Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2016, 19:58   #61
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
de verhalen van BimBam maken dat zij hier stilaan een legendarische status krijgt. Namelijk die van mythomane die vlucht van de realiteit door verhaaltjes te vertellen.
Eerst vertelt ze dat ze van armoede -opnieuw- gaan pikken is en daarbij geklist is, nu komt ze af met een verhaal over spaarcenten...
Ze ging naar Vietnam gaan, nu naar Thailand, ze ging meerdere boeken schrijven maar zit met één flutboekje waar er nog geen enkel exemplaar van verkocht is, ze laat zich rollen op een voddenmarkt, pikt schoenen, loopt rond in kinderkledij van Hello Kitty, wisselt vreetbuien van junk food af met plotse opstootjes van plotse interesse in health food, beweert dat de bevoegde FOD haar gehandicapt verklaarde maar je mag vooral het woord 'gek' niet gebruiken, bedelt bij familie die de banden verbreekt, vertikt het om gewoon werk te aanvaarden en ligt liever in de uitkeringshangmat, beklaagt zich dat ze daardoor zo weinig geld heeft, en is niet te beroerd om eerst wekenlang te argumenteren dat ze 2 kinderen wil en zal hebben, dat ze daarna beseft dat dit toch geen goed idee was en ervan afziet om nu plots weer met die zever van kinderen af te komen enkel om haar uitkering wat op te pompen...

It's all bullshit...
Die zit !! whihihihi * proest
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2016, 21:20   #62
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Arme mensen zijn er overal....In België zijn ook veel mensen die het moeten rooien met 10d Euro per dag. En reportages zijn er in alle maten en gewichten....

Ik weet dat je in Bangkok niks bent met 80 euro......In Bangkok is alles omzeggens even duur als in België en vele dingen zelfs een pak duurder.....

Onder ons gezegd ......Ik moet in Thailand nog de eerste mens tegen komen die 300 meter te voet aflegt...Zelfs de kinderen van 9 jaar hebben een moto onder hun kont.

Hier dit is ook een reportage over Bangkok....

https://www.youtube.com/watch?v=e2hICl3PPrk
Ik vond Bangkok niet duur,een tochtje met de tuktuk was enkele jaren terug 50 cent en in een winkelcentrum aten we kip met frietjes voor 4 euro per man.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2016, 21:51   #63
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Ik vond Bangkok niet duur,een tochtje met de tuktuk was enkele jaren terug 50 cent en in een winkelcentrum aten we kip met frietjes voor 4 euro per man.
Ik weet een paar uitstekende straatrestaurants waar je schotels kan bestellen voor 60-80-100 bath gemiddeld 2 Euro. Ik kan je ook bij de toeristen populaire restaurants aanwijzen waar je slecht eet voor veel geld. Uw paleis moet ook voor de smaken openstaan zoniet houdt u bij de kip met friet.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2016, 22:17   #64
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
de verhalen van BimBam maken dat zij hier stilaan een legendarische status krijgt. Namelijk die van mythomane die vlucht van de realiteit door verhaaltjes te vertellen.
Eerst vertelt ze dat ze van armoede -opnieuw- gaan pikken is en daarbij geklist is, nu komt ze af met een verhaal over spaarcenten...
Ze ging naar Vietnam gaan, nu naar Thailand, ze ging meerdere boeken schrijven maar zit met één flutboekje waar er nog geen enkel exemplaar van verkocht is, ze laat zich rollen op een voddenmarkt, pikt schoenen, loopt rond in kinderkledij van Hello Kitty, wisselt vreetbuien van junk food af met plotse opstootjes van plotse interesse in health food, beweert dat de bevoegde FOD haar gehandicapt verklaarde maar je mag vooral het woord 'gek' niet gebruiken, bedelt bij familie die de banden verbreekt, vertikt het om gewoon werk te aanvaarden en ligt liever in de uitkeringshangmat, beklaagt zich dat ze daardoor zo weinig geld heeft, en is niet te beroerd om eerst wekenlang te argumenteren dat ze 2 kinderen wil en zal hebben, dat ze daarna beseft dat dit toch geen goed idee was en ervan afziet om nu plots weer met die zever van kinderen af te komen enkel om haar uitkering wat op te pompen...

It's all bullshit...
Uiteraard, maar toch ben ik gefascineerd door bepaalde van deze forummers. Wat drijft hen eigenlijk om een fictief personage te creeeren om daar dan godsganse dagen over te zitten posten op een politiek forum. Vreemde shit.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2016, 22:30   #65
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Uiteraard, maar toch ben ik gefascineerd door bepaalde van deze forummers. Wat drijft hen eigenlijk om een fictief personage te creeeren om daar dan godsganse dagen over te zitten posten op een politiek forum. Vreemde shit.
Mijn eerste keer in Bangkok was 1972 ondertussen heb ik andere uitdagende bestemmingen in Azie leren kennen uitsluitend op zakelijk vlak.
Oud 10 juni 2016, 04:54   #66
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het hoofdpersonage bembem is echt geloof me maar.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2016, 05:55   #67
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik weet een paar uitstekende straatrestaurants waar je schotels kan bestellen voor 60-80-100 bath gemiddeld 2 Euro. Ik kan je ook bij de toeristen populaire restaurants aanwijzen waar je slecht eet voor veel geld. Uw paleis moet ook voor de smaken openstaan zoniet houdt u bij de kip met friet.
Haar paleis? Paradijs zal je menen.
Oud 10 juni 2016, 08:48   #68
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
aandacht
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2016, 11:27   #69
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Haar paleis? Paradijs zal je menen.
Sorry letterlijk vertaald van het Frans, palais.
Oud 10 juni 2016, 15:38   #70
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Geen tetten in deze draad ?
lol
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2016, 15:41   #71
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Wie is Jules?
Another Jack, lol
Oud 10 juni 2016, 15:49   #72
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt alleen wat grond betreft maar je kan perfect in volle eigendom een appartement in een geregistreerd condominium kopen.

In vergelijking met Belgie is dat zeker nog altijd de helft van de prijs.
Mja, toch mee oppassen: wat vandaag zo is kan morgen plots veranderen -> men verliest nogal eens uit het oog dat het tenslotte een militaire dictatuur is ........
Oud 10 juni 2016, 15:58   #73
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
eigenlijk is het hilarisch: zoveel kms afleggen om dan in een mall kip met frietjes te hebben ... lol

yep zoals gipsy zgt: je kan daar heel lekker en goedkoop Thais eten, alleen de night market met al z'n brochetjes en gerechtjes doet me watertanden ... en niet te vergeten de talloze exotische vruchten ..... Mjam Mjam! XD!
Oud 10 juni 2016, 16:42   #74
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Another Jack, lol
Ik dacht het wel dat het ne "Jules" was.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2016, 16:57   #75
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een straat restaurantje kan je vergelijken met het halen van een broodje hier...Ook hier heb je dan gegeten voor goede 2 euro.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2016, 17:11   #76
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat van die moto klopt al niet, een heleboel mensen nemen daar de Skytrain/BTS, goedkoop, snel en je raakt er niet van bezweet ...

Verder is +-120€ daar wel degelijk het minimumloon, en dat is al niet echt slecht daar want arm naar Thaise maatstaven is nog véél minder: dat zijn mensen die amper 50€ in de maand hebben en die zijn er met schering en inslag, dus met 200€ in de maand zal ik zeker m'n plan kunnen trekken, de fout die jij maakt is van het vanuit een Farang perspectief et zien, dan is natuurlijk alles veel duurder want die leven anders, ik heb het over de locals ......... my god, wat een sukkels hier toch ..... LOL
De Skytrain is niet heel duur maar goedkoop nu ook weer niet. De gewone stadsbussen zijn dat wel.

En het minimumloon is momenteel 300 bht per dag (zelfs op het rijstveld) en dat zou binnenkort worden opgetrokken tot 400 bht. Ik ken niemand die er werkt voor 50 euro per maand. De normale lonen liggen rond de 30 tot 40.000 bht per maand

En natuurlijk kan je met 200 euro je plan trekken .....vraag is wat je daar dan gaat doen ?? ...behalve wat (goedkope) rijst vreten.....de klauw van een kip....wat regenwater drinken.....en je wassen in een ton ....het minste hok om te wonen zal al snel kleine 100 euro per maand zijn en dan spreek ik nog niet waar het zal gelegen zijn.....elektriciteit en water zijn ook te betalen....medicijnen....dokter..tandarts...wasmid delen.....

De skytrain ga je niet veel moeten nemen want ik weet niet goed waar je na aftrek van de levensnoodzakelijke dingen nog zou heen kunnen gaan.

Op enig medeleven zal je niet moeten rekenen .....en zie maar dat je met je 200 al toekomt om al je visumperikelen in orde te krijgen.....want op enig medeleven moet een Farang Kee Nok niet rekenen....No money Go home zal je dikwijls moeten horen en al zeker bij de welstellende Bangkok Thai die er met hopen zijn..

Degenen die denken er te dik te leven met hun 1100 euro pensioen gaan stuk voor stuk retour.

Als het is om daar tussen de zatlappen te liggen stinken in een goot blijf dan beter waar je bent.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 juni 2016 om 17:20.
Oud 10 juni 2016, 17:35   #77
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Een straat restaurantje kan je vergelijken met het halen van een broodje hier...Ook hier heb je dan gegeten voor goede 2 euro.

Ik spreek over straatrestaurants met een echte keuken. Geen triporteurs met een wok en stoomkom met 2 tafeltjes. Je moet al serieus je best doen om over de 400 bath te geraken met twee met pakweg een grote kom Tom yuen, varken of kip in de wok, gerooste ribbetjes met look met groente of inktvis 2 incluis 2-3 grote flessen bier. Dat is genoeg en een zeer lekkere smaakvolle Thaise keuken. Bovendien zie je het leven op de straat.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 10 juni 2016 om 17:35.
Oud 10 juni 2016, 17:51   #78
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik spreek over straatrestaurants met een echte keuken. Geen triporteurs met een wok en stoomkom met 2 tafeltjes. Je moet al serieus je best doen om over de 400 bath te geraken met twee met pakweg een grote kom Tom yuen, varken of kip in de wok, gerooste ribbetjes met look met groente of inktvis 2 incluis 2-3 grote flessen bier. Dat is genoeg en een zeer lekkere smaakvolle Thaise keuken. Bovendien zie je het leven op de straat.
2!!
Oud 10 juni 2016, 17:52   #79
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het leven daar zal ook wel zijn nadelen hebben.
Het zal allemaal wel wat minder romantisch zijn als dat het wordt voorgesteld.
Ik denk dat je daar als blanke flink op je hoede moet zijn want ik kan me voorstellen dat ze je constant proberen af te zetten.
Het feit dat je daar niets op eigen naam kan kopen is ook een serieus nadeel me dunkt.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2016, 17:55   #80
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
eigenlijk is het hilarisch: zoveel kms afleggen om dan in een mall kip met frietjes te hebben ... lol

yep zoals gipsy zgt: je kan daar heel lekker en goedkoop Thais eten, alleen de night market met al z'n brochetjes en gerechtjes doet me watertanden ... en niet te vergeten de talloze exotische vruchten ..... Mjam Mjam! XD!
Als je met 200 euro wil rondkomen zal het anders ook wel niks anders zijn dan kippevelletjes met rijst.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be