![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bracke wil niet weten van decumul. Leer er mee leven.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En er zijn verdomd veel mensen die al lang de macht uitoefenen en die geen duimbreed in de weg worden gelegd (grootste voorbeeld; de keizer van Oostende). De dag dat ze die mensen aanpakken, die dag zal ik de media terug opvolgen... Zolang ze echter schijnvliegen zitten te vangen moet ik er niets van hebben... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dit is volgens mij slechts een kwestie van tijd, hij volgens mij tamelijk snel alleen komen te staan, en dan is zijn gekronkel uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat gaat allemaal over het hoofd bij de jeugd, ze kennen geen Belgische politieke geschiedenis meer.
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet dat zo begrijpen : Bracke geeft gestalte aan "de verandering" door te stellen : "we doen gewoon voort". ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoiets schrijven in een draadje dat net daarover gaat... tenenkrullend...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie tijd en goesting heeft, mag het opzoeken: reeds lang heb ik geschreven op dit forum dat cumul van politici op zich geen laakbare zaak is.
Laat iedere partij maar beslissen hoe zij zich intern organiseren. Ik zie in ieder geval geen probleem, als een politieker, top of niet, : - zich met de beste medewerkers omringt, om tegelijk burgemeester en parlementslid te zijn; - zich degelijk organiseert om tegelijk parlementair te zijn, en zijn tien appartementen of huizen gewoon verhuurt; - als politieker de nieuwe man uithangen, en veel meer dan gemiddeld zich bezig houden met zijn gezin; Er zijn maar twee scheidsrechters in deze, vind ik : - de partij mag/moet veeleisend zijn wat betreft de bijdrage van elke politieker, evengoed voor hij/zij die niet cumuleert als voor hij/zij die dat wel doet - de kiezer beslist (op basis van transparantie, welteverstaan ...) Wat zouden de sossen en groensels er van zeggen dat cumuleren van een parlementair en beroepsmatig gaan betogen ook teveel cumul-gedachte is ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De grote volksverlakkerij bestaat erin het te doen voorkomen dat zoiets zou kunnen voorkomen worden door regels van cumul en decumul... terwijl alle verschuiving van de macht, vooral weg van onder het democratisch toezicht uit, via parastatalen en andere schijninstellingen juist vanuit de partijen zelf werden opgevoerd en ingevoerd. Een ander afleidingsmanoeuver is het te hebben over het vele geld dat sommigen via al dat cumuleren kunnen opstrijken... en inderdaad is dat schandalig, vooral als heel veel van dat geld juist uitgegeven wordt aan totaal onkundige mensen die niet in staat zijn om juist een democratisch toezicht te houden... Maar het schandaligste van alles is dat het de partijen zelf zijn die dat zo hebben ingericht en dan juist met het oogpunt om de democratie te bedotten en de macht in eigen handen te houden, verkozen of niet en zichzelf zo bovendien op onrechtmatige wijze te verrijken... De Belgen betalen de hoogste rekening van heel Europa voor electriciteit, water, gezondheid... En via de hele niets ter zake doende discussie over cumul of decumul, over de schandalige vergoedingen die sommigen zouden gekregen hebben hopen ze de mensen zodanig afgestompt te hebben dat ze het echte gevaar niet meer zien en dat ze zouden blijven stemmen op diezelfde maffia... Oei, BA, dat wordt dan afgedaan als complottheorieën, een van de vele dooddoeners om toch maar niet over de echte achtergrond van de kwalen te moeten spreken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nochtans krullen ook mijn tenen....
Waarover is die bende poenscheppende nietsnutten (ja! ![]()
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er wordt buiten de politiek veel meer poen geschept dan in de politiek.
Verder is er niks verkeerd met poen scheppen. Zolang ge de wet maar naleeft. Als ambtenaar heb ik er zeker niet veel geschept. Eigenlijk juist maar net genoeg om minimaal confortabel te leven, maar met de zekerheid dat ik niet failliet kon gaan. Ik ben zeker niet ontevreden. En helemaal niet jaloers. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja. Hij verdiende als vastbenoemd ambtenaar op politiek verlof als N-VA mandataris zijn uitgesteld loon door zijn opbouw van pensioenrechten. Gezien hij overlegd had met de N-VA studiedienst hoe hij maximaal van zijn pensioenrechten kon profiteren wordt er verondersteld dat hij een extra bijdrage levert aan de partij.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach.....
we moeten het aanzien. De heer Bracke is aangeschoten politiek wild,hij heeft de "gave" om te reageren op momenten waar stilzwijgen het nuttigst zou zijn,en zijn partij heeft blijkbaar NIET de kracht om veranderend op te treden... Ook bij de N-VA is dus de "belangrijkste Kamerfunktie" waar te nemen door iemand in "pre-emiraat".. Dit lijkt nergens meer op ![]()
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 31 mei 2017 om 21:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niets. Het loopt allemaal af van die man als water van een gans. Die blijft gewoon doorgraaien tot de laatste dag van zijn termijn en het ziet ernaar uit dat hij doet wat de tsjeven vroeger deden in de kamer : koersen met de remmen half dicht geknepen. Zijn job is nu alle initiatieven in de kamer om decumul door te drukken te torpederen. "De verandering" is dat er niets mag veranderen tijdens deze legislatuur. Met optioneel 5 jaar verlenging van dat immobilisme onder bindende voorwaarde dat N-VA deel kan uitmaken van Michel II of andere variant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oei, zo opeens tegen de N-VA?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geduld begint zowat op te raken....We zijn "half koers" en nog steeds weinig te zien behalve wat miserable "vroegtijdige" of "taktisch verkeerde" ontsnappingen.....
We dachten nochtans "de koers is van ons" ![]()