![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb er een paar ontmoet, ja...
Geen fraaie herinnering, moet ik zeggen.
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
waarom slaagt een regio als Slowakije er in één generatie in om uit een gelijkaardig economisch dal te klimmen wanneer ze losgesneden werden door Tsjechië ? ... omdat de eigen politici plots verantwoordelijk worden voor hun eigen structuur ipv een exterieure influx van middelen te hebben natuurlijk. op die zelfde manier wordt Wallonië blijvend leeggezogen door een onverantwoordelijke politieke elite die rijdt voor eigen partijstructuren en macht ipv voor eigen regio en zelfredzaamheid. die zaken benoemen heeft toch niks met haat te maken ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik woon in goede vrede en met een heel goede verstandhouding in mijn volledige franstalige omgeving en met mijn franstalige aangetrouwde familie waar ik eerder op handen wordt gedragen... en als je die mensen zou zeggen dat ik vergeven ben van de haat zouden ze je in je gezicht uitlachen en beweren dat jij mij niet kent... Wat in feiten ook het geval is... Maar ik geef toe, de Belgische werkelijkheid onder ogen moeten zien kan inderdaad veel pijn doen... en ik wil mijn steentje bijdragen voor diegene die echt niet snappen waar al dat Belgisch ongenoegen vandaan komt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
... ik ga niet verder gaan, ik zou nog strafpunten aan mijn been kunnen krijgen.
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 14 juli 2016 om 15:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin soit, blijf maar verder doen in jouw fantasiewereldje, en blijf maar denken dat je de Waarheid in pacht hebt. Binnen 2 minuutjes zal ik er weer plezier aan beleven. ![]()
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Dat plezier is je gegund en je zou mij heel veel plezier gunnen indien je kon aantonen dat ik niet de waarheid zeg......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
en die club uit Luik met banden met de Zuid-Franse maffia al helemaal niet! Laatst gewijzigd door Shadowke : 14 juli 2016 om 16:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() Uw Belgische werkelijkheid strookt wel niet met de realiteit zoals ik onlangs tijdens een weekendje Wallonië kon ervaren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is dan weer anekdotisch en zonder enige waarde.
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ondertussen is Bruxelles wel totaal verfranst en zijn ze met man en macht bezig om hetzelfde te doen in heel grote delen van Vlaams Brabant als het al niet heel Vlaams Brabant is... Je weet wel, dat begint met te insinueren dat Brabant niet bij Vlaanderen hoort, wat het begin van de zoveelste francofone vrijheidsstrijd op termein moet in gang zetten... Maar iedereen weet dat, per franstalige definitie, het de Vlaming en alleen de Vlaming is die onverdraagzaam is; zijzelf zijn zo (schijn)heilig als maar kan... De Vlaamse leeuw wordt nu in Bruxelles gezien als een rechtstreeks Vlaamse provocatie en wordt als het grootste bewijs gezien van de Vlaamse haat tegenover alles wat frans zou zijn... http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/een-leeuw-op-madou Dus als je nu durft zeggen dat je voor Vlaanderen bent, ben je in franstalige ogen al onmiddellijk tegen de francofonie... En dat zouden onze medeburgers moeten zijn in één land la Belgique??? Laatst gewijzigd door marie daenen : 14 juli 2016 om 16:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Als het niet in uw kraam past is het anekdotisch.
Maar als men in de plaatselijke winkel uit eigen beweging behoorlijk in de Nederlandse taal bediend wordt wekt dat verwondering als ge hier jarenlang de klaagzang van Marie gelezen hebt. En als ge de dag later in uitstekend Nederlands geholpen wordt in een toeristische winkel begrijpt ge dat ondanks Marie haar klaagzang. Maar als ge diezelfde dag ook nog in een zeer behoorlijk Nederlands (accent blijft een probleem natuurlijk voor wie een vreemde taal spreekt)) te woord gestaan wordt door een plaatselijke boer en boerin die hun boerderij openstellen, dan mag je toch besluiten dat Marie haar klaagzang niet op de realiteit gebaseerd is. Zowel tijdens mijn bezoeken aan Brussel als nu aan Wallonië, moet ik vaststellen dat hetgeen Marie schrijft niet overeenstemt met de realiteit. En dan zwijg ik nog van de positieve ervaringen van mijn kinderen met hun alsmaar groeiend aantal Franstalige collega's bij hun Vlaams bedrijf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus neen, ik hoef niks aan te tonen, uw posts liegen er niet om.
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wees niet zo schijnheilig, hé, in jouw ogen ben ik anti-Vlaams enkel omdat ik pro-België ben. Pot, ketel, je weet wel.
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik lees en schrijf op dit forum ja. Jij, dat weet ik niet... Lees jij wel iets?
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 14 juli 2016 om 16:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We weten er wel wat over hoor. Onder meer dat ze zelf reeds hun eigen Sint-Lambertuskerk tot in de grond hadden afgebroken nog vooraleer de Fransen in 1795 de Zuidelijke Nederlanden kwamen bezetten en onderdrukken. Daarmee wilden ze behagen aan de Sansculotten.
Laatst gewijzigd door quercus : 14 juli 2016 om 17:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |