![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
dus je bent weer rond de pot aan het draaien zoals Hypocriet Rikske uit Klein-Luik |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om het op zijn Duc's te zeggen: dat kan gebeuren wanneer je met plebs reist...
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Ha, ha, ha, zo Vlamingen ben ik nog niet tegengekomen... Leven ze misschien alleen maar in francofone hoofden... want ze moeten toch met iets hun verwaande en oerstomme grootheidsgedachten kunnen blijven staven...???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overal Engelstalige gidsen ,Japans talige gidsen,maar geen Franstalige gidsen te vinden . De weinige Franstaligen die je daar zag liepen dan maar wat te lezen in hun meegebrachte Franstalige Michelin-gids. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jaarlijks op de GWP die ik zelf mee organiseer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U bent bezig met stereotypes over een hele bevolking. Niet alle Franstaligen zijn eentalig maar dat wil u natuurlijk niet zien omdat u een blinde haat over de Franstaligen hebt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() neen, enkel zo'n 90%
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nogmaals sorry hoor. Maar ik heb ongeveer 7 jaar in Limburg op camping verbleven. Limburg is nog mooi. Vooral ook Nederlands Limburg. Ik verbleef in Zutendaal. Op een nu verloederde camping waar vooral buitenlanders hokken die hier komen werken. Maar Limburg is ook dat Limburg niet meer wat het ooit was. Er zijn fietspaden aangelegd voor wielerterroristen. Snelheidsduivels dus die niks van de natuur waarderen. En waarvoor je zelfs moet oppassen of uw rug hangt vol fluimen als je aan de kanaalkant zit te hengelen. Limburg zit vol mooie zandputten. Vroeger kon men deze bereiken en was de Maas zelf een bereikbare toeristische attractie. Nu staan er alsluitingspaaltjes midden op de verharde trekwegen. En wat zie je op de immens grote zandputten? Met veel geluk een paar eendjes in de verte. Voor de rest : "Verbodsplaten voor mens en wandelaar". Destijds trokken wij naar Nederland naar het Veerse meer om een portie eetbare gezonde forel te vangen. We voelden ons terug als de "oude Belgen". Recreatief voor eigen kostje zorgen in alle rust. En wat gebeurt er in Limburg op die zandputten? Niks! Niemandal! Noppes! Er mag geen forel worden uitgezet. Er mag zelfs geen werkverschaffende toeristische uitbating komen op een klein gedeelte van de stranden. Forel uitzetten is milieuvervalsing voor "Natuurpunt" Aalscholvers kweken en beschermen is dat dan weer niet. Zeker als Europa onze gekweekte soort Aalscholvers niet beschermt wegens immens overtal. Alles afsluiten en laten begrazen door Schotse runderen is ook geen milieu-vervalsing. En als de begrazing gebeurt in totaal vervuilde tot natuurgebied omgevormde gebieden dan is dat geen milieuvervalsing meer maar wel een kankerverwekkende activiteit. Want wat gebeurt er met die runderen als ze door hun poten zakken van ouderdom? Goed. Ik ga stoppen. Limburg is mooi. Maar Limburg is werkloos. Limburg is er niet voor de mens maar wel uitsluitend voor de vogeltjes. Ze doen maar dus. Ik heb Limburg vaarwel gezegd. Definitief. Niks voor een gehandicapte natuur belever meer. Op een rustig plekje van de zon genieten is er niet meer bij. Iedereen bepaalt er waar je niet mag komen. De jacht op mensen is er een vanuit Brussel georchestreerde hobby geworden. Hoeft voor mij dus ook niet meer. Dus ik ga maar in het buitenland of in Wallonië genieten. Daar ziet men mijn euro's nog graag. Kan het mij nog verdomd schelen dat Limburg naar het OCMW moet. Ze moeten er maar zelf eens opkomen voor hun rechten als het hun niet meer zint. Ze mogen beginnen met eens te praten met hun "groene jongens". Ik ben ook voorstander van de groene gedachte maar....zo kan het echt niet verder hoor. Het wordt eens op tafel slaan of het blijft den dop. Spijtig dus.....maar vaarwel Limburg! ![]() Je bent mooi maar ooit was je nog mooier. Voor de mens die wilde leven met echte zorg voor de natuur toch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je mag er niet eens forellen in ondergelopen zandputten uitzetten.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg voedselbarbaar: forellen moeten fris stromend water hebben he, liefst dan nog van een bergrivier. Zeg nu zelf...
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jay-P; je moet nu niet gaan denken dat je alles over alles weet. Wat er in water gebeurt is een materie apart hoor. Weet je wat het verschil tussen totale en tijdelijke hardheid is? Weet je wat redox-potentiaal voorstelt? Wel; ik heb er drie jaar artikels over geschreven in een nationaal hengelsportblad. Dus ik heb wel de pretentie te kunnen meepraten wat er in water gebeurt. En als je nu mijn vorige bijdrage in deze topic zou gelezen hebben dan had je meteen geweten dat het Veerse meer absoluut geen bergrivier was en is. En toch zaten er eetbare forellen op die destijds de 5 kg haalden. Voorwaarde is gewoon dat het water voldoende zuurstof bevat en dus voldoende diepte moet hebben om teveel opwarming tijdens de zomer te vermijden. En als er dan nog zand- of grindputten zijn waarin kleine zuivere beken in uitmonden dan zou men tenminste in Limburg de proef kunnen wagen om te testen wat er lukt en niet lukt. Dat is initiatief nemen om van een verloederde streek iets te maken. Niks proberen of niks doen zal het er niet op verbeteren! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eetbaar is daarom nog niet noodzakelijk lekker trouwens! Enfin, smaken verschillen en ik ben al geen amateur van verswatervis uit (bijna) stilstaande waters, putten en vijvers. Dus voor mij een snelle forel!
![]() |
![]() |
#77 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb hen niet meer gehoord dan pakweg de Duitsers, en niemand onder hen leek te verwachten dat de Slovenen Frans zouden spreken. Wel integendeel, zij schakelden automatisch over naar het Engels. Nu jij. Ps: heel sympathieke mensen, die Slovenen.
![]() |