Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2017, 15:16   #61
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nu ik het nog eens lees, inderdaad ja, het doet denken aan de jaren dertig.
Hij is toch ook altijd de kop van jut.
En iedereen die het niet eens is.
Oud 10 februari 2017, 15:25   #62
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Edoch. Michel heeft wel degelijk zijn zwakte getoond. En hoe! Door op de man te spelen heeft Michel alles behalve de FEITEN weerlegd die Dewinter aanhaalde.

Ik ben geen fan van Dewinter, nooit geweest, maar als hij gelijk heeft, heeft hij gelijk. Het heeft dus geen zin om mij bij de fanboys van Dewinter te rekenen. Daarmee spreidt je dezelfde onredelijke onmacht tentoon als Michel.

Iedereen die het wilde weten kon een kwart eeuw geleden al vwatstellen dat het salafistische Saoedi Arabië de moskeeën en imams met miljarden sponsort. En op welke wijze. Dat is geen nieuw feit. Ik klaag zélf al 20 jaar aan dat de indoctrinatie van de moslims gebeurt via moskeeën en schotelantennes. De meeste moslims WILLEN niet eens een kabelverbinding. Ik heb zélf ervaren dat zogenaamde "gematigde" moslims alles behalve gematigd zijn. Noch wat betreft hun godsdienst, noch in verband met de mohamedaanse cutluur die ze mee importeren.

Nu het probleem onbeheersbaar is geworden, geeft "men", twee decennia telaat, toe dat het salafisme aan een steile opmars bezig is. Maar dat men j�*renlang ziende blind is geweest voor de invloed van Saoedi Arabie, dat "men" uit schrik voor een tweede olieboycot zelfs heeft meegeholpen aan de ontwikkeling van het salafistisme in héél Europa, d�*�*r wordt nog steeds niet over gepiept. D�*t heeft Dewinter, TERECHT, aangeklaagd. En d�*t heeft niets met racisme en xenofobie te maken maar met de harde waarheid.

Michel heeft met zijn uitval een premier onwaardig niet het VB tot uitschot gereduceerd maar zichzelf.
En jij, panda, hebt eens te meer je onredelijke afkeer voor een democratisch verkozen parlementslid bevestigd terwijl de man niets kan verweten worden behalve dat hij de vinger op de etterende salafistische wonde legde.

Michel heeft een kans gemist om aan geloofwaardigheid te winnen. Het enige waarin hij met stip in slaagde is stemmen te verliezen aan het VB. Iedereen met twee ons hersens wéét immers dat FDM de waarheid zei. Het staat zelfs zwart op wit in alle kranten. Het salalfisme wordt, eindelijk, gezien als een uit de pan gerezen probleem. Het is geen toeval dat het moslimfundamentalisme, wat het salafisme IS, een probleem is kunnen worden.
2 !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2017, 15:25   #63
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Edoch. Michel heeft wel degelijk zijn zwakte getoond. En hoe! Door op de man te spelen heeft Michel alles behalve de FEITEN weerlegd die Dewinter aanhaalde.

Ik ben geen fan van Dewinter, nooit geweest, maar als hij gelijk heeft, heeft hij gelijk. Het heeft dus geen zin om mij bij de fanboys van Dewinter te rekenen. Daarmee spreidt je dezelfde onredelijke onmacht tentoon als Michel.

Iedereen die het wilde weten kon een kwart eeuw geleden al vwatstellen dat het salafistische Saoedi Arabië de moskeeën en imams met miljarden sponsort. En op welke wijze. Dat is geen nieuw feit. Ik klaag zélf al 20 jaar aan dat de indoctrinatie van de moslims gebeurt via moskeeën en schotelantennes. De meeste moslims WILLEN niet eens een kabelverbinding. Ik heb zélf ervaren dat zogenaamde "gematigde" moslims alles behalve gematigd zijn. Noch wat betreft hun godsdienst, noch in verband met de mohamedaanse cutluur die ze mee importeren.

Nu het probleem onbeheersbaar is geworden, geeft "men", twee decennia telaat, toe dat het salafisme aan een steile opmars bezig is. Maar dat men j�*renlang ziende blind is geweest voor de invloed van Saoedi Arabie, dat "men" uit schrik voor een tweede olieboycot zelfs heeft meegeholpen aan de ontwikkeling van het salafistisme in héél Europa, d�*�*r wordt nog steeds niet over gepiept. D�*t heeft Dewinter, TERECHT, aangeklaagd. En d�*t heeft niets met racisme en xenofobie te maken maar met de harde waarheid.

Michel heeft met zijn uitval een premier onwaardig niet het VB tot uitschot gereduceerd maar zichzelf.
En jij, panda, hebt eens te meer je onredelijke afkeer voor een democratisch verkozen parlementslid bevestigd terwijl de man niets kan verweten worden behalve dat hij de vinger op de etterende salafistische wonde legde.

Michel heeft een kans gemist om aan geloofwaardigheid te winnen. Het enige waarin hij met stip in slaagde is stemmen te verliezen aan het VB. Iedereen met twee ons hersens wéét immers dat FDM de waarheid zei. Het staat zelfs zwart op wit in alle kranten. Het salalfisme wordt, eindelijk, gezien als een uit de pan gerezen probleem. Het is geen toeval dat het moslimfundamentalisme, wat het salafisme IS, een probleem is kunnen worden.
2 !
Oud 10 februari 2017, 15:27   #64
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik heb hier zelf al in meerdere draadjes zitten aanklagen dat het salafisme de bron van alle problemen is. En dat daar geen structurele actie tegen is. Dan krijg ik hier van alle usual suspects van blok signatuur een theologisch betoog dat dit de ware islam is, en dat mohammed een massamoordenaar is en de islamieten zijn volgelingen, dat ze dat niet afkeuren enz enz.

Conclusie : jullie willen helemaal niet het salafisme bestrijden, maar generaliseren jullie afkeuring naar alle moslims toe. Een populatie van 1,2 miljard mensen.

PhDW heeft geen enkele geloofwaardigheid als hij veinst dat hij al dertig jaar tegen salafisten pleit. Zijn hele traject door, al dertig jaar onafgebroken loopt hij te fulmineren tegen de islam in zijn geheel.

Van zulke boer geen eieren...
die 'westerse' islam, of die islam-'light', is dat die islam die door de gematigde imams in Denemarken ook gepromoot wordt?

die islam die opkomt voor gelijke kansen van m en v ? en die homorechten respecteert ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2017, 15:29   #65
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb hier zelf al in meerdere draadjes zitten aanklagen dat het salafisme de bron van alle problemen is. En dat daar geen structurele actie tegen is. Dan krijg ik hier van alle usual suspects van blok signatuur een theologisch betoog dat dit de ware islam is, en dat mohammed een massamoordenaar is en de islamieten zijn volgelingen, dat ze dat niet afkeuren enz enz.

Conclusie : jullie willen helemaal niet het salafisme bestrijden, maar generaliseren jullie afkeuring naar alle moslims toe. Een populatie van 1,2 miljard mensen.

PhDW heeft geen enkele geloofwaardigheid als hij veinst dat hij al dertig jaar tegen salafisten pleit. Zijn hele traject door, al dertig jaar onafgebroken loopt hij te fulmineren tegen de islam in zijn geheel.

Van zulke boer geen eieren...
Die hebben toch allemaal hetzelfde instructie boekje?
Oud 10 februari 2017, 15:37   #66
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dipje van twee eeuwen ? De grondlegger van het regime van waaruit die strekking zich probeert middels petroleum dollars te exporteren leefde van 1702 tot 1792 en zijn macht begon in 1744.
Je hebt het wellicht over deze kerel: https://en.wikipedia.org/wiki/Muhamm..._Abd_al-Wahhab

Citaat:
Ibn ʿAbd al-Wahhab considered his movement an effort to purify Islam by returning Muslims to what, he believed, were the original principles of that religion.
Zo gaat dat nu eenmaal binnen religies. Hervormingsbewegingen grijpen altijd terug naar de oorspronkelijke bronteksten. Net zoals binnen het christendom dat het geval was met Franciscus van Asisi, Maarten Luther en vele, vele anderen.

Dat maakt niet al-Wahhab grondlegger van "het salafisme" maar de profeet Mohammed. Er is binnen het salafisme niets dat afwijkt van wat er in de koran staat.

Citaat:
Het fenomeen bestaat dus minder dan drie eeuwen.
Dat "fenomeen" is gewoon de herinnering aan een lokale geestelijke in een regio die eeuwen later onevenredig veel invloed zou krijgen op de wereld. Oftewel "de islam". Want die geestelijke bevestigde alleen maar wat vele eeuwen vóór hem de profeet Mohammed al gepredikt had.

Indien burgemeester Q een succesvolle gooi zou doen naar wereldheerschappij dan kun je ook een groei verwachten van het fenomeen genaamd de broeder Isidoor cultus. Oftewel "het katholicisme".

Citaat:
Een georganiseerde export van salafisme bestond niet voor de jaren '60 van de 20e eeuw.
Juist. En dat is de omkering van een trend die 100 jaar vóór de val van het Ottomaanse rijk was ingezet, toen het qua islam wat begon te slabakken in de regio.

Citaat:
En het jihadi salafisme is opgekomen vanuit afghanistan, in de strijd tegen de russen.
Veel Europese ervaringsdeskundigen van de afgelopen 14 eeuwen - van Karel Martel tot Winston Churchill - zouden bezwaar aantekenen tegen zoveel revisionisme.

Citaat:
Dus alle volksvertegenwoordigers zijn gehersenspoelden ?
Met "gehersenspoelden" bedoelde ik de moslims. Ik ken de beweegredenen van die volksvertegenwoordigers voor hun idioot applaus niet. Ik kan ze enkel beoordelen op basis van hun gedrag.

Citaat:
Enkel PhDW en zijn acolieten kennen de waarheid ?
Hun anti-massa-immigratie discours van de laatste 30 jaar blijkt vandaag heel profetisch te zijn.

Dat zorgt voor heel wat butthurt bij diegenen die het VB al die tijd gedemoniseerd hebben.

Citaat:
Stel hem voor dat hij haar als gastspreker vraagt op een congres, en kijk dan of ze voor zo een club wel zou willen spreken. Ik twijfel er sterk aan.
High school drama over wie er aan de coole tafel in de cafetaria mag zitten is volstrekt irrelevant.

Met hun mening over de islam zitten ze op één lijn. En dat is wat echt telt.

Hier een link die jouw twijfel lijkt te bevestigen, maar toen was ze nog VVD politica in NL:

https://www.vlaamsbelang.org/nieuws/1451
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2017, 15:41   #67
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Enkel PhDW en zijn acolieten kennen de waarheid ?
Citaat:
Hun anti-massa-immigratie discours van de laatste 30 jaar blijkt vandaag heel profetisch te zijn.

Dat zorgt voor heel wat butthurt bij diegenen die het VB al die tijd gedemoniseerd hebben.
Die zit!!!
Oud 10 februari 2017, 15:48   #68
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De waarheid heeft haar rechten. Ook al denken onze "volksvertegenwoordigers" in het parlement daar anders over. En ook al juicht panda dat toe.

Wat Dewinter wél kan verweten worden is zijn attitude, maar de inhoud van wat hij zei kan niemand ontkennen. OOK Michel niet. Door te schelden ontkende Michel trouwens NIETS van wat Dewinter zei. Integendeel! Met een ordinaire scheldpartij als enige reactie bewijst Michel het gelijk van Dewinter.

OP 11 februari in 2015, dus op de kop twee jaar geleden, verschenen in De Morgen de resultaten van een studie door Ruud Koopmans. De man is een Nederlandse hoogleraar sociologie aan de Humboldt Universiteit in Berlijn en directeur van de afdeling "Migratie, Integratie en Transnationalisering" aan het Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung.

Michel was in 2015 aan de macht. Hij had beter de studie van Koopmans eens gelezen ipv zijn eigen laksheid te vergoelijken door iemand uit te schelden die hem met zijn neus op de feiten druk.

Op de stelling dat er maar één koran is en dat iedere moslim zich daaraan moet houden antwoordde 82% van de Franse en Belgische moslims JA.

Op de vraag of godsdienstregels belangrijker zijn dan andere wetten antwoordde ruim 73% van de Franse en Oostenrijkse moslims, en 70% van de Belgische en Nederlandse ook JA.

Politicoloog Bilal Benyaich zegt niet verbaasd te zijn over de hoge cijfers.
Wat vandaag niet langer meer wordt ontkend kwam twee jaar geleden dus al aan de oppervlakte. Bilal deed de regering Michel zelfs aanbevelingen cadeau om het Salafisme aan te pakken.

Enerzijds beweerde Bilal niet verbaasd te zijn door de hoge cijfers, maar anderzijds noemt hij het Salafisme een marginale stroming. Maar dan wel een stroming wiens ideolologische invloed ver reikt, dit dankzij de jarenlange door Saoedi-Arabië gefinancierde propaganda.
Wat heeft Michel de voorbije twee jaar gedaan met die aanbevelingen?

Doe eens de moeite om het basisdocument van het blok in dit thema, het 70 punten plan van 1992 na te lezen. En weet me eens te zeggen hoeveel keer Philip daarin het woord 'salafisme' gebruikt.

Of bespaar je de moeite : hij wist toen zelf niet dat er zoiets zou bestaan.

Philip en zijn partij zijn gewoon een anti makakkenpartij, die hun discours doorheen de jaren eerst toespitsten op enkel nog de moslims en niet langer de zwartjes en andere vreemdelingen. En nu sinds een paar dagen of weken op het salafisme.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2017, 15:54   #69
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier had je het beter bij gelaten.
Met de rest probeer je alleen je laaghartige houding te verantwoorden.
Nee hoor, de rest van mijn antwoord past gewoon niet in je kraam. Het is niet omdat het op jouw zenuwen werkt dat het niet juist is.
Oud 10 februari 2017, 15:56   #70
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doe eens de moeite om het basisdocument van het blok in dit thema, het 70 punten plan van 1992 na te lezen. En weet me eens te zeggen hoeveel keer Philip daarin het woord 'salafisme' gebruikt.

Philip en zijn partij zijn gewoon een anti makakkenpartij, die hun discours doorheen de jaren eerst toespitsten op enkel nog de moslims en niet langer de zwartjes en andere vreemdelingen. En nu sinds een paar dagen of weken op het salafisme.
FDW komt al zoveel jaren in het parlement waarschuwen voor het salfisme.

Het zijn de kop in zand stekende politici die pas na het rapport wakker worden.
Hij was ook de eerste politicus die in het parlement wees op het gevaar van sharia4belgium.
Waarop al de andere politici hem vierkant uitlachten en zeiden dat ze wat anders te doen hadden dan zich bezig te houden met een ongevaarlijk karnaval groepje.

Laatst gewijzigd door daiwa : 10 februari 2017 om 16:00.
Oud 10 februari 2017, 15:57   #71
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
die 'westerse' islam, of die islam-'light', is dat die islam die door de gematigde imams in Denemarken ook gepromoot wordt?

die islam die opkomt voor gelijke kansen van m en v ? en die homorechten respecteert ?
Hoe ? Ben je als fan van PhDW dan niet exclusief aan het ageren tegen de salafisten ?
Oud 10 februari 2017, 15:58   #72
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
FDW komt al zoveel jaren in het parlement waarschuwen voor het salfisme.

Het zijn de kop in zand stekende politici die pas na het rapport wakker worden.
ja, ze hebben weer eens grootse plannen.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2887522

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 10 februari 2017 om 16:01.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2017, 15:59   #73
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor, de rest van mijn antwoord past gewoon niet in je kraam. Het is niet omdat het op jouw zenuwen werkt dat het niet juist is.
T'is niet omdat Dewinter's bemerkingen op jouw zenuwen werken, dat ze niet zouden juist zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2017, 16:03   #74
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe ? Ben je als fan van PhDW dan niet exclusief aan het ageren tegen de salafisten ?
ik begrijp dat je geen antwoord hebt op de vragen die ik je stelde.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2017, 16:06   #75
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Die hebben toch allemaal hetzelfde instructie boekje?
Inderdaad.

Op de stelling dat er maar één koran is en dat iedere moslim zich daaraan moet houden antwoordt 82% van de Franse en Belgische moslims JA.

Op de vraag of godsdienstregels belangrijker zijn dan andere wetten antwoordt ruim 73% van de Fransen en Oostenrijkers, en 70% van de Belgische en Nederlandse moslims ook JA.

Dit zijn cijfers van twee jaar geleden. Cijfers die de politiek, zoals altijd, negeerde en die ondertussen duidelijk nog opgelopen zijn. Waarom reageert Michel en de meute in het parlement daarop alsof ze zich bedreigd voelen door een familie witte haaien? Omdat de feiten vandaag bevestigen wat het VB 30 jaar geleden al voorspelde? En waaraande die partij haar "racistische" etiket dankt? Neem dat woord niet in de mond want dan zetten de poco's het al op de loop gelijk hazen die een geweerloop in het struikgewas ontwaren.

Intussen kunnen zelfs zij de ogen niet langer meer sluiten voor de gevolgen van hun bloedeigen, politiek correcte, en tot in het absurde volgehouden zotternij. Maar wat baten kaars en bril wanneer den uil nog steeds niet zien en wil?
En zelfs Michel op de zolang ontkende waarheid reageert als een klein kind op een gemene wespensteek?
Oud 10 februari 2017, 16:13   #76
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bent statutair?

Je bent fan van FDW?

Aan welk forumicoon doet me dat denken.....

Je hebt het precies nog niet door Panda, maar het ageren tegen salafisten is geen exclusieve houding meer van de "fans van FDW".
Oud 10 februari 2017, 16:27   #77
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Moet toch nogal zeer doen te weten dat Dewinter al die tijd gelijk had, nog steeds gelijk heeft, en dat steeds meer mensen daar achter komen. 😂

Butt hurt en traantjes.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2017, 16:34   #78
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Salafisme is niet iets dat uit 't niets is ontstaan, niet iets dat zonder de bron; islam kan bestaan.
Er is geen scherp afgebakende scheudslijn tussen beide.

Dewinter weet dat best, maar om de politiek correcte bandietenbende niet al te hard te schofferen (omwille van de butt hurt traantjes) moet hij z'n terminologie wel aanpassen.

Islam is 'n walgelijk, sluipend gif.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2017, 16:44   #79
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Behalve zijn fans heeft niemand enige interesse in wat dat heerschap meent te moeten rondstrooien. Hij oogst enkel misprijzen, en de premier kreeg applaus.
Ik ben geen fan van Filip De Winter. Ik vind zijn standpunt ten aanzien van de islam veel te soft.

Er is geen plaats voor de Islam in Europa. Degenen die een pleidooi voeren voor een Europese islam zijn in meer dan 9 van de 10 gevallen in de verste verre geen moslim. Als een moslim hier zich uitspreekt tegen de islam dan riskeert hij zijn leven.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2017, 16:59   #80
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

14. DE ERKENNING VAN DE ISLAMITISCHE EREDIENST INTREKKEN
De islamitische godsdienst is een anti-Europese en onverdraagzame godsdienst. De jongste jaren is duidelijk gebleken dat er een fundamentele en onoverbrugbare tegenstelling bestaat tussen de islam en het Europese waardengoed. In tegenstelling tot de Europese maatschappijordening maakt de islam geen onderscheid tussen het politieke, culturele en godsdienstige leven. Als dusdanig tast de islam de openbare orde ernstig aan en vertroebelt deze godsdienst de verhoudingen tussen de religieuze gemeenschap en de lekenstaat. Het Vlaams Blok is dan ook van oordeel dat de erkenning met de
daaraan gekoppelde betoelaging van de islamitische eredienst onmiddellijk moet ingetrokken worden.
Het is uitdrukkelijk niet de bedoeling van het Vlaams Blok te raken aan het beginsel van de godsdienstvrijheid en de individuele godsdienstbele
ving. Er kan trouwens op gewezen worden dat in dit land maar vijf godsdiensten erkend zijn, namelijk de rooms-katholieke, de protestantse, de Grieks-orthodoxe, de joodse, en de islamitische godsdienst; andere godsdiensten zijn in dit land niet erkend.Deze niet-erkenning houdt echter geen aantasting in van de godsdienstvrijheid; deze niet-erkende godsdiensten kunnen hier immers in volledige vrijheid beleefd worden.

17. HET MOSLIMFUNDAMENTALISME TERUGDRINGEN
De ontworteling van de niet-Europese vreemdelingen werkt het fundamentalisme in de hand. Fundamentalistische organisaties kunnen nochtans, zonder enige belemmering, hier bij ons hun activiteiten ontplooien. Een streng beleid ten overstaan van deze organisaties dringt zich dan ook op.
Momenteel zijn op het grondgebied van ons land verschillende fundamentalistische organisaties actief.
Een recent rapport van de Staatsveiligheid toont aan dat ons land een draaischijf van fundamentalisme en radicaal islamisme dreigt te worden. Organisaties zoals 'Milli Görüs' en de 'Moslimbroeders' breiden hun invloed binnen de islamitische gemeenschap steeds verder uit.

Salafisme is in het hedendaags gebruik een scheldwoord voor Wahabisme dat vooral door Saudi's gefinancierd wordt. In het 70 puntenplan van het Vlaams Blok wordt het probleem van moslimfundamentalisme benoemt. moslimfundamentalisme is een ander modewoord voor wat de Charles Michel I club nu salafisme noemt.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 10 februari 2017 om 17:26.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be