Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2017, 20:38   #61
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik ook.

Ik wil zelfs graag volwaardig vakantiegeld.
ikke ook.
Oud 8 maart 2017, 21:10   #62
Odol
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
ADV dagen. mensen die zogezegd 40 uur werken in een 38 uren systeem krijgen per jaar 12 extra verlofdagen om die 2 uur te compenseren.
ZOGEZEGD?

Hier lees je nogal wat. Wereldvreemde ambtenaren zeker?

In mijn geval is het meer dan 40 uur, waarvan ik dus het teveel "weggeef" aan mijn werkgever. En dat doe ik met plezier.

Laatst gewijzigd door Odol : 8 maart 2017 om 21:11.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 21:39   #63
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Toch schandalig dat wij geen volwaardige 13de maand hadden/hebben.

Gelukkig, als het er door komt, dat via de perequatie, wij mee aan deze inhaaloperatie kunnen delen.

Ik schat wel dat het langer zal duren dan de vooropgestelde drie jaren. Maar komt, daar gaan we niet over zagen.

titel: Ambtenaren willen volwaardige dertiende maand
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170307_02767069
Haa die eeuwige Belgische ambtenaren. Het nec plus ultra van inefficiëntie en ineffictiviteit. Altijd op de barricades om meer voor minder te krijgen, nooit bezig met service en performance.

En dat in combinatie met een doorsnee-bevolking die daar niet eens tegen op wil komen, terwijl het antwoord zo eenvoudig is: willen ze 100miljoen meer aan loonkost, dat ze dan maar met besparingen en afvloeiingen op de proppen komen ter waarde van 2000 ambtenaren. Dan zitten ze nog steeds boven de normale gemiddeldes en daar zullen ze wellicht niet eens performance verbeteringen voor moeten doorvoeren...

Laatst gewijzigd door Drosamadaris : 8 maart 2017 om 21:40.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 21:51   #64
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 8 maart 2017 om 21:51.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 21:51   #65
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Haa die eeuwige Belgische ambtenaren. Het nec plus ultra van inefficiëntie en ineffictiviteit. Altijd op de barricades om meer voor minder te krijgen, nooit bezig met service en performance.

En dat in combinatie met een doorsnee-bevolking die daar niet eens tegen op wil komen, terwijl het antwoord zo eenvoudig is: willen ze 100miljoen meer aan loonkost, dat ze dan maar met besparingen en afvloeiingen op de proppen komen ter waarde van 2000 ambtenaren. Dan zitten ze nog steeds boven de normale gemiddeldes en daar zullen ze wellicht niet eens performance verbeteringen voor moeten doorvoeren...
De Vlaamse regering heeft al meer dan 1000 ambtenaren laten afvloeien.
De Waalse en Brusselse regeringen werven er nog meer aan dan ze al hebben omdat ze de vierdagenweek invoeren.
Oud 8 maart 2017, 22:02   #66
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De Waalse en Brusselse regeringen werven er nog meer aan dan ze al hebben omdat ze de vierdagenweek invoeren.
Zowat 1% van wat ze over heel Belgie zouden moeten afvloeien om op aanvaardbare niveau's te komen...
Oud 8 maart 2017, 22:05   #67
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht

"Ze" moeten op de proppen komen met iets beter.
Wie is "ze" ?

Heb je iets gelezen van wat reeds in de draad staat ?
Afgezien van de echte bedoeling van de draad, vanzelfsprekend ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 22:07   #68
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
.. de logica zelve : indien men slechts vier dagen op vijf werkt is een dertiende, wat zeg ik een vijftiende maand vereist : wie kan daar nu tegen zijn ..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 8 maart 2017 om 22:08.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 22:41   #69
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. de logica zelve : indien men slechts vier dagen op vijf werkt is een dertiende, wat zeg ik een vijftiende maand vereist : wie kan daar nu tegen zijn ..
Ik dacht hier en daar nog eens een ernstige reactie te vinden maar mis dus.
Zoals de overheid en de vele regeringen die dit land uitzuigen, larie en apekool.
Oud 9 maart 2017, 00:13   #70
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
"Ze" moeten op de proppen komen met iets beter.
Wie is "ze" ?

Heb je iets gelezen van wat reeds in de draad staat ?
Afgezien van de echte bedoeling van de draad, vanzelfsprekend ...

.
Heb je iets begrepen van de reply die er staat?
Oud 9 maart 2017, 07:49   #71
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
er zijn sectoren in de privé die veel meer verlofdagen hebben hoor.
Verlofdagen of ADV dagen?

De meeste bedrijven werken 40 uur per week, bij een 38 uren week bouwen ze dus elke maand 1 verlofdag op. Daarbij kozen veel bedrijven voor anciënniteitsverlof i.p.v. voor loonsverhoging bij het bereiken van een bepaald aantal dienstjaren.

Bijvoorbeeld 1 dag extra na 1 jaar, bij 5 jaar kwam er dan nog een dag bij enz... .

Zo kan het zijn dat er werknemers recht hebben op 18 dagen bijkomend verlof.

Let op bij ADV dagen, verlies je 1 dag na 28 dagen ziekte, zo kan het gebeuren dat mensen een jaar starten met een negatief verlofsaldo.

Je hebt bijvoorbeeld:
Al je verlofdagen opgenomen begin oktober, inclusief ADV en anciënniteitsdagen. Onmiddellijk daarna val je ziek (meer dan 56 dagen), het jaar daarop start je met -2 ADV dagen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2017, 07:50   #72
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb 35 verlofdagen. Met verlofdagen heb ik geen probleem zolang het werk gedaan is.
Toch moeten er in de privé anderen aangenomen worden om die dagen te kunnen geven. Ik denk dat dit bij veel jobs in de overheid ook zo is.
Oud 9 maart 2017, 07:51   #73
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb 35 verlofdagen. Met verlofdagen heb ik geen probleem zolang het werk gedaan is.
Daarom dat er in de bouw veel gewerkt wordt met collectief verlof.
Oud 9 maart 2017, 07:56   #74
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De index, dat weet ik. Ik heb echter nog nooit weet gehad dat ik in een barema schaal viel.
Dat is zo bij bedienden.
Bedienden vallen in een bepaalde loonschaal, deze loonschaal kan opgewaardeerd worden met een a, een b, een c, een d, een ...

Zo kan het zijn dat een bediende die in een loonschaal 5 zit met daarachter een d, meer verdient dan iemand die in de loonschaal 6 zit zonder achtervoegsel.
Oud 9 maart 2017, 08:01   #75
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Uw partij zal nooit nog deel uitmaken van een federale regering.
Uw vraag doet niet ter zake!
Wie wilt dit inkaderen?
Oud 9 maart 2017, 08:40   #76
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
ZOGEZEGD?

Hier lees je nogal wat. Wereldvreemde ambtenaren zeker?

In mijn geval is het meer dan 40 uur, waarvan ik dus het teveel "weggeef" aan mijn werkgever. En dat doe ik met plezier.
uiteraard zogezegd. Jij doet ook zogezegd 40 uur. Wat versta je er eigenlijk niet aan?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2017, 08:47   #77
Anna List
Banneling

Standaard

13e maand en bij uitbreiding gelijktrekken van de verschillende statuten (zelfstandige, bediende, arbeider, ambtenaar) zijn gerechtvaardigde eisen.

de cruciale vraag is natuurlijk, hoeveel afvloeiingen van ambtenaren zijn er nodig om hiervan een begrotingsneutrale oefening te maken?
gelijktrekking van de ambtenarenpensioenen naar die van andere werknemers kan hier natuurlijk ook voor gebruikt worden als pasmunt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2017, 09:20   #78
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Verlofdagen of ADV dagen?
....
Het is mijn mening dat de vakboungden van de privé in redelijk veel sectoren hun eigen leden dik bedrogen hebben.

De banken waren de eersten met de 38 u week (als ik me goed herinner).
Vele andere sectoren plaatsten dit dan ook op hun eisenbundel.

Alleen: veel vakboungden bedrogen hun leden door te doen alsof ze een 38 u week losgepeuterd hadden, maar in werkelijkheid is het dat helemaal niet.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2017, 09:35   #79
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:

De banken waren de eersten met de 38 u week (als ik me goed herinner).
Vele andere sectoren plaatsten dit dan ook op hun eisenbundel.

.
Klopt niet : in het onderwijs werkt men deeltijds, wordt men full-time betaald, krijgt men 4 maanden betaald verlof en een "uitgesteld loon" dat faktor 2.3 hoger is tov een full-time werknemer in de privé met 1 maand verlof!!

19 uur in de week? Waar haalt u dat vandaan?

We vroegen Koen Geudens (29) uit Antwerpen hoeveel hij verdient ...

Wat doe je voor job?
Ik geef 19 uur muziekles in twee scholen in Turnhout: 9 uur pianoles in de richting podiumkunsten van de kunsthumaniora Heilig Graf en 10 uur pianoles, begeleiding en algemene muziekcultuur in de Stedelijke Academie voor Muziek, Woord en Dans. Samen is dat net geen fulltime, daarnaast ben ik uitvoerend muzikant (jazzpianist) in bijberoep. Ik speel piano en toetsen in verschillende groepen, waaronder King of the Fugazi’s en het jazzkwintet Rubyland.

Doe je je job graag?
Ja! Ik zie mezelf als muzikant, maar muziekles geven biedt me naast een basisinkomen ook veel voldoening. Het is een geweldig gevoel om een passie te kunnen doorgeven aan jongeren en volwassenen. In de pianolessen probeer ik ook een levenshouding en een open visie mee te geven, en hecht ik veel belang aan het leren jezelf zijn als pianist. Dat is namelijk de basis van waaruit je kan improviseren.

Wat vind je van je inkomen?
Ik ben heel tevreden met mijn inkomen. Ik geef 3 dagen les per week. De andere dagen ben ik als muzikant bezig. Mijn inkomen als muzikant varieert per maand, dus dat heb ik er nu niet bij vermeld.

Zou je van werk veranderen voor een hoger loon?
Dat hangt ervan af. Misschien wel als ik dichter bij huis kan lesgeven of 19 uur in één school. Maar het moet altijd combineerbaar blijven met mijn bijberoep.

Spaar je?
Ja, ik doe maandelijks aan pensioensparen en probeer ook nog iets extra opzij te zetten.

Let je meer op je centen door de crisis?
Nee. Drie jaar geleden ben ik wel beginnen merken dat we als muzikanten minder gevraagd werden voor feesten of recepties, maar via mijn job als muziekleraar heb ik redelijk wat jobzekerheid.

Waar kan je echt geen geld aan geven?
Aan gadgets zoals een iPhone of een smartphone. Ik wil gewoon kunnen bellen met een gsm.

Waar geef je met plezier geld aan uit?
Aan cd’s, lp’s, boeken (over muziek en over de twee wereldoorlogen) en aan alles wat met musiceren te maken heeft: een piano, software om muziek te maken ...

Wat zou je doen als je de lotto wint?
Ik zou een vrijstaand huis kopen zodat ik naar hartenlust muziek kan maken zonder andere mensen te storen. In het huis komt een repetitieruimte en een studio. Ik zou ook een grote wagen kopen waar ik al mijn muziekmateriaal in kwijt kan. En ik zou een schenking doen aan een goed doel.

Brutoloon: 2.930 euro
Nettoloon: 1.800 euro + variabel inkomen als muzikant

http://www.jobat.be/nl/artikels/het-...00-euro-netto/
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2017, 10:22   #80
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
13e maand en bij uitbreiding gelijktrekken van de verschillende statuten (zelfstandige, bediende, arbeider, ambtenaar) zijn gerechtvaardigde eisen.

de cruciale vraag is natuurlijk, hoeveel afvloeiingen van ambtenaren zijn er nodig om hiervan een begrotingsneutrale oefening te maken?
gelijktrekking van de ambtenarenpensioenen naar die van andere werknemers kan hier natuurlijk ook voor gebruikt worden als pasmunt.
Het is natuurlijk een taboe om te zeggen maar vergeet niet dat het nu al de 2e legislatuur is dat er bespaard wordt op de ambtenaren. Bij de Vlaamse overheid waren er in de vorige regeerperiode 7% minder ambtenaren en in deze regeerperiode is dat 10%.

Volgens mij zijn er nog teveel maar dat hysterisch gedoe dat geen enkele ambtenaar echt werkt of dat er zeker 50% teveel zijn, mag nu ook eens stoppen.

Maar een gelijktrekking tussen de verschillende statuten zou niet meer dan logisch zijn. Dat daardoor de ambtenarenpensioenen naar beneden moeten, is dan even logisch.

Bestaat trouwens nog altijd dat dom systeem van perequatie? zo ja, dringend afschaffen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be