![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het land kent de sterkst stijgende welvaart ter wereld, het moslim-extremisme wordt in toom gehouden, criminaliteit ligt er een stuk lager dan hier, etc. Dat voor een land dat bij de armste ter wereld hoorde toen m'n grootvader jong was. Ja, hier mag men pro-forma zeggen wat men wil, is dat zo belangrijk? (en dan nog, ik geef m'n ware identiteit niet prijs, want dat zou zeker m'n carrière schaden, moest ik openlijk zeggen voorstander te zijn van het Chinese systeem). En China kun je natuurlijk niet vergelijken met België, wel met landen waarmee je het 60 jaar geleden kon vergelijken, bvb. Filippijnen, Thailand, Pakistan, Indonesië, etc. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U doet net alsof China IS-gebied is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geloof ook echt in het Chinese systeem, dat geef ik zonder meer toe. Ik heb geleefd in Oost-Europa onder het communisme, als kind maar genoeg om het te beseffen, en ik had daar geen probleem mee. En als je de opiniepeilingen ziet, de meerderheid van de Oost-Europeanen ook niet. Ons systeem is democratie in naam. In feite is het gewoon kapitalisme met een vernislaagje. Omdat België al eeuwen tot de top van de wereld behoort, konden arbeiders hier meeprofiteren, maar nu de dreiging van het communisme ophield te bestaan, zie je dat de rechten van onze middenklasse systematisch onder druk komt te staan. Goed, zover zijn we nog niet. Maar in de VS (waar onze rechtse vrienden naartoe willen) wel. Daar zie je dat de meerderheid verarmd is. In Rusland had je de Yeltsin "democratie", Russen beklagen het zich nog altijd. In de Arabische wereld had je de "Arabische lente"... nou... en zelfs in Oost-Europa beklagen velen het zich. In de VS ging de verkiezing tussen de beste vriendin van Wallstreet en een miljardair... zegt dat niet genoeg? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En neen, ze zijn daar zeker niet tegen China. Zij zijn zelfs heel meegaand tegenover het regime. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U verdedigde hier dan ook Stalin. Meer dan eens. Een communist die Stalin niet verdedigt, zal ik daar heus niet mee om de oren slaan. Ik heb in het verleden al gesproken met PvdA'er die iets nuchterder waren dan u. Die hadden geen enkel probleem om Stalin af te wijzen en hem te beschouwen als een wrede dictator. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar heeft de wil van de bevolking enige betekenis in ons westerse systeem dat is de vraag? Officieel wel natuurlijk. Nu kregen de Oost-Europeanen een ander systeem opgelegd, veel partijen met allemaal dezelfde onzin en dezelfde banden met het grootkapitaal, terwijl de elite aan de touwtjes trekt. Net als hier, maar dan minder geraffineerd.
Laatst gewijzigd door tomm : 30 december 2016 om 01:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welvaart bouwen op een strikt bankgeheim in combinatie met een zeer los toezicht op de herkomst van dat geld waardoor je de veilige haven wordt voor zwart geld en misdaadgeld. Sympathiek landje.
|
![]() |
![]() |