Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2004, 10:19   #61
Doorslag
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Hi Doorslag,
U heeft wel een enorm 'hoog gedacht' van de VN, maar dat mag natuurlijk... Dat is zelfs politiek correct 'denken'..
Fout, Ik ben vrij cynisch als ik te horen krijg dat een meerderheid van de landen tijdens de (irak-)besprekingen tegen de voorzitter klagen dat ze onder druk worden gezet door zowel vs als de tegenpartijen. Maar ik zie geen andere organisatie die zelfs de schijn van "onpartijdigheid" kan ophouden.

Het tribunaal in Den Haag bekijk ik wat argwanend. Het schijnt me een rechtbank opgezet door de overwinnaars. Tot zover dus mijn pc.

Ik word nog cynischer als ik merk dat de VN zich geen barst aantrekt van de wapenhandel. Taxeer die export tot ze zwart en blauw zien !!!

Maar "The world is watching" is gewoon niet goed genoeg. Er moet een orgaan zijn dat internationaal recht kan afdwingen. Als de VN er een potje van maakt hebben de landen die zich benadeelt voelen een stem (hoe klein ook). Bij andere organisaties is er nauwelijks een discussie.

En bij Engelse politici een zekere vorm van affiniteit met deze organisatie hebben. Sommige liberals waren geschokt door het gedrag van Us en Blair tov de VN.
Doorslag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 10:27   #62
Doorslag
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
De VN zou moeten bemiddelen tussen de verschillende verzetsgroepen en de regering, en een overgangsregering op de been brengen en de gehate Amerikanen vervangen door een internationale neutrale troepenmacht. Maar de vS staan dat niet toe en willen zelf de controle behouden, wat echt engagement van de vN nutteloos maakt en zelfs gevaarlijk (kunnen gezien worden als bondgenoten van de VS).
Akkoord, nu is het te laat. Maar misschien zou een sterke VN er kunnen voor zorgen dat oorlog voeren niet loont. Bijvoorbeeld door de (her)opbouw van Irak te laten betalen door de aggressor.

Want hoe kan de heropbouw van Irak nu geld opbrengen ? Betekent dat niet dat Irak zelf voor de kosten opdraait ?
Doorslag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 11:21   #63
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doorslag
Fout, Ik ben vrij cynisch als ik te horen krijg dat een meerderheid van de landen tijdens de (irak-)besprekingen tegen de voorzitter klagen dat ze onder druk worden gezet door zowel vs als de tegenpartijen. Maar ik zie geen andere organisatie die zelfs de schijn van "onpartijdigheid" kan ophouden.

Het tribunaal in Den Haag bekijk ik wat argwanend. Het schijnt me een rechtbank opgezet door de overwinnaars. Tot zover dus mijn pc.

Ik word nog cynischer als ik merk dat de VN zich geen barst aantrekt van de wapenhandel. Taxeer die export tot ze zwart en blauw zien !!!

Maar "The world is watching" is gewoon niet goed genoeg. Er moet een orgaan zijn dat internationaal recht kan afdwingen. Als de VN er een potje van maakt hebben de landen die zich benadeelt voelen een stem (hoe klein ook). Bij andere organisaties is er nauwelijks een discussie.

En bij Engelse politici een zekere vorm van affiniteit met deze organisatie hebben. Sommige liberals waren geschokt door het gedrag van Us en Blair tov de VN.
Waarschijnlijk (let op, ik zeg 'waarschijnlijk') behoort de VN tot de toptien van de meest corrupte organisaties... Alleszins heeft het de daadkracht van een tam konijn, dat langs geen kanten zijn doelstellingen kan (wil) benaderen... Hoe kan dit trouwens met vijf permanente leden met vetorecht en van die vijf zijn er dan nog minstens 2 die zelf de mensenrechten niet naleven (Rusland en China).

Als de media de VN even kritisch benaderen als ze de Amerikaaanse verkiezingen benaderd hebben, dan zou de kans bestaan dat de nodige druk ontstaat om van dat tam konijn een wild te maken...

'Die genocide in Sudan die is er vanzelf gekomen en zal dus ook wel vanzelf verdwijnen,' zou Guy Mathot (uiteraard een linkaard) zeggen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 12:23   #64
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en in het bijzonder wat ze met homo's doen.
De biseksuele gewoonten van de meeste Arabieren kennende zal raf dat wel niet zo erg vinden...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 12:27   #65
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doorslag
Akkoord, nu is het te laat. Maar misschien zou een sterke VN er kunnen voor zorgen dat oorlog voeren niet loont. Bijvoorbeeld door de (her)opbouw van Irak te laten betalen door de aggressor.

Want hoe kan de heropbouw van Irak nu geld opbrengen ? Betekent dat niet dat Irak zelf voor de kosten opdraait ?
De heropbouw van Irak (waarvan eigenlijk nog geen sprake is) wordt voornamelijk betaald met Irak's eigen olieinkomsten, dus kunnen ze het evengoed zelf doen, zodat de Iraakse economie en olieindustrie op termijn niet door buitenlandse bedrijven gedomineerd zal worden.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 12:40   #66
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De heropbouw van Irak (waarvan eigenlijk nog geen sprake is) wordt voornamelijk betaald met Irak's eigen olieinkomsten, dus kunnen ze het evengoed[size=5] zelf[/size] doen, zodat de Iraakse economie en olieindustrie op termijn niet door buitenlandse bedrijven gedomineerd zal worden.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 16:06   #67
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Wat ben jij tot een hypocrietje.
Wat ben jij toch een snulletje...

Citaat:
Steeds ben je opnieuw het abnormale aan het verdedigen en probeer je het op de vaakst meeest idiote wijze goed te praten.
Misschien heb je er moeite mee, maar probeer ook eens af en toe gelijk normale mensen te denken en te redeneren.
En met "als normale mensen denken en redeneren" bedoel je eigenlijk "als Peace denken en redeneren" zeker? M.a.w. niet gehinderd door enig inzicht.

Citaat:
Hoe je het ook weer tracht te draaien en tekeren. De terroristische moslim moord op VanGogh kun je met jouw onzin niet goedpraten. Die moord heeft enkel en alleen kunnen gebeuren omdat de overheid gefaald heeft met het multicultureel experiment en de immigratie. Wanneer men nooit de immigratie van een volk had toegestaan dat cultureel evenver van het westen verwijdert staat als bijvoorbeeld een marsmannetje, dan waren wij in het westen gespaard gebleven van moslim terrorisme.
Het zal je in de jouw geheel eigen denk- en redeneerwijze wellicht niet zijn opgevallen, maar hier gaat het niet over de moord op Van Gogh, maar over de oorlog en de heropbouw in Irak...

Citaat:
Iemand met jouw vervrongen geestelijke instelling zal dit echter pas begrijpen als je aan den lijve gaat ondervinden wat moslims over homo's denken en in het bijzonder wat ze met homo's doen.
De moslims hier in het westen - enkele uitzonderingen niet te na gesproken - behandelen holebi's niet anders dan dat de autochtone bevolking dat doet. De manier waarop holebi's behandeld worden door "eigen volk eerst" baart me daarentegen veel meer zorgen...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 16:09   #68
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De biseksuele gewoonten van de meeste Arabieren kennende zal raf dat wel niet zo erg vinden...
Pardon? De "biseksuele gewoonten van de meeste Arabieren" zeg je? Jij schijnt erg goed op de hoogte te zijn van het seksuele uitspattingen van de "meeste Arabieren"; ik echter niet, gelieve je dus te onthouden van opmerkingen betreffende mijn kennis van de seksuele geplogenheden van "de meeste Arabieren"...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be