Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2016, 20:43   #61
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goed zo Bekijk bericht
Hier ook muile.
Ja waar is dat dan
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2016, 20:49   #62
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Bij mij kwamen de rekeningen en belastingbrieven al lang digitaal. Tot ik eens dacht te gaan anders leven. Toen kwamen de achterstallen en aangetekende schrijvens plots terug op papier. Eens digitaal is er amper een weg terug. IEDEREEN heeft thuis een computer en een scanner en een printer. IEDEREEN.

On topic. Ons land werkt niet meer. Alle andere landen wel. Jaja Thijs.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2016, 21:54   #63
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Jaja maar de belastingen en alles dat van de overheid uitkomt meestal nog per briefwisseling .... zelf uw belastingaangifte formulieren komen toch per gewone post .. uittreksels van banken van buren in je brievenbus krijgen ...en die verwarren met de uwe (zelfde bank ) ... in een rapte open maken en dan zien dat het de uwe niet zijn... is nu niet zo leuk om mee te maken ,, en dan uw brieven op de straat terug vinden ? ook al meegemaakt ..... ja zo gaat dat hier .
Ik heb zo,eens een belastingbrief gekregen van een die in dezelfde straat woonde in een andere stad
Heb hem opengescheurd, en gelezen. De man schreef een motto af, verdiende ongeveer evenveel als,ik niets,om,jaloers van te zijn. Maar educatief in feite
Er zou zo een paar review groepjes moeten bestaan voor uw belastingen. Dus burgers dat je anoniem de aangiftes,kunt vergelijken

Nu ivm mijn fakturen, gemiddeld,krijg ik tien procent van de fakturen niet. Zowat elke maand heb ik een aanmaning.... En nee ik gooi geen fakturen weg knap he van de post

Laatst gewijzigd door brother paul : 14 mei 2016 om 21:55.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2016, 23:39   #64
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...eken-het.dhtml

De heer Thys vergeet precies de vinger op de wonde te leggen: in dit land leven Franstaligen die geen duimbreed willen toegeven.

En met dit stukje moet ik toch eens zeer hard lachen:

Bpost is zowat het grootste klotebedrijf in dit land: het werkt nog slechter dan België en er is gewoonweg geen klantvriendelijkheid. De ene helft van het personeel zijn ongemotiveerde vastbenoemde statutairen die dikwijls niks kunnen, de andere helft ongemotiveerde en onderbetaalde contractuelen die jaloers zijn op de statutairen.
Eenmaal de nieuwe garde aan de slag is bij Bpost en de vakbonden een muilkorf krijgen zal het wel beteren.
Geen enkel ex staats vehikel werkt zolang de oude werknemers en délégués er nog werkzaam(?) zijn.
Oud 14 mei 2016, 23:52   #65
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Winst, winst, winst, winst... d�*t is het toverwoord. Ten koste van.

We zijn goed fout bezig. Neem dat maar van me aan.
Verlies, verlies, verlies zoals als alle overheidsbedrijven en de overheid zelf, zelfs met het bijna hoogste loonbeslag in de wereld, is dat dan een oplossing?
De wereld is groter dan het stamcafé hoor. De economie zelfs mondiaal.
Waar is de logica? We kopen graag producten uit lage loonlanden en willen hier dat de vakbonden het onderste uit de kan slepen. Wat denk je ...?????
Oud 15 mei 2016, 00:19   #66
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Eenmaal de nieuwe garde aan de slag is bij Bpost en de vakbonden een muilkorf krijgen zal het wel beteren.
Geen enkel ex staats vehikel werkt zolang de oude werknemers en délégués er nog werkzaam(?) zijn.
Zo een bende verzuurde gasten dat daar zitten bij de post. het enige werk dat ze willen doen is voorgefrankeerde brieven op de hoop gooien
Oud 15 mei 2016, 00:19   #67
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo een bende verzuurde gasten dat daar zitten bij de post. het enige werk dat ze willen doen is voorgefrankeerde brieven op de hoop gooien
Oud 15 mei 2016, 00:19   #68
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oud 15 mei 2016, 01:49   #69
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Nog nooit gehoord van netwerk effect? De grootste heet automatisch altijd de voorsprong
De tendens is onvermeidelijk naar een monopolie. Daarom dat een geprivatiseerde maatschappij uiteindelijk tot een dictatuur leidt. Een corporatieve dictatuur. We dienen ons daar eigenlijk nu al op voor te bereiden. Helaas zijn we druk bezig de laatste oorlog te vermeiden, met het verleden. Echter, de geschiedenis herhaalt zich, maar steeds in een nieuwe gedaante. De volgende Hitler (om dat woord even symbolisch te gebruiken) is mischien eerder een CEO of het individu achter de CEO dan een staatsleider. In feite is dit amper nog een voorspelling te noemen.

De ontmanteling van de economische macht van staten, waarvan we allen aandeelhouder zijn, gebeurt onder het voorwendsel van incapaciteit, maar dat is een voorwendsel.

...

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 15 mei 2016 om 01:55.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 03:10   #70
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tijd was op

Political front will stay necessary.

Website
Oud 15 mei 2016, 05:02   #71
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ewel ge zegt dat vroeger hier in de gemeente toen het nog de post was , de ervaring met die medewerkers ja klant vriendelijkheid was altijd zo zoek , en gemotiveerd waren ze nog minder , hedendaags juist het zelfde hoor....je moet er haast voor kruipen voor die gasten.... ze bekijken u gelijk ne zak stront... aan hun loket , alleen als een neger iets vraagt of ene met ne hoofddoek dan merk ik dat ze dan juist wel meer moeite doen om die mensen te helpen.... ,raar maar waarheid.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 06:54   #72
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik ken gewoonweg niemand die tevreden is over Bpost. Ikzelf kan al bijna een boek schrijven over mijn negatieve ervaringen in de laatste 5 jaar. Ik ken verschillende werknemers (contractuelen) bij Bpost, allen zijn ze uitgesproken negatief over hun werkgeverr.

Bpost is zoals België: het werkt niet omdat het een mismeesterde mengelmoes is.
Behalve vakbonden en profitariaat heeft iets dat van Sossen afhangt of afgehangen heeft nog nooit gewerkt, nergens.
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...abrieken.dhtml

Nog zo een land waar ze denken dat populisme de boel kan redden.
Daar zetten ze nu de electriciteit uit en laten de beambten thuis om te besparen .....
Oud 15 mei 2016, 08:55   #73
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Breek mijn bek niet open, dat kost dus honderd miljoen om een stukje,papier te subsidiëren die inde VS allang digitaal geworden is, capite ?
Waarom iedereen hier nog zijn vuilbak vol wil proppen,met papier begrijp ik niet, eendigitale versie zou ik normaal vinden maar kom de nieuwe normaal is gewoon alle zombiebedrijven blijven steunen tot in het oneindige
Wel, ieder zijn persoonlijke voorkeur natuurlijk. Vooral nu, dank zij internet, die keuzemogelijkheid bestaat. Maar kijk, ik had reeds verschillende jaren een digitaal abonnement op De Tijd. Ik heb het sedert dit jaar uitgebreid naar een volledig pakket, dus digitaal + dagelijkse (bij De Tijd niet op Maandag) krant in de bus. Waarom? Eerlijk gezegd, omdat ik het dagelijks zitten turen op het scherm liever poog te beperken. Verder omdat ik het erg prettig vind om 's morgens bij mijn morgenkoffie rustig de papieren krant te zitten lezen. En blijkbaar ben ik niet de enige die er zo over denkt. Er wordt met alle mogelijke middelen gepoogd ons te pushen naar dat electronisch scherm, maar niet iedereen vindt dat we omzeggens permanent met onze neus op dat scherm horen gedrukt te worden. Papier heeft bijlange nog niet afgedaan. Internet boekhandels (amazon op kop) bieden steeds meer kindle-versies aan. Maar wanneer je de recensies van de betrokken boeken leest dan merk je dat er heel veel klachten komen van mensen die de kindle-versie kochten. Ik zit nog steeds heel graag "in een hoek met een boek" en niet met een tablet.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 08:59   #74
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. oefenen hoeft niet meer, ik heb het volledig onder de knie ..
Je kent blijkbaar de betekenis van het werkwoord "uitoefenen" niet. Dat zegt veel.
Misschien woon je in Brussel niet, maar in ieder geval uw "versie" van het Nederlands en de inhoud van uw zielige boodschapjes doen mij sterk denken aan de mentaliteit van een franstalig of semi-franstalig Vlamingen hatend Brusselaartje.

Laatst gewijzigd door quercus : 15 mei 2016 om 09:02.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 10:39   #75
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wel, ieder zijn persoonlijke voorkeur natuurlijk. Vooral nu, dank zij internet, die keuzemogelijkheid bestaat. Maar kijk, ik had reeds verschillende jaren een digitaal abonnement op De Tijd. Ik heb het sedert dit jaar uitgebreid naar een volledig pakket, dus digitaal + dagelijkse (bij De Tijd niet op Maandag) krant in de bus. Waarom? Eerlijk gezegd, omdat ik het dagelijks zitten turen op het scherm liever poog te beperken. Verder omdat ik het erg prettig vind om 's morgens bij mijn morgenkoffie rustig de papieren krant te zitten lezen. En blijkbaar ben ik niet de enige die er zo over denkt. Er wordt met alle mogelijke middelen gepoogd ons te pushen naar dat electronisch scherm, maar niet iedereen vindt dat we omzeggens permanent met onze neus op dat scherm horen gedrukt te worden. Papier heeft bijlange nog niet afgedaan. Internet boekhandels (amazon op kop) bieden steeds meer kindle-versies aan. Maar wanneer je de recensies van de betrokken boeken leest dan merk je dat er heel veel klachten komen van mensen die de kindle-versie kochten. Ik zit nog steeds heel graag "in een hoek met een boek" en niet met een tablet.
Ik vind een papieren krant in de ochtend ook zalig. Je kan het nog voelen en vastpakken dat nieuws.Dat leeft en is geen dode materie.

Het is een beetje als met CD en vinyl.....die muziek op de vinyl plaat leeft kan je voelen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 11:17   #76
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
De tendens is onvermeidelijk naar een monopolie. Daarom dat een geprivatiseerde maatschappij uiteindelijk tot een dictatuur leidt. Een corporatieve dictatuur. We dienen ons daar eigenlijk nu al op voor te bereiden. Helaas zijn we druk bezig de laatste oorlog te vermeiden, met het verleden. Echter, de geschiedenis herhaalt zich, maar steeds in een nieuwe gedaante. De volgende Hitler (om dat woord even symbolisch te gebruiken) is mischien eerder een CEO of het individu achter de CEO dan een staatsleider. In feite is dit amper nog een voorspelling te noemen.

De ontmanteling van de economische macht van staten, waarvan we allen aandeelhouder zijn, gebeurt onder het voorwendsel van incapaciteit, maar dat is een voorwendsel.

...
Net alsof een overheidsmonopolie geen dictatuur is ?
Het verschil is dat de,overheid die firma kan belasten op een ongewenst gedrag, en dat het overheidsbedrijf zichzelf nooit in vraag stelt.
Oud 15 mei 2016, 11:21   #77
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ewel ge zegt dat vroeger hier in de gemeente toen het nog de post was , de ervaring met die medewerkers ja klant vriendelijkheid was altijd zo zoek , en gemotiveerd waren ze nog minder , hedendaags juist het zelfde hoor....je moet er haast voor kruipen voor die gasten.... ze bekijken u gelijk ne zak stront... aan hun loket , alleen als een neger iets vraagt of ene met ne hoofddoek dan merk ik dat ze dan juist wel meer moeite doen om die mensen te helpen.... ,raar maar waarheid.
Dat is datzelfde legertje verzuurde sossen die de post kapotgemaakt heeft, die daar zit te wachten tot ze hun vervroegd pensioen kunnen ingaan. Ze hebben een pak gemotiveerde jonge gasten in dienst genomen die gezellig zonder pruttelen proberen efficiënt hun werk te,doen. Je moet dan eens babbelen tegen die gasten, dat is gewoon hilarisch, die zeggen zelf wat voor luiaards die gasten zijn dat is niet te doen
Oud 15 mei 2016, 11:23   #78
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Behalve vakbonden en profitariaat heeft iets dat van Sossen afhangt of afgehangen heeft nog nooit gewerkt, nergens.
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...abrieken.dhtml

Nog zo een land waar ze denken dat populisme de boel kan redden.
Daar zetten ze nu de electriciteit uit en laten de beambten thuis om te besparen .....
Je moet respect hebben voor de werkgever, maar rendement en toegevoegde waarde mag ingebouwd worden in elke dienst, ook bij de,overheid, want daar ontbreekt het precies
Oud 15 mei 2016, 12:19   #79
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dubbel

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 15 mei 2016 om 12:23.
Oud 15 mei 2016, 12:22   #80
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Net alsof een overheidsmonopolie geen dictatuur is ?
Het verschil is dat de,overheid die firma kan belasten op een ongewenst gedrag, en dat het overheidsbedrijf zichzelf nooit in vraag stelt.
Ik heb het over een ruimere evolutie. Uiteraard is een overheidsmonopolie een dictatuur. Dat is de situatie in Noord Korea. In een private dictatuur werken overheid en corporatie hand in hand. Dat is waar we naar toe groeien. De overheid staat ten dienste van de corporatie en niet meer van het volk. De TTIP onderhandelingen zijn een stap in die richting.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 15 mei 2016 om 12:24.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be