Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2017, 22:37   #61
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het probleem is niet de staatsschuld, maar de onevenwichtige handelsstromen. Je kan niet eeuwig meer importeren dan je exporteert, zoals de VS doen - vandaar globale crisis sinds 2008 - en je kan ook niet eeuwig meer exporteren dan je importeert, zoals Duitsland doet, vandaar de Eurocrisis. Er moet een internationaal mechanisme komen om dergelijke surplussen te recycleren.
De bankencrisis van 2008 had niets te maken met het Amerikaanse handelsdeficit maar eerder met roekeloosheid van banken.

Je kan eeuwig meer importeren dan je exporteert, economie is niet alleen daar op gebaseerd maar ook op het BNP in een land.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2017, 22:53   #62
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

\

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 januari 2017 om 22:54.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2017, 22:59   #63
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Mag ik aan de verdraagzamen vragen om de haatcampagne tegen Trump te stoppen?
Of zijn jullie volledig gek geworden?
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2017, 23:08   #64
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
18 uur In België, 12 uur middag in Washington.Trump legt de eed als 45e President van de VS af. Daar is nu de tijd gekomen dat er echt is zal veranderen. Geen loze woorden van de zoveelste politicus maar van een gerespecteerde en heel succesvolle zakenman. Het einde van het establishment!

Laat de champagne maar vloeien. Morgen bouwen we en groots feest in de welbekende discotheek. Ik voel me gelukkig en zie een groot Amerika en een terneergeslagen Europa Enkel nog een opkomst en overwinning van de Rechtse partijen in Europa kan dit continent redden.
Larie en apekool. 'Rechts' kan het niet beter dan 'links'. We zien dit duidelijk bij ons hier met de regering Michel. En 'krachtpatser' Bart De Wever doet het niet beter in Antwerpen dan 'onderlijfke' Patrick Janssens. Zoveel is zeker.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 januari 2017 om 23:10.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2017, 23:10   #65
Boa
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Tja wat wil je als 90% van de media in de V.S. (hier ook trouwens) al twee jaar praktisch elke dag verkondigt dat Trump = Hitler. Dan krijg je massahysterie.
Boa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2017, 00:06   #66
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En 'krachtpatser' Bart De Wever doet het niet beter in Antwerpen dan 'onderlijfke' Patrick Janssens. Zoveel is zeker.
Op welke punten hebt u dan de vergelijking en afweging gemaakt? Is uw besluit dan het resultaat van een objectieve weging?

Ik betwijfel het sterk.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2017, 00:46   #67
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De bankencrisis van 2008 had niets te maken met het Amerikaanse handelsdeficit maar eerder met roekeloosheid van banken.
Bill Clinton is daar trouwens mee voor verantwoordelijk en Hillary zit in datzelfde netwerk. Dat men daar ook eens aan denkt alvorens memes zoals deze te posten.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2017, 10:46   #68
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Gisteren op het VTM nieuws.. "Veel Amerikanen vrezen voor de economie onder Trump"

Eerst quoten ze de cijfers van Obama die langs alle kanten gemanipuleerd en vervalst zijn (werkloosheid, de stock market en inflatie).
Ze weten dat er een zeer zware recessie op komst is en de "onafhankelijke" media steken alle schuld nu al op Trump.

Er was meer aandacht voor de protestmarsen van links uitschot dan voor de inauguratie zelf. Alsof vrouwenrechten dreigen verloren te gaan. Joost mag weten waarom

Men vergelijkt de opkomst bij Trump met die van Obama in 2009.
De inauguratie van de eerste zwarte president in de Amerikaanse geschiedenis, in een stad die 60% Afro Amerikaans is. Hallo?
Waarom niet de vergelijking met G. Bush jr of Bill Clinton?

De lastercampagne gaat gewoon door.
Ook tijdens dat presidentiële diner framed VTM een fragment waarin Trump over Hillary zegt "They are good people". Wat VTM er niet bij wilde tonen, is dat Trump 3 seconden daarvoor zei "Ik wil ze bedanken om toch te komen vandaag"

VTM wil met andere woorden een beeld scheppen "Trump is een hypocriet en een leugenaar" ipv "Trump toont sportiviteit"

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 22 januari 2017 om 10:49.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2017, 11:12   #69
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht

Je kan eeuwig meer importeren dan je exporteert, economie is niet alleen daar op gebaseerd maar ook op het BNP in een land.
Zo lang het buitenland vertrouwen blijft hebben in de sterkte van uw munt, de grootte van uw deviezenvoorraad (voor de USA minder belangrijk) en in uw solvabiliteit ingevolge toenemende schuldpositie tegenover de rest van de wereld.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2017, 11:42   #70
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zo lang het buitenland vertrouwen blijft hebben in de sterkte van uw munt, de grootte van uw deviezenvoorraad (voor de USA minder belangrijk) en in uw solvabiliteit ingevolge toenemende schuldpositie tegenover de rest van de wereld.
De Amerikaanse economie blijft zeer sterk. Alles draait niet rond buitenlandse handel. De domestic market is nog belangrijker. Ook Chinezen beseffen dat meer en meer. Hun export heeft trouwens een knauw van 7 procent gekregen in 2016 maar ze richten zich meer op hun binnenlands verbruik nu.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2017, 12:09   #71
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen zijn trump en zijn gatlikkers meer bezig met de publieksaantallen bij zijn eedaflegging dan met het voeren van een beleid. Het draait hier echt wel om Amerika en de gewone Amerikaan, dat hebben we al lang door
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2017, 15:44   #72
schaakspeler
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
De lastercampagne gaat gewoon door.
Ook tijdens dat presidentiële diner framed VTM een fragment waarin Trump over Hillary zegt "They are good people". Wat VTM er niet bij wilde tonen, is dat Trump 3 seconden daarvoor zei "Ik wil ze bedanken om toch te komen vandaag"
VTM wil met andere woorden een beeld scheppen "Trump is een hypocriet en een leugenaar" ipv "Trump toont sportiviteit"
Verkondigde Trump een tijdje geleden niet dat hij Hillary in 't gevang ging steken?
Wat is er dan mis met "They are good people" op VTM?
Heeft VTM gerefereerd naar die eerste uitspraak?
schaakspeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2017, 16:08   #73
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
p.

Men vergelijkt de opkomst bij Trump met die van Obama in 2009.
De inauguratie van de eerste zwarte president in de Amerikaanse geschiedenis, in een stad die 60% Afro Amerikaans is. Hallo?
Waarom niet de vergelijking met G. Bush jr of Bill Clinton?
Naar eigen zeggen is Trump de eerste president in de moderne geschiedenis die het volk vertegenwoordigt.

Moet dat dan geen volk trekken?
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2017, 18:31   #74
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Naar eigen zeggen is Trump de eerste president in de moderne geschiedenis die het volk vertegenwoordigt.

Moet dat dan geen volk trekken?
Hij trok ook volk.

De foto's die ik op Facebook zie voorbijkomen matchen absoluut niet met de beelden van de inauguratie zelf. Publiekelijk laat ik me daar nooit over uit, maar ik zie aan de reacties dat mensen het door hebben.

Zeg nu zelf...

En de tint van het wit op de rechterfoto is onderaan veel lichter (bijna fluo) dan bovenaan. Photoshop, en niet eens een goeie.

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 22 januari 2017 om 18:35.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2017, 18:41   #75
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaakspeler Bekijk bericht
Verkondigde Trump een tijdje geleden niet dat hij Hillary in 't gevang ging steken?
Wat is er dan mis met "They are good people" op VTM?
Heeft VTM gerefereerd naar die eerste uitspraak?
Er wordt Trump verweten dat hij grove taal spreekt die niet passend is voor een president.
Nu dimt hij zijn toon, legt hij de strijdbijl roept hij op tot vrede. Hij bedankte haar om toch te komen opdagen wat ik sportief vind. En hij komt uit de beelden als een hypocriet.

Hij had ook kunnen zeggen van "Hillary is hier niet welkom. Ga weg of ik laat je arresteren"

Dan had dat weer in het lang en en het breed op TV verschenen als "Trump de aggressieve idioot"
Oud 22 januari 2017, 18:49   #76
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hij trok ook volk.

De foto's die ik op Facebook zie voorbijkomen matchen absoluut niet met de beelden van de inauguratie zelf. Publiekelijk laat ik me daar nooit over uit, maar ik zie aan de reacties dat mensen het door hebben.

Zeg nu zelf...

En de tint van het wit op de rechterfoto is onderaan veel lichter (bijna fluo) dan bovenaan. Photoshop, en niet eens een goeie.

Wat een onzin. Voor iemand met 'sceptic' in zijn naam ben je duidelijk wel erg goedgelovig als het maar van de juiste kant komt. Gewoon 'photoshop' roepen is erg makkelijk, maar daarom niet minder totale onzin. Dat wit dat je ziet op de foto van Trump is een vloerbedekking, geplaatst voor de inauguratie, die er in 2009 niet was. Wat er in 2009 niet was, kan je dus ook niet op een foto zien.

En voor de rest: photoshop? Wat, deze beelden van CNN dan ongetwijfeld ook? https://www.youtube.com/watch?v=gPZ1UmHEEdc
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2017, 18:56   #77
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Wat een onzin. Voor iemand met 'sceptic' in zijn naam ben je duidelijk wel erg goedgelovig als het maar van de juiste kant komt. Gewoon 'photoshop' roepen is erg makkelijk, maar daarom niet minder totale onzin. Dat wit dat je ziet op de foto van Trump is een vloerbedekking, geplaatst voor de inauguratie, die er in 2009 niet was. Wat er in 2009 niet was, kan je dus ook niet op een foto zien.

En voor de rest: photoshop? Wat, deze beelden van CNN dan ongetwijfeld ook? https://www.youtube.com/watch?v=gPZ1UmHEEdc
Een vriendin van mijn vrouw is een ervaren fotografe.
Zij is er zeker van dat de rechtse foto fotoshop is.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2017, 19:05   #78
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ooit al gehoord van 'het weer' en 'luchttvervuiling'? Alsof Washington op goddelijke wijze altijd in hetzelfde licht baadt.

En dan zijn er ook nog de instellingen van het fototoestel. ISO-waarden en dergelijke.

The conspiracy is strong in this one.

Laatst gewijzigd door Zeus : 22 januari 2017 om 19:07.
Oud 22 januari 2017, 19:08   #79
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Een vriendin van mijn vrouw is een ervaren fotografe.
Zij is er zeker van dat de rechtse foto fotoshop is.
Een vriend van mij is een marsmannetje. Hij zegt dat Trump zijn broer is.
Oud 22 januari 2017, 19:11   #80
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

topdagen voor de vrt sossennieuwsclub

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be