Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2016, 09:24   #61
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Dat de regering daar nog niet is opgekomen, oudere werknemers in beschutte werkplaatsen
Ge lacht weer .. .. maar er bestaan geen tover formules .... hé ,, waarom bemoeit de regering zich feitelijk zo intens met ouder mensen ?? dat vraag ik mij ook af ,, ik blijf bij mijn gedacht en dat is stoppen met immigranten uit te nodigen en stoppen met uitdelen aan uitkeringen aan heel de wereld en stoppen met verprutsen van kapitaal ,pensioen uitbetalen aan ouderen die hun deel gedaan hebben en stoppen met zagen , hou het simpel.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 09:30   #62
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik dacht dat het de vakbonden om tewerkstelling te doen was ...
Verklaar deze reactie eens duidelijk ?
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 09:34   #63
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tuurlijk en dat creëert vooral geen onvrede bij alle werknemenden in KMO's ... die ongelijke behandeling !

hoe kortzichtig kan je als vakbond bezig zijn ?!?
Je lijkt wel een communist gelijk ik, iedereen evenveel ook aan sociale voordelen en nadelen, voor ieder gewerkt uur in zijn leven, daar pleit je dus voor.
Hoe kortzichtig ben jij dan, als je daar niet voor gaat.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 09:34   #64
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ge lacht weer .. .. maar er bestaan geen tover formules .... hé ,, waarom bemoeit de regering zich feitelijk zo intens met ouder mensen ?? dat vraag ik mij ook af ,, ik blijf bij mijn gedacht en dat is stoppen met immigranten uit te nodigen en stoppen met uitdelen aan uitkeringen aan heel de wereld en stoppen met verprutsen van kapitaal ,pensioen uitbetalen aan ouderen die hun deel gedaan hebben en stoppen met zagen , hou het simpel.
Oh jawel, toveren bestaat wel ! Lees de verkiezingsbelofte van de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie er maar eens op na, want deze kan met 1 euro meer doen, dan alle overige regeringen met 5 euro !
Het resultaat is er dan op dit ogenblik ook naar !
Oud 30 mei 2016, 09:39   #65
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Ik ga elke vrouw die geen seks met me wil aanklagen wegens discriminatie!
Rijk ga ik worden, zeg ik u! Rijk!
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 09:54   #66
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht

Als we alleen nog pensioen betalen aan de ouderen die hun deel hebben gedaan dan boeken ze vanaf nu dikke overschotten bij de regering.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 09:55   #67
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Als de rechter die moet oordelen een vrouw is laat ze u castreren. Omwille van uw seksuele obsessie bent u een gevaar voor de vrouwen in de maatschappij.

Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 09:56   #68
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Neen ge zijt ouderwets met uw idee ... verkrachten ...simpel , en het is in de mode ... leren van uw bruine maatjes... ze op straat verkrachten gelijk welke uur van den dag .
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 09:59   #69
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Als de rechter die moet oordelen een vrouw is laat ze u castreren. Omwille van uw seksuele obsessie bent u een gevaar voor de vrouwen in de maatschappij.

Daar zal de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie wel een "helfie" voor steken
Oud 30 mei 2016, 10:00   #70
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat is inderdaad een groot deel van de oplossing. Toch doet dit verhaal mijn wenkbrouwen fronsen. Die man werd afgerekend op onvoldoende IT kennis zonder ooit uitgenodigd te zijn op gesprek. Ze gaan dus enkel en alleen af op zijn leeftijd om te besluiten dat hij niet overweg kan met een PC. Wel, mijn vader is er ook 59, die kan beter overweg met een computer dan heel wat van mijn leeftijdsgenoten.
Ja dat van die computerkennis vind ik ook straf. Vijftigers zijn mensen die nog leren programmeren hebben. Voor twintigjarigen is computerkennis = twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 30 mei 2016 om 10:00.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 10:01   #71
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat is inderdaad een groot deel van de oplossing. Toch doet dit verhaal mijn wenkbrouwen fronsen. Die man werd afgerekend op onvoldoende IT kennis zonder ooit uitgenodigd te zijn op gesprek. Ze gaan dus enkel en alleen af op zijn leeftijd om te besluiten dat hij niet overweg kan met een PC. Wel, mijn vader is er ook 59, die kan beter overweg met een computer dan heel wat van mijn leeftijdsgenoten.
dan is zijn cv daarover niet duidelijk genoeg geweest blijkbaar...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 10:05   #72
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik hoop toch dat iedereen beseft dat zonder doortastende maatregelen de verhoging van de pensioenleeftijd de facto voor onze generatie gaat betekenen dat we een goeie 5-9 jaar op de ziekenkas/dop mogen gaan staan vooraleer we op pensioen mogen ?

De bedrijven willen geen 58+'ers. Dus als je pech hebt wordt je afgedankt en is het fin de carriere.

Misschien moet de regering eens nadenken over het afschaffen van de patronalee bijdragen voor 58+'ers, is nog steeds goedkoper als ze een uitkering te betalen.
Indien U wenst dat die mensen "bezig blijven" dan zal dat in de sociale economie zijn. De meesten doen dat reeds middels opvang kleinkinderen, verzorging bejaarde (dementerende) ouders, vrijwilligerswerk, ...
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 10:05   #73
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Verklaar deze reactie eens duidelijk ?
als het de bonden werkelijk om tewerkstelling te doen was, dan gingen ze niet akkoord met de verwerpelijke dump bij Proximus. als de bonden werkelijk het werknemers én werklozen belang voorop stelden, dan creëerden ze natuurlijk zo geen groot verschil in de behandeling van werknemers (kmo's vs grote bedrijven) omdat dit uiteraard alle werknemers uit elkaar speelt. daar moet je toch geen bijzonder groot licht voor zijn om te zien dat bonden hier een eigen agenda voorop heeft staan ... ten koste van werknemers en werklozen
Oud 30 mei 2016, 10:07   #74
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crockett S. James Bekijk bericht
Veel hangt af van wat de functie was, waarvoor hij wou gaan solliciteren natuurlijk.
Als het als verkoper is, dan lijkt computerkennis me minder relevant dan communicatievaardigheden bijvoorbeeld.
Indien hij solliciteerde voor een functie als creative designer, dan weer wel.
hij is niet uitgenodigd/aangenomen, dus was zijn brief en cv m.i. niet goed genoeg.
Oud 30 mei 2016, 10:07   #75
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oh jawel, toveren bestaat wel ! Lees de verkiezingsbelofte van de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie er maar eens op na, want deze kan met 1 euro meer doen, dan alle overige regeringen met 5 euro !
Het resultaat is er dan op dit ogenblik ook naar !
weet ge ondertussen al wie Unia is ?
Oud 30 mei 2016, 10:08   #76
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
de oudere is te duur
Omdat hij niet (genoeg) rendeert en investeren (oa opleidingen) negatieve return on investment geeft (de man gaat in korte tijd met pensioen, hij leert moeizamer of niet meer!, is bij ziekte langdurig of definitief afwezig, etc).
Oud 30 mei 2016, 10:10   #77
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Omdat hij niet (genoeg) rendeert en investeren (oa opleidingen) negatieve return on investment geeft (de man gaat in korte tijd met pensioen, hij leert moeizamer of niet meer!, is bij ziekte langdurig of definitief afwezig, etc).
nee, daar gaat het niet om, de facto rendeert die man voor dat bedrijf wls langer dan een verse 22jarige.

maar zijn loon is te hoog op dag 1 tov van die 22 jarige (ttz het loon vd 22 jarige is te laag)
Oud 30 mei 2016, 10:10   #78
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crockett S. James Bekijk bericht
Omwille van zijn leeftijd. Naar wat ik van de man gehoord heb (deze ochtend op de radio) viel in zijn brief die hij van Dovy Keukens ontving, te lezen dat zijn profiel goed was, maar dat zijn leeftijd in zijn nadeel pleit.
knoeiers en amateurs daar, wsl even kwaliteitsvol als de keukens.
Oud 30 mei 2016, 10:15   #79
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
nee, daar gaat het niet om, de facto rendeert die man voor dat bedrijf wls langer dan een verse 22jarige.

maar zijn loon is te hoog op dag 1 tov van die 22 jarige (ttz het loon vd 22 jarige is te laag)
Er is geen enkele wet die u verplicht oudere werknemers meer te betalen als jonge.

Mijn ma is bij een kleine zelfstandige begonnen toen ze ver in de 50 was, tegen een gelijkaardig loon als een jonge collega. Logisch, want ze deed hetzelfde werk.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 10:17   #80
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
want zo'n 59 jarige heeft ook zijn voordelen tov een jongere, en daar doen bedrijven ook wat mee indien ze er niet meer voor moeten betalen.
4 jaar geleden hebben ze in ons bedrijf een 59 jarige man van spaanse afkomst gevonden in het atelier vd mecaniekers, die was bezig met zich op te hangen.
Bleek dat die van zijn 12de reeds werkte en die had pas te horen gekregen dat die tot 65 moest werken omdat daar veel gewerkte jaren (oa in Spanje) niet van meetelde.
Die zijn vrouw had kanker gekregen en die zag het leven niet meer zitten. Die man is daarna nooit meer terug komen werken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be