Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 25 mei 2016, 00:31   #61
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik vind het ook schandalig dat die informatie genegeerd werd door die korpschef.
Alleen vraag ik mij af, is het feit dat de speurder die ze aanbracht een Marokkaan is, de oorzaak?
In tijd van de Bende van Nijvel, de zaak Dutroux, en dergelijke, was er ook al sprake van "guerre des flics", waarbij de ene speurder de andere niet vertrouwde, informatie achterhield, enz.
Ik vond dat toen ook schandalig, maar ik heb toen niet gehoord dat het met ras of afkomst te maken had, het ging hem eerder om persoonlijke vetes, eergevoel (niet willen dat een ander met de eer van het op te lossen gaat lopen), onbekwaamheid, enz.
Ik vraag mij af of nu niet veel te snel gezegd wordt "en hij is Marokkaan, DUS is zijn informatie genegeerd uit racisme."
Racisme en eerzucht hoeven elkaar niet uit te sluiten, en kunnen elkaar zelfs versterken. Ik ben er zeker van dat als de korpschef een Marokkaanse oorsprong had velen hier zijn afkomst er wél bij hadden betrokken om hun Groot Gelijk te "bewijzen".
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 25 mei 2016 om 00:32.
Doomy is offline  
Oud 25 mei 2016, 00:34   #62
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dat klopt ongetwijfeld.

Maar dat beseffen ze niet. Ze hebben de software niet om dat te verwerken.

Nu .. het valt nog af te wachten of die korpschef echt schuldig is. Iedereen is namelijk onschuldig tot etc etc.
Die korpschef heeft inderdaad recht op een eerlijk proces. Maar was hij een Marokkaan geweest, dan hadden velen hem nu al bij voorbaat op de sociale media veroordeeld nog voor hij een proces kreeg.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline  
Oud 25 mei 2016, 07:07   #63
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Doet me denken aan het treinongeluk in Pecrot. Een Vlaming smeet gewoon de hoorn op de haak omdat een Franstalige Frans sprak hoewel de paniek duidelijk in diens stem te horen was. Gevolg : 8 doden.
Men melkt hier wel steeds over de kennis van het Nederlands van de Franstaligen in de ziekenhuizen in het Brusselse maar die Franstaligen weigeren tenminste nooit te helpen wat van onze ressentimente Vlamingen niet kan gezegd worden.
Scherven A. Mok is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be