Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2017, 13:59   #61
Anna List
Banneling

Standaard

eerst is het die vage 'pedagogische tik' goedpraten, eens die gemeengoed is, kan overgegaan worden naar de argumentatie dat een stevige linkse hoek toch wel langer 'bijblijft' voor zo'n kleuter.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2017, 14:06   #62
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Inderdaad. Met een mama als doktoor kan je zoiets verwachten.
Niet normaal welke druk sommige ouders kinderen opleggen.
Deze kleine zal op 10-jarige leeftijd al een burn-out hebben. Goed bezig. En dat voor een madame doktoor.
Oud 5 januari 2017, 14:11   #63
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
eerst is het die vage 'pedagogische tik' goedpraten, eens die gemeengoed is, kan overgegaan worden naar de argumentatie dat een stevige linkse hoek toch wel langer 'bijblijft' voor zo'n kleuter.
Een paar uur in het vriesvak van de frigo helpt ook.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2017, 14:15   #64
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

De tjeven bemoeien zich echt teveel met het privé leven van de burgers bijna ziekelijk ;; zijn er nu nog geen instanties en groeperingen genoeg in het leven geroepen die zich overal van aan trekken , jeetje zeg ... straks gaan ze ook nog in ons ingewanden willen gaan kijken met een vergrootglas ook nog ....om zekers te zijn van alle te gaan tellen microben ....ze gaan "in alles te ver jongk

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 5 januari 2017 om 14:18.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2017, 14:19   #65
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk er zelfs niet aan om een hond 'opvoedkundig' te slaan en jij zou je kinderen willen afmotten?
Als je je kinderen niet op een normale manier kan opvoeden dan moet ze er maar geen produceren.
Wie heeft het over kinderen afmotten?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2017, 14:19   #66
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn er die neerkijken op mensen van de pedagogische tik maar voor de rest hun kind psychisch tot op de grond afbreken.
Waarschijnlijk zijn dat de nieuwe CD&V-ers.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2017, 15:24   #67
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Er zijn er die neerkijken op mensen van de pedagogische tik maar voor de rest hun kind psychisch tot op de grond afbreken.
die kinderen zijn tenminste voorbereid op een leven vol Sossen- en Tsjevenregeringen!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2017, 15:40   #68
Tavek
Banneling

Standaard

Dan maar hun kinderen naar de muziekschool, kunstacademie, turnlessen, dictie en scouts sturen en verwachten dat ze in sport, muziek, kunst en school uitmuntend zijn.

Dat is wat echte vlaamse tsjeven doen. Kinderen klaarstomen voor hun eerste burn out. Verveling kweekt creativiteit. Kinderen moeten vrije tijd hebben.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2017, 16:05   #69
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Schaam u.

Niemand hier, maar dan ook niemand, geeft zijn kinderen slaag. De redenering dat een pedagogische tik een slippery slope is naar "linkse hoeken" is intellectueel oneerlijk en eigenlijk belachelijk. Mensen die hun kinderen een boks verkopen horen het hoederecht afgenomen te worden en in de cel gestoken te worden.
Oud 5 januari 2017, 16:11   #70
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het is geen non-argument. Een niet-ouder weet niet waar toe kinderen SOMS in staat zijn. De opvang van je neefjes en nichtjes is leuk, maar het is maar een tijdelijke representatie van hoe ze kunnen zijn.

Als ik u zeg dat die van mij een tijdje gewoon weigerde om in de hoek te gaan staan als hij zijn zus had omgeduwd (1.5 jaar, kind kan pas lopen) en niet inzag wat daar verkeerd aan was, dan zou ik graag eens willen horen van de pedagogische experts wat ik dan moet doen.

De klets heeft er wel voor gezorgd dat hij nu in de hoek gaat staan, en dat hij braver is. Waardoor de klets niet meer zo vaak nodig is, tot bijna niet meer. Het was een snelle schok/straf die meteen volgede op het omduwen van zijn zus.

Redeneren of alternatief straffen helpt niet bij zulke jonge kinderen. Ook straffen die in de tijd niet kort volgen op het feit (naar de kamer gaan, geen koeken meer, enz...) hebben weinig nut, want ze koppelen dat niet meer aan hun stout zijn.

Mijn broer is pedagoog en leerkracht, en hij komt ook altijd af met zachte mumbo jumbo. Tot hij zelf kinderen heeft en snel moet ingrijpen. Langs de kant van de straat ga je met een opstandig kind dat zich wilt losrukken niet overleggen over zijn gedrag. Die krijgt een tik. Klaar.
2

Valt weinig tegen in te brengen denk ik. Ook niet door tsjeefse politica's.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2017, 16:15   #71
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Een tik op de billen (dus zeker niet op het hoofd) =/= een pak slaag.

Ik heb alleszins geen trauma over gehouden aan die paar "kletsen" die ik ooit heb gekregen. Achteraf bekeken had ik er best wat meer verdiend.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2017, 17:07   #72
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Er zijn ook, en waarschijnlijk een bijzonder grote meerderheid, die hun kinderen niet slaan en ze zeker niet psychisch afbreken. Lijkt me de logische houding.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2017, 17:16   #73
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is geen non-argument. Een niet-ouder weet niet waar toe kinderen SOMS in staat zijn. De opvang van je neefjes en nichtjes is leuk, maar het is maar een tijdelijke representatie van hoe ze kunnen zijn.

Als ik u zeg dat die van mij een tijdje gewoon weigerde om in de hoek te gaan staan als hij zijn zus had omgeduwd (1.5 jaar, kind kan pas lopen) en niet inzag wat daar verkeerd aan was, dan zou ik graag eens willen horen van de pedagogische experts wat ik dan moet doen.

De klets heeft er wel voor gezorgd dat hij nu in de hoek gaat staan, en dat hij braver is. Waardoor de klets niet meer zo vaak nodig is, tot bijna niet meer. Het was een snelle schok/straf die meteen volgede op het omduwen van zijn zus.

Redeneren of alternatief straffen helpt niet bij zulke jonge kinderen. Ook straffen die in de tijd niet kort volgen op het feit (naar de kamer gaan, geen koeken meer, enz...) hebben weinig nut, want ze koppelen dat niet meer aan hun stout zijn.

Mijn broer is pedagoog en leerkracht, en hij komt ook altijd af met zachte mumbo jumbo. Tot hij zelf kinderen heeft en snel moet ingrijpen. Langs de kant van de straat ga je met een opstandig kind dat zich wilt losrukken niet overleggen over zijn gedrag. Die krijgt een tik. Klaar.

Mijn dochter had de gecombineerde koppigheid van haar moeder + de mijne, en neem dat maar van me aan dat die som niet klein is. Plus een onvermogen om toe te geven dat ze fout zat en een heeel kort lontje. Toen ze klein was gaf dat dikwijls serieuze vonken, maar als ze te ver ging dan kreeg ze geen klap maar zette ik ze gedwongen in de gang. Deur toe. Dan volgde steevast een hysterische bui, kloppen en stampen tegen de deur en heel de rimram. Minuutje wachten, deur open doen en vragen : "is de bui over ?". Meestal riep ze : "neen". Deur terug toe, twee minuten later zelfde recept. Na een minuut of vijf loste zich dat vanzelf op. Zonder klappen.
Nu ze volwassen is lacht ze daar zelf mee, ze kan zich heel goed beheersen en is net heel sterk geworden in het uitpraten van dingen. Maar ze heeft echt moeten leren aanvaarden dat ze als kind niet gewoon kon doen waar ze zin in had en roepen tegen iedereen.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2017, 17:24   #74
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan maar hun kinderen naar de muziekschool, kunstacademie, turnlessen, dictie en scouts sturen en verwachten dat ze in sport, muziek, kunst en school uitmuntend zijn.

Dat is wat echte vlaamse tsjeven doen. Kinderen klaarstomen voor hun eerste burn out. Verveling kweekt creativiteit. Kinderen moeten vrije tijd hebben.
De nagel op de kop !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2017, 17:29   #75
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

2 !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2017, 00:10   #76
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Achteraf bekeken had ik er best wat meer verdiend.
Kan nog steeds geregeld worden , gratis en voor niks
(Grapjeuuuuh)

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2017, 00:10   #77
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

CD&V's kinderCRASH , wil graag al uw kinderen opvangen , dus ....

breedbandwurger 1967

Oud 6 januari 2017, 00:10   #78
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Vraag dat eens aan Wouter Beke
Holy shit

breedbandwurger 1967

Oud 6 januari 2017, 00:25   #79
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Mijn dochter had de gecombineerde koppigheid van haar moeder + de mijne, en neem dat maar van me aan dat die som niet klein is. Plus een onvermogen om toe te geven dat ze fout zat en een heeel kort lontje. Toen ze klein was gaf dat dikwijls serieuze vonken, maar als ze te ver ging dan kreeg ze geen klap maar zette ik ze gedwongen in de gang. Deur toe. Dan volgde steevast een hysterische bui, kloppen en stampen tegen de deur en heel de rimram. Minuutje wachten, deur open doen en vragen : "is de bui over ?". Meestal riep ze : "neen". Deur terug toe, twee minuten later zelfde recept. Na een minuut of vijf loste zich dat vanzelf op. Zonder klappen.
Nu ze volwassen is lacht ze daar zelf mee, ze kan zich heel goed beheersen en is net heel sterk geworden in het uitpraten van dingen. Maar ze heeft echt moeten leren aanvaarden dat ze als kind niet gewoon kon doen waar ze zin in had en roepen tegen iedereen.
Dat deed die van mij vroeger ook. Nu niet meer.

Hij luistert al veel beter en is een zeer aangenaam kind geworden !
Oud 6 januari 2017, 00:31   #80
N-Vb
Minister-President

N-Vb's schermafbeelding

Standaard

https://www.klasse.be/archief/mogen-...inderen-slaan/
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be