Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Theo van Gogh
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Theo van Gogh Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent Theo van Gogh terecht.

Discussietools
Oud 9 november 2004, 23:34   #61
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Waarom nemen aanhangers van het christendom dan af (en velen hiervan bekeren zich tot de islam erkennend dat de islam het laatste Woord is, net zoals christenen dat in de Middeleeuwen reeds tegenover de Joden verklaarden van hun godsdienst) terwijl de gelijkenis toch groot is met de islam? Dat begrijp ik niet. En als het toch waar is dat christendom liefde is en islam moorden, hoezo dan zou je willen overgaan van liefde op moord?
Waarom bekeren mensen zich tot Getuigen van Jehova of andere sekten ?
Het christelijk geloof is te soft geworden religieuze extremisten en die zoeken hun heil in allerlei sekten.
Bobke is offline  
Oud 9 november 2004, 23:35   #62
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Een grove leugen. Ayaan Hirsi Ali werd twee jaar geleden al met de dood bedreigd. Toen was diene film nog niet gemaakt.
Dit was trouwens mijn eerste reactie in deze draad. Ik sprak dus eerst over twee jaar geleden en toen begon gij over de moord op Theo van Gogh en dat ge niet sprak over hetgeen voordien gebeurd is, behalve dan het maken van diene film.

Laatst gewijzigd door Stefanie : 9 november 2004 om 23:36.
Stefanie is offline  
Oud 9 november 2004, 23:40   #63
Koriander
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Bij de oude Romeinen was er een enorm grote kloof tussen arm en rijk. Jezus richtte zijn woord aan iedereen, maar vooral voor de armen, de verdrukten en de verschoppelingen bracht hij hoop en steun. Bij de oude arme Romeinen waren aanvankelijk de Egyptische godin Isis en haar zoon Horus heel populair, terwijl de rijke Romeinen Jupiter en zo aanbaden. Arm en rijk aanbad dus dikwijls niet dezelfde goden.

In Rome waren er veel buitenlandse slaven, althans nadat het Romeinse rijk was uitgebreid. Naar het schijnt werd de val van het Romeinse rijk veroorzaakt doordat ze te veel buitenlanders binnenlieten.
fout
Het Amerikaanse Rijk is met 100% migranten begonnen,
en 15% van de werkende amerikanen zijn in een ander land geboren,
niet afkomstig maar geboren!

Laatst gewijzigd door Koriander : 9 november 2004 om 23:41.
Koriander is offline  
Oud 9 november 2004, 23:42   #64
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

[quote=Wreker]
Citaat:
Die beperkende wetten waar jij het over hebt zijn opgesteld door figuren die zijn omgekocht en gemanipuleerd door de moslims.
Zo kan je het ook zien.

Citaat:
Zover zijn jullie al in onze samenleving doorgedrongen, dat jullie wetten kunnen laten aanpassen, zonder dat het grootste gedeelte van de bevolking beseft welke machinaties er achter schuilen.
Wie zei er ook weer: De moslims steken altijd alles op ons. Het zijn altijd wij die het gedaan hebben. Turn the tables?

Straks komt het nog zover dat ze les zullen gaan geven aan uw kinderen. Stel u voor!

Citaat:
Heel knap en heel indrukwekkend. Moet ik toegeven. Net als ik enorm onder de indruk ben van 9/11. Hebben jullie op een bijzonder creatieve manier gedaan, om je eigen woorden eens te gebruiken.
Vind jij 9/11 knap? Of heb je het over de film?

Citaat:
Het domste wat je kan doen is je vijand onderschatten. En dat is wat politiek correct doet. Ze hebben een traditie opgebouwd van jarenlang paternalistisch neerzien en knuffelen van allochtonen en denken daarmee dat ze superieur zijn aan die domme islamieten uit die achterlijke landen, terwijl ze niet doorhebben dat ze door diezelfde domme allochtonen bespeeld worden als marionetten.
Weet je: dat dacht Hitler indertijd ook nog van de Joden.
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]

Laatst gewijzigd door Ibeke : 9 november 2004 om 23:47.
Ibeke is offline  
Oud 9 november 2004, 23:42   #65
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klein detail: Men was hier zo'n 40 �* 50 jaar terug wel redelijk hopeloos naar gastarbeiders om het vuile werk te doen.
Nagel op de kop “gastarbeiders”.
Ik begin mij af te vragen of het een goed idee was om ze hier te laten blijven na gedane arbeid. Gelooft ge trouwens zelf dat de huidige moslimgemeenschap uitsluitend uit die gastarbeiders en hun nakomelingen bestaat ?
Bobke is offline  
Oud 9 november 2004, 23:43   #66
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Waarom bekeren mensen zich tot Getuigen van Jehova of andere sekten ?
Het christelijk geloof is te soft geworden religieuze extremisten en die zoeken hun heil in allerlei sekten.
Dus al die christenen die zich bekeren tot de islam zijn...in feite...terroristen?.... ...Ik dacht al, waar komt die ommezwaai ineens vandaan, de laatste jaren vliegen de bommen ons letterlijk rond de oren.
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
Ibeke is offline  
Oud 9 november 2004, 23:45   #67
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Nagel op de kop “gastarbeiders”.
Ik begin mij af te vragen of het een goed idee was om ze hier te laten blijven na gedane arbeid. Gelooft ge trouwens zelf dat de huidige moslimgemeenschap uitsluitend uit die gastarbeiders en hun nakomelingen bestaat ?
Neen, er zijn er die de zee hebben overgestoken, samen met een hele groep zwarten en Indiërs. Daar verschoot ik wel van, dat er Indiërs zijn, die dus helemaal vanuit Indië naar Noord-Afrika komen om vandaaruit de boot naar Europa te nemen.
Ibeke is offline  
Oud 9 november 2004, 23:46   #68
Koriander
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
??? Theo van Gogh is vermoord. Wie lijdt er hier??? Wie is er hier het slachtoffer? De moordenaar van Theo van Gogh soms??? De wereld op z'n kop. En dan heb ik het nog niet over de straatcriminaliteit. Wie lijdt er dan? Diegene die bestolen wordt of hij die steelt?

Hebben wij soms die Marrokanen gedwongen om naar hier te komen??? Hebben wij ze soms tegen hun zin naar hier gedeporteerd???

De moslims mogen hier meer dan de anderen en stellen zich maar al te vaak boven de wet.
België is migranten gaan zoeken in Spanië, Italië en POrtugal.
Omdat er niet genoeg migranten waren,
is een belgische delegatie ook naar Noord-Afrika getrokken,
alles werd betaald, de heenreis, de administratieve kosten ,

pffffff wat haalt het uit

jullie zijn vuile racisten,
en ge zult krijgen wat ge verdient,
de derde wereld moet overleven, en daarom moeten de Rijken uit Europa vervallen in fascisme en racisme,
om de rest door te laten.

De migranten moeten zich maar opofferen
Koriander is offline  
Oud 9 november 2004, 23:48   #69
Koriander
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koriander

de derde wereld moet overleven, en daarom moeten de Rijken uit Europa vervallen in fascisme en racisme,

nog wa meer straatcriminaliteit, enkele politieke moorden,
en klaar is kees,
Europa verliest al haar macht,
en afrika kan eindelijk een beetje ademen,
ik denk aan al die hongerige kinderen,
wij maken er toch geen meer,
Koriander is offline  
Oud 9 november 2004, 23:53   #70
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
fout
Het Amerikaanse Rijk is met 100% migranten begonnen,
en 15% van de werkende amerikanen zijn in een ander land geboren,
niet afkomstig maar geboren!
Dat zeg ik niet, ik zeg maar achter. Bovendien was Amerika eerst een Britse kolonie. Het bestuur was Brits. Toen Amerika onafhankelijk werd, waren die blanken geen eerste generatie immigranten meer. Bovendien ging het in Rome om slaven die het werk moesten doen en dus niet meteen mooie job kregen aangeboden. Dat was geen braindrain, behalve dan de Griekse leraars. Die slaven kregen 'n beetje geld en pas na jaren sparen konden ze zich vrijkopen. En naar het schijnt moesten de Galliërs erg hoge belastingen betalen. Amerika heeft geen hoge belastingen of kolonies. Bovendien is het nog maar vrij recent een grootmacht geworden. In de 19e eeuw was de V.S. helemaal geen grootmacht, dus dat telt helemaal niet. Bovendien zijn er in de V.S. wel degelijk veel goedkope werkkrachten uit Latijns Amerika die heel hard werken voor weinig geld (min of meer vergelijkbaar met die slaven in Rome). Het staat vast dat die Latino's de Amerikaanse samenleving zullen veranderen. Maar ze zijn daar nog niet zo heel lang. Bij de Romeinen spreken we over 'n periode van ongeveer 500 jaar, terwijl de V.S. in 1904 (100 jaar geleden) nog niet de grootmacht was die ze nu is. En begin 19e eeuw was dat land nog helem�*�*l geen grootmacht. Wel een land met veel mogelijkheden en heel veel immigranten. Maar nog geen grootmacht. Dat kwam pas later.

Laatst gewijzigd door Stefanie : 10 november 2004 om 00:00.
Stefanie is offline  
Oud 9 november 2004, 23:58   #71
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:

In Irak zijn er Christenen.
Bij de Palestijnen zijn er Christenen en zelfs redelijk veel.
In Turkije zijn er Armerische Christenen.
In Egypte zijn er Koptische Christenen.
In Congo zijn er Christenen...
Stefanie is offline  
Oud 10 november 2004, 00:03   #72
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus al die christenen die zich bekeren tot de islam zijn...in feite...terroristen?.... ...Ik dacht al, waar komt die ommezwaai ineens vandaan, de laatste jaren vliegen de bommen ons letterlijk rond de oren.
Extremisten is niet het zelfde als terroristen volgens mij.
Dat u daar direct aan denkt brengt mijn mening over u aan het wankelen.
Bobke is offline  
Oud 10 november 2004, 00:09   #73
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, er zijn er die de zee hebben overgestoken, samen met een hele groep zwarten en Indiërs. Daar verschoot ik wel van, dat er Indiërs zijn, die dus helemaal vanuit Indië naar Noord-Afrika komen om vandaaruit de boot naar Europa te nemen.
Zonder de zee over te steken lukt het natuurlijk niet.
Ik wilde alleen aantonen dat de dooddoener “ge hebt ze zelf naar hier gehaald” niet helemaal opgaat.
Bobke is offline  
Oud 10 november 2004, 00:10   #74
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vind jij 9/11 knap? Of heb je het over de film?
Natuurlijk heb ik het over the real thing.

Een prachtige en nooit geziene demonstratie van oorlogskunst en tegelijk van een onbeschrijflijke estetische schoonheid.

Nogal wat anders dan die bergen uitgemergelde lijken die de Moffen hebben geproduceerd.

Maar omdat het estetisch onovertroffen en in zijn eenvoud geniaal was hoeft daarom nog niet te betekenen dat het niet door en door ziekelijk was.
Wreker is offline  
Oud 10 november 2004, 00:10   #75
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:

Wel, die beslisisng om gastarbeiders naar hier te halen kan je misschien terecht racistisch noemen, hoewel het volgens mij gewoon hebzucht was en met ras niets of weinig te maken had. Maar goed, stel nu dat die mensen inderdaad racist was. Net het Vlaams blok was hiertegen gekant. En zij werden vandaag veroordeeld voor racisme.
Stefanie is offline  
Oud 10 november 2004, 00:10   #76
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Irak zijn er Christenen.
Bij de Palestijnen zijn er Christenen en zelfs redelijk veel.
In Turkije zijn er Armerische Christenen.
In Egypte zijn er Koptische Christenen.
In Congo zijn er Christenen...
Juist en nergens zijn er problemen en leven ze vredig naast elkaar.
Bobke is offline  
Oud 10 november 2004, 00:19   #77
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

@ Ibeke

Ik weet niet of jij het beseft, maar de symboolwaarde van 2/11 was voor het westen minstens even groot als die van 9/11.

Bedoeling was :

1. het westen recht in zijn hart treffen, geld, macht, technologisch kunnen : fysiek : 9/11
2. het westen recht in zijn ziel treffen, vrijheid van meningsuiting, vrijheid van expressie : psychisch : 2/11

Het gevolg van 9/11 : Afghanistan en Irak.

Het gevolg van 2/11 ? Dat zal de nabije toekomst ons leren.
Wreker is offline  
Oud 10 november 2004, 00:24   #78
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
het westen recht in zijn ziel treffen, vrijheid van meningsuiting, vrijheid van expressie : psychisch : 2/11

Zeer juist. 'n Hollander die zijn gedacht niet durft te zeggen was tot voor die moord gewoon ondenkbaar. Toch heb ik den indruk dat ze in Nederland de laatste jaren verbaal agressiever geworden waren dan voorheen. "Hufterig". Ik ken Nederland voornamelijk van T.V. en kom er vrijwel nooit, maar er was 'n tijd geleden eens een reportage in het NOSnieuws over hun hufterig gedrag en in Netwerk was er vorig jaar of twee jaar geleden een reportage waarin die journalist zei dat Nederland ziek was.
Stefanie is offline  
Oud 10 november 2004, 00:28   #79
Werkslaaf
Burgemeester

Standaard

De Islam, wat een tolerante godsdienst:

"...for the Prophet said, 'If somebody (a Muslim) discards his religion, kill him,'" (Hadith Vol. 4, Book 52, #260).

"O you who believe! do not take the Jews and the Christians for friends; they are friends of each other; and whoever amongst you takes them for a friend, then surely he is one of them; surely Allah does not guide the unjust people," (Quran 5:51).

"O you who believe! fight those of the unbelievers (non-muslims) who are near to you and let them find in you hardness" (Quran 9:123).

"O Prophet! strive hard against the unbelievers and the hypocrites" (Quran 9:73).

"Then, when the sacred months have passed, slay the idolaters wherever ye find them, and take them captive, and besiege them, and prepare for them each ambush." (Quran 9:5).

"O Prophet! urge the believers to war; because they are a people who do not understand," (Quran 8:65).

"I will throw fear into the hearts of those who disbelieve. Then smite the necks and smite of them each finger. That is because they opposed Allah and His messenger. Whoso opposeth Allah and His messenger! Allah is severe in punishment," (Quran 8:12).

"Those who believe do battle for the cause of Allah" (Quran 4:76).
Sovjet Rusland en vergelijkbare totalitaire landen zijn voorbeelden van naties die getracht hebben de vrijheid te elimineren.
Werkslaaf is offline  
Oud 10 november 2004, 00:44   #80
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
De schrijver wees gewoon even op het tijdelijk karakter van alle aardse dingen.

Stefanie is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be