Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2016, 18:55   #61
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Denk je? De kans bestaat altijd he
In Bangkok staan ze wel met gefrituurde of geroosterde sprinkhanen of schorpioenen etc op straat.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2016, 19:54   #62
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
In Bangkok staan ze wel met gefrituurde of geroosterde sprinkhanen of schorpioenen etc op straat.
Yep, ook AH doet aan sprinkhanen met oa. lekkere recepten: sprinkhaanwraps. Mjam mjam

bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2016, 19:57   #63
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
15 euro.
Ik had hem voor 30 euro gekocht.

Ik wou klein beginnen en dat was geen slechte keuze achteraf bekeken.
Moest ik daar zoals vroeger 400 euro ofzo tegen kunnen smijten, het stond hier al te blinken. Maar zo iets doen, dan opzij leggen tot ge terug iets kunt kopen is niets voor mij.

Vroeger had ik wel een mooie bak. Maar dan had ik voor minstens 700 euro aan materiaal. En goed gerief. Ik verzamelde ook stenen omdat die mij iets doen. Het moest allemaal zo natuurlijk mogelijk ogen. Wat maakte dat mijn bakken altijd heel zwaar waren
ihihi i see ^^
Oud 1 oktober 2016, 19:59   #64
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik had 2 zomers geleden ook prijs. Ongelooflijk hoe vlug die beestjes zich vermenigvuldigen! Ik heb het toen opgelost zoals ik hier boven al vertelde. Een aantal die in een massa op de zijkant van de keukenkast zaten kon ik gewoon in de stofzuiger zuigen, maar helaas waren ze niet allemaal zo stom om zich zo te laten vangen
lol
Oud 1 oktober 2016, 20:02   #65
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een flesje met een heel smalle hals vullen met iets heel zoet, likeur of zo. Daar komen ze op af en één keer dat ze door de hals gekropen zijn geraken ze er niet meer uit.
interesting.. daar had ik nog niet aan gedacht.. thx
Oud 1 oktober 2016, 20:04   #66
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Koop liever een hamstertje of een cavia. Die zijn veel schattiger.
Het zal een katje worden denk ik, nog schattiger!

Laatst gewijzigd door bembem : 1 oktober 2016 om 20:05.
Oud 2 oktober 2016, 06:55   #67
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Het zal een katje worden denk ik, nog schattiger!
Doet dat toch niet als ge op een app woont
Die kattenbak is toch gewoon één bacteriehaard en stinken dat zoiets doet.
Ge zijt meer met onderhoud van de kattenbak bezig dan ge plezier uit uw kat haalt of heel uw app stinkt naar kattenzeik.

Ze zou rap in mijn stoofpot verwerkt zijn, veel lekkerder als hond.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2016, 10:25   #68
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yep, ook AH doet aan sprinkhanen met oa. lekkere recepten: sprinkhaanwraps. Mjam mjam

Nooit van mijn leven eet ik zoiets!
Oud 3 oktober 2016, 04:06   #69
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Doet dat toch niet als ge op een app woont
Die kattenbak is toch gewoon één bacteriehaard en stinken dat zoiets doet.
Ge zijt meer met onderhoud van de kattenbak bezig dan ge plezier uit uw kat haalt of heel uw app stinkt naar kattenzeik.
Mja ik weet het.. Het zal zijn voor wanneer ik verhuis...
Dan neem ik er ineens 2!!!

Citaat:
Ze zou rap in mijn stoofpot verwerkt zijn, veel lekkerder als hond.
LOL
Oud 3 oktober 2016, 04:08   #70
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nooit van mijn leven eet ik zoiets!
LOL zeg nooit nooit hé.... Wie weet wanneer het hier dolomor is..... ihihihi j/k
Oud 3 oktober 2016, 09:47   #71
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mja ik weet het.. Het zal zijn voor wanneer ik verhuis...
Dan neem ik er ineens 2!!!

LOL
Katten kosten geld. Katteneten, vlooienbandjes, in een appartementje is een krabpaal aan te raden, kattenbak, dierenartskosten ...
Kijk toch maar na of uw budget dat aankan!
Oud 3 oktober 2016, 09:48   #72
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
LOL zeg nooit nooit hé.... Wie weet wanneer het hier dolomor is..... ihihihi j/k
Nooit! Jamais! Never! Nie!
Ik gruw ervan.
Oud 3 oktober 2016, 10:38   #73
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb veel uitdagendere projecten lopen nu Harrie. De maand uitdoen met 200 euro.
Grootse plannen of zijn die 200 euro je huishoudgeld?
Oud 3 oktober 2016, 13:04   #74
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Grootse plannen of zijn die 200 euro je huishoudgeld?
Beide een beetje. Kerstmis en sinterklaas komt eraan he.
Ik moet cheapskaten. En in principe is dat eigenlijk nog leuk.
Zolang we er niet dood aan gaan.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2016, 15:26   #75
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zal maanden duren voor er iets in kan.
Indien ik er iets in steek zijn het pijlgifkikkers.
Ge kunt een habitat voorzien waar ze volledig voor zichzelf kunnen zorgen. Tegelijk daarin insecten kweken waarop ze kunnen jagen. Pissenbedden enzo.

Ik ben nu aan het vechten met een replica boom en lianen. Daarna ga ik een filtersysteem installeren en dan de verlichting. Dan de plantjes en heel misschien beesten.
Dan zijn we al maanden verder. Wel iets obsessief. Echt iets voor mij dus.
Zelf ken ik er niks van maar een familielid van me is al jaren met zo'n bak bezig.
Wat ik er via hem van hoor/zie:

- De bekleding van de bak maakt hij uit PU-schuim, touwen, flexibele buisjes, watervaste tegellijm ed. Het geheel wordt daarna ingesmeerd met Compaktuna en daarin wordt turf gestrooid. Al bij al blijkt het maken van zo'n achtergrond nog 1 van de gemakkelijke zaken in zo'n bak.

- Hij raadt aan om eerst op kleine stukjes te 'oefenen'. Het materiaal is immers niet zo duur en het is lastiger om fouten te herstellen aan een afgewerkte achtergrond dan om gewoon opnieuw te proberen op een proefstukje.

- Doe eindeloze research naar je bouwmaterialen. Zorg dat ze 100% zeker geschikt zijn. Vooral de niet-giftigheid (van het uitgeharde product), de watervastheid en de bestendigheid tegen rotten zijn uitermate belangrijk. Niets is erger om een volledig afgewerkte achtergrond te moeten weggooien omdat achteraf 1 van je producten niet geschikt blijkt.

- Als je een watergedeelte in je bak krijgt moet je zeker rekening houden met het drijfvermogen van je achtergrond. Je zou niet de eerste zijn die in een afgewerkte achtergrond achteraan gaten gaat moeten krabben om er stukken betonblok in te lijmen. Zo'n achtergrond met als basis PU gaat immers zeeeer snel drijven. En dat is geen leuk gezicht als je je bak voor het eerst vult.

- Het bereiken van de juiste temperatuur, luchtvochtigheid en licht is het moeilijkste en het duurste in zo'n bak. Alles moet immers afgesteld staan op al het leven (zowel planten als dieren) in je bak en dat is moeilijk, tijdrovend en duur als je een paar keer de verkeerde aankoop doet.
Het gebruiken van de juiste verlichting kan bv zorgen dat het te warm wordt in je bak. Of te koud als de verlichting uit is. En de juiste luchtvochtigheid kan ervoor zorgen dat niet enkel je planten maar ook schimmels gaan gedijen. Of ongedierte.

- Het zelfbedruipend maken van zo'n bak is volgens hem nagenoeg onbegonnen werk. Hij probeert het al jaren en het is hem nog steeds niet gelukt.
Het is immers een zeer delicaat evenwicht. Zo'n bak is immers te klein om op zichzelf te staan en verstoorde evenwichten te herstellen. Het minste dat er ergens een evenwicht verstoord wordt heb je problemen. En dan eindig je met een bak vol pissebedden of een bak met uitgehongerde kikkers.
Het is ook heel moeilijk om in de gaten te houden of die zelfbedruipbaarheid wel werkt. Je kan moeilijk heel de dag voor je bak gaan zitten om te kijken of je kikkers wel eten vinden. Je merkt het meestal pas als ze graatmager worden of sterven of als je bak vol pissebedden zit...

- Goeie raad van familie: steek tijd in het maken van je bak, zorg dat hij perfect dicht is (fruitvliegjes enzo hebben echt maar het kleinste gaatje nodig om er voor te zorgen dat heel je huis vol zit) en start je bak op zonder dieren. Begin met planten. Tracht die in leven te houden.
Hou er rekening mee dat planten onder de juiste omstandigheden gaan groeien. Weet ook dat een plant die al een tijd in je bak staat en weg moet wegens bv te groot, vaak heel moeilijk te verwijderen is omdat de wortels in je achtergrond gaan groeien.
Als je eenmaal je plantenbak deftig onder controle hebt kan je voorzichtig met dieren beginnen.
Oud 3 oktober 2016, 23:07   #76
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Katten kosten geld. Katteneten, vlooienbandjes, in een appartementje is een krabpaal aan te raden, kattenbak, dierenartskosten ...
Kijk toch maar na of uw budget dat aankan!
Binnen nog geen 5 maanden heb ik 200€ meer per maand te besteden, een jaartje sparen en olé olé @m'n toekomstige katjes! !!!
Oud 3 oktober 2016, 23:10   #77
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
go go go Peche!!!!
Oud 3 oktober 2016, 23:11   #78
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat ons niet dood maakt maakt ons sterker!!

Na regen komt zonneschijn!!!!
Oud 3 oktober 2016, 23:12   #79
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Zelf ken ik er niks van maar een familielid van me is al jaren met zo'n bak bezig.
Wat ik er via hem van hoor/zie:

- De bekleding van de bak maakt hij uit PU-schuim, touwen, flexibele buisjes, watervaste tegellijm ed. Het geheel wordt daarna ingesmeerd met Compaktuna en daarin wordt turf gestrooid. Al bij al blijkt het maken van zo'n achtergrond nog 1 van de gemakkelijke zaken in zo'n bak.

- Hij raadt aan om eerst op kleine stukjes te 'oefenen'. Het materiaal is immers niet zo duur en het is lastiger om fouten te herstellen aan een afgewerkte achtergrond dan om gewoon opnieuw te proberen op een proefstukje.

- Doe eindeloze research naar je bouwmaterialen. Zorg dat ze 100% zeker geschikt zijn. Vooral de niet-giftigheid (van het uitgeharde product), de watervastheid en de bestendigheid tegen rotten zijn uitermate belangrijk. Niets is erger om een volledig afgewerkte achtergrond te moeten weggooien omdat achteraf 1 van je producten niet geschikt blijkt.

- Als je een watergedeelte in je bak krijgt moet je zeker rekening houden met het drijfvermogen van je achtergrond. Je zou niet de eerste zijn die in een afgewerkte achtergrond achteraan gaten gaat moeten krabben om er stukken betonblok in te lijmen. Zo'n achtergrond met als basis PU gaat immers zeeeer snel drijven. En dat is geen leuk gezicht als je je bak voor het eerst vult.

- Het bereiken van de juiste temperatuur, luchtvochtigheid en licht is het moeilijkste en het duurste in zo'n bak. Alles moet immers afgesteld staan op al het leven (zowel planten als dieren) in je bak en dat is moeilijk, tijdrovend en duur als je een paar keer de verkeerde aankoop doet.
Het gebruiken van de juiste verlichting kan bv zorgen dat het te warm wordt in je bak. Of te koud als de verlichting uit is. En de juiste luchtvochtigheid kan ervoor zorgen dat niet enkel je planten maar ook schimmels gaan gedijen. Of ongedierte.

- Het zelfbedruipend maken van zo'n bak is volgens hem nagenoeg onbegonnen werk. Hij probeert het al jaren en het is hem nog steeds niet gelukt.
Het is immers een zeer delicaat evenwicht. Zo'n bak is immers te klein om op zichzelf te staan en verstoorde evenwichten te herstellen. Het minste dat er ergens een evenwicht verstoord wordt heb je problemen. En dan eindig je met een bak vol pissebedden of een bak met uitgehongerde kikkers.
Het is ook heel moeilijk om in de gaten te houden of die zelfbedruipbaarheid wel werkt. Je kan moeilijk heel de dag voor je bak gaan zitten om te kijken of je kikkers wel eten vinden. Je merkt het meestal pas als ze graatmager worden of sterven of als je bak vol pissebedden zit...

- Goeie raad van familie: steek tijd in het maken van je bak, zorg dat hij perfect dicht is (fruitvliegjes enzo hebben echt maar het kleinste gaatje nodig om er voor te zorgen dat heel je huis vol zit) en start je bak op zonder dieren. Begin met planten. Tracht die in leven te houden.
Hou er rekening mee dat planten onder de juiste omstandigheden gaan groeien. Weet ook dat een plant die al een tijd in je bak staat en weg moet wegens bv te groot, vaak heel moeilijk te verwijderen is omdat de wortels in je achtergrond gaan groeien.
Als je eenmaal je plantenbak deftig onder controle hebt kan je voorzichtig met dieren beginnen.
nice
Oud 4 oktober 2016, 06:31   #80
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ook een kist is erg duur.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be