![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vrees dat de kritiek vanuit SpA-hoek terecht is : "N-VA bepleit iets dat al bestaat".
Iedere partij moet een beetje opletten met "voorstelletjes",nogal dikwijls geopperd door minder ervaren parlementsleden,die een beetje water doen rondspatteren(zeker in de komkommertijd) en die amper meer blijken te zijn dan het heruitvinden van het warm water.... slordig...slordig.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ons moord maar niet langer verbieden, want ze doen het toch en dan is het zoveel moeilijker om op te sporen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge moet niet proberen zand te strooien in de ogen van de mensen. Dat is zeer laag bij de grond. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En in omgekeerde modus, kan ik dat bewijzen: hoeveel spa-bonzen hebben al klacht neergelegd tegen zo'n apen, op basis van het vermoede strafbaar artikel ? .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(Om me wat op de hoogte te houden, gezien ver-weg-zijnde.) -Maar de troet he, notink beut de troet-
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zitten nu met een dictatuur die alle kritiek op de ongebreidelde immigratie aan banden legt. Zelfs nu worden problemen doodgenuanceerd. Het was allemaal zover niet gekomen, had men veel selectiever geweest met het binnenlaten van personen en het toekennen van onze nationaliteit. En nog wil men op datzelfde elan doorgaan. Dan heb ik nog liever een militaire dictatuur.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 28 juli 2016 om 07:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Niks vaag of breed aan? Zou jij op basis van zo'n formulering willen veroordeeld worden? Citaat:
Citaat:
Dat klinkt erg veel alsof jij de rechters nu wil aanmoedigen om dat op eigen houtje op om het even welk domein te willen toepassen, met andere woorden om het nog eens veel breder te gaan maken. Als ik bijvoorbeeld lees dat John Crombez laat optekenen dat "rechts de mensen vooral pijn wil doen", dan is dat toch wel aanzetten tot haat tegen rechts, hoor. Dat wordt een paar maandjes brommen voor onze John. Zo blijft er van vrije meningsuiting natuurlijk weinig tot niets over. Laatst gewijzigd door Nyquist : 28 juli 2016 om 10:02. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanneer links/poco Vlaanderen een gedachtenpolitie creëerde voor zowat alles wat niet in hun multicul kraampje paste: staande ovatie op alle linkse/poco banken.
Wanneer N-VA pleit voor maatregelen voor de inperking van radicalisering, in veel gevallen veroorzaakt door het linkse/poco beleid: volledig poco/links op hun achterpoten. Links/poco Vlaanderen en jihadistische radicalisering: één strijd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Iemand van wie men aanwijzingen heeft van radicalisering, en die via dubieuze internetkanalen bvb. explosieven zoekt, mag dus niet opgepakt worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De vraag is of justitie (de niet-militaire kant dan) zomaar akkoord zou gaan met het willekeurig invoeren van de staat van beleg. Aangezien we juridisch gezien moeilijk van een staat van oorlog kunnen spreken, zal justitie dit vermoedelijk zien als een ongegronde opschorting van allerlei artikels van de grondwet die bepaalde burgerlijke vrijheden garanderen. U kunt wel beweren dat we in oorlogstijd zijn, maar feitelijk is dat niet zo. Het opschorten van het burgerlijke bestuur over het ganse land is bij mijn weten nog maar eenmaal doorgevoerd, en dat is tijdens de Tweede Wereldoorlog. Met alle respect, maar u kunt die periode niet vergelijken met de huidige toestand. Enfin, u kunt die wel vergelijken, maar dan zult u zien dat er zeer grote verschillen zijn. Verschillen die ertoe leiden dat het invoeren van het krijgsrecht absurd zou zijn.
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tot die tijd kan en mag de Vlaamse beweging, bij monde van Peter De Roover, eventjes in de voortuin spelen. http://www.knack.be/nieuws/belgie/ba...mal-69806.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als er geen misdrijf is gepleegd, mag die persoon niet gerechtelijk worden aangehouden. En voorbereidende handelingen zijn alsnog niet strafbaar in België. In sommige gevallen kan er misschien sprake zijn van samenspanning tegen de veiligheid van de staat of dergelijke als misdrijf. Gaat u echtgenoten oppakken omdat ze naar messen staan te kijken in de colruyt wanneer hij net ruzie heeft gehad met zijn vrouw, louter omdat het mogelijk is dat hij haar wil vermoorden?
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw antwoord wordt geapprecieerd. Cheers.
![]() |
![]() |
#79 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De partij van de verandering gisteren ging dat allemaal in een paar jaar oplossen, nog een niet veel van gezien wel veel blabla van de antwerpse keizer. |
|
![]() |
![]() |