Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 26 augustus 2016, 12:52   #61
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tóra�* Bekijk bericht
En waarom dat niet doortrekken tot elke persoonlijke overtuiging? Wat is de grens?
De grens licht 'm in het zicht.


bijvoorbeeld: hier heb ik geen probleem mee:



Ook al zien ze eruit als moslims, je voelt je er niet door opgedrongen. Ze doen m.a.w. normaal.

Op uw knieën in het midden van 't straat gaan zitten is hier geen gewoonte en dat moet er ook geen worden. Dat is gewoon onbeleefd

Daar trek ik de grens. Of het nu om moslims, extreemrechts, katholieken gaat. Een doorn in het oog graag elders.
__________________
Etymologie van het woord Omvolking
IJsboer is offline  
Oud 26 augustus 2016, 12:54   #62
Tóraí
Lokaal Raadslid
 
Tóraí's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Locatie: Radenrepubliek Libertaristan
Berichten: 355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik heb er (bijna) twintig jaar tussen gewoond, tot het niet meer leefbaar werd. Weggepest worden door vreemdelingen uit de omgeving waar ge zijt opgegroeid. Ik heb dus een serieus lepeltje binnen van uwen islam
Het is niet “mijn Islam”, noch heb ik een erg positieve opinie over de Islam in haar meest-voorkomende verschijningsvormen.

Ik ben weggepest geweest uit de omgeving waar ik opgegroeid ben door autochtonen. Dat meen ik serieus. Corrupte CD&V-burgemeester en de goegemeente, zal in de details wel afwijken van het uwe maar het resultaat blijft hetzelfde. Is dat dan de schuld van “het Christendom”?
__________________
Ik verwerp mijn vroegere denkbeelden.
Tóraí is offline  
Oud 26 augustus 2016, 12:55   #63
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Als jij geen woordspelletjes zou spelen was er geen hete brij. Ik had nochtans duidelijk mijn mening verwoord.

Pour les durs de comprenure:

"Extreem-rechts gedachtegoed vindt men bij leden van iedere religie."
'n Simpele vraag die enkel maar beantwoord kan worden met ja of nee is geen woordspelletje.

Maar je hebt jezelf weer aardig in de gracht gefietst, net als met die "gewone" & niet "gewone" moslims.
SDX is offline  
Oud 26 augustus 2016, 12:57   #64
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tóra�* Bekijk bericht
Het is niet “mijn Islam”, noch heb ik een erg positieve opinie over de Islam in haar meest-voorkomende verschijningsvormen.

Ik ben weggepest geweest uit de omgeving waar ik opgegroeid ben door autochtonen. Dat meen ik serieus. Corrupte CD&V-burgemeester en de goegemeente, zal in de details wel afwijken van het uwe maar het resultaat blijft hetzelfde. Is dat dan de schuld van “het Christendom”?
Indien hetgeen jou overkomen is, voorgeschreven staat in 't boek van 't christendom, dan: ja.
SDX is offline  
Oud 26 augustus 2016, 13:00   #65
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel Bekijk bericht
Zou me verbazen moest je meer kennen van de islam dan mij. Maar ik zal me niet bezig houden met mensen die Frankrijk met Saudi Arabië vergelijken.
Als het FN aan de macht komt zal Frankrijk inderdaad gelijkenissen met Saudi Arabië vertonen. Totalitaire regimes dulden geen tegenspraak, gebruiken intimidatie en geweld om hun doel te bereiken. Waar jij in de fout gaat is beweren dat iedere islamiet hier mee akkoord gaat vanuit zijn geloof. Dat is hetzelfde als beweren dat iedere christene een terugkeer naar een dictatuur �* la Vichy wenst. Er wordt daar in dat M-O door islamieten gestreden voor een ander soort regime by the way. In plaats van alles over één kam te scheren zou je misschien beter iets aan je wereldbeeld doen.
bembem is offline  
Oud 26 augustus 2016, 13:04   #66
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Ik wil een terugkeer naar Vichy.
Zo kan het echt niet langer.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline  
Oud 26 augustus 2016, 13:05   #67
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Als het FN aan de macht komt zal Frankrijk inderdaad gelijkenissen met Saudi Arabië vertonen. Totalitaire regimes dulden geen tegenspraak, gebruiken intimidatie en geweld om hun doel te bereiken. Waar jij in de fout gaat is beweren dat iedere islamiet hier mee akkoord gaat vanuit zijn geloof. Dat is hetzelfde als beweren dat iedere christene een terugkeer naar een dictatuur �* la Vichy wenst. Er wordt daar in dat M-O door islamieten gestreden voor een ander soort regime by the way. In plaats van alles over één kam te scheren zou je misschien beter iets aan je wereldbeeld doen.
Ja ja, als het FN aan de macht komt zullen ze via een DNA staal Hitler ook opnieuw tot leven wekken, staat ook duidelijk in hun partij programma. Waar scheer ik alles over 1 kam trouwens? Heb dat gemist.

Terug naar de vraag die je vermijdt:

Geloven zijn radicaal als ze hun eigen wetten boven die van het land stellen en er moet een cordon rond komen indien ze anderen iets willen aandoen.

Akkoord?

Laatst gewijzigd door fallen_angel : 26 augustus 2016 om 13:05.
fallen_angel is offline  
Oud 26 augustus 2016, 13:05   #68
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.846
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
de islam is op elk moment en overal even radicaal en extreem, en de islamieten dulden geen enkele tegenspraak als het over hun religie gaat.
Dus stop ermee om die fascistische ideologie te blijven romantiseren. Als er ooit nog eens een Wereldoorlog komt, zal het ene zijn algeheel tegen de islam, daar durf ik gif op drinken.
Niet doen dat laatste: ongezond en dan stopt ge ook met werken voor mijn toekomstig pensioen.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline  
Oud 26 augustus 2016, 13:07   #69
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.846
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Ik wil een terugkeer naar Vichy.
Zo kan het echt niet langer.
Nooit van TomTom gehoord in jouw Lager?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline  
Oud 26 augustus 2016, 13:13   #70
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Als het FN aan de macht komt zal Frankrijk inderdaad gelijkenissen met Saudi Arabië vertonen. Totalitaire regimes dulden geen tegenspraak, gebruiken intimidatie en geweld om hun doel te bereiken. Waar jij in de fout gaat is beweren dat iedere islamiet hier mee akkoord gaat vanuit zijn geloof. Dat is hetzelfde als beweren dat iedere christene een terugkeer naar een dictatuur �* la Vichy wenst. Er wordt daar in dat M-O door islamieten gestreden voor een ander soort regime by the way. In plaats van alles over één kam te scheren zou je misschien beter iets aan je wereldbeeld doen.
Als puntje bij paaltje komt zijn het allemaal fanatiekelingen en die anderen zijn salonmoslims die alleen maar naar de moskee gaan uit formaliteit. Salonmoslims dat wil ik best wel tolereren net zoals salonchristenen.

Dictators gebruiken geweld, ja. Maar dictators pretenderen dan ook niet dat ze heilig zijn zoals die religieuze idioten. Dictators doen wat nodig is om hun wetten te handhaven en hun macht te behouden want anders worden ze onthoofd door een andere dictator en neemt die zijn plaats in.

Probeer jij maar hier een staatsgreep te plegen. Je krijgt binnen de zoveel dagen wel een kogel door je kop.
TV-verslaafde is offline  
Oud 26 augustus 2016, 13:25   #71
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.846
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Als het FN aan de macht komt zal Frankrijk inderdaad gelijkenissen met Saudi Arabië vertonen. Totalitaire regimes dulden geen tegenspraak, gebruiken intimidatie en geweld om hun doel te bereiken. Waar jij in de fout gaat is beweren dat iedere islamiet hier mee akkoord gaat vanuit zijn geloof. Dat is hetzelfde als beweren dat iedere christene een terugkeer naar een dictatuur �* la Vichy wenst. Er wordt daar in dat M-O door islamieten gestreden voor een ander soort regime by the way. In plaats van alles over één kam te scheren zou je misschien beter iets aan je wereldbeeld doen.
Ge moet er uw 70 punten IQ nu ook weer niet zo dik opleggen he!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline  
Oud 26 augustus 2016, 13:37   #72
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Nooit van TomTom gehoord in jouw Lager?
Nee, wat is een TomTom? Het doet me denken aan Al Capone.
Het is typisch iets voor de geallieerden.
__________________
Ex Gladio Libertas

Laatst gewijzigd door Gamla : 26 augustus 2016 om 13:37.
Gamla is offline  
Oud 26 augustus 2016, 13:41   #73
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Ik wil een terugkeer naar Vichy.
Zo kan het echt niet langer.
Weer last van je lever?
Another Jack is offline  
Oud 26 augustus 2016, 13:51   #74
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Weer last van je lever?
Wil je nog altijd de waarheid niet zeggen als het over WWII gaat?
Ik vind dat erg.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline  
Oud 26 augustus 2016, 13:54   #75
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Wil je nog altijd de waarheid niet zeggen als het over WWII gaat?
Ik vind dat erg.
Ik ken de waarheid niet, Gamla.
Ik ben door bolsjewieken, zionisten en vrijmetselaars opgevoed.
Another Jack is offline  
Oud 26 augustus 2016, 14:01   #76
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik ken de waarheid niet, Gamla.
Ik ben door bolsjewieken, zionisten en vrijmetselaars opgevoed.
Dan ken je de Talmoed. Ben je er zo eentje?
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline  
Oud 26 augustus 2016, 14:07   #77
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Dan ken je de Talmoed. Ben je er zo eentje?
De Talmoed, waar is de tijd!
Zo net voor het slapen gaan een hoofdstukje...
Another Jack is offline  
Oud 26 augustus 2016, 14:40   #78
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel Bekijk bericht
Ja ja, als het FN aan de macht komt zullen ze via een DNA staal Hitler ook opnieuw tot leven wekken, staat ook duidelijk in hun partij programma. Waar scheer ik alles over 1 kam trouwens? Heb dat gemist.

Terug naar de vraag die je vermijdt:

Geloven zijn radicaal als ze hun eigen wetten boven die van het land stellen en er moet een cordon rond komen indien ze anderen iets willen aandoen.

Akkoord?
Ik heb niets vermeden vermits zowel jij als the volcano aan suggestieve vraagstelling doen/over eenzelfde kam scheren.

Dat er vanuit het M-O een dreiging van fundamentalisme uitgaat akkoord, maar dat vervangen door ander fundamentalisme is imo. even zot. Of denk je werkelijk dat het FN & co geen terreur zullen zaaien, hun 'christelijke waarden' niet zullen opdringen... Les extrêmes se touchent.

Laatst gewijzigd door bembem : 26 augustus 2016 om 14:42.
bembem is offline  
Oud 26 augustus 2016, 14:43   #79
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
I heb niets vermeden vermits zowel jij als the volcano aan suggestieve vraagstelling doen/over eenzelfde kam scheren.

Dat er vanuit het M-O een dreiging van fundamentalisme uitgaat akkoord, maar dat vervangen door ander fundamentalisme is imo. even zot. Of denk je werkelijk dat het FN & co geen terreur zullen zaaien, hun 'christelijke waarden' niet zullen opdringen... Les extrêmes se touchent.
Wat suggestieve vraagstelling, ik plak gewoon al je posts bij elkaar, niets suggestief aan. Feit dat je er niet op kunt antwoorden met een simpele ja of nee zegt veel.

Ik heb het enkel over de stelling volledig afgeleid uit jouw voorgaande posts, akkoord of niet? Ik rep geen woord of het M-O of christelijke waarden. Het is vrij algemeen over geloven. Wat is daar nu moeilijk aan?
fallen_angel is offline  
Oud 26 augustus 2016, 14:44   #80
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik heb niets vermeden vermits zowel jij als the volcano aan suggestieve vraagstelling doen/over eenzelfde kam scheren.

Dat er vanuit het M-O een dreiging van fundamentalisme uitgaat akkoord, maar dat vervangen door ander fundamentalisme is imo. even zot. Of denk je werkelijk dat het FN & co geen terreur zullen zaaien, hun 'christelijke waarden' niet zullen opdringen... Les extrêmes se touchent.
En nogmaals, waar scheer ik alles over 1 kam, welke post?
fallen_angel is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be