Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2017, 12:19   #61
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Met de regelmaat van de klok hoor ik, op de franstalige zenders, hoe zij zichzelf beroemen dat zij, politiek gezien de beste van de klas zijn...
Tot, ondanks hun zogenaamde cleane wetten, het volgend schandaal losbreekt.
Hewel met alles wat nu uitkomt... Publifin, Ores, alle intercommunales in de huisvesting...
Ik heb hun eigen politieke zelfverheerlijking, zonder de minste inhoudelijke werkelijkheid, met wel heel veel window dressing, echt niet nodig...
Ik heb al dat nepnieuws niet nodig om te weten dat er niets, maar dan ook niets ten gronde verandert...
Als je weet dat Van Cauwenbergh, na twintig jaar vertraging om het hele zaakje te laten afkoelen, totaal vrij gesproken is geworden van alle schuld (iets wat hij waarschijnlijk al vanaf de aller eerste dag wist en waarom hij zonder al te veel tegenwerking ontslag heeft genomen want anders zouden ze hem wel eens wat harder en realistischer aangepakt hebben)
Maar het kwaad is geschied en de gewone mensen betaalden en betalen de rekening ervan... de politiek doet gewoon zijn desastreus vuile werk verder...
je draait rond de pot.

Bracke wil niet weten van decumul. Leer er mee leven.
Oud 31 mei 2017, 12:21   #62
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wel, ik weet niet goed hoe de N-VA er nu tegenover staat? het partijstandpunt is toch altijd geweest dat cumuls zo veel mogelijk moeten vermeden worden? Nieuwe politieke cultuur en die zaken?

Maar langs de andere kant is Bracke niet de enige binnen de N-VA die nu opeens doorheeft dat die cumul in feite nog niet zo slecht voor de portemennee is.
Macht corrumpeert altijd... vooral als veel te lang dezelfde die macht blijven uitoefenen...
En er zijn verdomd veel mensen die al lang de macht uitoefenen en die geen duimbreed in de weg worden gelegd (grootste voorbeeld; de keizer van Oostende). De dag dat ze die mensen aanpakken, die dag zal ik de media terug opvolgen... Zolang ze echter schijnvliegen zitten te vangen moet ik er niets van hebben...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 12:22   #63
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
je draait rond de pot.

Bracke is er nu even in geslaagd de commissie uit elkaar te spelen door oppositie en meerderheid tegen elkaar uit te spelen terwijl er eerder toch een vorm van consensus was.

dit is volgens mij slechts een kwestie van tijd, hij volgens mij tamelijk snel alleen komen te staan, en dan is zijn gekronkel uit.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 12:22   #64
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
je draait rond de pot.

Denk je nu echt dat Bracke, voor of tegen decumul, mij iets kan schelen???
Oud 31 mei 2017, 12:35   #65
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nee, hij bedoelt gewoon trop is teveel.
Dat gaat allemaal over het hoofd bij de jeugd, ze kennen geen Belgische politieke geschiedenis meer.
Oud 31 mei 2017, 12:36   #66
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Bracke is er nu even in geslaagd de commissie uit elkaar te spelen door oppositie en meerderheid tegen elkaar uit te spelen terwijl er eerder toch een vorm van consensus was.

dit is volgens mij slechts een kwestie van tijd, hij volgens mij tamelijk snel alleen komen te staan, en dan is zijn gekronkel uit.
BDW zal zijn poulain wel de hand boven het hoofd houden.
Oud 31 mei 2017, 12:54   #67
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Graaien is oké.

Citaat :
Kamervoorzitter Siegfried Bracke (N-VA) is er voorstander van dat parlementsleden hun job mogen blijven combineren met andere mandaten. "We moeten ons afvragen of het echt wijs is de politieke cumul af te schaffen", zei Bracke aan de RTBF-radio.

2 jaar geleden zou dat nooit uit de mond van een N-VA'er gekomen zijn.
Establishment partij ?

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2992687

Je moet dat zo begrijpen : Bracke geeft gestalte aan "de verandering" door te stellen : "we doen gewoon voort".
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 12:58   #68
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk je nu echt dat Bracke, voor of tegen decumul, mij iets kan schelen???
Zoiets schrijven in een draadje dat net daarover gaat... tenenkrullend...
Oud 31 mei 2017, 16:15   #69
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Wie tijd en goesting heeft, mag het opzoeken: reeds lang heb ik geschreven op dit forum dat cumul van politici op zich geen laakbare zaak is.

Laat iedere partij maar beslissen hoe zij zich intern organiseren.

Ik zie in ieder geval geen probleem, als een politieker, top of niet, :
- zich met de beste medewerkers omringt, om tegelijk burgemeester en parlementslid te zijn;
- zich degelijk organiseert om tegelijk parlementair te zijn, en zijn tien appartementen of huizen gewoon verhuurt;
- als politieker de nieuwe man uithangen, en veel meer dan gemiddeld zich bezig houden met zijn gezin;

Er zijn maar twee scheidsrechters in deze, vind ik :
- de partij mag/moet veeleisend zijn wat betreft de bijdrage van elke politieker, evengoed voor hij/zij die niet cumuleert als voor hij/zij die dat wel doet
- de kiezer beslist (op basis van transparantie, welteverstaan ...)

Wat zouden de sossen en groensels er van zeggen dat cumuleren van een parlementair en beroepsmatig gaan betogen ook teveel cumul-gedachte is ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 19:15   #70
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zoiets schrijven in een draadje dat net daarover gaat... tenenkrullend...
Jouw tenen krullen gemakkelijk... Heeft geen enkele betekenis.
Oud 31 mei 2017, 19:29   #71
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wie tijd en goesting heeft, mag het opzoeken: reeds lang heb ik geschreven op dit forum dat cumul van politici op zich geen laakbare zaak is.

Laat iedere partij maar beslissen hoe zij zich intern organiseren.

Ik zie in ieder geval geen probleem, als een politieker, top of niet, :
- zich met de beste medewerkers omringt, om tegelijk burgemeester en parlementslid te zijn;
- zich degelijk organiseert om tegelijk parlementair te zijn, en zijn tien appartementen of huizen gewoon verhuurt;
- als politieker de nieuwe man uithangen, en veel meer dan gemiddeld zich bezig houden met zijn gezin;

Er zijn maar twee scheidsrechters in deze, vind ik :
- de partij mag/moet veeleisend zijn wat betreft de bijdrage van elke politieker, evengoed voor hij/zij die niet cumuleert als voor hij/zij die dat wel doet
- de kiezer beslist (op basis van transparantie, welteverstaan ...)

Wat zouden de sossen en groensels er van zeggen dat cumuleren van een parlementair en beroepsmatig gaan betogen ook teveel cumul-gedachte is ?

.
De grote vrees is dat er teveel macht in slechts enkele handen, die dan meestal nog totaal buiten het parlementaire toezicht zouden vallen, zou komen.
De grote volksverlakkerij bestaat erin het te doen voorkomen dat zoiets zou kunnen voorkomen worden door regels van cumul en decumul... terwijl alle verschuiving van de macht, vooral weg van onder het democratisch toezicht uit, via parastatalen en andere schijninstellingen juist vanuit de partijen zelf werden opgevoerd en ingevoerd.
Een ander afleidingsmanoeuver is het te hebben over het vele geld dat sommigen via al dat cumuleren kunnen opstrijken... en inderdaad is dat schandalig, vooral als heel veel van dat geld juist uitgegeven wordt aan totaal onkundige mensen die niet in staat zijn om juist een democratisch toezicht te houden...

Maar het schandaligste van alles is dat het de partijen zelf zijn die dat zo hebben ingericht en dan juist met het oogpunt om de democratie te bedotten en de macht in eigen handen te houden, verkozen of niet en zichzelf zo bovendien op onrechtmatige wijze te verrijken... De Belgen betalen de hoogste rekening van heel Europa voor electriciteit, water, gezondheid...

En via de hele niets ter zake doende discussie over cumul of decumul, over de schandalige vergoedingen die sommigen zouden gekregen hebben hopen ze de mensen zodanig afgestompt te hebben dat ze het echte gevaar niet meer zien en dat ze zouden blijven stemmen op diezelfde maffia...

Oei, BA, dat wordt dan afgedaan als complottheorieën, een van de vele dooddoeners om toch maar niet over de echte achtergrond van de kwalen te moeten spreken...
Oud 31 mei 2017, 20:02   #72
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nochtans krullen ook mijn tenen....

Waarover is die bende poenscheppende nietsnutten (ja! ) eigenlijk nog bezig?
Oud 31 mei 2017, 20:20   #73
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Er wordt buiten de politiek veel meer poen geschept dan in de politiek.

Verder is er niks verkeerd met poen scheppen. Zolang ge de wet maar naleeft.

Als ambtenaar heb ik er zeker niet veel geschept. Eigenlijk juist maar net genoeg om minimaal confortabel te leven, maar met de zekerheid dat ik niet failliet kon gaan.
Ik ben zeker niet ontevreden. En helemaal niet jaloers.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 20:32   #74
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en verdiende hij dan nog als ambtenaar en droeg hij iets af van dat loon aan de N-VA?
Ja. Hij verdiende als vastbenoemd ambtenaar op politiek verlof als N-VA mandataris zijn uitgesteld loon door zijn opbouw van pensioenrechten. Gezien hij overlegd had met de N-VA studiedienst hoe hij maximaal van zijn pensioenrechten kon profiteren wordt er verondersteld dat hij een extra bijdrage levert aan de partij.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 21:01   #75
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ach.....

we moeten het aanzien.

De heer Bracke is aangeschoten politiek wild,hij heeft de "gave" om te reageren op momenten waar stilzwijgen het nuttigst zou zijn,en zijn partij heeft blijkbaar NIET de kracht om veranderend op te treden...

Ook bij de N-VA is dus de "belangrijkste Kamerfunktie" waar te nemen door iemand in "pre-emiraat"..

Dit lijkt nergens meer op

Laatst gewijzigd door kelt : 31 mei 2017 om 21:03.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 21:07   #76
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ach.....

we moeten het aanzien.

De heer Bracke is aangeschoten politiek wild,hij heeft de "gave" om op te reageren op momenten waar stilzwijgen het nuttigst zou zijn,en zijn partij heeft blijkbaar NIET de kracht om veranderend op te treden...

wat nu
Niets. Het loopt allemaal af van die man als water van een gans. Die blijft gewoon doorgraaien tot de laatste dag van zijn termijn en het ziet ernaar uit dat hij doet wat de tsjeven vroeger deden in de kamer : koersen met de remmen half dicht geknepen. Zijn job is nu alle initiatieven in de kamer om decumul door te drukken te torpederen. "De verandering" is dat er niets mag veranderen tijdens deze legislatuur. Met optioneel 5 jaar verlenging van dat immobilisme onder bindende voorwaarde dat N-VA deel kan uitmaken van Michel II of andere variant.
Oud 31 mei 2017, 21:17   #77
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Nochtans krullen ook mijn tenen....

Waarover is die bende poenscheppende nietsnutten (ja! ) eigenlijk nog bezig?
Waarmee ze nog bezig zijn??? Met de tijd te doden... In ieder geval niet met regeren zoals het hoort...
Oud 31 mei 2017, 21:19   #78
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er wordt buiten de politiek veel meer poen geschept dan in de politiek.

Verder is er niks verkeerd met poen scheppen. Zolang ge de wet maar naleeft.

Als ambtenaar heb ik er zeker niet veel geschept. Eigenlijk juist maar net genoeg om minimaal confortabel te leven, maar met de zekerheid dat ik niet failliet kon gaan.
Ik ben zeker niet ontevreden. En helemaal niet jaloers.

.
Welke Belgische maatschappij ken je die over een groter budget beschikt dan de jaarlijkse Belgische belastingen???
Oud 31 mei 2017, 21:41   #79
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarmee ze nog bezig zijn??? Met de tijd te doden... In ieder geval niet met regeren zoals het hoort...
Oei, zo opeens tegen de N-VA?
Oud 31 mei 2017, 21:50   #80
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oei, zo opeens tegen de N-VA?
Geduld begint zowat op te raken....We zijn "half koers" en nog steeds weinig te zien behalve wat miserable "vroegtijdige" of "taktisch verkeerde" ontsnappingen.....

We dachten nochtans "de koers is van ons"

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be