Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 februari 2017, 22:01   #61
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Waarom nam hij dan alsnog ontslag (via zijn smartphone) in het midden van de vergadering? Eigenaardig maar rijklelijk laat en uiteraard niet onder druk. Ik denk dat er daar iemand serieus nerveus begon te worden aan de overkant. Het is maar een opinie.
Het is inderdaad maar een opinie. Wel benadrukte Bracke, niet onterecht, de overgevoeligheid door de perceptie.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2017, 22:06   #62
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het is inderdaad maar een opinie. Wel benadrukte Bracke, niet onterecht, de overgevoeligheid door de perceptie.
De N-VA wordt goed gepakt, en niemand zag het aankomen.
Oud 15 februari 2017, 22:08   #63
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Zijn het onze klassiekers die dat zo luidkeels van de daken roepen???
Vooraleer de NVa uw staat van dienst bereikt heeft mogen er nog veel louche zaakjes uitkomen... en vergeet niet dat elk geschoemel van huidige NVa volledig te wijten is aan uw vorige corrupte regeringswerking.
Maar ja roepen en tieren en de mensen zeggen wat ze moeten geloven en wat niet... Zo kennen we de verraders van het volk...
Je hebt gedeeltelijk gelijk maar dat de NVa ook niet de partij is die het zal oplossen is reeds lang en goed zichtbaar.
Terecht er zitten goede elementen tussen die prachtig werk verrichten spijts de vele tegenstand TF is er één van.
Die Bracke daarentegen was de andere zijde van het plaatje, die draait toch mee met de wind en grabbelt waar hij kan, ook in het verleden.
Oud 15 februari 2017, 22:10   #64
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De N-VA wordt goed gepakt, en niemand zag het aankomen.
Aankomen misschien niet maar met specimen zoals een Bracke heb je sowieso een verkeerde keuze gemaakt als je integer wilt overkomen.
Oud 15 februari 2017, 22:15   #65
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Aankomen misschien niet maar met specimen zoals een Bracke heb je sowieso een verkeerde keuze gemaakt als je integer wilt overkomen.
Bracke en Vlaams-Nationalisme lijkt me ook geen realistisch gegeven.

BDW weet dat toch ook?
Oud 15 februari 2017, 22:16   #66
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Perceptie of niet het gaat hem over de feiten zelf. De rest is krantenvulling.
De feiten zijn er en niet alleen bij Bracke, dat politiek België reeds jarenlang één corrupte boel is.
Dat dat zootje ongeregeld ongestraft kan stelen en wij alsmaar meer bestolen worden terwijl het land er zieltogend bij ligt.
Oud 15 februari 2017, 22:17   #67
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De feiten zijn er en niet alleen bij Bracke, dat politiek België reeds jarenlang één corrupte boel is.
Dat dat zootje ongeregeld ongestraft kan stelen en wij alsmaar meer bestolen worden terwijl het land er zieltogend bij ligt.
²
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2017, 22:17   #68
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Graag concrete bewijzen voor mogelijk corrupt gedrag van Bracke. De feiten zelf graag.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 09:45   #69
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Graag concrete bewijzen voor mogelijk corrupt gedrag van Bracke. De feiten zelf graag.
Och weet je ik heb het goed maar velen niet en als ik zie wat hier gestolen wordt...
Feiten, ik blijf alert en volg de politieke klucht en het economisch wereldnieuws maar ik hou nu ook alles niet vast via data en notie's.
Wel weet ik dat Bracke als hij nog bij de BRT lul stond te verkopen reeds rare nevensprongen maakte en geviseerd werd daarvoor.
Waar rook is is vuur, iets wat in de Belgische politiek steeds duidelijker wordt alhoewel men op alle mogelijk manieren alles zo vlug mogelijk via de omerta tracht te regelen.
En als u zijn loon als kamervoorzitter normaal vindt? Ik en vele anderen niet.
Die gasten leven bijna rijker dan een Amerikaans president en dat in een bananenrepubliek zoals België dat op de rand van failliet staat.
Oud 16 februari 2017, 10:07   #70
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik vind 16.000 euro netto per maand ook onwezenlijk veel.

Maar tegelijk ben ik realist in die zaken: er zijn veel mensen die nog veel meer verdienen.
Wil je daar als een zot tegen strijden ? Dan ben je tegen windmolens bezig.

Voetballers en zangers en andere artiesten... succesvolle kleinere, middelgrote en grote zakenmensen. Topdokters en wat weet ik allemaal.
Snoer je al die mensen teveel de kop in, dan weet je waar je begint, maar ook waar je zal eindigen: in iets lamlendigs droog saai arm economisch communistisch kerkhof.

Je moet er dus wel tegen strijden, maar niet als een zot.
En dat vraagt enige zin voor nuance. Zin voor nuance die er niet is, als je roept dat alle politici zakkenvullers zijn. Zelfs niet alle sossen zijn zakkenvullers.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 10:08   #71
Anna List
Banneling

Standaard

perceptie is in de politiek meer realiteit dan de realiteit zelf.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 10:13   #72
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind 16.000 euro netto per maand ook onwezenlijk veel.

Maar tegelijk ben ik realist in die zaken: er zijn veel mensen die nog veel meer verdienen.
Wil je daar als een zot tegen strijden ? Dan ben je tegen windmolens bezig.

Voetballers en zangers en andere artiesten... succesvolle kleinere, middelgrote en grote zakenmensen. Topdokters en wat weet ik allemaal.
Snoer je al die mensen teveel de kop in, dan weet je waar je begint, maar ook waar je zal eindigen: in iets lamlendigs droog saai arm economisch communistisch kerkhof.

Je moet er dus wel tegen strijden, maar niet als een zot.
En dat vraagt enige zin voor nuance. Zin voor nuance die er niet is, als je roept dat alle politici zakkenvullers zijn. Zelfs niet alle sossen zijn zakkenvullers.

.
Het probleem is niet die 16000€/maand (enfin, voor mij toch niet); het is het cumuleren van mandaat na mandaat na mandaat, zie bv die kleine van groen!, je maakt mij echt niet wijs dat die in staat is om zijn 58 mandaten goed uit te voeren.

Dat cumuleren, da's het probleem. En als je dan zoals Bracke ook nog eens in verzwegen adviesraden bij privé bedrijven gaat zetelen als "consultant", dan is het hek helemaal van de dam.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 10:17   #73
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oei, iemand verdient meer dan u... en dat is schijnbaar onmiddellijk een schande.

Nogmaals, heeft Bracke gefraudeerd?
Bracke heeft niet gefraudeerd maar hij heeft een deontologische fout gemaakt.

Verder heeft hij zware oppositie gevoerd tegen iets waaraan hij zichzelf, zij het in beperktere mate, schuldig heeft gemaakt en dit is een domme fout.

Wat ook niet slim was, was de keuze van het moment waarop hij zich teruggetrokken heeft.

Ik vind Bracke sowieso een opportunist. Wat heeft hij tot nu toe eigenlijk bijgebracht behalve stemmenwinst voor de N-VA? Iets wat serieus nu serieus in gevaar is.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 17:46   #74
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Siegfried de hypocriet:

"17 jaar geleden zei @sthbracke in @humo nog dit: "Ik weet tot op de frank hoeveel geld ik heb. Geld is voor mij heel belangrijk"

https://twitter.com/villapolitica/st...rc=twsrc%5Etfw

Deze week:

"Daarna citeerde hij Bracke in een Humo-interview uit 2000. Daar toont de huidige Kamervoorzitter zich kritisch voor politici die niet weten wat er op hun bankrekening staat. Pijnlijk, aangezien hij zich de afgelopen dagen zelf meermaals van die uitleg bediende. In een interview met De Morgen klonk het vandaag dat hij "begot niet zou weten" wat hij in totaal verdient."

En van dat soort graaiers steekt hier elke (deel-) regering vol, élke.
Alleen partijbeesten die ergens iets te winnen hebben bij dit soort van geborneerde politiek, blijven deze schijnheilige judassen steunen.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 16 februari 2017 om 17:47.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 18:03   #75
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Bracke heeft niet gefraudeerd maar hij heeft een deontologische fout gemaakt.
Ik vind eerlijk gezegd wat Bracke gedaan heeft veel minder erg dan intercommunales te misbruiken. NVs oprichten om hogere vergoedingen te kunnen uitkeren... Al die politici weten goed genoeg dat ze 100% de wet omzeilen en dat dit in de geest van de wet niet de bedoeling kon zijn. Om dan nog eens te speculeren met belastingsgeld in nevenactiviteiten allerlei is gewoon niet goed te praten. Ik vind dat gewoonweg rampzalig voor de geloofwaardigheid van een politieker. Ze zouden die politiekers moeten in pek en veren steken en deporteren. Een Bracke kan hoogsten dommigheid, opportunisme, graaicultuur en mogelijk belangenvermening aangesmeerd worden. Een Tom Balthazar of een Peeters bedriegen bewust het hele volk.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 18:09   #76
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Ik vind eerlijk gezegd wat Bracke gedaan heeft veel minder erg dan intercommunales te misbruiken. NVs oprichten om hogere vergoedingen te kunnen uitkeren... Al die politici weten goed genoeg dat ze 100% de wet omzeilen en dat dit in de geest van de wet niet de bedoeling kon zijn. Om dan nog eens te speculeren met belastingsgeld in nevenactiviteiten allerlei is gewoon niet goed te praten. Ik vind dat gewoonweg rampzalig voor de geloofwaardigheid van een politieker. Ze zouden die politiekers moeten in pek en veren steken en deporteren. Een Bracke kan hoogsten dommigheid, opportunisme, graaicultuur en mogelijk belangenvermening aangesmeerd worden. Een Tom Balthazar of een Peeters bedriegen bewust het hele volk.
En natuurlijk springen ze op de opportunistische dommerik en blijft de echte maffiabende buiten schot.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 18:14   #77
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Moraalridder Bracke zegt met 'n mond vol koekskes tegen anderen, dat snoepen foei is.
Juist. Maar kwam die niet over van een vorige partij de Spa? Het zal hem nog in het bloed gezeten hebben...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 18:20   #78
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En natuurlijk springen ze op de opportunistische dommerik en blijft de echte maffiabende buiten schot.
Als ik twitter lees, schaam ik mij om belg te zijn. Het gemiddeld IQ van de reacties is bedroevend laag te noemen en niemand focust op het grotere plaatje. Ze laten zich met veel plezier afleiden en zand in de ogen strooien door partijen die hen al decennia belazeren.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 19:34   #79
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Juist. Maar kwam die niet over van een vorige partij de Spa? Het zal hem nog in het bloed gezeten hebben...
Idd, maar eigenlijk is Bracke gewoon 'n doorslag van de politieke mentaliteit in het algemeen, het rot zit dus veel dieper in dit land dan een graaiende kamervoorzitter, die net z'n eigen voet eraf geknald heeft.

De enige partijen die nog (min of meer) vrij zijn van dit soort morele vuiligheid (op kosten van de belastingbetaler), zijn de partijen die nog nooit aan het beleid hebben deelgenomen.
Die hebben dus nog het voordeel van de twijfel, al de rest van de politieke meute is gecorrumpeerd en/of passief/stilzwijgend medeplichtig daaraan.
Oud 17 februari 2017, 08:34   #80
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Idd, maar eigenlijk is Bracke gewoon 'n doorslag van de politieke mentaliteit in het algemeen, het rot zit dus veel dieper in dit land dan een graaiende kamervoorzitter, die net z'n eigen voet eraf geknald heeft.

De enige partijen die nog (min of meer) vrij zijn van dit soort morele vuiligheid (op kosten van de belastingbetaler), zijn de partijen die nog nooit aan het beleid hebben deelgenomen.
Die hebben dus nog het voordeel van de twijfel, al de rest van de politieke meute is gecorrumpeerd en/of passief/stilzwijgend medeplichtig daaraan.
Het rot in verband met intercommunales kwam al volop bovendrijven in 2009 en eerder, maar daar was de N-VA niet in betrokken. Wel de PS. Vandaar dat daar veel minder tamtam over werd gemaakt op dit forum.

http://www.diver-city.be/2009/05/een...o-di-rupo.html

Ik heb geen weet van politiek correcte linksen op dit forum die over de rode schandalen vielen. Nochtans waren de corruptieschandalen waarin de rooien betrokken partij waren al bekend in 1988. BEKEND. Ze bezondigden er zich dus al veel eerder aan. Aan GRAAIEN. Via CORRUPTIE.

In Wallonië gaat de corruptie lustig door.
In Vlaanderen wordt er op niet corrupte, en minder opvallend wijze, gegraaid, maar toch weer in overwegende mate door de rooien. Sinds er bekend is dat ex.rooie N-VA-er Siegfried (heil!) Bracke mee graait ligt de focus, uiter�*�*rd, daarop.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be