Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2017, 07:44   #61
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De blauwhelmen moesten inderdaad blijven en bescherming bieden.
Maar het koningshuis had zich niet te moeien bij de verkiezingen van de Congo.
Als iemand opkomt voor vrijheid voor de Congolees, die wordt opgesloten en uiteindelijk vermoord gaan er bij mij alarmsignalen af.
Welke blauwhelmen??????
Het enigste waar ze in Afrika respect voor hebben is de wijnrode baret van de Belgische para's en de groene baret van la Légion .
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2017, 07:48   #62
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Welke blauwhelmen??????
Het enigste waar ze in Afrika respect voor hebben is de wijnrode baret van de Belgische para's en de groene baret van la Légion .
De blauwhelmen zijn daar recent teruggetrokken. Enkele jaren terug.
Er was een vorm van bescherming. Die is hedendaags weg gevallen en vrouwen gaan wederom gebukt onder onderdrukking.

Ik weet niet wat er gebeurd is met Europa. Maar ze doet er alles aan niet meer op Hitler te lijken maar duwt tegelijk fascisten wapens in de handen, gaat oorlog voeren in landen waar legitieme regimes zijn, gaat naast de wet van Geneve bommen droppen in het Midden Oosten, ...
Het heeft jaren discussie gevraagd voor dit op zijn kop gevallen bestuur inzag dat Assad niet het probleem was, maar de rebellen die ze bewapende het probleem zijn.
Wir schaffen das!
De waanzin voorbij is er niets tegen. Wie is hier de zot? }-)
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2017, 08:00   #63
Hoomer

Standaard

Citaat:
De blauwhelmen zijn daar recent teruggetrokken. Enkele jaren terug.
Er was een vorm van bescherming. Die is hedendaags weg gevallen en vrouwen gaan wederom gebukt onder onderdrukking.

Ik weet niet wat er gebeurd is met Europa. Maar ze doet er alles aan niet meer op Hitler te lijken maar duwt tegelijk fascisten wapens in de handen, gaat oorlog voeren in landen waar legitieme regimes zijn, gaat naast de wet van Geneve bommen droppen in het Midden Oosten, ...
Het heeft jaren discussie gevraagd voor dit op zijn kop gevallen bestuur inzag dat Assad niet het probleem was, maar de rebellen die ze bewapende het probleem zijn.
Wir schaffen das!
De waanzin voorbij is er niets tegen. Wie is hier de zot? }-)
Over wat ben je eigenlijk bezig?
Oud 28 maart 2017, 08:01   #64
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Over wat ben je eigenlijk bezig?
Eerst over de Congo, maar trek het telkenmale terug on topic
Kan jij net zoals velen niet met meer dan één zaak tegelijk bezig zijn?
Geen probleem hoor, dan ga ik een trapje lager op de ladder.
Oud 28 maart 2017, 08:57   #65
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Zonder de moord op Lumumba had Mbutu nooit aan de macht gekomen.
Lumumba wou de Congo voor en door het volk. Dat was tegen de zin van het koningshuis en de man werd vermoord door een huurmoordenaar waarna Mbutu de troon kon bestijgen. De Congo werd gebaad in onderdrukking en het koningshuis trok zichzelf omhoog op de onderdrukking van de Congolees.
Maar wij hebben het daar allemaal verbeterd? Ik blijf op mijn mening staan, we hadden met onze fikken van de wereld af moeten blijven
Je zei dat Mobutu verkozen was.
Daarmee moest ik lachen.
Al uw uitleg is naast de kwestie.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2017, 09:52   #66
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie heeft die terroristen ook bevrijd van hun "dictators" en wapens in de handen geduwd? Ik ben daar hier enorm hard tegen op in gegaan.
Ik was zelfs geradicaliseerd omdat ik niet kon geloven dat de EU tot zulke vuile politiek in staat was. Maar dan opnieuw, ik was te blind om te zien wat we in de Congo gedaan hebben.
Fuck onze waarden. Refugees welcome en het is nu tijd dat wij ons aanpassen op de rest van de wereld. Niemand hoeft zich op ons aan te passen. Wij zijn net het probleem.
Jaaa wadde! Onze Peche is dus een militant voor de "weg met ons" filosofie. Wel, Peche, wandel jij maar verder in jouw witte gewaden van de political correctness, maar je zult niet alleen op Politics.be nog op heel veel weerstand botsen.

Ik heb volstrekt geen schuldgevoel of schaamte voor Europa. Integendeel.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2017, 10:16   #67
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De blauwhelmen moesten inderdaad blijven en bescherming bieden.

Niks van moeten. Dat ze eens leren om hun rotzooi zelf op te lossen.
We mogen geen vinger uitsteken hoe ze in die landen de boel runnen, maar we moeten wel blauwhelmen sturen? Betaal maar. Ik ben dat gedoe zat.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2017, 10:29   #68
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
En zo zal de mensheid altijd gebukt onder onderdrukking lopen.
Sossen zien overal onderdrukking .
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2017, 12:32   #69
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Jaaa wadde! Onze Peche is dus een militant voor de "weg met ons" filosofie. Wel, Peche, wandel jij maar verder in jouw witte gewaden van de political correctness, maar je zult niet alleen op Politics.be nog op heel veel weerstand botsen.

Ik heb volstrekt geen schuldgevoel of schaamte voor Europa. Integendeel.
Jullie brullen weg met de islam, maar verschieten dan zelf te verdwijnen?
Europa had van Libië af moeten blijven. Amerika van Irak. Dan hadden ze die rebellen in Syrië geen wapens in de handen mogen duwen.
Dat is wat er gebeurd is, onze besturen zijn de "dictators". Niet Saddam, noch Khadaffi en noch Assad.

De Europese coalitie heeft bloed aan haar handen kleven en deze aanslagen zelf in huis gehaald. Er waren democratische wetten, die zijn geschonden en dit is wat je krijgt.
Durven diezelfde partijen nog over normen en waarden spreken? Breek mij de mond niet open.
Oud 28 maart 2017, 12:38   #70
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jullie brullen weg met de islam, maar verschieten dan zelf te verdwijnen?
Europa had van Libië af moeten blijven. Amerika van Irak. Dan hadden ze die rebellen in Syrië geen wapens in de handen mogen duwen.
Dat is wat er gebeurd is, onze besturen zijn de "dictators". Niet Saddam, noch Khadaffi en noch Assad.

De Europese coalitie heeft bloed aan haar handen kleven en deze aanslagen zelf in huis gehaald. Er waren democratische wetten, die zijn geschonden en dit is wat je krijgt.
Durven diezelfde partijen nog over normen en waarden spreken? Breek mij de mond niet open.
Heeft het westen dan Saddam gewongen Q8 binnen te vallen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2017, 12:40   #71
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja nu verziekt iemand die de waarheid zegt de boel?
Ik volg de leugens niet meer. Ik volg de waarheid.
En de waarheid is dat onze democratie niet gerespecteerd wordt.
Dat rechtse partijen achter deze dictators gingen en de grenzen open knalden.
Onder links waren er problemen, maar deze waren lokaal.
Onder het rechtse bewind zijn de wereldproblemen naar hier gekomen en is de wereld heel klein geworden.

Rechts heeft dit veroorzaakt, niet links.
Het probleem is eigen cultuur en niet andermans culturen.
Als dit erkend wordt, dan kan je pas aan de boel gaan sleutelen. Anders is het dweilen met de kraan opene.
Wat is dan het nut van die waarheid? We kennen allemaal onze geschiedenislessen en ik denk dat nagenoeg iedere scholier in het westen op de een of andere wijze geinformeerd wordt over het koloniaal verleden en dat daar nogal wat afkeurende reacties op zullen zijn. Maar betekent dit dat huidige generaties daarmee moeten opgezadeld worden? Hoe kunnen zij daarvoor aansprakelijk gesteld worden?

Vind je bv ook dat we de Duitsers nog steeds met de vinger moeten nawijzen? Of het leed dat onze voorouders werd aangedaan door de Noormannen?

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 28 maart 2017 om 12:40.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2017, 12:40   #72
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Heeft het westen dan Saddam gewongen Q8 binnen te vallen ?
De golfoorlog was gedaan. Er was vrede. Tot Saddam zijn olie voor euro's ruilde.
Khadaffi was bondgetnoot, tot ie zijn bakkes tegen SA opentrok en over een gouden dinar begon. Dan was het plots een dictator en bewapende we de IS handeigen om deze man uit zijn troon te stampen.
Oud 28 maart 2017, 12:43   #73
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Wat is dan het nut van die waarheid? We kennen allemaal onze geschiedenislessen en ik denk dat nagenoeg iedere scholier in het westen op de een of andere wijze geinformeerd wordt over het koloniaal verleden en dat daar nogal wat afkeurende reacties op zullen zijn. Maar betekent dit dat huidige generaties daarmee moeten opgezadeld worden? Hoe kunnen zij daarvoor aansprakelijk gesteld worden?

Vind je bv ook dat we de Duitsers nog steeds met de vinger moeten nawijzen? Of het leed dat onze voorouders werd aangedaan door de Noormannen?
Welke waarheid? En waarover? De waarheid is dat Khadaffi met Italië een akkoord had deze vluchtelingen tegen te houden. Sarkozy is achter Khadaffi gegaan en dat akkoord viel dus weg, anarchie nam over. Met als gevolg een vluchtelingen tsunami want niemand bewaakte de grenzen daarna.

De huidige generatie sloot de ogen. Terwijl onze voorouders tegen de Duits vochten, streden voor vakbonden, haalden onze ouders de islam in huis. De kinderen bogen voorover en lieten hun leiders hen praatjes aanpraten.
Nu staan ze voor de keuze: de waarheid of de waan.
Oud 28 maart 2017, 12:48   #74
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Welke waarheid? En waarover? De waarheid is dat Khadaffi met Italië een akkoord had deze vluchtelingen tegen te houden. Sarkozy is achter Khadaffi gegaan en dat akkoord viel dus weg, anarchie nam over. Met als gevolg een vluchtelingen tsunami want niemand bewaakte de grenzen daarna.

De huidige generatie sloot de ogen. Terwijl onze voorouders tegen de Duits vochten, streden voor vakbonden, haalden onze ouders de islam in huis. De kinderen bogen voorover en lieten hun leiders hen praatjes aanpraten.
Nu staan ze voor de keuze: de waarheid of de waan.
De waarheid is dat we "es nicht schaffen konnen" om nog veel meer vluchtelingen te blijven opvangen. Ik denk dat het afgelopen jaar ons op de limieten heft gewezen. Denken dat we OCMW kunnen spelen voor half Afrika, dat is de waan.
Oud 28 maart 2017, 12:56   #75
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
De waarheid is dat we "es nicht schaffen konnen" om nog veel meer vluchtelingen te blijven opvangen. Ik denk dat het afgelopen jaar ons op de limieten heft gewezen. Denken dat we OCMW kunnen spelen voor half Afrika, dat is de waan.
De waarheid is dat dit enkele jaren geleden gezegd is geweest.

Ik heb op elk internetmedium aan mensen gevraagd: Al die mensen die pro oorlog zijn, zijn deze ook pro migratie?

Mensen reageerden oppervlakkig. Waanden zichzelf onschendbaar.
Maar nu het water aan uw lippen staat weet je beter he?

We do not forget, do not forgive.
Deze oogst is duizenden jaren geleden beschreven, ik zou maar eens lezen over deze heilige oorlog. Wij hebben het beest zelf gecreëerd en in huis gehaald. Haal nu niet de handen omhoog en zeg niet "wir habben das nicht gewusst he"
Het is met megafoons toegeroepen.
De EU zal vallen en overgenomen worden, ze is op haar zwakste en de vijand zal van die gelegenheid gebruik maken. Dat heb je als je jihadisten als bondgenoot neemt.
Oud 28 maart 2017, 12:58   #76
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Well said Peche!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2017, 12:59   #77
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik heb op elk internetmedium aan mensen gevraagd: Al die mensen die pro oorlog zijn, zijn deze ook pro migratie?

Deze oogst is duizenden jaren geleden beschreven, ik zou maar eens lezen over deze heilige oorlog. Wij hebben het beest zelf gecreëerd en in huis gehaald. Haal nu niet de handen omhoog en zeg niet "wir habben das nicht gewusst he"
De EU zal vallen en overgenomen worden, ze is op haar zwakste en de vijand zal van die gelegenheid gebruik maken. Dat heb je als je jihadisten als bondgenoot neemt.
Kunnen we het religieuze/occulte hier buiten beschouwing laten?
Oud 28 maart 2017, 13:01   #78
Hoomer

Standaard

Citaat:

En zo dus moeten we Europa maar verder verkwanselen in plaats van te corrigeren wat we fout gedaan hebben?
Oud 28 maart 2017, 13:02   #79
orfeus5412
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Niet dus; vraag is alleen of ze uit hun geschiedenislessen iets gaan leren.

Citaat:
Vind je bv ook dat we de Duitsers nog steeds met de vinger moeten nawijzen?
De Duitsers wijzen zichzelf nog steeds met de vinger na...
Heb ergens gelezen (bron: weet niet meer) dat Merkel zich haar "wir schaffen das" de dag nadien al beklaagde. In afspraak met alle instanties hadden ze zich voorzien om de massale instroom in te dijken. Dat werd ook weer afgeblazen omdat Merkel & c° schrik hadden om "harde beelden" te zien te krijgen van Duitse politieagenten die noodgedwongen hardhandig zouden moeten opgetreden zijn.
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2017, 13:07   #80
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
En zo dus moeten we Europa maar verder verkwanselen in plaats van te corrigeren wat we fout gedaan hebben?
Europa moet niets.
Maar het zou wijs zijn voor de komende generaties dat de Europeaan zijn continent herwint van die kleine elite.
Naar andere culturen wijzen vertraagt dat doel alleen maar.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be