Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2016, 12:52   #61
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Weddenschappen gaan tegen mijn principes.

Maar moslims zal U niet van de aardbodem kunnen laten verdwijnen, laat staat 'alles buiten krijgen'.
ik ga het niet uitspreken omdat het niet mag ... heb je de spreuken van Sarkozy gehoord ....
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2016, 12:58   #62
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dit continent zal ten onder gaan aan deze politieke correctheid en dat zal niet lang meer duren. De zogenaamde elites hebben zwaar gefaald.
Ik vrees dat je gelijk hebt. Ik zie het ook zo.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2016, 13:02   #63
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Verschil van opvatting. Tijdens 2005 kon voor Nederlanders gelden dat ze voor een EU grondwet waren,
maar puur en alleen tegenstemden vanwege een NL rechter niet meer onafhankelijk zou zijn.
(Voor mij de enige reden waarom tegengestemd heb)

Wordt gezien als een laatste bescherming. O.a., ook al is dit niet eenvoudig, een heersende macht heeft
de mogelijkheid de grondwet aan te passen.
Bijv een Bouterse in Suriname beroept zich er erop dat de rechterlijke macht volgens hem zich niet aan
de grondwet houdt door hem terecht te willen laten staan (dec moorden)

Kan me overigens wel voorstellen dat u het idioot vindt. Is iets wat gegroeid is en gaat van ver terug, 16e/17e eeuw.
Vergelijk het maar met drop. Opgegroeid met drop vind men het in een land lekker. Onbekend in landen vindt men het vaak vies.

Geldt voor slechts twee landen binnen de EU. Hoewel, eigenlijk alleen Nederland. Ook in de UK is de rechter onafhankelijk, maar ligt het iets anders.
Dit is dan ook de reden dat de rechtsspraak in deze twee landen de EU platbombardeert met vragen.
Ik vind dat er altijd een hoogste wet moet zijn waar niemand boven kan staan en een aantal fundamentele zaken in moeten staan. Overigens ben ik er voorstander van dat er een bepaalde zaken zijn, die nooit voor herziening vatbaar kunnen zijn.

Stel je voor dat er moslimpartijen komen die vinden dat je de grondwet in de richting van de sharia moet aanpassen. God allemachtige. Dat zou een reden voor burgeroorlog zijn.

Laatst gewijzigd door non-conformist : 23 juli 2016 om 13:12.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2016, 13:15   #64
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dit continent zal ten onder gaan aan deze politieke correctheid en dat zal niet lang meer duren. De zogenaamde elites hebben zwaar gefaald.
Ik dacht dat de hypocrisie en politieke correctheid in België hemeltergend en tenenkrulled was, maar blijkbaar heffen ze dat in Duitsland nog naar een nieuw, ongekend niveau.

Dat is geen politieke correctheid meer, maar misdadige propaganda en desinformatie. Mensen bewust beliegen en bedriegen, valse informatie geven om een politieke agenda te verwezenlijken.

Moet je ook eens kijken naar het verschil in communicatie en timing van conclusies de aanval in Wurzburg en in Munchen.

Bij de eerste deed men er alles aan om de kristal heldere feiten te ondermijnen door te stellen dat het louter een spijtig ongeval was van een lone wolf, nu linkt men een Irakees aan extreem rechts en stelt men al onmiddellijk dat het niks met IS of moslimterreur te maken heeft.
Oud 23 juli 2016, 13:32   #65
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ik dacht dat de hypocrisie en politieke correctheid in België hemeltergend en tenenkrulled was, maar blijkbaar heffen ze dat in Duitsland nog naar een nieuw, ongekend niveau.

Dat is geen politieke correctheid meer, maar misdadige propaganda en desinformatie. Mensen bewust beliegen en bedriegen, valse informatie geven om een politieke agenda te verwezenlijken.

Moet je ook eens kijken naar het verschil in communicatie en timing van conclusies de aanval in Wurzburg en in Munchen.

Bij de eerste deed men er alles aan om de kristal heldere feiten te ondermijnen door te stellen dat het louter een spijtig ongeval was van een lone wolf, nu linkt men een Irakees aan extreem rechts en stelt men al onmiddellijk dat het niks met IS of moslimterreur te maken heeft.
Een "Iraakse" Duitser, een "Marokkanse Fransman, een "Tunesische" Belg of om het even wat: ze sympathiseren in hun fanatieke kop met IS en willen de held uithangen.
Zo'n krapuul onmiddellijk neerknallen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2016, 16:11   #66
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Een "Iraakse" Duitser, een "Marokkanse Fransman, een "Tunesische" Belg of om het even wat: ze sympathiseren in hun fanatieke kop met IS en willen de held uithangen.
Zo'n krapuul onmiddellijk neerknallen.
Dit is misschien een menselijke reactie, maar of het daarmee gaat opgelost zijn???
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2016, 16:33   #67
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Dit is misschien een menselijke reactie, maar of het daarmee gaat opgelost zijn???
Dat valt af te wachten.
Een maand geleden was ik in Parijs.
Wat me opviel: overal veel Aziaten en steeds minder "bruinen"...
Oud 23 juli 2016, 16:42   #68
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Ik vind dat er altijd een hoogste wet moet zijn waar niemand boven kan staan en een aantal fundamentele zaken in moeten staan. Overigens ben ik er voorstander van dat er een bepaalde zaken zijn, die nooit voor herziening vatbaar kunnen zijn.

Stel je voor dat er moslimpartijen komen die vinden dat je de grondwet in de richting van de sharia moet aanpassen. God allemachtige. Dat zou een reden voor burgeroorlog zijn.
Dat zou inderdaad uitstekend en universeel behoren zijn.
Probleem is echter dat momenteel kwaadwillende machten, in elk land ter wereld, de mogelijkheid hebben een grondwet aan te passen

Een Erdogan zuivert het rechterlijk apparaat gewoon weg (Hitler deed dit overigens ook).
De rechterlijke macht is zelfs niet meer in staat de uitgeroepen noodtoestand aan te vechten
Kwestie van tijd en hij zet de grondwet naar z'n hand

Quote: Bijv een Bouterse in Suriname beroept zich er erop dat de rechterlijke macht volgens hem zich niet aan
de grondwet houdt door hem terecht te willen laten staan (dec moorden)

Voor Nederlanders geldt dat een rechter, indien nodig, erboven moet kunnen staan zoals in het voorbeeld Suriname.
Voor uw gevoel komt dat begrijpelijk vreemd over, maar is iets wat nu eenmaal gegroeid is de loop van honderden jaren.

Laatst gewijzigd door Adrian M : 23 juli 2016 om 16:47.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2016, 17:18   #69
Adrian M

Standaard

Citaat:

Zal de rechterlijke macht een Bouterse vervolgd kunnen krijgen?
Denkt het niet en blijft mogelijk aan tot z'n dood.

Hij had een amnestiewet ingevoerd voor de moorden begaan door hem en z'n trawanten.
Hij beroept zich erop dat de rechterlijke macht zich niet aan de grondwet houdt hen te vervolgen.
Wat staat hem nog ten dienste nu de rechterlijke macht zich er niet aan lijkt te houden?

Artikel 148 van de Grondwet: Op grond van dit artikel kan de president 'in het belang van de staatsveiligheid in concrete gevallen' de baas van het OM bevelen geven bij de vervolging van verdachten.
In dat geval kan hij opdracht geven een rechtszaak te seponeren
Oud 23 juli 2016, 21:22   #70
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Ik ken de specifieke situatie niet in Suriname, maar in elk geval kan in België door het parlement een onschendbaarheid opgeheven worden en kan je zoals elke burger vervolgd worden.
Oud 24 juli 2016, 05:10   #71
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Kan handig zijn, zoals in het verleden een Bende van Nijvel. Of bijv. RAF, Japanse Rode Leger, Onkruid en tal van andere groeperingen.
80 bomaanslagen in de jaren 70/80 -2000 in Nederland. Plus alles wat nog meer voorviel, treinkapingen, bezettingen etc.
U vergeet de CCC.
Oud 24 juli 2016, 14:27   #72
Adrian M

Standaard

Citaat:
Ik ken de specifieke situatie niet in Suriname, maar in elk geval kan in België door het parlement een onschendbaarheid opgeheven worden en kan je zoals elke burger vervolgd worden.
Neem aan dat in dat geval er een meerderheid in het parlement nodig zal zijn?

In die zin zie ik meer in onafhankelijke rechtsspraak welke niet afhankelijk is van een meer -/of minderheid parlement en een grondwet.
Aangezien in Nederland er een totaal andere kijk is op onafhankelijke rechtsspraak en grondwet wordt in de overige landen van de EU
meestal niet begrepen wat Nederlanders o.a. ertoe bewoog om tegen een EU grondwet te stemmen.
Wat, zoals ik aangaf, begrijpelijk is vanuit de heersende optiek in andere EU landen

Stel bijv dat in een Nederlandse wet of in de grondwet vastgelegd dat een misdragende onderdaan, een politicus, niet uitgeleverd
zou mogen worden aan het Internationale Hof van Justitie moeten onafhankelijke NL rechters dit aan kunnen vechten.

Als wel dat een partij een één of andere extreme wet in het vaandel voert, op wat voor vlak ook, en niet voldoet aan de opvattingen
internationale rechtso
rde, om na verkiezing in te willen voeren moeten onafhankelijke rechters in staat zijn dit te beoordelen en
kunnen voorkomen dat een dergelijke wet erdoor komt.

Ook al is een meerderheid voor, is er moed voor nodig dat allen inderdaad voor zullen stemmen in sommige landen.
De toekomst kan na een stemming of zelfs een aanloop tot stemming er niet rooskleuring uitzien voor degenen die voor zouden
willen stemmen. Hiermee doel ik op landen als Turkije en evt Suriname.
Bouterse zou de noodtoestand uit kunnen roepen daar het land volgens hem in gevaar zou komen bij een proces.

Met tegenstanders heeft hij geen probleem. De afgelopen meen 5 jaar heeft hij 11 ministers de laan uitgestuurd.
Een minister van financiën die niet bereid was geld uit te trekken voor één van zijn plannen (onderwijs) kreeg op staande voet ontslag.
Maar, met nooit meer onderwijs gehad dan het niveau van een sergeant - commando KCT - kun je het blijkbaar ver schoppen.
(een streep meer dan een zekere korporaal snorre mans )

Het voordeel van de noodtoestand uitroepen heeft ook gevolgen voor de wetgeving in Turkije. Erdogan kan 3 tot 6 maanden
gebruiken om tal van wetten in te voeren en evt aanpassen zonder dat goedkeuring nodig is van het parlement.
Hij kan bijv. de wet aanpassen om het mogelijk te maken de noodtoestand te kunnen verlengen.
Oud 24 juli 2016, 14:33   #73
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
U vergeet de CCC.
Cellules Communistes Combattantes. Yep, vergeten. Zijn zoveel groeperingen geweest in die jaren me ontgaan.
Oud 29 juli 2016, 04:32   #74
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
U dicht zichzelf teveel eer toe. Een boodschapper heeft iets zinnigs te vertellen.
Nog nooit gehoord over de vrijemeningsuiting ? of wil je die ook in de grondkrijgen? met uw bende ....
Oud 29 juli 2016, 04:34   #75
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Cellules Communistes Combattantes. Yep, vergeten. Zijn zoveel groeperingen geweest in die jaren me ontgaan.
En toch is het nu anders ... niks kan men vergelijken of weerleggen , niet proberen te verdoezelen t' gaat niet méér lukken da....
Oud 29 juli 2016, 06:20   #76
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
En toch is het nu anders ... niks kan men vergelijken of weerleggen , niet proberen te verdoezelen t' gaat niet méér lukken da....
Klopt. Nederland had destijds te maken met in totaal 80 bomaanslagen
Oud 29 juli 2016, 06:50   #77
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Klopt. Nederland had destijds te maken met in totaal 80 bomaanslagen
U wil kost wat kost alles weerleggen , en te verstaan geven dat dit een fenomeen van alle tijden lijkt te zijn... ik versta U hoor ... het indijken van de problematiek om dat U belangen lijkt te hebben... het is duidelijk.
Oud 29 juli 2016, 07:13   #78
Adrian M

Standaard

Citaat:
U wil kost wat kost alles weerleggen , en te verstaan geven dat dit een fenomeen van alle tijden lijkt te zijn... ik versta U hoor ... het indijken van de problematiek om dat U belangen lijkt te hebben... het is duidelijk.
Niet meer dan aanzetten tot het gebruik van hersens, waar ze normaal gesproken voor bedoeld zijn, over elk mogelijk onderwerp
Oud 29 juli 2016, 07:18   #79
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet meer dan aanzetten tot het gebruik van hersens, waar ze normaal gesproken voor bedoeld zijn, over elk mogelijk onderwerp
Spijtig dat OOK hersens kunnen verschillen ... hadden jullie ze wat eerder goed gebruikt zaten wij nu niet met deze maatschappelijke shit ... denk ik ergens....
Oud 29 juli 2016, 15:44   #80
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Spijtig dat OOK hersens kunnen verschillen ... hadden jullie ze wat eerder goed gebruikt zaten wij nu niet met deze maatschappelijke shit ... denk ik ergens....
Toon Hermans:
In Belgie is alles groter
de friet, de broodjes, de bonbons
In Belgie is alles groter dan bij ons
ik keek , ik vergeleek-en vond:
wij hebben de grootste mond.

Uit
"Zo waait de wind".

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be