![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ... |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Schepen
|
![]() Onderzoeken in verband met moslim fundamentalisme, hadden ze een halve eeuw eerder moeten implementeren.
Het is echter duidelijk dat: met de traditionele partijen wegkijk gewoonten, het niet veel positief verschil zou hebben opgeleverd. Dat deze laatst met de vinger gewezen, er een verborgen agenda erop na houden, lijkt met de 'dag' of liever: met de 'aanslag', duidelijker. Zeggen dat de aanslagen niets te maken hebben met de 'islam', is 'zand in de ogen' van de: 'iedereen is knap, iedereen is vriendelijk' (tout le monde, il est beau enz.) westerse 'Joodskatholieke' samenleving. 'islam', is niets dan liefde en, zou geen vlieg kwaad doen!. Zulks gedachtegoed, als zoete melk inslikken, getuigd van grenzeloos naïevisme en wereldvreemdheid! Als het gevaar, voor onze westerse waarden massaal achter de sharia schuilt, dreigt er evenzeer gevaar door: massaal: onnozel denken en onbedacht handelen.
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die vader heeft het daar ook moeilijk mee... |
|
![]() |
![]() |
#63 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Erkennen dat discriminatie en segregatie inherent onderdeel zijn van de menselijke aard. En dat manifesteert zich onvermijdelijk in de sociale constructie, eender met welke cultuur die is gekruid. Door de excessen af te toppen , te remediëren proberen we het voor iedereen leefbaar te houden. Van de leuke ideetjes die sommigen hier aanbrengen, waarvan sommige niet gehinderd zijn door enige voeling met mensenrechten, betwijfel ik of ze het gewenste effect zouden hebben.
“If you tell the truth, you don't have to remember anything.” Laatst gewijzigd door GandalftheGrey : 9 juni 2016 om 10:36. |
|
![]() |
![]() |
#64 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wellicht is de angst nog altijd beter dan de onverschilligheid, dan de "zielige zelfgenoegzaamheid" waar Nietzsche het over had.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
#65 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
"De formulering van de Universele Islamitische Verklaring van Mensenrechten heeft de uiterlijke kenmerken van de UVRM, maar is inhoudelijk gemodelleerd naar en ondergeschikt aan de voorschriften van de Koran en de soenna van Mohammed." https://nl.wikipedia.org/wiki/Univer..._mensenrechten Moslims, ze zijn toch zo lief, meneer.
![]() |
#66 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kiezen is inderdaad discrimineren. Discriminatie betekent letterlijk inderdaad gewoon onderscheid. Maar "discriminatie" heeft juridisch ook een technische betekenis, namelijk een niet legitiem onderscheid. Stel je wil een ingenieur aanwerven bij Infrabel. Dan mag je geen onderscheid maken op basis van het geslacht van de persoon. Anders gaat het hier om "discriminatie", een niet legitiem onderscheid. Je mag wel een onderscheid maken op basis van diploma of ervaring. Als je de kandidaat met het juiste diploma of met de meeste ervaring kiest, dan maak je een onderscheid. Dit onderscheid is echter gebaseerd op legitieme criteria en dus gaat het hier niet om discriminatie.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is hypocriet van moslims om te roepen voor vrijheid van godsdienst, terwijl ze deze vrijheid zelf willen beperken door het als hoger te beschouwen als de staat. Het is juist door een godsdienstonafhankelijke staat dat er godsdienstvrijheid kan zijn. Ze spreken zichzelf dus tegen.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
#69 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeg nu eens Diego, wie haat je het meest, de moslims of de Joden? Of nog: stel dat je strandt op een onbewoond eiland. Met wie zou je daar dan willen stranden, met een Jood, met een moslim of met een zwarte christen? Wie is de lesser evil in deze?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben ook van mening dat het feit dat (veel) moslims de godsdienst boven de staat stellen, op zich geen probleem moet zijn.
Namelijk zolang ze zich maar aan de wet houden, èn een onbepaald minimum aan respect vertonen voor onze cultuur. Er zijn op dit forum ook kaloten die hun godsdienst boven onze wetten plaatsen. Zij zouden bijvoorbeeld liefst geen holebi's zien als onderwijzenden enz., maar gaan daarvoor niet noodzakelijk - alhoewel het een recht zou zijn - betogen voor de schoolpoort. Veel blokkers hebben ook iets tegen homo's .... Maar dat betekent lang niet dat de vele problemen onder de mat geveegd moeten worden. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kuch kuch @Gandalf;
Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ok, naar voortplanting toe is het duidelijk dat je wel best kiest voor het andere geslacht. Dus de grootste vorm van racisme (keuze op basis van geslacht) is hier al opgeruimd hoop ik Nu nog eens een statistiekje maken hoeveel moslims trouwen met blanken en hoeveel blanken trouwen met buitenlandse filipijnse deernes. |
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#75 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
#76 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Context. Lijkt me belangrijk in deze discussie. Mijn visie dienaangaande kan je lezen onder het plopsaqua topic. ![]()
![]() |
#77 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Context. Lijkt me belangrijk in deze discussie. Mijn visie dienaangaande kan je lezen onder het plopsaqua topic. ![]()
![]() |
#78 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is pas echt problematisch als mensen denken dat ze hun religie met geweld mogen uitoefenen. Let op: hiermee ontken ik niet dat fundamentalistische visies geen lastige situaties kunnen creëren, maar je kan nu eenmaal niet mensen verbieden er een conservatieve levensbeschouwing op na te houden.
Wel grappig altijd dat populistisch-rechts zijn bek vol heeft van vrijheid van meningsuiting, maar uiteindelijk moeten de meningen wel 'leuk en gezellig' zijn... |
![]() |
![]() |
#80 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uit de context van de discussie kan je ook afleiden dat ik een bewijs uit het ongerijmde aan het voeren was. Als de conclusies absurd zijn, dan is er waarschijnlijk iets mis met de premissen...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |