Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 november 2016, 10:56   #61
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Een paar titels om makkelijk te beginnen;
Peche en bembem gaan naar zee.
Peche en bembem gaan kamperen.
Peche en bembem gaan naar school.
Peche en bembem bij de politie.

Voila, een vervolg boek zoals Harry Potter er één is.
de volgorde zit fout

meteen in dat eerste boek Peche en bembem gaan naar zee, eindigen ze immers al bij de politie wegens zwartrijden op de trein ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2016, 11:37   #62
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de volgorde zit fout

meteen in dat eerste boek Peche en bembem gaan naar zee, eindigen ze immers al bij de politie wegens zwartrijden op de trein ...
Bwa daar kan hij van leren en ervaring opdoen voor als de detective romans opborrelen.
Bv.
Peche en bembem, het mysterie van de trage zwemmertjes.

Ik denk toch allemaal iets makkelijker dan de Bijbel te verkrachten.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 21 november 2016 om 11:38.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2016, 11:50   #63
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik zou als ik van u was beginnen met een gewoon boek en niet met een intellectueel boek of zinspelen op dergelijke onderwerpen.
Dit kan je gewoon toch niet aan.
Probeer het dus dan ook niet.

Tenslotte wat ken jij over theologie?
Ik ken meer van theologie dan je zou durven vermoeden. Ik las het OT, het NT, het nieuwe testament, de nag hammadi, de koran grotendeels, ...
Ik zit zelfs in bijbelstudie om meer inzicht te verwerven.

Ik voer de discussies trouwens jaar en dag. Ik heb daarin MIJN perspectief verworven, en ervaar hoe moeilijk dat is in woorden te gieten. Daarom niet onmogelijk.

Mijn expertise is niet theologie, maar heb wel voldoende in mijn achterzak steken wat hielp bij mythologie. Het boek zal een combinatie van allerleitjes zijn tot wat ik in mij genomen heb tot "mijn waarheid".
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2016, 12:00   #64
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ja, ik begrijp dat je de Oude Bijbel bedoelt.
Dikke onzin, maar vooruit dan maar: de mensen raken er maar niet op uit gekeken.
De Bijbel is vrij voor iedereen.
En is zo op internet te vinden en gewoon kopiëren wat je wilt hebben.

http://www.willibrordbijbel.nl/?b=37
Beter geformuleerd: God bestaat als een oneindige hoeveelheid microwezentjes, en wel in de vorm van een oneindige reeks steeds hogere culturen.

vertaling: God is niet slechts EEN, noch slechts 3, maar 3 x 3 x 3 x 3 x 3 x 3 x enz., als de heilige geest* van een oneindig aantal microwezentjes.

*En dan niet alleen de Geest, maar ook de Ziel (de Godin) en de zintuiglijke waarneming (de kinderen) tot een volledige cultuur van Hemel en Universum.
De bijbel is het oudste boek en het meest verspreide boek ter wereld. Logisch dat men daar dan niet lichtzinnig over heen gaat. De ware uitdaging is nu mijn filter rein te houden. Want het mag geen zweefkaas worden, een beetje zweefkaas, maar met actuele data en feiten waardoor de deur op een kier blijft.

Hemel en universum zijn toch dezelfden? Men had er vroeger gewoon geen benaming voor.
Oud 21 november 2016, 12:12   #65
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik ken meer van theologie dan je zou durven vermoeden. Ik las het OT, het NT, het nieuwe testament, de nag hammadi, de koran grotendeels, ...
Ik zit zelfs in bijbelstudie om meer inzicht te verwerven.

Ik voer de discussies trouwens jaar en dag. Ik heb daarin MIJN perspectief verworven, en ervaar hoe moeilijk dat is in woorden te gieten. Daarom niet onmogelijk.

Mijn expertise is niet theologie, maar heb wel voldoende in mijn achterzak steken wat hielp bij mythologie. Het boek zal een combinatie van allerleitjes zijn tot wat ik in mij genomen heb tot "mijn waarheid".
Mocht ieder die een boek gelezen te hebben zich expert wanen?
Het zou nogal wat geven nietwaar?

Maar het is wel iets van deze tijden dat mensen zich expert wanen en vinden dat "hun" kijk daar op belangrijk is.

Theologie is materie van levenslange studie en dan nog zal je mening verkeerd zijn.
Oud 21 november 2016, 12:17   #66
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Mocht ieder die een boek gelezen te hebben zich expert wanen?
Het zou nogal wat geven nietwaar?

Maar het is wel iets van deze tijden dat mensen zich expert wanen en vinden dat "hun" kijk daar op belangrijk is.

Theologie is materie van levenslange studie en dan nog zal je mening verkeerd zijn.
Anders moet ge eens mee komen discussiëren in godsdienst en levensovertuigingen zonder in K&K op de man af te spelen?

Als ik van kinds af met religie bezig ben, dan is dat ook een jarenlange studie he. Ik zeg het U nog eens, theologie is niet mijn expertise, maar heb voldoende in mijn achterzak. Ik neem maar in mij op wat ik van toepassing vind en heb mij niet tot religie beperkt.

Laatst gewijzigd door Peche : 21 november 2016 om 12:17.
Oud 21 november 2016, 12:21   #67
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Anders moet ge eens mee komen discussiëren in godsdienst en levensovertuigingen zonder in K&K op de man af te spelen?

Als ik van kinds af met religie bezig ben, dan is dat ook een jarenlange studie he. Ik zeg het U nog eens, theologie is niet mijn expertise, maar heb voldoende in mijn achterzak. Ik neem maar in mij op wat ik van toepassing vind en heb mij niet tot religie beperkt.
Het enige dat je wat mist is zelfdiscipline.
Oud 21 november 2016, 12:24   #68
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Het enige dat je wat mist is zelfdiscipline.
Als dat al is wat ik mis, wil ik daar gerust op inboeten.
Wat zou U het schelen wat een ander ontbreekt?
Oud 21 november 2016, 12:36   #69
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Bwa daar kan hij van leren en ervaring opdoen voor als de detective romans opborrelen.
Bv.
Peche en bembem, het mysterie van de trage zwemmertjes.

Ik denk toch allemaal iets makkelijker dan de Bijbel te verkrachten.
Citaat:
De bijbel is het oudste boek en het meest verspreide boek ter wereld. Logisch dat men daar dan niet lichtzinnig over heen gaat. De ware uitdaging is nu mijn filter rein te houden. Want het mag geen zweefkaas worden, een beetje zweefkaas, maar met actuele data en feiten waardoor de deur op een kier blijft.

Hemel en universum zijn toch dezelfden? Men had er vroeger gewoon geen benaming voor.
jullie leren het nog! Bijbelse dubbelzinnigheden!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2016, 12:54   #70
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Niet voor het één of het andere, uw interpretatie kan dan wel voor u werken en zo is de bedoeling ook wel denk ik daarvan.

Maar de bijbel beschrijven is zoiets als de evolutie beschrijven.

Zelfs met een levenslange ernstige studie zal je er nog mijlen naast zitten.

Dat is niet slecht bedoeld hoor; dit is voor ieder onder ons zo.

Het enige niveau dat je kan halen is zoals die gastjes van molenbeek die een beetje in de koran gelezen hebben en naar de moskee geweest zijn en nu met de waarheid in pacht de anderen hun strot oversnijden.

Je kan hun ook niet overtuigen dat ze mis zijn.

Laat dat rusten, schrijf gewoon iets ludiek of zo.
Oud 21 november 2016, 13:11   #71
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je schiet er helemaal niks mee op, want het boek is oud en deugt niet meer.

Het enige wat helpt is mijn nieuwe Bijbel te lezen en te bestuderen en te begrijpen en vandaar uit zal je dan ook de Oude Bijbel veel beter kunnen beoordelen.

Citaat:

Neen hoor: de hemel is de innerlijke wereld van dromen en denken en fantasie.
En het universum is de uiterlijke wereld van de sterren en de planeten, de zon en de aarde.

Alleen dacht men vroeger dat de hemel ergens boven ons was.

vertaling: de hemel is in je eigen geest en in de microkosmos.
Oud 22 november 2016, 17:11   #72
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het advies gekregen een nieuw boek te schrijven. Mijn vorige 2 laten voor wat ze zijn en opnieuw beginnen.
Maar wat? Ik heb nog een onafgewerkte verhaallijn waar het gaat over een jong koppel die samen op zoek gaan naar hun menselijkheid. Hoe beide tegenpolen zijn en de komische strijd tussen beide naar het midden.
Ik inspireer mij door het leven, maar deed dat te lang door het verleden. Ik was bezig met een project "project human" maar toen werd dat project iets te alien.
Ik ben alvast benieuwd... XD!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 00:37   #73
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

en, hoe vlot het?
Oud 13 december 2016, 00:42   #74
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Peche ik heb een super site ontdekt, is een interactief platform voor auteurs en lezers.. wattpad, je kan daar je stories/drafts posten terwijl je bijna instantly feedback krijgt... ze hebben ook een forum met allerlei tips & tricks... zit echt goed ineen..... wou dat ik het eerder ontdekt had, LOL

ik zit daar met de moniker guinestar, ehehehehe maar heb tot nu toe nog niet gepost....
Oud 13 december 2016, 21:24   #75
Peche
Banneling

Standaard

Ik heb 0,0 geschreven. Mijn word is al even niet meer open geweest.
Maar ik voel me goed. Allez, ik word nog wel geprikkeld en daarnet heb ik het moeilijk gehad op het OV.

Ik ben mezelf aan het genezen door mijn ziekte als genezing te aanvaarden. Het is als in de film divergent. Hoe ze mensen die anders zijn uit het systeem halen, maar dan uiteindelijk iemand die anders is de code kraakt en alles oplost. Het voelt aan alsof ik nabij het kraken van mijn eigen code ben en weldra uit mijn hoofd kan leven. Wel heel veel inspiratie opgedaan voor een nieuw boek. Maar ik wacht er nog enkele jaren mee. Misschien wel enkele decennia. Ik voel me nu te lekker om moeilijk te gaan doen.
Oud 13 december 2016, 23:46   #76
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Peche ik heb een super site ontdekt, is een interactief platform voor auteurs en lezers.. wattpad, je kan daar je stories/drafts posten terwijl je bijna instantly feedback krijgt... ze hebben ook een forum met allerlei tips & tricks... zit echt goed ineen..... wou dat ik het eerder ontdekt had, LOL

ik zit daar met de moniker guinestar, ehehehehe maar heb tot nu toe nog niet gepost....
ge doet maar, ik zou daar nooit zitten.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2016, 00:22   #77
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zit er ook over na te denken iets te schrijven.
Hoe ik baas werd van een buitenaardse ufo.
En dan verhuur ik mijn diensten voor extreem veel geld om hun wetenschappers naar planeten te brengen zo ver weg dat ze nog niet ontdekt zijn.
Aan boord van dat schip moeten ze wel luisteren naar mij want er zitten special commando's tussen die wetenschappers die mij uiteraard dood willen om mijn ufo te jatten.
...
Oh en nog veel meer.
Oud 14 december 2016, 06:54   #78
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb 0,0 geschreven. Mijn word is al even niet meer open geweest.
Maar ik voel me goed. Allez, ik word nog wel geprikkeld en daarnet heb ik het moeilijk gehad op het OV.

Ik ben mezelf aan het genezen door mijn ziekte als genezing te aanvaarden.
Het is als in de film divergent. Hoe ze mensen die anders zijn uit het systeem halen, maar dan uiteindelijk iemand die anders is de code kraakt en alles oplost. Het voelt aan alsof ik nabij het kraken van mijn eigen code ben en weldra uit mijn hoofd kan leven. Wel heel veel inspiratie opgedaan voor een nieuw boek. Maar ik wacht er nog enkele jaren mee. Misschien wel enkele decennia. Ik voel me nu te lekker om moeilijk te gaan doen.
Peche leert cognitieve dissonantie kennen. Kan nog leuk worden.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2016, 07:59   #79
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht

Allemaal losers die denken een bestseller te kunnen schrijven wschl en blij mogen zijn als er wat familie een exemplaar koopt uit beleefdheid...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2016, 08:27   #80
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb ook al gedacht om een boek te schrijven over de bijbel.
Dat zal een pageturner worden, want ik denk nog altijd dat die bijbel geschreven is geweest door de Herman Brusselmans, uit die periode.

Een grappig boek, doorspekt met de meest seksueel getinte zinnen, vol galgenhumor, sarcasme ... een pageturner zal het worden.

Veel succ6 bij het schrijven.

Laatst gewijzigd door Universalia : 14 december 2016 om 08:28.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be