Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2016, 13:59   #61
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
ben jij nu zo naïef dat je denkt met je E-wagen minder te gaan betalen ?

En zonnepanelen op je dak ? Je weet toch dat alles qua registratie van panelen overgedragen is aan Infrax en ze je te pas en te onpas kunnen komen controleren. Zou maar niet teveel panelen hangen of je hebt een dikke vette boete aan je achterste.

Je kan natuurlijk ook nog eens extra batterijen �* rato van 80 kWh gaan kopen, maar dan vrees ik toch dat het een hele dure grap wordt.

Zeg enne, heb je nu al gevonden hoe ze al die auto's gaan opladen ?
Aan een laadpaal, simpel.

Laadpalen Oslo: (aan beide kanten van de straat)
http://arstechnica.com/cars/2015/07/...ctric-vehicle/
Gedaan met dat zoeken naar tankstations.

Stroom genoeg:

http://cleantechnica.com/2016/08/17/...everyone-know/
punt 1 tot 10

Laatst gewijzigd door Micele : 13 oktober 2016 om 14:21.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 14:14   #62
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
ben jij nu zo naïef dat je denkt met je E-wagen minder te gaan betalen ?

En zonnepanelen op je dak ? Je weet toch dat alles qua registratie van panelen overgedragen is aan Infrax en ze je te pas en te onpas kunnen komen controleren. Zou maar niet teveel panelen hangen of je hebt een dikke vette boete aan je achterste.

Je kan natuurlijk ook nog eens extra batterijen �* rato van 80 kWh gaan kopen, maar dan vrees ik toch dat het een hele dure grap wordt.

Zeg enne, heb je nu al gevonden hoe ze al die auto's gaan opladen ?
Waarom zou ik mijn panelen illegaal hangen ?

Ja, maar jij duidelijk nog niet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 14:16   #63
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
En geld afgeven aan de Roverheid is een betere optie.
Ik dacht het niet.

Ook al is de diesel duurder dan de elektriciteit, ik zal er niet op overstappen, tenzij het verboden wordt.
2/3 van de benzineprijs is reeds accijnzen.

Die andere 1/3 is SA, Iran, Irak....

Dus je geeft zowel aan de roverheid als dictaturen je geld. Sterk bezig...stijfkop spelen om stijfkop te spelen is niet meer cool, wist je dat ?
Oud 13 oktober 2016, 14:44   #64
Tavek
Banneling

Standaard

0.447 euro/ watt, is 447 euro/kw. Solar zit op een capacity factor van 20 %. Dat levert voor iedere kW geinstalleerd vermogen een opbrengst van 1.75 MWh aan electrictiteit per jaar.

Afschrijven op 10 jaar, 25 euro per MWh aan electriciteit.

Dat is goedkoper dan coal.
Oud 13 oktober 2016, 16:20   #65
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En is dat een reden om met diesel te blijven rijden, waarom ?
Ja,
laat de snullen maar dure proefkonijn spelen met deze en de volgende generatie electrische wagens.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 19:29   #66
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ja,
laat de snullen maar dure proefkonijn spelen met deze en de volgende generatie electrische wagens.
Jij moet inderdaad geen electrische wagen kopen. Dankzij jouw leeftijd verdwijn je samen met je dieselvoertuig.
Oud 13 oktober 2016, 19:48   #67
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik mijn panelen illegaal hangen ?

Ja, maar jij duidelijk nog niet.
Natuurlijk wel. Je komt er niet. Ben je het draadje al vergeten ?

En wat die panelen betreft : wacht maar tot ze die handel volle bak gaan belasten, want dat is exact wat ze van plan zijn.

Laatst gewijzigd door non-conformist : 13 oktober 2016 om 19:51.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 19:50   #68
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
2/3 van de benzineprijs is reeds accijnzen.

Die andere 1/3 is SA, Iran, Irak....

Dus je geeft zowel aan de roverheid als dictaturen je geld. Sterk bezig...stijfkop spelen om stijfkop te spelen is niet meer cool, wist je dat ?
Jij mag de coole uithangen. Dat interesseert mij geen zak. Overigens verwacht ik niet van jou dat je mijn mening deelt. Omgekeerd echter ...

Ik ga geen geld geven aan iets dat nog niet matuur is qua oplossing en waarvan je op voorhand weet dat je evenveel gaat betalen.

Misschien geef ik inderdaad liever mijn geld aan SA dan aan de Belgische Roverheid.

Laatst gewijzigd door non-conformist : 13 oktober 2016 om 20:06.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 19:53   #69
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jij moet inderdaad geen electrische wagen kopen. Dankzij jouw leeftijd verdwijn je samen met je dieselvoertuig.
Kijk toch eens aan wat een volwassen argumenten van mijnheer den ingenieur.
Oud 13 oktober 2016, 20:24   #70
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Maar natuurlijk, zelfs als diesel duurder dan de benzine wordt, wslk 2018-2019 al als de accijnzen eindelijk gelijk zijn. En de regering zoekt nog altijd een paar miljard...
Juist en als er zich genoeg laten vangen hebben om elektrisch te rijden is het gedaan met subsidies. De miljarden die te overheid verliest als tax op brandstof gaan dan volop vervangen worden door een even zware taks op de elektrische wagens.
De toekomstige melkkoe.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 13 oktober 2016 om 20:26.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 20:27   #71
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Juist en als er zich genoeg laten vangen hebben om elektrisch te rijden is het gedaan met subsidies. De miljarden die te overheid verliest als tax op brandstof gaan dan volop vervangen worden door een even zware taks op de elektrische wagens.
Keep on dreaming.

Want de overheid gaat veel meer miljarden winnen dankzij meer electrische wagens.

Welk effect heeft elektrificatie van vervoer op onze economie?

Studies spreken dat de elektrificatie zo’n 1 miljoen extra jobs in 2030 en 2 miljoen in 2050 kunnen bewerkstelligen in Europa. Deze jobs hebben te maken met de ontwikkeling en productie van componenten voor elektrische voertuigen, maar ook met de nieuwe diensten die geboden zullen worden op het vlak van laadinfrastructuur bijvoorbeeld. Sowieso is het een goede zaak want een andere zeer belangrijke parameter is de olie-afhankelijkheid. We jagen dagelijks 1 miljard euro uit onze Europese economie om olie te importeren. Door deze middelen in onze eigen economie te steken kan men heel wat extra tewerkstelling genereren.

Er wordt wel eens geopperd dat het verlies van inkomsten uit accijnzen op diesel een negatieve impact heeft op het overheidsbudget. Maar dit houdt dan geen rekening met de verbeterde luchtkwaliteit. We ontlopen dan niet alleen boetes die Europa oplegt. Er zullen door de verbeterde luchtkwaliteit minder overheidsuitgaven nodig zijn voor ziekenzorg, het schoonmaken van gebouwen en monumenten enz. Dit zijn overigens geen veronderstellingen, we ontwikkelden een ‘External Cost Calculator’ die dergelijke kosten in rekening kan brengen en overheden kan ondersteunen in het nemen van gefundeerde beleidsmaatregelen.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/op...inie/1.2467056

Laatst gewijzigd door Micele : 13 oktober 2016 om 20:33.
Oud 13 oktober 2016, 20:33   #72
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De toekomstige melkkoe.
Verschil tussen de geiten wollen sokken dromers en degenen die elke dag met de realiteit te maken krijgen.
Oud 13 oktober 2016, 20:35   #73
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij mag de coole uithangen. Dat interesseert mij geen zak. Overigens verwacht ik niet van jou dat je mijn mening deelt. Omgekeerd echter ...

Ik ga geen geld geven aan iets dat nog niet matuur is qua oplossing en waarvan je op voorhand weet dat je evenveel gaat betalen.

Misschien geef ik inderdaad liever mijn geld aan SA dan aan de Belgische Roverheid.
Ik geef liever geld aan mijn eigen kapitaalsinvestering (zonnepanelen) ipv aan SA en de roverheid.

Want als je denkt dat je minder betaalt aan de roverheid door met diesel te rijden, dan ben echt wel verdwaasd.....
Oud 13 oktober 2016, 20:35   #74
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verschil tussen de geiten wollen sokken dromers en degenen die elke dag met de realiteit te maken krijgen.

Mmmmh ...

Welk effect heeft elektrificatie van vervoer op onze economie?

Studies spreken dat de elektrificatie zo’n 1 miljoen extra jobs in 2030 en 2 miljoen in 2050 kunnen bewerkstelligen in Europa. Deze jobs hebben te maken met de ontwikkeling en productie van componenten voor elektrische voertuigen, maar ook met de nieuwe diensten die geboden zullen worden op het vlak van laadinfrastructuur bijvoorbeeld. Sowieso is het een goede zaak want een andere zeer belangrijke parameter is de olie-afhankelijkheid. We jagen dagelijks 1 miljard euro uit onze Europese economie om olie te importeren. Door deze middelen in onze eigen economie te steken kan men heel wat extra tewerkstelling genereren.

Er wordt wel eens geopperd dat het verlies van inkomsten uit accijnzen op diesel een negatieve impact heeft op het overheidsbudget. Maar dit houdt dan geen rekening met de verbeterde luchtkwaliteit. We ontlopen dan niet alleen boetes die Europa oplegt. Er zullen door de verbeterde luchtkwaliteit minder overheidsuitgaven nodig zijn voor ziekenzorg, het schoonmaken van gebouwen en monumenten enz. Dit zijn overigens geen veronderstellingen, we ontwikkelden een ‘External Cost Calculator’ die dergelijke kosten in rekening kan brengen en overheden kan ondersteunen in het nemen van gefundeerde beleidsmaatregelen.
Oud 13 oktober 2016, 20:36   #75
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geef liever geld aan mijn eigen kapitaalsinvestering (zonnepanelen) ipv aan SA en de roverheid.

Want als je denkt dat je minder betaalt aan de roverheid door met diesel te rijden, dan ben echt wel verdwaasd.....
De fijnstof van diesel zou de hersenen het meeste aantasten.
En bij die mensen die hun hersenen het minste gebruiken is het nog erger.

Laatst gewijzigd door Micele : 13 oktober 2016 om 20:39.
Oud 13 oktober 2016, 20:39   #76
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk toch eens aan wat een volwassen argumenten van mijnheer den ingenieur.
De voordelen van electrische voertuigen zijn zo evident dat het eigenlijk alleen maar stijfkoppigheid en prijs zijn die mensen weerhouden van het rijden met een electrische wagen. En de prijs is constant aan het zakken wegens innovatie en economies of scale.

Op technisch gebied zal de e-wagen die de komende jaren op de markt zal komen superieur zijn aan benzinewagens: stil, zuiver, snel, veel ruimte aan boord, betrouwbaarder, onderhoudsarm, goedkoper in gebruik....

Enkel voor vrachtvervoer zie ik nog een rol weggelegd voor fossiele brandstoffen, maar waterstof kan daar een rol spelen.

Trollerij van een bompa die zweert bij de wagens die hij tientallen jaren in elkaar heeft gedraaid op de Ford, daar hou ik inderdaad geen rekening mee.
Oud 13 oktober 2016, 20:45   #77
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
De toekomstige melkkoe.
De taks zal er zijn voor iedereen hoor. 2,1 miljard eurro inkomsten aan accijnzen op brandstoffen is gemakkelijk te vervangen door rekeningrijden hoor. De diesel/bezinerijder zal dubbel betalen. De camiontaks alleen is al goed voor hoeveel, 600 miljoen per jaar ?
Oud 13 oktober 2016, 20:47   #78
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat weer een bankbediende nu van de realiteit ? Je zweert bij diesel omdat je tegendraads wilt doen. Je nickname zelf zegt het al.

Technologie zal je overigens binnenkort ook overbodig maken.
Oud 13 oktober 2016, 20:49   #79
Tavek
Banneling

Standaard

Ik kan overigens dezelde zever oprakelen over zonnepanelen pakweg 10 jaar geleden op dit forum.

Nu kosten zonnepanelen twee keer niks. Voor 6k hen je een installatie van 5MWh. Mocht de roverheid die idiote GSC'en niet hebben uitgedeeld in het verleden, hadden we nu een van de goedkoopste manieren om je huis van stroom te voorzien...
Oud 13 oktober 2016, 20:52   #80
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk wel. Je komt er niet. Ben je het draadje al vergeten ?

En wat die panelen betreft : wacht maar tot ze die handel volle bak gaan belasten, want dat is exact wat ze van plan zijn.
Waarom zouden ze die vollen bak belasten. De EU heeft net een akkoord geratificeerd dat Belgie zal dwingen om in te zetten op zonne/groene energie.

Vlaanderen zal die taks over een paar jaar, als de put gevuld is, moeten intrekken hoor. Niks te belasten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be