![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een ware god moet je niet vrezen. Immers, als het Waar is, word je niet gevraagd te offeren, te bidden, zus of zo te kleden, dit of dat niet te eten....... Want een Ware god en/of een Waar geloof legt je geen voorwaarden op. Ware Liefde kent immers geen voorwaarden. Een mens ziet zijn/haar kind graag, onvoorwaardelijk.. maar de mens is niet perfect en dus in de loop van zijn/haar leven zullen er wel wat voorwaarden gesteld worden. Maar niet bij een god, want die is immers wel perfect. Ja, toch? En als god perfect en volmaakt is, dan zijn de goddelijke creaties dat ook en zijn voorwaarden dus overbodig. Als een god/geloof toch voorwaarden stelt, dan is die Vals.. Als je aan bepaalde voorwaarden moet voldoen om in de gratie van god te komen, om genade te krijgen of om in het hiernamaals terecht te komen.. dan lijkt die god me toch behoorlijk imperfect te zijn. Voorwaarden worden (door mensen!) gesteld om mensen volgzaam te maken; angstig en dom te houden. Als je niet vijf keer per dag bidt, ben je geen goede gelovige en dan zal gods wraak zoet zijn. En angstige mensen gaan vervolgens vijf keer per dag bidden en nog een hoop andere regeltjes volgen, louter om gerustgesteld te zijn/worden. En vervolgens vrezen ze hun god, terwijl die hun net uit Liefde creëerde. Een geloof hebben in iets, kan een goede zaak zijn, want biedt je houvast. Maar laat je niet misleiden. En besef: voorwaarden leiden enkel tot frustraties. Zo.. Jehova, lees ik ondertussen.. Bedenk maar, als ze geld vragen, stellen ze een voorwaarde. ![]() Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 20 oktober 2016 om 16:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Jad relen ir
Ik ging dat al lang doen. Maar mijn keuze moest oprecht zijn. Nu is mij de weg getoond. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Jad relen ir
Ik ging dat al lang doen. Maar mijn keuze moest oprecht zijn. Nu is mij de weg getoond. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die kunnen dat goedmaken door extra veel boekjes te verkopen en zieltjes te overtuigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is kiezen hee : ofwel dok je zelf veel af, ofwel rendeer je op een andere manier. Anders val je buiten de doelgroep.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denk ook aan andere secundaire effecten : Jehova's worden in de praktijk opgezet tegen hun familie als die niet meestapt in dat verhaal. Gaat je madam interesse hebben om ook met boekjes te gaan leuren en de zondag in hun kerk te zitten ?
Of gaat ze je de bons geven ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Ik ga alleszins niet van deur tot deur gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Watte? Ja toen ging dat nog he, er werd toen nog ni zo veel gepikt als nu. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister
|
![]() Euhm.. 't zal van te moeten zijn..
Iedere Jehova's getuige dient maandelijks een rapportageformulier in te vullen waarop wordt aangegeven hoeveel uur hij/zij aan evangelisatie heeft besteed en met welke resultaten: hoeveel tijdschriften of andere publicaties zijn verspreid, hoeveel personen die eerder een belangstelling hebben getoond een hernieuwd bezoekje hebben ontvangen, etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |