Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2016, 15:17   #61
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Je moet het niet te ver gaan zoeken.
Als je geen hoop meer hebt op een betere toekomst stopt alles.
Heeft ook niet rechtstreeks of alleen te maken met uw financiële toestand.

Kan een Belg nog de hoop koesteren dat de toestand hier ooit gaat verbeteren?
Indien je hierop ja kan antwoorden, volgende vraag.
Waarom?
Weinig kans dat het hier ooit nog verbetert.
Daarom "count your blessings". Wees tevreden met wat u hebt.
En vergelijk met andere plaatsen : India, China, Nigeria, Korea, Soedan ... vul het lijstje maar aan. In de meeste landen is het slechter dan hier.
Oud 6 juni 2016, 15:25   #62
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
En is dat enkel 'n Belgisch fenomeen, of zijn de cijfers in andere landen, bvb de buurlanden, ongeveer gelijk?
Bijlange niet! Ik heb me ooit laten wijsmaken dat het in Noorwegen veel erger is.
Toch heb ik weinig vertrouwen in die cijfers. Hoe worden die opgesteld?
Een bevolkingsonderzoek? Da's tegenwoordig dikwijls via de computer en dus valt er een groot deel van de bevolking af. En let nu op : waar wordt er meer gezaagd dan on-line? Nergens toch!
Enquêtes? Ik doe daar wel eens aan mee. Zo'n 12 mensen (maximum) in één of andere ruimte worden bevraagd. Dat is toch geen juist overzicht van de bevolking. En waarom doen die 12 mee? Omdat ze een gratis tasje koffie met koekje krijgen, een halve dag warm binnen zitten en mogelijk een beloning van 15 € krijgen op het einde. Wie heeft er tijd om zich daar mee bezig te houden : werklozen, huismoeders, gepensioneerden. Gepensioneerden mogen er niet teveel bij zijn want dan klopt het leeftijdscijfer niet. Werklozen zijn dikwijls pessimistisch door hun omstandigheden. En de huismoeders zitten naar de klok te kijken : oei, 't is bijna 4 uur, seffens moet ik de kleine van 't school gaan halen.
Oud 6 juni 2016, 15:26   #63
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Hoop? Om naar de hemel te gaan. Alle religies zijn ontstaan uit die hoop.
Nochtans zag ik er als kind tegenop om naar de hemel te gaan. Ik lust nl geen rijstpap.
Intussen heb ik begrepen dat het daar niet zozeer om eten gaat
Oud 6 juni 2016, 15:27   #64
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GandalftheGrey Bekijk bericht
Wie ligt nu wakker van reclame?
Dat weet ik niet. U wel?
Oud 6 juni 2016, 15:31   #65
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
De consumptie van antidepressiva is misschien geen ideale maatstaf om over geluk te spreken. De meeste sociologische onderzoeken wijzen - in België althans - op een relatief gelukkige bevolking. Wie wél ongelukkig is, grijpt makkelijker terug naar een medische 'oplossing' of naar zelfmoord(pogingen).

Het financiële plaatje speelt misschien andersom: omdat we relatief welvarend zijn beschikken we ook over een uitgebreid verzorgingsstelsel, met 'professionals' (die de plaats innemen van naasten en stabiele, duurzame sociale relaties) en - als ook de drempel naar die laatste intermenselijke oplossing te hoog is - een groot aanbod aan medicijnen. Antidepressiva worden sowieso nodeloos vaak voorgeschreven.

Ongetwijfeld zijn ook onze verwachtingen te hoog. We zijn gevoeliger voor tegenslagen. Er rust zelfs een zeker taboe op tegenslagen, vooral als die tegenslagen 'individueel toerekenbaar' geacht worden te zijn: het had anders kunnen lopen 'als je maar zus of zo had gehandeld'. Zulke (zelf)verwijten wegen zwaar door op ons zelfbeeld. Ze vormen de schaduwzijde van het westerse geloof in de kracht en autonomie van de menselijke wil.
Volgens mij ligt het meer aan het voorschrijfgedrag van de artsen. Onze artsen doen niet liever dan van alles en nog wat voor te schrijven. Ook antidepressiva. Misschien hebben ze er een percentje op ...
Wie zegt dat een patiënt die die krijgt ze ook echt nodig heeft? Er bestaan andere middelen om uit een depressie te komen.
Oud 6 juni 2016, 15:32   #66
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar begint het al mee natuurlijk. In geluk moet je 'slagen'... Geluk is het 'hoogste goed', dus opnieuw iets dat moet nagejaagd worden...

P.S. Je negeerlijst maakt me gelukkig.
Geluk is een utopie. Leer tevreden zijn, dan is het leven ook mooi.
Oud 6 juni 2016, 15:35   #67
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Volgens mij ligt het meer aan het voorschrijfgedrag van de artsen. Onze artsen doen niet liever dan van alles en nog wat voor te schrijven. Ook antidepressiva. Misschien hebben ze er een percentje op ...
Wie zegt dat een patiënt die die krijgt ze ook echt nodig heeft? Er bestaan andere middelen om uit een depressie te komen.
Wel ik heb enkele maanden "medicatie" genomen en dat heeft mij toch aanzienlijk geholpen. Ik stond echt op het randje ... Zoveel angsten die in me omgingen, zoveel onzekerheden en al die verwachtingen waaraan ik op dat moment niet kon voldoen.
Toen ik medicatie begon te nemen ontpopte ik van cocon naar vlinder.
Afgelopen dagen weer ff gecocond, maar geen angsten meer en ook geen medicatie meer. Het heeft mij wel geholpen zaken in perspectief te stellen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2016, 15:38   #68
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bijlange niet! Ik heb me ooit laten wijsmaken dat het in Noorwegen veel erger is.
Toch heb ik weinig vertrouwen in die cijfers. Hoe worden die opgesteld?
Een bevolkingsonderzoek? Da's tegenwoordig dikwijls via de computer en dus valt er een groot deel van de bevolking af. En let nu op : waar wordt er meer gezaagd dan on-line? Nergens toch!
Enquêtes? Ik doe daar wel eens aan mee. Zo'n 12 mensen (maximum) in één of andere ruimte worden bevraagd. Dat is toch geen juist overzicht van de bevolking. En waarom doen die 12 mee? Omdat ze een gratis tasje koffie met koekje krijgen, een halve dag warm binnen zitten en mogelijk een beloning van 15 € krijgen op het einde. Wie heeft er tijd om zich daar mee bezig te houden : werklozen, huismoeders, gepensioneerden. Gepensioneerden mogen er niet teveel bij zijn want dan klopt het leeftijdscijfer niet. Werklozen zijn dikwijls pessimistisch door hun omstandigheden. En de huismoeders zitten naar de klok te kijken : oei, 't is bijna 4 uur, seffens moet ik de kleine van 't school gaan halen.
Wat u hier insinueert over enquêtes is totaal absurd. Een ernstige enquête wordt gevoerd onder een panel van 1.000 mensen. Een foutmarge van 3% naar boven of onder is aanvaardbaar. Moesten die enquête bureaux er zo ver naast liggen dan verliezen ze elke geloofwaardigheid. Er word niet alleen enquêtes gevoerd voor politiek maar ook en vooral om het koopgedrag en voorkeuren etc bij de mensen te toetsen. Privé bedrijven gaan echt geen tientallen duizenden euro's in het water gooien als ze zo een enquête bureau inschakelen. Daar zijn soms resultaten van tientallen miljoenen omzet en meer met gemoeid.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2016, 15:39   #69
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En toch slikt men in Wallonië meer antidepressiva dan in Vlaanderen...
2 jaar geleden voelde ik me niet goed. Ik was altijd moe, kreeg nauwelijks de afwas gedaan en voelde me volledig futloos. Ik ging naar de huisarts, legde dat uit en vroeg wat ik ertegen kon doen. Hij luisterde heel geduldig, stelde wat vragen, was heel vriendelijk en schreef me toen iets voor : "daarmee zult u zich spoedig beter voelen".
Ik naar de apotheker in de mening een vitamine-preparaat te krijgen, kom ik thuis, lees de bijsluiter, en wat was het? Deanxit. http://www.zuper.com/veerle/compendium/deanxit.htm
Ik heb er niets van genomen.
Oud 6 juni 2016, 15:40   #70
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
En dat heeft het nu net wel ! met België te maken ! die politieke strontapen eisen dat iedereen langer MOET werken kunnen of niet ,pijn in de rug of niet , we moeten werken om de immigranten te blijven onderhouden .... tot 20 jaar geleden waren de mensen hier gelukkig ze hadden het zeer goed en royaal ... konden op tijd in pensioen gaan , hadden veel rentes op hun spaargeld ....het leven was een feest .... langzaam aan zijn ze beginnen afpakken ( we hadden het TE GOED) de pot op .
En voor die periode?
Denkt u nu echt dat de mensen al zo lang vroeg op pensioen kunnen? Vroeger was het werken tot uw 80 of tot u kapot was. Pensioen is een tamelijk recente uitvinding.
Oud 6 juni 2016, 15:41   #71
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pas op, die Dreft-reclame... Ik denk niet dat er ooit een irritanter kind op tv is geweest dan dat joch uit de Dreft-reclame... En dan die 'papa' die nog onnozel toegeeft in plaats van dat joch een klets tegen zijn oren te geven...

Hemeltergend.
2
Oud 6 juni 2016, 15:43   #72
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Die leefden om te strijden en droegen hun vrouwen hoog in het vaandel.
Zij zijn een minderheid die het tegen een meerderheid opnam. Later kwam heel Europa samen om het islamitisch rijk volledig te vermorzelen.
They never won. We can't let them now
Euh ... ik zou echt niet in Sparta hebben willen wonen ...
Oud 6 juni 2016, 15:46   #73
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel ik heb enkele maanden "medicatie" genomen en dat heeft mij toch aanzienlijk geholpen. Ik stond echt op het randje ... Zoveel angsten die in me omgingen, zoveel onzekerheden en al die verwachtingen waaraan ik op dat moment niet kon voldoen.
Toen ik medicatie begon te nemen ontpopte ik van cocon naar vlinder.
Afgelopen dagen weer ff gecocond, maar geen angsten meer en ook geen medicatie meer. Het heeft mij wel geholpen zaken in perspectief te stellen.
Citaat:
2 jaar geleden voelde ik me niet goed. Ik was altijd moe, kreeg nauwelijks de afwas gedaan en voelde me volledig futloos. Ik ging naar de huisarts, legde dat uit en vroeg wat ik ertegen kon doen. Hij luisterde heel geduldig, stelde wat vragen, was heel vriendelijk en schreef me toen iets voor : "daarmee zult u zich spoedig beter voelen".
Ik naar de apotheker in de mening een vitamine-preparaat te krijgen, kom ik thuis, lees de bijsluiter, en wat was het? Deanxit. http://www.zuper.com/veerle/compendium/deanxit.htm
Ik heb er niets van genomen.
Natuurlijk zijn er gevallen waarin medische hulp nodig is en medicatie soelaas kan brengen. Maar ik blijf er bij dat artsen te gemakkelijk voorschrijven. Bij mij was dat echt niet nodig.
Oud 6 juni 2016, 15:55   #74
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Wat u hier insinueert over enquêtes is totaal absurd. Een ernstige enquête wordt gevoerd onder een panel van 1.000 mensen. Een foutmarge van 3% naar boven of onder is aanvaardbaar. Moesten die enquête bureaux er zo ver naast liggen dan verliezen ze elke geloofwaardigheid. Er word niet alleen enquêtes gevoerd voor politiek maar ook en vooral om het koopgedrag en voorkeuren etc bij de mensen te toetsen. Privé bedrijven gaan echt geen tientallen duizenden euro's in het water gooien als ze zo een enquête bureau inschakelen. Daar zijn soms resultaten van tientallen miljoenen omzet en meer met gemoeid.
Ik heb niet alleen enquêtes meegedaan, ik ben in de jaren '70 ook zelf enquêtrice geweest. Het bedrijf waarvoor ik werkte heette Sobemap. Wij moesten de mensen aan huis gaan ondervragen over diverse onderwerpen.
Dan merkt men al spoedig dat er twee soorten mensen zijn : 1) zij die dat plezant vinden en u daarom uren te lang aan de praat houden; 2) zij die daaraan niet willen meewerken en de deur voor uw neus toegooien. Die tweede categorie zijn ook consumenten of mensen met een bepaalde levenshouding, maar zij doen gewoon niet mee aan zo'n zaken en hun mening weerspiegelt zich nooit in de peilingen.
Er waren ook 2 soorten enquêteurs:
1) Zij die dit serieus namen, zoals ik, en er dus veel meer tijd in staken dan nodig was en in absurde situaties terecht kwamen.
2) Zij die het enkel als een gemakkelijke bijverdienste zagen en het niet nodig vonden er tijd aan te verdoen : geen medewerking op dat of dat adres? Ik weet hoe die heten, hoe oud die ongeveer zijn, hoeveel kinderen ze hebben, ik vul dat wel zelf in. Echt waar, een medewerker aan een hogeschool in Antwerpen die in mijn buurt woonde, deed het zo en lachte mij uit als ik mij zorgen maakte als ik niet aan mijn quota kwam ...
Oud 6 juni 2016, 16:04   #75
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk zijn er gevallen waarin medische hulp nodig is en medicatie soelaas kan brengen. Maar ik blijf er bij dat artsen te gemakkelijk voorschrijven. Bij mij was dat echt niet nodig.
Dat is een feit. Ze schrijven dikwijls iets te snel door.
Als het niet nodig is is het niet nodig.

Maar ik was echt ver ontspoord en kwam er terug mee op rails.
Oud 6 juni 2016, 16:04   #76
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Euh ... ik zou echt niet in Sparta hebben willen wonen ...
Een modern Sparta dan?
Oud 6 juni 2016, 16:16   #77
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een modern Sparta dan?
't Is maar die bloedsoep, hé En kindjes die niet gezond zijn van de berg smijten ... Vanaf uw 7 jaar in een kazerne wonen. Toch geen gemakkelijk leven.
Anderzijds waren vrouwen daar geëmancipeerd. Dus dat is in moderne vorm om te zetten.
Oud 6 juni 2016, 16:23   #78
Peche
Banneling

Standaard

Het moet wel conform met de Europese wetten zijn. Spartanen passen zich aan, zolang ze maar mogen strijden en sterven op het veld.

Ik overweeg het echt, Spartanen te zoeken.
Oud 6 juni 2016, 16:44   #79
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
1 op 8 Belgen slikt dagelijks antidepressiva, las ik laatst in een artikel. Verbazend, aangezien we het hier financieel beter stellen dan ruim 90% van de wereldpopulatie.
Ik reis veel en irriteer me aan het verschil in de manier waarop Belgen in het leven staan, vergeleken met armere werelddelen waar mensen WEL gelukkig zijn.

Hoe komt dit?
Ik merk dat velen het niet nodig vinden om 's ochtends goeiedag te zeggen tegen collega's. Dat Belgen vaak slecht gezind zijn en weinig behulpzaam tov anderen. Bij mijn vader op het werk is dat een groot probleem.

Werken we te hard? Of zijn de maatschappelijke verwachtingen te hoog? (mooie auto en een groot huis zijn vanzelfsprekend) Zijn we ongelukkig met onze relatie?

Na een grote reis heb ik een reünie gehouden met ex medestudenten. Ik heb de indruk dat bijna iedereen geleefd wordt door hun werk, dagelijks veel te vroeg op moet staan om toch maar die zware hypotheek af te betalen.
Niet helemaal gelukkig in hun relatie, maar om 1000 redenen gaan ze er toch mee verder.

Er is steeds meer druk op me om voor zo'n leven te kiezen, maar mijn hart zegt nee
Volg je hart, dat is een goede start
Om de rest geef ik geen fuck (speciaal voor ss)

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2016, 16:52   #80
GandalftheGrey
Provinciaal Gedeputeerde

GandalftheGrey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Nee hoor, dat is iets om met vreugde naar uit te kijken.

We kunnen haast niet wachten om deel te nemen aan de vvredelievende activiteiten van de religie vd vvrede!
Ik vermoed dat je je dringend moet herbronnen. Focus verleggen.
Gaan vissen bijvoorbeeld.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be