![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben al van in de jaren tachtig van vorige eeuw stemplichtig en ondanks de verschillende regeringen die er al zijn geweest, is er nooit iets wezenlijks veranderd. Het komt altijd op hetzelfde neer wie ook aan de macht is. Als je dat niet ziet ben je blind of gebrainwashed.
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U vertrekt van een ziek systeem en wil de ziekte overdragen op een gezond element. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk heeft gestemd en de meerderheid heeft bepaald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Juist. En wat doe je dan met al die blinden? Een oplossing gaat via deze mensen nog heel lang op zich laten wachten.
Kijk, ik lees net nog een interview met Dirk De Wachter en hij citeert daarin volgende woorden van zijn moeder: "...als je niks kunt jongen, dan moet je maar gaan studeren..." Nu is het algemeen geweten dat iedereen in staat is om het tot advocaat te schoppen. De enige voorwaarde is dat je ouders voldoende centen hebben om je enkele jaren naar een universiteitsstad te sturen. Het is een heel ander verhaal indien je voor een technisch diploma wil gaan. Ingenieur bijvoorbeeld vraagt nog wat extra, namelijk redeneringsvermogen. Tel nu eens even na hoeveel politici we tellen met een diploma van ingenieur of ander technische master of bachelor... Is het dan verwonderlijk dat 'het beleid' een pak redeneringsvermogen mist? Ook mogen we een ander feit niet uit het oog verliezen. Hoeveel politici komen uit gezinnen waarvan men vandaag eist dat ze de hele crisis betalen? Deze lijst is volgens mij heel kort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
België wordt verondersteld een land te zijn maar noord en zuid kunnen niet eens op mensen of partijen stemmen van het andere landsdeel. Noem dat nog maar eens een democratie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
gaat het dan zoveel slechter in Zwitserland? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Komen we daarmee niet sneller vooruit?
Een duidelijke vraag + degelijke informatiecampagne en laat de bevolking beslissen via een bindend referendum. Als de gevestigde orde bang is dat de leeg gemolken bevolkingsgroep wraak neemt (zie BREXIT) dan kunnen ze de stemplicht afschaffen om een voor hen gunstigere uitslag te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aan dergelijk steeds weerkerend antwoord kan ik niet anders dan afleiden dat uw emmer met echte argumenten compleet leeg leeg moet zijn. U kunt blijkbaar niet het minste geringste zinnige tegenargument formuleren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 3 juli 2016 om 23:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier doen politici niet anders dan staan te zeveren over hoe de kiezer fout geoordeeld heeft en verkeerd gestemd heeft wanneer hun partij stemmenverlies noteert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ooit zat ik op het gerechtshof mijn zaak af te wachten en was er een advocaat die zijn cliënt kwam verdedigen die door het rood gereden had. Hij sprak tot de voorzitter dat zijn cliënt niet door het rood gereden was maar had moeten stoppen waardoor hij voorbij de stopstreep stond en bijgevolg verplicht was van door te rijden, wat overigens juist is. De vrouwelijk rechter antwoordde, "Meester, dat is allemaal flauwe kul hé, u weet zo goed als ik dat ge niet het kruispunt moogt oprijden als het niet vrij is", en de advocaat zweeg. Daar begint die pummel zijn werk pas. In zijn geval had ik direct geantwoord, " dat is goed mogelijk mevrouw de voorzitter maar dat wordt ons hier niet ten laste gelegd. Er wordt ons niet ten laste gelegd dat we 't kruispunt zijn opgereden terwijl het niet vrij is, er wordt ten laste gelegd van door het rode licht gereden te zijn, en we zijn niet door het rode licht gereden. En daar moet die cliënt dikke poen voor neer tellen voor zo een nietsnut. Hij kan misschien nog niet eens zijn eigen boterhammen smeren. Laatst gewijzigd door Garry : 3 juli 2016 om 23:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overigens, echt goede advocaten zitten niet in de politiek hoor, het zijn er eerder allemaal die 't zout op hun patatten niet verdienen als advocaat. Een goed advocaat heeft daar niet de tijd voor.
Laatst gewijzigd door Garry : 4 juli 2016 om 00:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
=Burgerlijke ongehoorzaamheid op vredevolle wijze. Citaat:
Uiteraard een conditio sine qua non voor hun succesvolle invulling van een benadering van directe democratie. In jouw regio is zoiets een lachertje. Citaat:
Ergo: de kwaliteit van je 'leidende elite' is de garantie voor het ondermaatse resultaat als invulling voor lokale zg. democratie, gesnopen? En daar moet je gaan stemmen? Met alle Chinezen maar niet met den deze!
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar met dit standpunt voel ik me, genuanceerd, beter mee verweven. Ook met de mob theorie die idd. betrekking heeft op het feit dat een niet onbelangrijk deel van de massa politieke idioten zijn. Klootjesvolk zonder kloten om het wat beter te visualiseren. ![]() Zijt nu eerlijk: een Fluppe De Winter zou in een weldenkende omgeving al lang een 1 manspartaai zijn zoal die gebleachte Limburger van boven de noordgrens. (Sorry, Alzheimer hier: naam ontsnapt me effe). En maar zwijgen over alle voorste, middenste en achter[lijk]ste kiekens van de andere partaaien.
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |