Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2017, 10:52   #61
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Hoe bedoel je? Het bericht was tot voor enkele dagen voor iedereen zichtbaar...
en nu is de privacy aangepast, 'niet fb vrienden' hebben daar ook geen zaken mee hé.

Laatst gewijzigd door Anna List : 10 januari 2017 om 10:52.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2017, 10:55   #62
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nee, zelfs 40€ is voldoende.
Ik stort toch liever op de rekening van het Belgische Rode Kruis. Dat is dan ook gift met liefde en niet een gift door haat.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 januari 2017 om 10:56.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2017, 10:57   #63
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en nu is de privacy aangepast, 'niet fb vrienden' hebben daar ook geen zaken mee hé.
Was ze slim geweest dan had ze dat van in het begin gedaan.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2017, 10:57   #64
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
da's een feit.
Oud 10 januari 2017, 10:57   #65
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is een fout die veel mensen maken. Slechts wanneer er iets misloopt denken ze er aan dit te veranderen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2017, 10:58   #66
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik stort toch liever op de rekening van het Belgische Rode Kruis. Dat is dan ook gift met liefde en niet een gift door haat.
slechte percentages gift/werking hoor ... zij benutten ten volle het toegelaten maximumpercentage 'werkingskosten' ...
Oud 10 januari 2017, 10:59   #67
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik kan mij al levendig voorstellen, dat in uw ogen het Vlaamse Kruis niet zal deugen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2017, 11:06   #68
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
waarschijnlijk omdat bepaalde dementerende BUB-ers denken dat het nog steeds 1944 is.
Maar het is blijkbaar nog wel 1985 (zie mijn pertinente vergelijking met de Bende van Nijvel).
Oud 10 januari 2017, 11:12   #69
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Maar het is blijkbaar nog wel 1985 (zie mijn pertinente vergelijking met de Bende van Nijvel).
De Bende van Nijvel is/was nu eens een typisch Belgisch verschijnsel, waarvan het onderzoek dan nog eens op een zuiver Belgische wijze werd verknoeid.

Citaat:
Oud 10 januari 2017, 11:18   #70
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom van 10 december 2016 t.e.m. 9 januari 2017 dan wel ?
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2017, 11:23   #71
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Volgens onze Witte Brigade aanbidder Het Oosten had Mevrouw Deene haar 92-jarige grootvader dus beter toegeroepen dat hij maar alleen naar dat etentje had moeten sukkelen.
Laten we even kijken wat Wikipedia omtrent die man vertelt:
Citaat:
Oswald Van Ooteghem (Gent, 14 augustus 1924) is een voormalig Belgisch senator.

Levensloop

Van Ooteghem groeide op in een Vlaams-nationalistisch gezin. Zo was zijn vader Herman Van Ooteghem de voorzitter van de Grijze Brigade, de militaire afdeling van het VNV.
Tijdens de Tweede Wereldoorlog vocht hij namens het Vlaams Legioen in het Oostfront, waardoor hij collaboreerde. Na het einde van de oorlog veranderde hij van identiteit en bleef hij in Duitsland wonen, waar hij werkte als bouwkundig tekenaar. In 1949 keerde hij terug naar België om zich aan te geven, waarna hij tot een gevangenisstraf van drie jaar werd veroordeeld. In 1950 kwam hij echter vervroegd vrij en werd hij opnieuw actief als bouwkundige.
In de jaren '50 sloot Van Ooteghem zich aan bij de Volksunie en werd hij voor deze partij van 1965 tot 1974 provincieraadslid van Oost-Vlaanderen. Vervolgens zetelde hij van 1974 tot 1987 als rechtstreeks verkozen senator voor het arrondissement Gent-Eeklo in de Belgische Senaat.
In de periode april 1974-oktober 1980 zetelde hij als gevolg van het toen bestaande dubbelmandaat ook in de Cultuurraad voor de Nederlandse Cultuurgemeenschap, die op 7 december 1971 werd geïnstalleerd. Vanaf 21 oktober 1980 tot december 1987 was hij lid van de Vlaamse Raad, de opvolger van de Cultuurraad en de voorloper van het huidige Vlaams Parlement.
Ik heb niet de indruk dat de gerechtelijke instanties in Duitsland (toen was dat onder toezicht van de bezettende Geallieerden) noch in België in die man een zware oorlogsmisdadiger hebben gezien. Hij is geboren in 1924. Duitsland viel de Sovjet-Unie binnen in Juni 1941. Van Ooteghem was dus toen een ventje van 17 jaar en bereikte pas de meerderjarigheid toen het lot van Nazi-Duitsland reeds beklonken was.

Was hij collaborateur? Uiteraard, vermits hij dienst heeft genomen (op aanmoediging van wie?) in het leger van een land dat België onder de voet had gelopen. Een land van wie het staatshoofd, der Führer, als gastheer optrad in een gezellig onderonsje met het staatshoofd van datzelfde België.

De wrok en wraakzucht in is allesbehalve rationeel. Maar wat wil je, dit land is wellicht het meest kneuterige van Europa.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2017, 12:13   #72
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Volgens onze Witte Brigade aanbidder Het Oosten had Mevrouw Deene haar 92-jarige grootvader dus beter toegeroepen dat hij maar alleen naar dat etentje had moeten sukkelen.
Laten we even kijken wat Wikipedia omtrent die man vertelt:

Ik heb niet de indruk dat de gerechtelijke instanties in Duitsland (toen was dat onder toezicht van de bezettende Geallieerden) noch in België in die man een zware oorlogsmisdadiger hebben gezien. Hij is geboren in 1924. Duitsland viel de Sovjet-Unie binnen in Juni 1941. Van Ooteghem was dus toen een ventje van 17 jaar en bereikte pas de meerderjarigheid toen het lot van Nazi-Duitsland reeds beklonken was.

Was hij collaborateur? Uiteraard, vermits hij dienst heeft genomen (op aanmoediging van wie?) in het leger van een land dat België onder de voet had gelopen. Een land van wie het staatshoofd, der Führer, als gastheer optrad in een gezellig onderonsje met het staatshoofd van datzelfde België.

De wrok en wraakzucht in is allesbehalve rationeel. Maar wat wil je, dit land is wellicht het meest kneuterige van Europa.
Wrok? Ik heb geen wrok. Waarom wel. Ik was niet eens geboren in de tijd van de collaboratie. Ik stel gewoon vast.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 januari 2017 om 12:13.
Oud 10 januari 2017, 12:43   #73
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die instantie bestaat toch niet meer ?

Het is enerzijds Rode Kruis-Vlaanderen "http://www.rodekruis.be/wie-zijn-we/" en anderzijds ??? geworden, dacht ik.
(en bovendien is het een taalfout, want het moet Rood Kruis zijn.
Mocht er een lidwoord 'het' voorkomen, dan pas is het "het rode kruis".

Ge geeft een schilderij toch niet de titel "witte huis", maar wel "wit huis".

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2017, 12:50   #74
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Zieke geest Termont : " Nu is duidelijk waar de N-VA in Gent voor staat "
Waar spa Gent voor staat weten we sinds de Optima affaire ook.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2017, 12:52   #75
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wrok? Ik heb geen wrok. Waarom wel. Ik was niet eens geboren in de tijd van de collaboratie. Ik stel gewoon vast.
Drijf de schijnheiligheid niet te ver Roger Rutten. Of je nu voor of na de oorlog geboren bent doet er niet toe. Ik stel alleen maar vast dat je getuigt van een onvermogen om rationeel het gebeuren van WO2 te beschouwen. Ik heb wellicht meer redenen dat jij om hevig te keer te gaan t.a.v. de nazi-vijand van destijds. De oorlog is evenwel reeds 71 jaar achter de rug en als je er dan nog steeds niet in slaagt om de zaken wat meer op afstand te bekijken, dan ben je een sukkel.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2017, 13:06   #76
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Drijf de schijnheiligheid niet te ver Roger Rutten. Of je nu voor of na de oorlog geboren bent doet er niet toe. Ik stel alleen maar vast dat je getuigt van een onvermogen om rationeel het gebeuren van WO2 te beschouwen. Ik heb wellicht meer redenen dat jij om hevig te keer te gaan t.a.v. de nazi-vijand van destijds. De oorlog is evenwel reeds 71 jaar achter de rug en als je er dan nog steeds niet in slaagt om de zaken wat meer op afstand te bekijken, dan ben je een sukkel.
U moet de rollen niet omdraaien. Natuurlijk is de oorlog voorbij. Alleen beseft men dat niet altijd in bepaalde Vlaams-nationalistische milieus. Zo steekt de vork in de steel en niet anders.
Oud 10 januari 2017, 13:08   #77
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U moet de rollen niet omdraaien. Natuurlijk is de oorlog voorbij. Alleen beseft men dat niet altijd in bepaalde Vlaams-nationalistische milieus. Zo steekt de vork in de steel en niet anders.
wat had die vrouw dan moeten doen, haar grootvader doodschieten ???

Citaat:
Oud 10 januari 2017, 13:12   #78
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die instantie bestaat toch niet meer ?

Het is enerzijds Rode Kruis-Vlaanderen "http://www.rodekruis.be/wie-zijn-we/" en anderzijds ??? geworden, dacht ik.

(en bovendien is het een taalfout, want het moet Rood Kruis zijn.
Mocht er een lidwoord 'het' voorkomen, dan pas is het "het rode kruis".

Ge geeft een schilderij toch niet de titel "witte huis", maar wel "wit huis".

.
Totaal irrelevant in deze discussie would-be taalperfesterke.

Pas maar op of ik zal uw schrijfsels eens onder het vergrootglas leggen. Gegarandeerd valt u zo door de mand. En dan komt u aan zoals een ander mislukt schoolmeesterke die de anderen de les wilde spellen en er zelf niet veel van bakte : met name monsieur Quercus.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 januari 2017 om 13:23.
Oud 10 januari 2017, 13:14   #79
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En intussen maar posten over de PVDA en Stalin.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2017, 13:23   #80
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
geen wrok is goed. dan wilt ge er ongetwijfeld ook even juridisch naar kijken.

toen die gasten vertrokken naar t Oostfront om tegen de communisten te gaan strijden, was er geen enkele Belgische wet waar zij mee in overtreding waren, dat was geen misdrijf, geen overtreding zelfs.

de B-regering in balingschap heeft retro-actieve wettengestemd om deze strijd aan het Oostfront strafbaar te maken.

als wat die gasten deden fout was, moreel of juridisch, waarom waren die retro-actieve wetten dan nodig ???

als dat vandaag de dag gebeurt, er is geen enkel hof, en zeker t Europese Hof niet, dat gelijk welke straf tegen die gasten overeind laat.

daar gaat het hier over.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be