![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij was minister in een federale regering en liet een wet stemmen voor minimale dienstverlening. De wet hield ook in dat er dwangsommen opgelegd konden worden, deze dwangsommen waren niet van de poes, maar zij zorgden er voor dat de treinen reden en bleven rijden zonder nog één dag staking. Welnu, begin juni is het zo ver. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Onderhandelingen met Galant over die minimale dienstverlening zijn afgesprongen en ondertussen is Galant vertrokken. Begin juni niet, eind 2016 niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De regering gaat daarover niet onderhandelen, ze gaan dat opleggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En dan verwonderd zijn dat er reacties van de vakbonden gaan komen. Zo kennen we de Belgische politiek weer. Maar het gaat er niet komen, wacht maar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Minister
|
![]() Eindelijk een regering met daadkracht. Die voor de cipiers is al eensgezindheid voor. En als het de vakbond niet aanstaat, nog meer beslissen zonder hen erbij te betrekken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het leger inzetten en dat kan niet blijven duren. ooit moeten de cipiers terug aan het werk, dus zullen ze wel naar de vakbonden van de cipiers moeten luisteren. En bij de NMBS kunnen ze het leger niet inzetten. En als ze eenzijdig iets beslissen dan zijn ze verwonderd dat de vakbonden reageren door acties. Maar het gaat er niet door komen. Weddenschapje aangaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En dan is iedereen verwonderd dat de vakbonden van de cipiers reageren. Kom als Belgische regering uw beloftes en afspraken na en dan heb je zulke toestanden niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De minister kan dan eisen dat er minimaal X aantal treinen rijden. De rechter kan onmiddellijk dwangsommen opleggen. Dokters die onrechtmatig briefjes uitschrijven worden gesanctioneerd, bij veelvuldigheid zelfs vervolgt voor fraude. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ofwel werken ofwel de straat op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je krijgt dan dat er maar een beperkte groep echt kan staken. Vraag ik mij nu wel af wie ze gaan ontslagen indien de minimale dienstverlening niet gegarandeerd wordt. Stel dat 10% mag staken, maar er staakt 20%. Hoe weet je welke 10% in recht is en welke niet, of zie ik dit totaal verkeerd? :-/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vorige onderhandelingen zijn afgesprongen. Wacht maar af. En als je toch zo zeker er van bent, waar is de bron? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoe bekeken worden, het ging er toch door komen volgens u?
Dat is ook weer zo een verhaaltje van horen zeggen. Maar zoals ik al gezegd heb, er zijn andere manieren. Neem dat ik niet moet werken bij een staking en ze zouden mij oproepen voor die minimale dienstverlening, dan ben ik niet thuis. Bellen ze mij op mijn GSM, dan ben ik in het buitenland. Moet ik die dag toch werken dan bel ik een uur voor dat mijn shift begint, mij ziek met dokter moet nog komen. Mijn vaste huisdokter zal mij wel een ziektepapierke schrijven . Voor rugpijn, niet te controleren. Voor hoofdpijn, niet te controleren. Ik voel mij mottig en ik moet overgeven, niet te controleren. AUB. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een ophef over een slogan bedacht door een deelnemer aan een betoging. Hij overdrijft in zijn vergelijking om zijn onvrede te uiten over een gevoerde politiek. Mag het even? Continu wordt er ten onrechte met Hitler vergeleken. Zelfs door politici. Moet kunnen blijkbaar.
Één aanslag in Brussel en de Belgen hebben precies lange tenen gekregen. Mischien dient men dan wat meer begrip op te brengen voor moslims die hysterisch worden bij een Mohamed cartoon. Niet dat ik geweld als reactie goedkeur, maar de wens voor censuur en het straffen van de individuen die gebruik maakten van de vrije meningsuiting is wel te vergelijken. Eigenlijk zie je dat vaak. Men is voor vrijheid van meningsuiting totdat er zaken gezegd worden die men zelf aanstootgevend vindt. Iedereen voelt zich wel door iets beledigd echter. https://m.youtube.com/watch?v=ceS_jkKjIgo I was offended (Steve Hughes) Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 mei 2016 om 13:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dan kan men iedereen van straat houden en de dienstplichtigen hun ouders zussen en broers laten afkloppen, omdat ze het niet eens zijn met onze "kordate" volksvertegenwoordigers. |
|
![]() |
![]() |