Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2017, 11:51   #61
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=rE-wNvvDQIo
Oud 4 april 2017, 14:12   #62
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Nieuw-Vlaamse Alliantie/Opgericht
13 oktober 2001, België

Unia/Opgericht
15 februari 1993

Unia, officieel het interfederaal Centrum voor gelijke kansen en bestrijding van discriminatie en racisme of kortweg het Interfederaal Gelijkekansencentrum en het Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding (CGKR), is een Belgische openbare dienst, opgericht bij wet van 15 februari 1993

Calimero werd in 1963 voor het eerst getekend door de in 2001 overleden Italiaanse tekenaar Toni Pagot.
Tut tut,
heel dien boel was er en is er om de flaminganten te kloten.
Offcieel natuurlijk niet, en daarom kan je er moeilijk tegen zijn, want racisme is geen propere karaktertrek of houding.

Dus is er maar één mogelijke houding: een beetje hygiëne in de huishouding brengen.
Dank u Zuhal !

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2017, 14:50   #63
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Gelukkig hebben ze dat nu toch ingezien bij unia en haar -terecht- buiten gezet.
2
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2017, 22:50   #64
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Unia bestaat pas sinds 1 februari 2016. Dit mede goedgekeurd door de....N-VA.
.
Inderdaad!
Bovenop nog meer bevoegdheid krijgen ze van de Vlaamse regering nog een extra dotatie.

Ooit klonk het anders bij BDW.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 02:19   #65
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Inderdaad!
Bovenop nog meer bevoegdheid krijgen ze van de Vlaamse regering nog een extra dotatie.

Ooit klonk het anders bij BDW.
Ik weet niet of u het weet maar een organisatie zoals Unia wordt opgelegd door Europa.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 02:38   #66
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik weet niet of u het weet maar een organisatie zoals Unia wordt opgelegd door Europa.
Vandaar dat woord "Unia" waarschijnlijk. Een, we zijn allemaal een.
Zonder rang, stand noch ras. Die onzin.
Oud 5 april 2017, 06:12   #67
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, dat weet ik niet.
Ik weet wel dat sommigen dat kwaken. Maar kwaken is iets anders dan realiteit ...
En gij, kent gij dan wel de precieze modaliteiten van die "verplichting" ?
Ik peins van niet.

Helemaal afgezien daarvan: weet gij waarom zoveel Britten kozen voor de brexit ? Van de Britten die ik sedertdien daarover kon spreken, ging het allemaal om dingen in die sfeer. Ze hadden, stuk voor stuk, het er voor over om economisch te verarmen, als hun dorp of wijk maar terug leefbaar werd.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 5 april 2017 om 06:14.
Oud 5 april 2017, 06:28   #68
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Neen, dat weet ik niet.
Ik weet wel dat sommigen dat kwaken. Maar kwaken is iets anders dan realiteit ...
Ik peins van niet.

Helemaal afgezien daarvan: weet gij waarom zoveel Britten kozen voor de brexit ? Van de Britten die ik sedertdien daarover kon spreken, ging het allemaal om dingen in die sfeer. Ze hadden, stuk voor stuk, het er voor over om economisch te verarmen, als hun dorp of wijk maar terug leefbaar werd.

.
Schoof, kwaak een beetje minder hard. Denk na voor je op de pianist schiet.

Hoe zo'n centrum er moet uitzien weet ik ook niet.
Dat de invulling die Unia er aan geeft haaks staat op hetgeen ze zou moeten doen, weten wij allemaal (die met een greintje verstand toch).
Maar het is verplicht om een centrum tegen racisme op te richten, en daar is in feite ook niets mis mee, toch niet zo lang zo'n centrum:
  • Zich neutraal opstelt.
  • Niet aan politiek wil doen.
  • ...

Vandaar ook de beslissing om het centrum meer middelen toe te kennen.
Met de N-VA hebben we eindelijk een minister en een staatssecretaris die deze boel met arendsogen bekijken en er niet voor terugdeinzen om Unia op de plaats te zetten.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 5 april 2017 om 06:31.
Oud 5 april 2017, 06:29   #69
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Vandaar dat woord "Unia" waarschijnlijk. Een, we zijn allemaal een.
Zonder rang, stand noch ras. Die onzin.
Ik geloof nooit dat dat de bedoeling is geweest van zo'n centrum.
Oud 5 april 2017, 07:30   #70
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik geloof nooit dat dat de bedoeling is geweest van zo'n centrum.
Kan je zeuneke daar niet pistoneren.?
Er zijn daar een aantal plaatsen vrij gekomen onlangs...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 08:53   #71
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
T

Dank u Zuhal !

.
Dat deze woorden uit jou mond komen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 09:45   #72
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Een hoop gezever, gekronkel, ontkenning, ... rond het N-VA-offensief tegen diversiteit. De schijnheiligheid druipt ervan af als de meest dunne diarree. De essentie is dat kritiek Erdogangewijs gesmoord wordt.

Over het CGKR en Unia was ik ook niet tevreden. Wat mij betreft mochten ze zelfs nog harder optreden. Tot nu toe waren ze niet meer dan een lege doos.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 09:54   #73
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nu nog meer gekwaak, alweer van de beginnende kant.

De nva is niet tegen diversiteit. Zolang iedereen maar op fatsoenlijke wijze zijn of haar verantwoordelijkheid opneemt.

En daarbij hoort dan ook een behoorlijke, intelligente en verantwoordelijke wijze om het immigratiebeleid te organiseren en te voeren.

Maar dat is een nuance die voor extremisten echt teveel gevraagd is.

.

Oud 5 april 2017, 09:58   #74
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schoof, kwaak een beetje minder hard. Denk na voor je op de pianist schiet.
...
Dat is een mooie raadgeving, maar daarmee weet ik nog niet of het waar is dat wij zo'n centrum moeten hebben.
En wie, volgens welke afspraak, dat oplegt. Welk "Europa" ? De raad, de EU, een rechtbank, iets anders ?
En wat dat dan precies moet zijn ? Enkel voor legale vreemdelingen, ook de illegale, ook de gehandicapten, ook de homo's en lesbiennes, ook de transgenders, ook taalminderheden, ook de gevangenen, .... ?

.

Oud 5 april 2017, 10:03   #75
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen, dat weet ik niet.
Ik peins van niet.

.
De postjespakkerspartij n-va heeft problemen met de leiding. De prestaties van vliegenvangster Zuhal Demir liggen er wat te dik op. Ten tijde van de VU zat Annemie van de Casteele in de raad van bestuur van het CGKR (1993-1998). Heb jij weet van iemand van het VB?

CGKR krijgt meer bevoegdheden

Raad van Europa prijst interfederale structuur Unia

Laatst gewijzigd door Jakko : 5 april 2017 om 10:23.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 10:10   #76
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nu nog meer gekwaak, alweer van de beginnende kant.

De nva is niet tegen diversiteit. Zolang iedereen maar op fatsoenlijke wijze zijn of haar verantwoordelijkheid opneemt.

En daarbij hoort dan ook een behoorlijke, intelligente en verantwoordelijke wijze om het immigratiebeleid te organiseren en te voeren.

Maar dat is een nuance die voor extremisten echt teveel gevraagd is.

.
En de N-VA gaat even bepalen wat fatsoenlijk, behoorlijk, intelligent en verantwoordelijk is? Ammehoela.

Enne ... beginnend? Extremisten?
Oud 5 april 2017, 10:15   #77
Tavek
Banneling

Standaard

Ke_Nan

De Vlaming heeft geen boodschap aan de opgedrongen diversiteit en multicul. Daarom dat Unia nu zo onder vuur ligt. Het draagvlak is weg.

Als je als allochtoon in Belgie wilt slagen is aanpassen de boodschap. De allochtonen zullen toch zelf van hun imago af moeten geraken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 10:47   #78
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ke_Nan

De Vlaming heeft geen boodschap aan de opgedrongen diversiteit en multicul. Daarom dat Unia nu zo onder vuur ligt. Het draagvlak is weg.

Als je als allochtoon in Belgie wilt slagen is aanpassen de boodschap. De allochtonen zullen toch zelf van hun imago af moeten geraken.
Men moet niet als Vlaming (jakkes) of allochtoon (nog meer jakkes) slagen maar als mens. Bovendien wordt er niets opgedrongen maar is er alleen de realiteit. Het imago van de 'allochtonen' is uw eigen perceptie.

Nu moet ge mij eens uitleggen wat er niet aangepast was aan Alona Lyubayeva en Rachida Lamrabet.
Oud 5 april 2017, 10:52   #79
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Men moet niet als Vlaming (jakkes) of allochtoon (nog meer jakkes) slagen maar als mens. Bovendien wordt er niets opgedrongen maar is er alleen de realiteit. Het imago van de 'allochtonen' is uw eigen perceptie.

Nu moet ge mij eens uitleggen wat er niet aangepast was aan Alona Lyubayeva en Rachida Lamrabet.
Over hun personen ga ik mij niet uitspreken: ik ken deze dames niet.

De realiteit is dat er samenlevingsproblemen zijn die allochtonen sterk miskennen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 11:09   #80
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Over hun personen ga ik mij niet uitspreken: ik ken deze dames niet.

De realiteit is dat er samenlevingsproblemen zijn die allochtonen sterk miskennen.
Welke samenlevingsproblemen worden door welke 'allochtonen' miskend? En wanneer is men eigenlijk 'allochtoon' af?

Er is nog een andere realiteit in ons dierbaar België nl. die tussen de Walen en Vlamingen. Daar schijnt ook een samenlevingsprobleem te zijn. Of de Hollanders in onze Maaslandse gemeentes waar we ook regelmatig op kakken om allerlei redenen. Wat daarmee?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be