![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar ook de 27% die tussen erfgenamen in rechte lijn vanaf 250.000 euro (roerend/onroerend) wordt afgenomen in Vlaanderen is schandalig. Een ander woord dan diefstal bestaat daar niet voor.
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het geval gekend van een rijke familie die niets had voorbereid. Als de man kwam te sterven erfde zijn zoon het grootste deel en zijn vrouw een minder deel maar gezien de bedragen, hoge erfenisrechten. Kort daarop verongelukt de zoon en de vrouw mocht een tweede keer betalen omdat ze alles terug van haar zoon erfde. Ze heeft verschillende eigendommen mogen verkopen en hun bedrijf is in grote moeilijkheden geraakt omdat er niet genoeg pand meer was voor de banken. Men moet altijd rekening houden met het worst case scenario en niet kijken op een euro om echte professionele raad in het winnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ons vader zal tevreden zijn, zijn kinderen onterven en dan kan hij gelukkig sterven.
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() Ah, wanneer hebben Brussel en Wallonië dat tarief afgeschaft?
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je zult waarschijnlijk toch wel gesnapt hebben dat mijn realiteit in vlaanderen ligt ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Met wat bemoeit de CD&V hen feitelijk waar halen ze het lef om daar hun vuile neus in te steken en daaraan te roeren .. zieke bemoeizucht en bende dieven . Nog niet genoeg gehad met ARCO & Dexia ? ik haat die mensen feitelijk ze bemoeien hun met de bevolking hun eigendommen hun spaargeld en wat nog allemaal ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zit toch geen enkele verplichting aan vast ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet in Belgie vriend, dat jij dat moet weten. In Belgie wil men bedeesde dociele politieke onnozelaars.
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Just , die keuze is er al langer dan vandaag , maar het stoort dat de kalloten zich weer bemoeien met de burger zijn zaken met al hun gemene pretentie altijd ,,,, moeials
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://financien.belgium.be/nl/parti...ijk_gewest#q14 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hoeveel keer wordt de normale regels al niet verkacht ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen idee van. Kun je dat toelichten ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het gaat over geld, het is dus beter dat er 'ijzeren' regels bestaan dan regels die je kunt naar de hand zetten.
Dat ouders hun vermogen bij zichzelf houden en geen domme toestanden moeten tegenkomen dat ze de helft van hun vermogen bij de kinderen zien gaan om dan eenjaar later erfenislasten te moeten betalen bij het overleiden van datzelfde kind is inderdaad 'des guten zufiel' Je betaalt ene moment als kind 25% op de hoogste schijf en even later als ouder nog eens. Wat vooral moet vermeden worden is dat geld dus door 'strategisch' te erven op dubieuze manier ten opzichte van elkaar (broer zus, kozen nicht, nonkel tante) anders verdeeld wordt omdat daar een of ander testamentje geschreven wordt die zogenaamd overeengekomen is, terwijl er op zo'n momenten ofwel achter de rug gefoefeld wordt, of achterbaks op de bil gewreven wordt, of zelfs om religieuze redenena nders verdeeld wordt Daarover gaat de topic. Vrijheid is goed als het allemaal gelijk voor elke erfgenaam verloopt, vrijheid is slecht als er één gediscrimineerd wordt. Ik kan mij maar één situatie inbeelden waar je zou willene en broer discrimineren dat is bvb, als die een 'criminele track record heeft' en een 'faillisementsparcours heeft' of een 'gat in de hand parcours'. In dat geval zou ik nog altijd niet onterven, maar zou ik zorgen dat die broer zijn deel gewoon 'verstandig geparkeerd' als 'appeltje voor de dorst of een buffer bij nood' kan gebruiken... Relaties is allemaal een kwestie van timing, ik heb hier zo een huis zien erven door geburen die zo een jaartje hun benen van hun gat gelopen hebben, ze mogen het hebben hoor, maar normaal was dat niet.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 26 december 2016 om 12:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het staat je vrij je volledige hebben en houden per testament weg te schenken aan de staat hoor; als je dan toch zo'n immateriële ingesteldheid stelt te hebben ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 29 december 2016 om 19:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Helaas, alleen alles over de balk gooien kan...
Laatst gewijzigd door eno2 : 29 december 2016 om 20:29. |
![]() |
![]() |