Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2016, 14:57   #61
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vergrijzing is het enorme probleem van een maatschappij waarbij de jonge generatie te klein is om nog voldoende financieel bij te dragen aan de voorgaande generaties.
Vergrijzing is slechts een tijdelijk probleem. Vroeg of laat stabiliseert de toestand toch. Als er dan toch tijdelijke werkkrachten nodig zijn, alstublieft dan geen mohammedanen die onze maatschappij om zeep helpen. Daar zij wij helemaal niet bij gebaat.
Oud 10 juni 2016, 17:54   #62
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Vergrijzing is slechts een tijdelijk probleem. Vroeg of laat stabiliseert de toestand toch.
Neen, na vergrijzing en blijvend laag geboortecijfer krimpt een bevolking, wat natuurlijk op allerlei vlakken een weerslag zal hebben.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2016, 19:15   #63
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, na vergrijzing en blijvend laag geboortecijfer krimpt een bevolking, wat natuurlijk op allerlei vlakken een weerslag zal hebben.
Vergrijzing kan misschien hetzelfde effect hebben als de pest. Eerst doet het geen deugd maar eens het ergste gepasseerd een enorme opstoot van rijkdom voor de gewone man
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2016, 19:50   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Vergrijzing kan misschien hetzelfde effect hebben als de pest. Eerst doet het geen deugd maar eens het ergste gepasseerd een enorme opstoot van rijkdom voor de gewone man
Beweert u nu dat de pest aan de basis ligt van een periode van rijkdom en welvaart?
Oud 11 juni 2016, 11:27   #65
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Beweert u nu dat de pest aan de basis ligt van een periode van rijkdom en welvaart?
Er was plots geld genoeg om te investeren (de bevolking decimeerde maar het goud bleef), er waren te weinig werkenden, dus zocht men naar oplossingen om het tekort aan arbeid op te lossen. Daardoor ontstonden de eerste manufacturen, ... . De pest beperkte zich ook niet tot de armen maar trof iedereen. Er was land. Mensen waren tijdelijk niet meer aan de grond gebonden en konden voor zichzelf beginnen of hoge eisen stellen als ze voor iemand anders iets deden. Dus ja. De pest veroorzaakte hetzelfde als wat ook bvb WO2 veroorzaakte. Een forse opstoot van de productiviteit en herverdeling door een veranderende situatie en machtsbalans. Ik heb dat allemaal niet zelf gedacht. Denk dat ik dat gelezen heb in De waanzinnige eeuw van Tuchman ofzo. (Niet de relatie met WO2 of de vergrijzing) Nu moet ik wel zeggen dat ik zelf niet geloof dat de vergrijzing zo'n effect zal teweeg brengen
Oud 11 juni 2016, 11:30   #66
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er was plots geld genoeg om te investeren (de bevolking decimeerde maar het goud bleef), er waren te weinig werkenden, dus zocht men naar oplossingen om het tekort aan arbeid op te lossen. Daardoor ontstonden de eerste manufacturen, ... .
Manufacturen dateerden van veel later.
Oud 11 juni 2016, 11:31   #67
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mensen waren tijdelijk niet meer aan de grond gebonden en konden voor zichzelf beginnen of hoge eisen stellen als ze voor iemand anders iets deden.
Wat ook niet klopt, daar ook voor de pestepidemies er allerlei groepen mensen waren die niet aan het land gebonden waren. Daarnaast was er reeds de mobiliteit naar de steden.
Oud 11 juni 2016, 11:36   #68
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Er was plots geld genoeg om te investeren (de bevolking decimeerde maar het goud bleef), er waren te weinig werkenden, dus zocht men naar oplossingen om het tekort aan arbeid op te lossen. Daardoor ontstonden de eerste manufacturen, ... . De pest beperkte zich ook niet tot de armen maar trof iedereen. Er was land. Mensen waren tijdelijk niet meer aan de grond gebonden en konden voor zichzelf beginnen of hoge eisen stellen als ze voor iemand anders iets deden. Dus ja. De pest veroorzaakte hetzelfde als wat ook bvb WO2 veroorzaakte. Een forse opstoot van de productiviteit en herverdeling door een veranderende situatie en machtsbalans. Ik heb dat allemaal niet zelf gedacht. Denk dat ik dat gelezen heb in De waanzinnige eeuw van Tuchman ofzo. (Niet de relatie met WO2 of de vergrijzing) Nu moet ik wel zeggen dat ik zelf niet geloof dat de vergrijzing zo'n effect zal teweeg brengen
Oud 11 juni 2016, 13:30   #69
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Een secularisme waarin de scholen geen halal mogen serveren, waar sharia nooit kan zijn intrede kan maken.
En dus uitsluitend staatsscholen? De afschaffing van het katholieke onderwijs?

Citaat:
Dit is niet het Europa waar mijn voorouders voor geijverd hebben.
Uw voorouders kunnen den boom in.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2016, 14:06   #70
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Uw voorouders kunnen den boom in.
U ook.
Oud 11 juni 2016, 14:15   #71
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U ook.
Sterk.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Oud 11 juni 2016, 14:55   #72
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In een paar EU landen heeft men de vergrijzing bijna onder de knie.
Dit gespleten land nog niet...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2016, 15:42   #73
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Sterk.
Onze voorouders schofferen noem ik achterbaks. Spijtig dat de jongens die in de loopgraven zijn weggerot, u niet kunnen horen.
Oud 11 juni 2016, 15:55   #74
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onze voorouders schofferen noem ik achterbaks. Spijtig dat de jongens die in de loopgraven zijn weggerot, u niet kunnen horen.
Dat u zich geschoffeerd voelt, is uw probleem, en doet verder niet ter zake.

Zoals u zegt, ze zijn weggerot, dus ze zijn irrelevant voor beslissingen over de toekomst.

Oud 11 juni 2016, 16:15   #75
Tavek
Banneling

Standaard

Nebur,

Wat Lukkas daar over denkt is wel relevant, hij meent dat zijn voorouders relevant zijn.

Dus zijn ze relevant. Uw onkunde om dat te begrijpen is des te meer reden waarom u best de politiek mijdt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2016, 16:24   #76
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat u zich geschoffeerd voelt, is uw probleem, en doet verder niet ter zake.

Zoals u zegt, ze zijn weggerot, dus ze zijn irrelevant voor beslissingen over de toekomst.

Die jongens hebben er wel mee voor gezorgd dat u nu in een luilekkerland leeft.

U bent een walgelijk persoon. Hiermee komt u op mijn negeerlijst terecht, bij het ander crapuul.
Oud 11 juni 2016, 17:32   #77
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er was plots geld genoeg om te investeren (de bevolking decimeerde maar het goud bleef), er waren te weinig werkenden, dus zocht men naar oplossingen om het tekort aan arbeid op te lossen. Daardoor ontstonden de eerste manufacturen, ... .
Neen, de manufacturen dateren van veel later.
Oud 11 juni 2016, 17:34   #78
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er was land. Mensen waren tijdelijk niet meer aan de grond gebonden en konden voor zichzelf beginnen of hoge eisen stellen als ze voor iemand anders iets deden.
Ook onjuist, daar slechts een bepaald deel van de middeleeuwse bevolking aan de grond gebonden was. Daarnaast bestonden er voor de pestepidemieën ook een mobiliteit naar de steden.
Oud 11 juni 2016, 18:40   #79
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Nebur,

Wat Lukkas daar over denkt is wel relevant, hij meent dat zijn voorouders relevant zijn.

Dus zijn ze relevant. Uw onkunde om dat te begrijpen is des te meer reden waarom u best de politiek mijdt.
Het is geen onkunde om dat te begrijpen. Het is de wil om in die logica niet mee te stappen.

Oud 11 juni 2016, 18:43   #80
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die jongens hebben er wel mee voor gezorgd dat u nu in een luilekkerland leeft.
Et alors? Wat is daar relevant aan bij het bepalen van wat er nu moet gebeuren?

Citaat:
U bent een walgelijk persoon. Hiermee komt u op mijn negeerlijst terecht, bij het ander crapuul.
Het is uw goed recht om niet in aanraking te willen komen met standpunten waar u het niet mee eens bent. Ik vind dat dom.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be