![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Stuur een verzoek naar de paus om alle werkgevers zalig te verklaren, hoe die zo op hun eentje het leven op aarde mogelijk maken. Het is gewoon een contract tussen partij A en B waarbij A arbeid/diensten levert voor B en B vergoedt A voor die arbeid. Dus kieper uw gezever over de eeuwige dankbaarheid die de werknemer jegens zijn werkgever zou moeten hebben maar in de vuilbak. Ik zal tegen de kuisvrouw ook gaan vertellen dat ze mij heel dankbaar moet zijn dat ik haar betaal voor haar werk en dat ze zonder mij misschien gewoon werkloos was. Zelfde boodschap aan menne loodgieter. Misschien moeten alle bedrijven ook hun dankbaarheid uitspreken aan de consumenten. Want moesten er geen consumenten zijn, haalden ze ook geen inkomsten en gingen ze failliet! De economie bestaat bij gratie van de consument!
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij ook....kan jij verder zonder inkomsten? Dus het is zoals het is. Geen werkgevers investeerders..niks meer.
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij ook....kan jij verder zonder inkomsten? Dus het is zoals het is. Geen werkgevers investeerders..niks meer. Als die er mee stoppen, en dat is steeds meer en sneller het geval kan je nog net uw ijskast leegmaken en dan totaal niks meer. Of heb je een oplossing? Waar sta je dan met uw tienduizenden/ honderdduizenden werkloze werknemers?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 5 september 2016 om 15:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De werkgevers zoeken oorden op die hun meer genegen zijn, en scheppen daar werk, en krijgen daar alzo nieuwe klanten.
Uiteindelijk heeft de werkgever de werknemers niet nodig, die kan hij overal vinden, maar de werknemers wel de werkgever. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() U spreekt uzelf grondig tegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Lijkt me meer een middel om de werknemers onder druk te zetten.
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo is dat.
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe hoger de kost, hoe hoger de last. Zelfs in China trekken de investeerders zich al een paar jaar terug wegens te duur. Cambodja doet het voor de helft nu. Dat zal nooit eindigen. Maar niet alles kan zover en niet alles is productie. Dus we moeten zorgen dat deze wel hier blijven, of komen. En het enige dat telt, echt de doorslag geeft is de prijs van werken. Wij blijven te hoog in prijs. En wie zich te hoog aanprijst, prijst zich uit de markt. Spiegel werk niet aan een paar luxe artikelen.
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ik heb een voorstel : breng robotten op de markt die ook de consumenten vervangen. ![]() Je zal ze nog nodig hebben.
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In bepaalde regio's liggen de lonen hoger dan in andere. In mijn streek was het loon in Tessenderlo hoger dan elders omdat daar veel chemische nijverheid is. De andere bedrijven moesten hun lonen optrekken om nog volk aan te trekken. Nu slingeren wij de andere kant op en gaan mensen onder hun niveau werken of tegen een veel te laag loon. Hoe gaat dat aflopen, de race to the bottom? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() Als mijn bompa nog leefde kon hij mij vertellen of de 201x's de nieuwe 1930's is....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De afloop van een dergelijk scenario zal echter een heel ander verhaal zijn.
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience." Laatst gewijzigd door non-conformist : 5 september 2016 om 23:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat al veel werkgevers of weg of failliet zijn. Vele werknemers zijn hun baas loyaal trouw tot aan zijn faillissement ook. Als je het laatste begrijpt.
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is niet gelukt in China ? En voor de rest maak U geen illusies. Werkgevers zijn geen liefdadigheidsinstellingen, en als ze ergens anders betere werknemers vinden, dan verplaatsen ze zich. Ondertussen kan wel een groot gedeelte van de wereld lezen en schrijven, en velen zelfs beter dan wij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De fout die jullie maken is over de "werkgevers" te praten als collectief en over de "werknemers" als individu. Als ik uw redenering omdraai kan ik evengoed stellen dat de werknemers, werkgever x niet nodig hebben, ze kunnen evengoed gaan werken bij werkgever y. Want gij stelt evengoed, de werkgever heeft werknemer x niet nodig, want hij kan werknemer y in de plaats aanwerven. Het is tenslotte de bedoeling om de rommel die ze in de lageloonlanden fabriceren, hier op de markt te brengen (want ze betalen hun werknemers daar zo slecht dat ze daar hun producten niet verkocht krijgen wegens te duur), als het de bedoeling is om de werknemers hier (hun consumenten) zo slecht mogelijk te betalen, geraken ze tenslotte hunne rommel aan niemand meer kwijt.
![]() |
![]() |
#80 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De zon schijnt ook zeker dankzij de werkgevers.
![]() |