![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
PS : een paar jaar geleden nog stonden de kranten hier vol met het bericht dat de gemeente Sluis er wel wat voor voelde om bij België aangehecht te worden . Dat werd later bijgetreden door nog een paar andere Zeeuwse gemeentes . Een teken aan de wand ? 8) PS 2 : Hoe kunnen we jaloers zijn op Nederland als de Nederlandse politici zich zelf vragen stellen bij het vroeger toch zo bewierookte poldermodel .
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 Laatst gewijzigd door A : 4 november 2004 om 12:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Voor je je echt in Belgische materie wil mengen , leer dan eens iets objectieve info over de Belgische geshciedenis te lezen dan wat de Flaminganten hier allemaal maar spuien . De deelstaten zijn het resultaat van handelingen van de politieke minderheid die er graten in zag zijn eigen macht te verstevigen door het land te verdelen . De Vlaamse beweging in oorsprong ontstond enkel om taalrechtvaardigheid te bekomen , wat volledig bekomen was voor WO II . De belgische bevolking heeft nooit , maar dan ook nooit gevraagd om de deelstaten , of beter , gemeenschappen en gewesten . Zij is nooit naar haar wil gevraagd en de oprichting van deze structuur is nooit ter discussie gekomen tijdens de kiesstrijd , of in het kiesprogramma opgenomen geweest , zodat de bevolking daar nooit heeft zich kunnen over uitspreken in het stemhokje . Maar ja , we weten allemaal dat Nederland het beloofde land is ... We zien het alle dagen in de media ; politieke moorden , problemen met de andere culturen in het land , criminaliteit , onstabiel oplitiek bestuur geleid door een gebuisde tovenaarsleerling en , ... slecht eten . Ge kunt niet eens een deftig bierke brouwen en een goed pak friet bakken . ![]()
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bent u al naar de Vlaamse Kust geweest? Een echte vuilnisbak, kuisen is blijkbaar te veel gevraagd. In Nederlands is het alvast meer proper. Natuurlijk heeft Nederland ook negatieve aspecten-het is het geval voor elk land-maar je moet echt blind zijn om niet te beseffen dat Nederland beter dan België gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Na middernacht neem ik geen tram of metro meer daar ik dan zoals ieder normaal weldenkend mens van mijn nachtrust geniet . Hebt u bovendien de trein al eens genomen in Nederland ??? En wat wegen sportieve prestaties van individuen op tegen het levensgeluk van de bevolking . Wordt u gelukkiger of beter bestuurd omdat we een gouden medaille meer behalen ??? Betaal je minder belanstingen omdat het nationale elftal beter speelt ??? Nee !!! Dus wat ben je er dan mee ? Niets ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, ik heb al de trein in Nederland genomen. Waarom? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Dimitri : 4 november 2004 om 15:07. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. Laatst gewijzigd door ossaert : 4 november 2004 om 15:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
![]() (Tegenwoordig graven die trouwens amper nog kuilen. [wanhopig]Straks zijn al onze duitsergrappen achterhaald![/wanhopig]) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Als je bedoelt dat Nederlanders over het algemeen minder problemen hebben met drugs dan laten we zeggen Chirac en Bush dan ja, dat klopt ![]() Onstabiel politiek bestuur... Humm, misschien zou het BuB dan ook maar niet naar een unitair model moeten koersen he ![]()
![]() |
![]() |
#73 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#74 | |
|