Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2016, 20:15   #61
strijkijzer
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Als ik vijfduizend euro spaar in een pensioenfonds dan heb ik daar mijn eigen sociaal belast inkomen gestopt in een fonds, en heb ik mijzelf een maandinkomen gegeven die twintig procent kleiner is dan wat ik anders had.

Dus de overheid verdient dertig procent op dat geld en nog eens dertig procent bij het uitkeren van het fonds. Ik ben dus altijd zestig procent kwijt

als ik veertig jaar 5000 euro bijdraag via de sociale lasten, dan is het normaal dat ik 10000 euro kan trekken gedurende twintig jaar
Als je daarentegen werkt tot 55, betaal je maar dertig jaar en trek je dertig jaar een inkomen. Dus wie 24000 euro pensioen krijgt als,ambtenaar zou dus 24000 euro per jaar moeten sparen om dergelijk pensioen te sparen

Aangezien ambtenaren geen vijftig procent van hun loon afdragen om dergelijk pensioen op te sparen is het mathematisch onmogelijk in de prive om dergelijk pensioen te sparen waar uw inkomen tachtig procent doorloopt.
Van de sociale lasten worden ook dokters, apothekers, tandartsen, ziekenhuispersoneel, werkloosheidsvergoedingen, leeflonen, ... betaald. Evenveel erin steken als eruit halen dan kunnen we evengoed het systeem afschaffen en in Afrikaanse toestanden gaan leven waar het ieder voor zich is en er meer geweld is en een overheid die echt niets terug geeft en alleen neemt.

Laatst gewijzigd door strijkijzer : 14 november 2016 om 20:15.
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 09:41   #62
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer Bekijk bericht
Van de sociale lasten worden ook dokters, apothekers, tandartsen, ziekenhuispersoneel, werkloosheidsvergoedingen, leeflonen, ... betaald. Evenveel erin steken als eruit halen dan kunnen we evengoed het systeem afschaffen en in Afrikaanse toestanden gaan leven waar het ieder voor zich is en er meer geweld is en een overheid die echt niets terug geeft en alleen neemt.
Akkoord maar daarom moet je toch ook niet per se wereldrecordhouder kostprijs ambtenarij willen zijn?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 10:45   #63
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Daar is dan toch verandering in gekomen, voor zover ik me herinner wat in de gazetten stond (en vooropgesteld dat dit dan juist is).

Stond er onlangs ook niet iets in over het nmbs-personeel (specifiek: de machinisten en treinbegeleiders, als ik me goed herinner) ?
Zelfs over militairen ! Zelfs een draad hier in dit forum.

Ik ben akkoord dat dit allemaal te warrig, niet overzichtelijk enz. enz. is.
Heel het statuut moet herzien worden.

Er moet werk gemaakt worden van wat de staat zou moeten doen, hoe ze de ambtenaren efficiënt laat werken, en met lang niet zoveel ambtenaren dan.

Maar maar maar ..... welke kiesuitslag is ideaal om zoiets te kunnen verwezenlijken ?
Indien jouw partaai iets in de aard als fundamentele verkiezingsbelofte doet: beste raad is niet voor hen stemmen.
Oud 16 november 2016, 13:10   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Indien jouw partaai iets in de aard als fundamentele verkiezingsbelofte doet: beste raad is niet voor hen stemmen.
Voor wie dan wel ?
En hoe ziet die ideale meerderheid er dan wel uit ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 13:13   #65
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Akkoord maar daarom moet je toch ook niet per se wereldrecordhouder kostprijs ambtenarij willen zijn?
Kijk er zijn twee modellen mogelijk

Ofwel belast je zoals nu iedereen tot het minimumloon, en geef je alles aan iedereen die zijn hand uitsteekt.. Met als gevolg dat diegene die 'social shopping doen' beter af zijn dan diegene die werken voor deze welstand. Met alle excessen en problemen van dien

In Belgie zit de grootste fout
- we subsidieren nog altijd VRT/BRT, die zender kan al lang via reclameinkomsten zelfbedruipend zijn

- we subsidieren nog altijd de Post via krantendistributie subsidie, die subsidie naar kranten is echt niet meer van deze tijd. vervang dat eens door cultuurcheques voor de burger: daarmee koop je krant/TV/digitale content/boeken en saneer dan stillekesaan dat budget weg.

- we subsidieren nog altijd de spoorwegen via ambtenaren abonnementen, Of mobiliteitsfranchise, naarmate je meer kilometers moet pendelen voor uw werk, krijg je een ruimere aftrek, maar in elk geval je blijft het voelen, en je vertrekt van een equivalentie tussen alle transportsystemen

- we subsidieren nog altijd het onderwijs. vervang dat eens in het hoger onderwijs door een 'studielening' die je alleen maar kunt afbetalen door te gaan werken.

- We subsidieren nog altijd gezondheidszorg: vervang dat eens door een- franchise gezondheidszorg werkt als de maximumfactuur vanaf bvb 1000euro 60% terugbetaald, 2000euro 80% terugbetaald, 3000euro 90% terugbetaald. En die franchise zorgt dat iedereen zijn zorg kan blijven betalen

- En finaal, de echte grootste fout zit in de pensioenen. Er is maar één manier om de pensioenberekening eerlijk te maken: dat is per euro die je betaald hebt kun je één euro krijgen in de toekomst...(los van de inflatie geredeneerd) Concreet: als je 40 jaar 6000euro betaalt, kun je 20 jaar 12000euro krijgen. Als je 45 jaar 6000euro betaalt, kun je 15 jaar 18000 euro krijgen... Zorg dat het verband duidelijk wordt tussen arbeidsduur en hoogte van pensioen... Zorg dat er een lineair verband duidelijk wordt tussen betaalde bijdrage en hoogte van pensioen. Uiteindelijk heb je dan solidariteit nodig voor de 'pechvogels' ttz weduwen, werklozen, zieken vallen terug op een minimumsysteem. En vooral zorg dat de dualiteit tussen ambtenaren-privé volledig verdiwjnt. Als er één comissie zou moeten bestaan is er eentje van gelijke rechten tussen ambtenaren en privé.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2016, 07:50   #66
strijkijzer
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Er zit inderdaad iets scheef bij ons dat ga ik niet ontkennen maar dat heeft meer te maken met tewerkstellingsbeleid dan met ambtenarij of belastingen betalen.
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be