Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2016, 17:23   #61
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Erdogan zou dit zelf georganiseerd hebben om zijn tegenstanders volledig monddood te maken en om nog meer macht naar zich toe te trekken. En de Turken laten zichzelf gewillig voor Erdogan zijn kar spannen...

In Limburg werd er ook een hoop heibel gemaakt door de plaatselijke Turken. Als Turkije u zo nauw aan het hart ligt neem dan uw boeltje en ga terug, wij zullen u niet missen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2016, 17:25   #62
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Is dat uit bezorgdheid dat zelfverklaarde democraten een militaire staatsgreep steunen?

Erdogan moet inderdaad zo snel weg. Maar een militair bestuur is niet de juiste manier.
T'is zo klaar als een klontje, dat Erdogan zelf die "staatsgreep" heeft geregisseerd. Nu kan hij vlotjes al zijn tegenstanders wegzuiveren en ligt de baan naar een islamitische dictatuur open. En de domme Turkse massa loopt er met open ogen in.
Toen ik voor het eerst in Turkije kwam, was het een moderne seculiere staat. Hoofddoeken waren er zelfs verboden (uitgezonderd voor de enkele occasionele "bomma-kes"). Vandaag zijn hoofddoeken terug toegelaten, en binnenkort (let op mijn woorden) zijn ze verplicht.
Binnenkort is de islamitische republiek Turkije, met een onbeperkte macht voor "monsieur le président", een feit.
Als ik moet kiezen tussen een seculier militair bestuur, en een islamitisch bestuur, is mijn keuze snel gemaakt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 17 juli 2016 om 17:27.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2016, 17:27   #63
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Om de democratie te beschermen zal Erdogan ze afschaffen.
Dat wil niet zeggen dat het land stabiel wordt. Daarvoor is de verdeeldheid te groot. Met de zuiveringen die Erdogan nu weer doorvoert destabiliseert hij het bestuur. De ondergeschikten zullen hun nieuwe chef niet openlijk tegenwerken, maar ze zullen hem met plezier op zijn bek laten gaan.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2016, 18:12   #64
vuggie
Parlementsvoorzitter

vuggie's schermafbeelding

Standaard

Reichstagsbrand revisited:

Oud 17 juli 2016, 19:03   #65
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Dat wil niet zeggen dat het land stabiel wordt. Daarvoor is de verdeeldheid te groot. Met de zuiveringen die Erdogan nu weer doorvoert destabiliseert hij het bestuur. De ondergeschikten zullen hun nieuwe chef niet openlijk tegenwerken, maar ze zullen hem met plezier op zijn bek laten gaan.
Zuiveringen. Zoals Hitler destijds. De postuur van Erdogan is (bijna) een copie van die van Hitler.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 17 juli 2016, 19:07   #66
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Zuiveringen. Zoals Hitler destijds. De postuur van Erdogan is (bijna) een copie van die van Hitler.
Stalin was anders ook niet mis.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2016, 19:19   #67
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De ideeën van "snorremans" zijn hem ook niet ongenegen :

http://www.elsevier.nl/buitenland/ar...taat-2740053W/

https://www.theguardian.com/world/20...ive-government

Citaat:
Oud 17 juli 2016, 19:21   #68
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

In scene gezet door Erdogan zelf punt.

Stel ik mij wel de vraag wat die Turken hun oorlogje in ons land komen verderzetten en hier alles aan het verzieken en kapotslagen zijn.

De brave belastingbetaler zal het maar weer eens uit eigen zak kunnen ophoesten om het allemaal maar weer eens te herstellen.

Misschien is dit wel een oplossing?

[QUOTE]“Geen garanties voor nieuwe Europese migranten in Verenigd Koninkrijk”[/quote]

Migranten hadden nooit garanties mogen krijgen.

Voor België:

Uit de EU gaan

Schengen afschaffen

Buitenzetten wat zich hier niet naar de wetten en plichten des lands kan of niet wil gedragen

Gevangenen straf laten uitzitten in land van herkomst

Geen kindergelden

Geen werk

Geen mogelijkheid om één of ander duister winkeltje/zaak op te zetten

De deuren van Universalia's Utopia staan precies iets te ver open of was het gewoon wishful thinking?
Oud 17 juli 2016, 19:37   #69
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
T'is zo klaar als een klontje, dat Erdogan zelf die "staatsgreep" heeft geregisseerd. Nu kan hij vlotjes al zijn tegenstanders wegzuiveren en ligt de baan naar een islamitische dictatuur open. En de domme Turkse massa loopt er met open ogen in.
Toen ik voor het eerst in Turkije kwam, was het een moderne seculiere staat. Hoofddoeken waren er zelfs verboden (uitgezonderd voor de enkele occasionele "bomma-kes"). Vandaag zijn hoofddoeken terug toegelaten, en binnenkort (let op mijn woorden) zijn ze verplicht.
Binnenkort is de islamitische republiek Turkije, met een onbeperkte macht voor "monsieur le président", een feit.
Als ik moet kiezen tussen een seculier militair bestuur, en een islamitisch bestuur, is mijn keuze snel gemaakt.
Wie conspiracytheorieën geloofwaardig wil maken, moet daar bewijzen of ten minste aanwijzingen voor aanbrengen.

Zeker, deze mislukte staatsgreep komt Erdogan goed uit. Maar dat bewijst nog niet dat hij die ook georganiseerd heeft.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2016, 19:50   #70
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Dit is veel meer een staatsgreep door Erdogan dan een (mislukte) staatsgreep door het leger. Voor Turkije is het een dramatische stap in de richting van een islamitische dictatuur. De wraak die Erdogan aan het nemen is doet spontaan denken aan de massale "zuiveringen" die Stalin doorvoerde in de jaren dertig met een ganse sliert schijnprocessen en "spontane" bekentenissen. De erfenis van Kemal Atatürk werd inderdaad zorgvuldig gekoesterd door het leger. Atatürk was immers zelf een militair die in de oorlog 14-18 zijn strepen had verdiend door de Britten in de tang te nemen in de Dardanellen. Het plan van Winston Churchill (indertijd Lord of the Admirality) om Britse troepen te landen in Gallipoli werd een vreselijke ramp.
Het was Atatürk die er voor zorgde dat het vermolmde islamitisch Sultanaat Turkije werd omgevormd tot een seculiere republiek, zeg maar een lekenstaat. Atatürk, die persoonlijk een gloeiende hekel had aan de islam, deed dat met harde hand. En het lukte. Hij gaf het land een nieuwe grondwet en liet zich daarvoor inspireren door de grondwet van Zwitserland. Sedert de jaren twintig houdt de staf van het Turkse leger de politiek nauwkeurig in de gaten. Af en toe zijn ze tussengekomen, maar na verloop van enkele maanden of jaren keerden ze telkens braaf terug naar de kazerne.
Jammer genoeg komt het Turkse leger (en meteen ook het gedachtegoed van Atatürk) nu in het gedrang.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2016, 19:52   #71
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wie conspiracytheorieën geloofwaardig wil maken, moet daar bewijzen of ten minste aanwijzingen voor aanbrengen.

Zeker, deze mislukte staatsgreep komt Erdogan goed uit. Maar dat bewijst nog niet dat hij die ook georganiseerd heeft.
Erdowie heeft de coup niet georganiseerd, maar was op de hoogte wat er gaande was en liet coupplegers hun planntejes smeden. Dit zonder hen alvorens tot de daad te komen op te pakken.

Zie jezelf als een leiding gevende en 1 van de ondergeschikte komt melding maken van een aankomende diefstal of sabotage.

Als je van deze lastpakken af wil is hun dit plannetje tot uitvoer te laten brengen, op te pakken en de klikspaan te belonen met een schouderklopje, een glaasje prik en een betaalde vrije dag.

Niet zo moeilijk lijkt mij allemaal !

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 17 juli 2016 om 20:04.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2016, 19:59   #72
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Hij heeft de coup niet georganiseerd, maar was op de hoogte wat er gaande was en liet coupplegers hun planntejes smeden. Dit zonder hen alvorens tot de daad te komen op te pakken.

Zie jezelf als een leiding gevende en 1 van de ondergeschikte komt melding maken van een aankomende diefstal of sabotage.

Als je van deze lastpakken af wil is hun dit plannetje tot uitvoer te laten brengen, op te pakken en de klikspaan te belonen met een schouderklopje, een glaasje prik en een betaalde vrije dag.

Niet zo moeilijk lijkt mij allemaal !
Als Erdogan van de coup wist, dan is het bovenstaande inderdaad zeer logisch. Erdogan lijkt me gevaarlijk genoeg om in dat geval de coup te laten plaatsvinden en die te gebruiken om de ambtenarij, justitie en het leger te laten uitzuiveren. Dat is trouwens de echte staatsgreep die op dit moment aan de gang is.

Alleen: we kunnen niet bewijzen dat Erdogan effectief op de hoogte was, en al zeker niet dat hij die coup zelf georganiseerd heeft.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2016, 20:03   #73
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Alleen: we kunnen niet bewijzen dat Erdogan effectief op de hoogte was, en al zeker niet dat hij die coup zelf georganiseerd heeft.
Het zou die Erdogan aanhangers allemaal een worst wezen, mocht het zo zijn dat Erdogan wel op de hoogte was dan prijzen ze hem nog verder de hemel in.
Oud 17 juli 2016, 20:07   #74
cato

Standaard

Citaat:
Het zou die Erdogan aanhangers allemaal een worst wezen, mocht het zo zijn dat Erdogan wel op de hoogte was dan prijzen ze hem nog verder de hemel in.

In het Westen zullen we moeten accepteren dat in Rusland en Turkije en andere Aziatische en Afrikaanse landen
geen westerse democratie en westerse rechtstaat kennen.
Het is niet aan ons om dit te veranderen.

Het is me wel opgevallen dat dit flits -coup met zoveel militairen zo snel is beëindigd.
Het lijkt er inderdaad op, dat Erdogan zelf deze coup heeft georganiseerd
om zijn macht te versterken
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2016, 20:11   #75
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als Erdogan van de coup wist, dan is het bovenstaande inderdaad zeer logisch. Erdogan lijkt me gevaarlijk genoeg om in dat geval de coup te laten plaatsvinden en die te gebruiken om de ambtenarij, justitie en het leger te laten uitzuiveren. Dat is trouwens de echte staatsgreep die op dit moment aan de gang is.

Ik tip er ook op dat de coup - en de voorbereidingen ervan - al geruime tijd bekend waren bij de Turkse geheime dienst, en dat Erdogan er handig op ingespeeld heeft om schoon schip te maken. De dag na de coup duizenden rechters en openbare aanklagers de laan uitsturen is wel zeer kort op de bal gespeeld: de lijsten lagen al klaar!
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2016, 20:11   #76
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Hopelijk stijgt het Erdogan nu teveel naar zijn hoofd en haalt hij net iets te hard uit naar Amerika.

Erdogan weet dat Obama zwak is en gaat zijn grenzen opzoeken. Met dombo Obama kan je alles verwachten, overal waar hij in het buitenland zijn vinger in steekt eindigt in chaos. We wachten af !
Oud 17 juli 2016, 20:16   #77
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik denk dat je hier nog de enige bent die die aanwijzingen niet ziet.
Daags na die "coup", zijn al 6000 arrestaties verricht. Allemaal zonder enige "voorbereiding" ???

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 17 juli 2016 om 20:17.
Oud 17 juli 2016, 20:19   #78
cato

Standaard

Citaat:
Hopelijk stijgt het Erdogan nu teveel naar zijn hoofd en haalt hij net iets te hard uit naar Amerika.

Erdogan weet dat Obama zwak is en gaat zijn grenzen opzoeken. Met dombo Obama kan je alles verwachten, overal waar hij in het buitenland zijn vinger in steekt eindigt in chaos. We wachten af !
Erdogan heeft al met alle buren ruzie en daarom speelt hij een gevaarlijk spel ,door nu ook de VS in het harnas te jagen.
De VS zal harder moeten optreden tegen Turkije.
De NAVO kan ook zonder Turkije haar grondgebied verdedigen.
De tijd van de neokoloniale oorlogen van Bush in het midden Oosten ,
is voorbij.
De NAVO-grens bij Griekenland verplaatsen ,is veiliger en beter te verdedigen
Oud 17 juli 2016, 20:19   #79
cato

Standaard

Citaat:

Erdogan heeft al met alle buren ruzie en daarom speelt hij een gevaarlijk spel ,door nu ook de VS in het harnas te jagen.
De VS zal harder moeten optreden tegen Turkije.
De NAVO kan ook zonder Turkije haar grondgebied verdedigen.
De tijd van de neokoloniale oorlogen van Bush in het midden Oosten ,
is voorbij.
De NAVO-grens bij Griekenland verplaatsen ,is veiliger en beter te verdedigen
Oud 17 juli 2016, 20:21   #80
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
In het Westen zullen we moeten accepteren dat in Rusland en Turkije en andere Aziatische en Afrikaanse landen
geen westerse democratie en westerse rechtstaat kennen.
Het is niet aan ons om dit te veranderen.

Het is me wel opgevallen dat dit flits -coup met zoveel militairen zo snel is beëindigd.
Het lijkt er inderdaad op, dat Erdogan zelf deze coup heeft georganiseerd
om zijn macht te versterken
Het Westen kan alleen '-moeten- accepteren' als zij de tegenstander begrijpen. Dus niet af te gaan 'zo is het nu eenmaal, of je het begrijpt of leuk vindt of niet'.

Om iemand te begrijpen die geestelijk ver weg van je staat moet je ooit zelf zo'n persoonlijkheid geweest zijn of -tijdelijk- een deel daarvan willen worden.

Je begrijpt al; dat laatste heet assimileren met de barbarij..

Terugkomend; het Westen doet er beter aan om dat 'begrijpen' over boord te gooien en gewoon maar 'aan te nemen/accepteren'. Dit doen die 'barbaren' overigens ook.

Alleen 'begrijpt' het Westen dit 'nog' niet.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 17 juli 2016 om 20:37.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be