Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2016, 22:48   #61
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk is er niet méér aan de hand.

Na decennia topless zonnen in St. Tropez is men eindelijk tot de conclusie gekomen dat 't gevaar voor huidkanker aanzienlijk afneemt met 't dragen van 'n bovenstukje/de héle bikini ipv enkel 't slipje.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2016, 23:04   #62
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht

Na decennia topless zonnen in St. Tropez is men eindelijk tot de conclusie gekomen dat 't gevaar voor huidkanker aanzienlijk afneemt met 't dragen van 'n bovenstukje/de héle bikini ipv enkel 't slipje.
Tot die conclusie is men niet enkel in Saint-Tropez gekomen, maar zowat overal in Europa en daarbuiten, en voor wat Frankrijk betreft net zo goed aan de Atlantische kust als aan de Manche, de Côte d’Azur, in Corsica, en aan de kusten van de overzeese gebieden. Wat niet belet dat veel dames daar en elders nog steeds topless zonnen...

Laatst gewijzigd door Gwylan : 22 mei 2016 om 23:09.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2016, 23:13   #63
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

't Punt ontgaat je blijkbaar...
Oud 22 mei 2016, 23:17   #64
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
't Punt ontgaat je blijkbaar...
'Het" punt ontgaat mij helemaal niet. Het is uw punt, meer niet. En ter uwer informatie : de conclusie waarvan sprake is niet mijn conclusie.
Oud 22 mei 2016, 23:19   #65
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Toch wel, maar kom...
Oud 23 mei 2016, 00:30   #66
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Toch wel, maar kom...
U hebt kennelijk het artikel van vorig jaar in Elle, waarvan ik een link gaf, niet gelezen of misschien beheerst u de Franse taal onvoldoende om het begrijpen.

Om u te helpen citeer ik enkele zinnen, en leg ik u beknopt de betekenis ervan in uw taal uit :
“……….lorsque l’on pense au bronzage seins nus, on se représente les années 80-90. Depuis, cette façon de prendre le soleil est moins populaire, probablement en raison des campagnes de prévention liées au danger du soleil qui se sont multipliées cette dernière décennie."
Hier stelt men dat het topless zonnen zoals in de jaren 80-90 nu minder populair is geworden, wellicht wegens de veelvuldige acties van het voorbije decennium ter voorkoming van de gevaren van de blootstelling aan de zon.

Even verder in het artikel :

Allons droit au but : bronzer seins nus n’est pas plus dangereux que le bronzage en général." hetgeen zoveel betekent als "laten we meteen duidelijk zijn : topless zonnen is niet gevaarlijker dan zonnen in het algemeen".

Kortom : als reden voor de mindere populariteit van topless zonnen wordt het (vermeend) gezondheidsgevaar van topless zonnen aangehaald, wijl topless zonnen dus in werkelijkheid niet gevaarlijker is dan zonnen in het algemeen.

Méér dan dat is er niet aan de hand, want er wordt met geen woord gerept over de door de topicstarter en andere deelnemers aan dit topic voorgehouden toegenomen preutsheid en/of over enigerlei vermeende druk van de multiculturele samenleving.

Ik kan slechts hopen dat één en ander nu ook voor u duidelijk is.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 23 mei 2016 om 00:44.
Oud 23 mei 2016, 06:42   #67
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
U hebt kennelijk het artikel van vorig jaar in Elle, waarvan ik een link gaf, niet gelezen of misschien beheerst u de Franse taal onvoldoende om het begrijpen.

Om u te helpen citeer ik enkele zinnen, en leg ik u beknopt de betekenis ervan in uw taal uit :
“……….lorsque l’on pense au bronzage seins nus, on se représente les années 80-90. Depuis, cette façon de prendre le soleil est moins populaire, probablement en raison des campagnes de prévention liées au danger du soleil qui se sont multipliées cette dernière décennie."
Hier stelt men dat het topless zonnen zoals in de jaren 80-90 nu minder populair is geworden, wellicht wegens de veelvuldige acties van het voorbije decennium ter voorkoming van de gevaren van de blootstelling aan de zon.

Even verder in het artikel :

Allons droit au but : bronzer seins nus n’est pas plus dangereux que le bronzage en général." hetgeen zoveel betekent als "laten we meteen duidelijk zijn : topless zonnen is niet gevaarlijker dan zonnen in het algemeen".

Kortom : als reden voor de mindere populariteit van topless zonnen wordt het (vermeend) gezondheidsgevaar van topless zonnen aangehaald, wijl topless zonnen dus in werkelijkheid niet gevaarlijker is dan zonnen in het algemeen.

Méér dan dat is er niet aan de hand, want er wordt met geen woord gerept over de door de topicstarter en andere deelnemers aan dit topic voorgehouden toegenomen preutsheid en/of over enigerlei vermeende druk van de multiculturele samenleving.

Ik kan slechts hopen dat één en ander nu ook voor u duidelijk is.

Laat ons alvast enige bloempjes op de stranden plaatsen voor de 'gesneuvelde' blote borsten van Satan.

Geheime dienst waarschuwt voor aanslagen op stranden

http://www.ad.nl/ad/nl/37521/Terreur...stranden.dhtml

Donc, la même chose pour vous.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 23 mei 2016 om 06:42.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2016, 10:10   #68
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Laat ons alvast enige bloempjes op de stranden plaatsen voor de 'gesneuvelde' blote borsten van Satan.

Geheime dienst waarschuwt voor aanslagen op stranden

http://www.ad.nl/ad/nl/37521/Terreur...stranden.dhtml

Donc, la même chose pour vous.
Wij kennen allen de dreiging die uitgaat van terroristische groeperingen : geen enkele plaats ter wereld waar mensen samenkomen is constant en 100% veilig, het weze luchthavens, metrostations, restaurants, sportvelden, concertgebouwen, etc...etc... en inderdaad ook stranden. Het is aan elkeen van ons - en dus ook aan u - om voor zichzelf te beslissen hoe bang men zich door die dreiging laat maken en in welke mate men zijn leven en gedrag wil aanpassen of wijzigen.

Maar wat heeft uw bijdrage te maken met het al dan niet topless zonnen ? Gaan de terroristen of andere boosdoeners een bom leggen onder de dames die topless zonnen, maar niet onder zij die een topje dragen ?
Oud 23 mei 2016, 12:46   #69
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
misschien beheerst u de Franse taal onvoldoende om het begrijpen.
Misschien beheerst u de Nederlandse taal onvoldoende om te begrijpen dat de zon geen rekening houdt met 't al dan niet dragen van 'n al dan niet minuscuul topje om al dan niet blootgesteld te zijn aan de al dan niet gevaren op 't al dan niet krijgen van huidkanker.

Dat is wat er in uw artikel staat en dat was dus ook mijn punt, dat u - desondanks - nog steeds niet begreep.
Geen dank.

Citaat:
Natuurlijk niet. Er is nóóit méér aan de hand.
Zeker niet als 't niet gepubliceerd werd/wordt.
Oud 23 mei 2016, 18:46   #70
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oud 23 mei 2016, 18:53   #71
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik zie alvast niet in waarom excentriekelingen de norm in de samenleving moeten zijn.
In een beschaafde maatschappij gunnen we excentriekelingen ook hun pretje.
Dat heet tolerantie.
In barbaarse maatschappijen zoals bijvoorbeeld de meeste islam-staten volstaat een afwijking van de dresscode al om standrechterlijk verlinkt of zelfs geëxecuteerd te worden.

Citaat:
Nee, ik hoef niet alle tetten, tepels, konten of geslachtsdelen te zien.
Geen probleem.
Heel ver hoef jij je boerka niet omlaag te trekken opdat je geen naakt meer hoeft te aanschouwen.
Andere tip: blijf weg uit Bredene, of beter: uit België, misschien best uit Europa.
Citaat:
En ik hoop dat een mens nog recht heeft op zelfrespect en respect.
Respect voor je eigen lichaam is het zonder schaamte durven tonen.
Respect voor andermans lichaam is: geen aanstoot nemen aan lichamen zoals ze in hun meest natuurlijke staat zijn: naakt.
Op dat vlak hebben moslims (m/v) nog een hele weg af te leggen, blijkbaar.
Oud 23 mei 2016, 19:33   #72
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Misschien beheerst u de Nederlandse taal onvoldoende om te begrijpen dat de zon geen rekening houdt met 't al dan niet dragen van 'n al dan niet minuscuul topje om al dan niet blootgesteld te zijn aan de al dan niet gevaren op 't al dan niet krijgen van huidkanker.

Dat is wat er in uw artikel staat en dat was dus ook mijn punt, dat u - desondanks - nog steeds niet begreep.
Geen dank.

Natuurlijk niet. Er is nóóit méér aan de hand.
Zeker niet als 't niet gepubliceerd werd/wordt.
U maakt mij aan het lachen, mijnheer of mevrouw SDX. Uw stelling (nou ja) is een schoolvoorbeeld van de geheel eigen typisch Belgische vorm van “redeneren” waaraan sommige Belgen koppig blijken vast te houden : volstrekt onzinnig, maar bijwijlen zelfs leuk. Vandaar.

Ik stel evenwel voor dat we daar niet verder tijd mee verliezen. Blijft u voor mijn part maar gerust bij uw “logica” ; ik hou het liever bij de realiteit.
Oud 23 mei 2016, 19:33   #73
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Als u meent dat er een verband is mag u dit gerust aantonen, mijnheer.
Oud 23 mei 2016, 20:14   #74
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heeft enkel zin voor mensen die het Nederlands meer beheersen dan louter de formele kant ervan.
Oud 23 mei 2016, 20:30   #75
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat heeft enkel zin voor mensen die het Nederlands meer beheersen dan louter de formele kant ervan.
Indien u denkt dat u op dit forum de enige bent die het Nederlands meer beheerst dan louter de formele kant ervan, kunt u zich inderdaad de moeite besparen. In het andere geval is het een poging waard, tenzij u het eenvoudigweg niet kunt aantonen.
Oud 23 mei 2016, 20:46   #76
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet dat u geen haat koestert voor zulke mensen maar onze vrijheden zijn belangrijker dan fascistische religieuze waanzin die als.een sluipend gif onze vrijheden meer en meer innemen. Vrijheid boven slappe hippiegelul over "make love not war".
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2016, 20:52   #77
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ik weet dat u geen haat koestert voor zulke mensen maar onze vrijheden zijn belangrijker dan fascistische religieuze waanzin die als.een sluipend gif onze vrijheden meer en meer innemen. Vrijheid boven slappe hippiegelul over "make love not war".
Ik weet niet wie of wat u bedoelt met "zulke mensen", maar in ieder geval toont u in geen enkele mate aan dat er een verband is tussen de ietwat mindere populariteit van topless zonnen en de door de topicstarter en andere deelnemers aan dit topic voorgehouden toegenomen preutsheid en/of over enigerlei vermeende druk van de multiculturele samenleving. Pech, want mijn vraag was nu net “Als u meent dat er een verband is mag u dit gerust aantonen, mijnheer.”.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 23 mei 2016 om 20:58.
Oud 23 mei 2016, 21:00   #78
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik denk ook dat je gelijk hebt. De Europese vrouwen lopen normaliter gekleed. Maar gedurende enkele dagen op het jaar denken ze plots dat ze zich kunnen permitteren een soort Afrikaanse vrouwen te zijn en hup! daar vliegen de bh-tjes en de arme tere blanke borsten worden plots geconfronteerd met een meedogenloos brandende zon.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2016, 21:11   #79
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik denk ook dat je gelijk hebt. De Europese vrouwen lopen normaliter gekleed. Maar gedurende enkele dagen op het jaar denken ze plots dat ze zich kunnen permitteren een soort Afrikaanse vrouwen te zijn en hup! daar vliegen de bh-tjes en de arme tere blanke borsten worden plots geconfronteerd met een meedogenloos brandende zon.
En dat zien we niet graag gebeuren...
Oud 23 mei 2016, 21:16   #80
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
En dat zien we niet graag gebeuren...
Ik zie dat héél graag gebeuren, maar dat hoeft niet in volle zon te zijn...
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be