![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De EU moet, net zoals de NAVO en de VN, afgeschaft worden.
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Leugenaar.
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister-President
|
![]() Misschien u eerst eens informeren. Een pak wagens die vandaag op 95 rijdt, kan niet op 95 E10 rijden.
![]() |
#65 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bij 25.000 km aan 6l/100km betekent dit een kostprijsverhoging van 96 euro op jaarbasis. Erg veel is dat niet, maar het is een verhoging van de kostprijs voor de burger. Of dat dan rechtstreeks via belastingen of onrechtstreeks via maatregelen zoals deze gebeurt, doet er voor die burger niet echt toe. Eerst doet Weyts u trager rijden, nu doen zijn federale collega's u duurder rijden. De helfie van N-VA krijgt zo wel een heel rare betekenis.
![]() |
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() omdat mensen maar moeten leren om minder met de wagen te rijden.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die in een grootstad woont kan wellicht 3/4 van zijn transport behoefte invullen met openbaar vervoer. (gent, antwerpen, brussel e.d.) Voor iemand die in een kleine stad woont zoals ik (Ronse, 24.000 inwoners) is dat al veel problematischer. Een aantal zaken zijn mogelijk met openbaar vervoer, maar voor heel veel verplaatsingen is de auto de enige oplossing. Voor mensen die op plattelands dorpjes wonen (voorbeeldje, Schorisse om in mijn streek te blijven) is er zo goed als niets en is quasi iedereen aangewezen op zijn auto. Als de overheid dan repressief via taxatie de brandstofkosten blijft omhoog duwen raakt ze daar een deel van de populatie mee die gewoon geen alternatief heeft. Is dat de finaliteit van een degelijke beleidsvisie ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan moet je ook de keuze hebben. Ik heb morgen vroeg een New York vlucht te halen via Amsterdam maar dat gaat niet want de eerste trein komt te laat aan op Brussels Airport. Dus dat wordt wagen en 80€ als ik dinsdagmorgen terugkom voor de parking. Ik zou ook liever een rustige weekend hebben en met de fiets rondrijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De realiteit moet zich aanpassen aan de wensdromen.
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister-President
|
![]() Zoals ik zei: een pak wagens.
(Met de opmerking dat er niet duidelijk gemaakt werd of het om 10% van de types of 10% van de auto's in omloop ging.)
![]() |
#74 |
Minister-President
|
![]() De staat weet beter dan de burgers wat goed voor hen is? Of wat is de logica precies?
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Progressivisme is zijn meest enge vorm.
![]() |
![]() |
#76 |
Gouverneur
|
![]() In de ogen van alle roden en groenen: ja.
Maar dat is wederzijds. .
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De logica is dat mensen als kippen zonder kop, zonder erbij na te denken dus, de auto nemen zodra ze zich moeten verplaatsen. Ze zouden doelloos en eindeloos ermee blijven rondrijden tot wanneer iedereen erbij neervalt. Vandaar dat er een overheid dient te zijn die de burgers en maatschappij beschermd tegen dergelijke waanzin. Een greepje uit de gevolgen; lawaai en vervuiling, files en frustratie, ziekten bij mensen: hart- en vaat aandoeningen, allergieën, astma, kankers, vroeggeboorten, dementie, ... De ongevallen met al dan niet dodelijke slachtoffers waarbij families voorgoed uiteengerukt en verscheurd worden of slachtoffers verminkt zijn voor het leven. Jaarlijks meer dan 4 miljoen dode dieren enz.
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
U wilt die mensen gaan wijsmaken dat de overheid beter weet wat voor hen goed is? (Daar doelt u op door te stellen dat de bestuurder de eigen nadelen van het kiezen voor een personenwagen niet beseft.) U spreekt over het gemak van de bestuurder vs. de nadelen voor de maatschappij. Maar de maatschappij op zich heeft geen rechten. Zij heeft geen belangen. Zij is geen entiteit op zich. De maatschappij, dat is de optelsom van alle individuen op een bepaalde plaats. Bovendien zijn de maatschappij en de staat geen synoniemen. Als de staat iets verplicht of verbiedt, dan dient dat de belangen van enkele individuen binnen de maatschappij, ten koste van de keuzevrijheid van de andere individuen. Dat is uiteraard onaanvaardbaar.
![]() |
![]() |
#80 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Enkele voorbeelden; U mag geen 200 km/h rijden door de bebouwde kom, zelf als ziet u daar persoonlijk geen graten in. U mag niet in het midden van de nacht een persoonlijk rockconcert organiseren omdat u dat leuk vindt. Dat zijn zaken die onaanvaardbaar zijn.
![]() |