![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() gij kent iedereen hier ??
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit ervaring weet ik dat bijna alle Vlamingen denken dat ze Engels kennen maar veel verder dan Fuck and Shit Hollywoods gaat het doorgaans niet. Verhofstadt zijn uitspraak is niet 100 % maar zijn Engelse woordenschat is behoorlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() gij weet helemaal niks.
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar ja, da's dan ook een zelfverklaarde filopasta. Trouwens, de Guy houdt van pasta... maar ik dwaal af. Besluit: goed verouderen doet kwaliteitswijn. Niet de Guy. Noch Europa.
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verhofstad overigens niet alleen, wat je tegenwoordig niet hoort op radio 1 toch de radiozender van de "meerwaarde zoeker" soms voel ik plaatsvervangende schaamte opkomen over het niveau van het gebruikte nederlands of de vragen die gesteld worden. Denken die nu echt dat wij achterlijk zijn ? Of de artikelen in online kranten letterlijk vertaald , nog niet eens de moeite gedaan om de zin opnieuw te formuleren zodat het wel deftig nederlands wordt, ik geef toe dat is niet altijd even gemakkelijk. En als ze typische termen uit vakgebieden moeten vertalen gaat het helemaal mis, ik denk dan soms wat bedoelen ze hier nu weer mee en dan valt hem ah ja ze hebben dit of dat letterlijk vertaald of totaal uit zijn context getrokken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga je dikwijls thee drinken met hen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En toch komt die figuur erg potsierlijk over wanneer je hem bezig hoort en ziet. Ja, toegegeven, zijn Engelse woordenschat is blijkbaar voldoende grijpklaar om in het publiek te kunnen spreken. Zijn dictie is evenwel een heel stuk minder. En vooral: als hij graag "de Brit uithangt" hoort hij te beseffen dat geen enkele Brit het in zijn hoofd zou halen om tijdens het speechen te staan molenwieken zoals hij doet. Zelfs een Italiaan is meer beheerst.
![]() |
#74 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben nood aan iemand die in het beste Engels het Europees project en het Europese federalisme kan verdedigen. Engels is nu eenmaal de internationale taal. Liefst iemand die Philosophy, Politics and Economics in Oxford heeft gestudeerd (maar dan zonder obsceniteiten met de varkenskop). Kandidaturen mogelijk via PB.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben nood aan iemand die in het beste Engels het Europees project en het Europese federalisme kan verdedigen. Engels is nu eenmaal de internationale taal. Liefst iemand die Philosophy, Politics and Economics in Oxford heeft gestudeerd (maar dan zonder obsceniteiten met de varkenskop). Kandidaturen mogelijk via PB.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkt dat Europa klaar is om hard te onderhandelen en de Engelsen droog in de kakker zijn gepakt. Verhofstadt is niet toevallig gekozen als één van de onderhandelaars en had op voorhand de krijtlijnen getrokken, net zoals zijn Franse alter ego. Zijn uitspraak en eventuele niet gedane studies in Oxford of begot Philosophy heeft geen belang. Wel dat de Engelsen een muur gaan vinden en dat ze op geen cadeaus gaan moeten rekenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen de belgische media doen dat.
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik heb het over het EP: ik ben pro-Europees federalisme en Engels is de internationale taal. Vandaar dat ik graag iemand in het EP aan het werk zou zien die deze gedachte op welbespraakte wijze kan verdedigen in het Engels, niet voor de Britse publieke opinie (die hebben nu eenmaal pro Brexit gestemd), maar wel voor de Europese én internationale publieke opinie. Over Philosophy, Politics & Economics uit Oxford, dat was natuurlijk een grapje, vermits Cameron & vele anderen uit de Britse elite dat gevolgd hebben. Je mag erover zeggen wat je wil, maar vele alumni zijn wel welsprekend. Een laatste kritiek op Verhofstadt geldt zijn neoconservatieve regime change opvattingen. Als zo iemand zich opwerpt als de grote verdediger van Europees federalisme, dan veroorzaakt dat afkeer voor de Europese gedachte bij steeds meer mensen die nu eenmaal vaststellen dat de neoconservatieve regime change politiek een absolute ramp voor de mensheid is.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik heb het over het EP: ik ben pro-Europees federalisme en Engels is de internationale taal. Vandaar dat ik graag iemand in het EP aan het werk zou zien die deze gedachte op welbespraakte wijze kan verdedigen in het Engels, niet voor de Britse publieke opinie (die hebben nu eenmaal pro Brexit gestemd), maar wel voor de Europese én internationale publieke opinie. Over Philosophy, Politics & Economics uit Oxford, dat was natuurlijk een grapje, vermits Cameron & vele anderen uit de Britse elite dat gevolgd hebben. Je mag erover zeggen wat je wil, maar vele alumni zijn wel welsprekend. Een laatste kritiek op Verhofstadt geldt zijn neoconservatieve regime change opvattingen. Als zo iemand zich opwerpt als de grote verdediger van Europees federalisme, dan veroorzaakt dat afkeer voor de Europese gedachte bij steeds meer mensen die nu eenmaal vaststellen dat de neoconservatieve regime change politiek een absolute ramp voor de mensheid is.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws/...ordelijk.dhtml Toen hij op deze loze beloftes werd gewezen, verklaarde de voormalige Ukip-leider en prominente brexit-campagnevoerder Farage dat sommige beloftes "licht onverantwoordelijk" waren. Hij voegde er aan toe dat "er veel beloftes zijn gemaakt, bij elke stemming wordt over veel ideeën gediscussieerd". Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 15 september 2016 om 16:50. |
|
![]() |
![]() |