat is niet alleen onzin, dat is absurde wartaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals ik dus zei, iets is onzin omdat "ik" het als onzin bestempel. Man, man, man, wat een teken van intelligentie... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar nog meer mensen hebben kinderen die in eigen land werken. En die kinderen komen, ook vaak met hun kinderen, regelmatig de ouders bezoeken en vice versa. Met de wagen. Skype of geen Skype. En dus, uw onzin blijft even groot. Uw intelligentie echter is in deze recht evenredig met uw onzin. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 april 2016 om 18:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En je hebt nog steeds niet het eigendomsrecht op het woordje "onzin". Maar blijf vooral proberen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voorlopig hebt u het monopolie van de onzin, dat is waar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het allegroenste gezin van Belgie woont...
en heeft een totale hekel aan een auto en autorijden maar kan - daar waar ze "supergroen" wonen - niet zonder auto, dus ze hebben er een, reeds hier gepost: http://forum.politics.be/showpost.ph...63&postcount=8 Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 21 april 2016 om 19:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
P.S. Ik doe u terloops opmerken op dat uw onzin steeds groter wordt. Het is maar dat u het beseft. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 april 2016 om 19:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een van de reacties en eronder het antwoord van Green Evelien:
Marlies 27 februari 2011 om 14:43 Hallo Evelien, ik kwam toevallig op je blog terecht, enkele dingetjes gelezen. Ben erg verbaasd dat je jezelf een ecologische levensstijl toeschrijft, een rubriek hebt waar je mensen afraadt een mixer en een blender te gebruiken maar dan wel een auto hebt?! Dat is nu wel het eerste ding dat je in een ecologische levensstijl moet laten! Auto’s zijn verantwoordelijk voor 20% van de Belgische CO2-uitstoot! Je zegt: ik heb twee jaar autovrij geleefd, alsof het een eeuwigheid en een prestatie is. Ik heb nog nooit een auto gehad en woon ook op de buiten… Tuurlijk vraagt dat veel inspanning! Ook al woon je in Wallonië, dat wil toch niet zeggen dat er geen trein of bus is? Ik was pas nog op vakantie in een verre verlaten uithoek van Henegouwen en zelfs daar rijdt bus en trein. Voor mij heeft je blog in elk geval niet veel geloofwaardigheid als sensibilisering naar andere mensen toe… Veel succes met je zoektocht naar een groenere levensstijl Reageren ↓ GreenEvelien Bericht auteur 28 februari 2011 om 00:16 Hi Marlies, Het klopt dat een auto inderdaad niet milieuvriendelijk is, tot die conclusie was ik zelf ook al gekomen in “natuurlijk leven is milieu-onvriendelijk“. Ik ben het helemaal met je eens dat de auto een grote veroorzaker is van CO2-uitstoot. Ik ben er dan ook niet trots op dat we een auto hebben en ik moedig op mijn website ook niemand aan tot het hebben of het behouden van een auto. Maar om daaruit te concluderen dat ik mezelf daardoor geen “ecologische levensstijl” meer mag toeschrijven, vind ik eerlijk gezegd een beetje kort door de bocht. Want hiermee beweer je dat door het bezit van onze auto al mijn andere inspanningen voor het milieu teniet gedaan worden. We zouden theoretisch inderdaad zonder auto kunnen leven, maar er komt hier maar drie maal per week een bus langs en dan uiteraard niet op de tijden dat je naar of van het station moet. Daarmee wordt gaan werken dus onmogelijk. En onze zoon zou ook niet meer naar de crèche kunnen gaan. Dat betekent voor ons allemaal dus een sociaal isolement. We zouden alles op de fiets kunnen doen, maar negen kilometer fietsen langs een weg zonder fietspaden, geen verlichting, waar auto’s 100km/h rijden en met een peuter van één jaar vind ik onverantwoord. Ik ben pro-milieu en heb daar heel veel voor over, maar ga daar niet dagelijks mijn leven voor op het spel zetten. Ook zijn hier de weersomstandigheden in de winter veel strenger, er heeft wekenlang een pak sneeuw van 70cm gelegen. Te voet en met de auto was het al doodeng om ergens naar toe te gaan, dat hebben we dan ook tot een minimum beperkt. Ik ga dan echt niet op de fiets met een peuter me op de weg begeven. Dat is ten eerste levensgevaarlijk en ten tweede zit hij stil op de fiets met bevroren lichaamsdelen als gevolg. En biologische voeding is hier veel minder makkelijk verkrijgbaar, we moeten daarvoor al 20 minuten met de auto naar de supermarkt rijden of 45 minuten naar een bio-winkel. Met de fiets zouden we daar dus bijna een dag mee kwijt zijn. De milieuvriendelijkste optie van leven is om niet te leven….. De op één na milieuvriendelijkste optie is om in de stad te leven, want daar is alles bereikbaar op loop- en fietsafstand en heb volop openbaar vervoer. Niet te gaan werken, dan heb je ook geen verplaatsingen. Al je eigen groenten te verbouwen, maar dat is in de stad dan weer moeilijk omdat de grond daar eenmaal duurder is, zeker als je geen werk hebt. Dicht bij je familie te blijven wonen zodat je zo weinig mogelijk afstand aflegt voor familiebezoeken. Nooit op vakantie te gaan en geen kinderen en/of gezelschapsdieren nemen. Dat is inderdaad een theoretische optie, echter geen haalbare optie voor ons, omdat wij dan doodongelukkig zouden zijn. En naast milieuvriendelijk leven willen toch ook nog wel graag een beetje gelukkig leven. Als jij dat daarmee niet ecologisch vindt, dan mag dat uiteraard. Maar ik denk dat het voor een groenere wereld beter is te kijken naar de inspanningen die mensen wél doen, dan mensen te veroordelen op dat ene punt wat niet goed is. Een betere en positieve wereld begint bij jezelf, zowel bij je realisaties als bij je kijk op de wereld! Groetjes Green Evelien
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |