Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2017, 16:11   #61
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Leuk van nog eens een schrijfsel van de kleine Bjorn terug te zien

Maar de openingspost zegt het zelf al voldoende duidelijk hee : de promotor van vandenbosche (professor Bens) bevestigde duidelijk dat zij vdb haar scriptie van begin tot einde opvolgde. Case closed.

Of vdb er later al dan niet in is gelukt om Meulenaere te laten bestraffen voor zijn lasterlijke column is een ander vraagstuk.
U beweert dat het duidelijk om laster ging. Welk oordeel velde de rechter dan bijgevolg?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2017, 16:13   #62
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat moet je vragen aan degenen die over masters begon.
Jij kan beter geen anderen verwijten dat ze niet bij het onderwerp blijven want dat doe je zelf niet.
Even recapituleren :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Die kinderen zijn opgegroeid met de overtuiging: "ons broodje is gebakken, waarom nog naar school gaan?".
Zo zijn er veel, bijv. zoontje De Gucht, arrogant, wie doet mij wat. Idem De Clerck in Gent. Och neem maar Brunooke Tobback en dochter Claes. Men kan er de straten mee plaveien.
Citaat:
De vier door jou genoemde personen hebben allemaal een master, twee van hen ook nog een ma-na-ma.

Heb jij het beter gedaan ?
Hebben ze naar school gegaan ? Of niet ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2017, 16:16   #63
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik snap volkomen waarom jij vraagtekens zet bij de "lasterlijke column" van Meulenare, maar de promotor van een rooie truttebel volmaakt vertrouwt.
En dat de zaak closed is: voor jou toch.
Ik vraag me af of jij het juridisch verschil snapt tussen iets schrijven in een column, en iets schrijven als journalist.

En wie zijn wij om professor Bens haar integriteit in vraag te stellen ?
Oud 15 juni 2017, 16:18   #64
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U beweert dat het duidelijk om laster ging. Welk oordeel velde de rechter dan bijgevolg?
Ik zei "lasterlijke column", Jan.
Oud 15 juni 2017, 16:20   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zei "lasterlijke column", Jan.
Ik vroeg naar het oordeel van de rechter.
Oud 15 juni 2017, 16:20   #66
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vraag me af of jij het juridisch verschil snapt tussen iets schrijven in een column, en iets schrijven als journalist.
Leg het eventjes uit. Gelden er andere regels m.b.t. laster en eerroof als het om journalisten gaat?
Oud 15 juni 2017, 16:26   #67
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk, ik ben geen vrouw en ga dus niet in discussies van de hak op de tak springen.
Mijn discussiepunt met Freddie was duidelijk, en daar ga ik me toe beperken.
Je redt je niet door de seksist uit te hangen, noch door je te beperken tot je discussiepunt met Freddie, noch door het op te nemen voor Flip en zijn in het geheim behaalde brevet, noch door de "moeilijke kinderen" van Onkelinkx te verdedigen omdat zij niet met het grote geld zijn gaan lopen. Wat een dommekloten/ luiwammesen of nietsnutten de kinderen van Onkelinkx ook waren, ze werden door hun machtige moeder aan een betaalde job geholpen. Zonder brevet of diploma. Een van hen "werkte", niet toevallig, bij Samusocial. Jij kan niet ontkennen dat er iets grondig mis is met Samusocial én met een pak andere Brusselse VZW's waarin de PS de hoofdrol speelt, en blijft spelen.

Die lankmoedigheid van jou ontbreekt compleet als je het hebt over de cumuls van andere politici als die van de drie "grote" traditionele partijen. Ook als zij wel degelijk prestaties leverden voor hun loon.
Oud 15 juni 2017, 16:29   #68
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En wie zijn wij om professor Bens haar integriteit in vraag te stellen ?
Wie ben jij om de bewering van prof Bens niet in vraag te stellen?

Waarom reageerde je totaal anders op het artikel van de journalisten van de Humo over Pol Vanden Driessche?
Oud 15 juni 2017, 16:32   #69
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vroeg naar het oordeel van de rechter.
De rechter heeft ook geen oordeel geveld over de journalisten van de Humo, wat Pandareus niet belette om Vanden Driessche te veroordelen.

Op de zelfmoord van Stevaert reageerde panda dan weer net andersom.
Oud 15 juni 2017, 16:49   #70
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leg het eventjes uit. Gelden er andere regels m.b.t. laster en eerroof als het om journalisten gaat?
Doe nu aub niet alsof je onnozel bent... Meulenaere kakt al jarenlang wekelijks op mensen en kan dat doen omdat hij het als satire schrijft. En satire moet kunnen in een maatschappij. Hoe lastig dat ook voor zijn slachtofffer is Een journalist kan niet ongestraft leugens schrijven zonder dat hij daarvoor ter orde kan geroepen worden door de rechter. En dat is nu net het punt : meulenaere schrijft niet in de hoedanigheid van journalist, maar van columnist. Zelfs walter van steenbrugge is nooit verder geraakt dan knack te verplichten een recht van antwoord te moeten publiceren.
Oud 15 juni 2017, 16:51   #71
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je redt je niet door de seksist uit te hangen, noch door je te beperken tot je discussiepunt met Freddie, noch door het op te nemen voor Flip en zijn in het geheim behaalde brevet, noch door de "moeilijke kinderen" van Onkelinkx te verdedigen omdat zij niet met het grote geld zijn gaan lopen. Wat een dommekloten/ luiwammesen of nietsnutten de kinderen van Onkelinkx ook waren, ze werden door hun machtige moeder aan een betaalde job geholpen. Zonder brevet of diploma. Een van hen "werkte", niet toevallig, bij Samusocial. Jij kan niet ontkennen dat er iets grondig mis is met Samusocial én met een pak andere Brusselse VZW's waarin de PS de hoofdrol speelt, en blijft spelen.

Die lankmoedigheid van jou ontbreekt compleet als je het hebt over de cumuls van andere politici als die van de drie "grote" traditionele partijen. Ook als zij wel degelijk prestaties leverden voor hun loon.
Waar ontken ik ook maar iets van samusocial en al de mistoestanden daar ? Ik heb zelf een draadje lopen over die beerput...

Je blijft van de hak op de tak springen...
Oud 15 juni 2017, 18:42   #72
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie ben jij om de bewering van prof Bens niet in vraag te stellen?
Basisprincipe : hij die iets beweert, draagt de bewijslast.
Citaat:
Waarom reageerde je totaal anders op het artikel van de journalisten van de Humo over Pol Vanden Driessche?
Ah ! We zijn er ! een journalist schrijft binnen een deontologische code en heeft verplichtingen die hij moet naleven. Een columnist heeft die niet, en kan zich veel meer veroorloven. En wanneer het kenbaar satire is, kun je quasi alles schrijven.
Meulenaere/kaaiman kan dingen schrijven die geen enkele journalist zou kunnen zonder een dagvaarding te krijgen. En dat is logisch ook : ze hebben alle twee een totaal verschillende rol.

Het probleem begint pas, als mensen beginnen denken dat satire gelijk is aan journalistiek. Dan kom je op een hellend vlak waarbij realiteit er niet meer toe doet.
Oud 15 juni 2017, 18:52   #73
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De rechter heeft ook geen oordeel geveld over de journalisten van de Humo, wat Pandareus niet belette om Vanden Driessche te veroordelen.

Op de zelfmoord van Stevaert reageerde panda dan weer net andersom.
Kijk, ik ga nu iets doen waar ik een hekel aan heb en dat is mee stappen in irrelevante zijsporen (sorry, ik herhaal het : ik ben geen vrouw...) maar de rechter heeft wel degelijk een oordeel gevonnist in de klacht van vies polleke tegen de journalist. En jij weet dat ook... AFGEWEZEN.

Steve Stevaert daarentegen is nooit voor de rechter verschenen, de strafvordering doofde uit aangezien de persoon in kwestie niet langer onder de levenden bewoog. Maar als het juridisch aspect daarvan je interesseert : ook dat had geen kloten te maken met de satirische bewering van mister Meulenaere in hoofde van La Freya hoor.

En om misschien (eindelijk...) terug te keren tot het onderwerp van mijn quarrel met Freddie : zijn bewering dat voor sommige zoontjes van politici (die hij met naam noemt) zij het niet nodig vinden om een schoolcarrière uit te bouwen is TOTAAL in strijd met de realiteit dat elk van de door hem geciteerde personen een master of zelfs een ma-na-ma haalde.
Daarover gaat het, knuppel.
Oud 15 juni 2017, 19:47   #74
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het zeer menselijk dat zelfs een ex-minister haar kinderen een job bezorgt.
Liefst iets wat proper natuurlijk, dus geen gefoefel als er met examens gewerkt wordt e.d.m.

Wat wel is en blijft: als ge, als politiek icoon, eerst zwijgt in alle talen over unia en hun standpunt over discriminatie die werkgevers plegen als ze vakantiejobs voorbehouden voor kinderen van eigen personeel, dan moet ge daar de weerbots van krijgen.
Als dan nog eens blijkt in welke foefelboel die jobs bezorgd werden ... dan moet ge daar maar de politieke consequenties van ondergaan.

Noteer dat niemand, bij mijn weten tot op heden, die kinderen zelf iets verweten heeft.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2017, 20:33   #75
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Doe nu aub niet alsof je onnozel bent... Meulenaere kakt al jarenlang wekelijks op mensen en kan dat doen omdat hij het als satire schrijft. En satire moet kunnen in een maatschappij. Hoe lastig dat ook voor zijn slachtofffer is Een journalist kan niet ongestraft leugens schrijven zonder dat hij daarvoor ter orde kan geroepen worden door de rechter. En dat is nu net het punt : meulenaere schrijft niet in de hoedanigheid van journalist, maar van columnist. Zelfs walter van steenbrugge is nooit verder geraakt dan knack te verplichten een recht van antwoord te moeten publiceren.
Bij mijn weten is er een juridisch onderzoek gevoerd. Blijft u hiervoor blind en doof? Betwijfelt u de objectiviteit van de rechterlijke macht in deze zaak?
Oud 15 juni 2017, 20:34   #76
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah ! We zijn er ! een journalist schrijft binnen een deontologische code en heeft verplichtingen die hij moet naleven. Een columnist heeft die niet, en kan zich veel meer veroorloven. En wanneer het kenbaar satire is, kun je quasi alles schrijven.
U vindt zaken ter plaatse uit.

Laster en eerroof zijn voor iedereen strafbare daden. Journalist. Columnist. Burger. Om het even wie.
Oud 15 juni 2017, 20:50   #77
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk, ik ga nu iets doen waar ik een hekel aan heb en dat is mee stappen in irrelevante zijsporen (sorry, ik herhaal het : ik ben geen vrouw...) maar de rechter heeft wel degelijk een oordeel gevonnist in de klacht van vies polleke tegen de journalist. En jij weet dat ook... AFGEWEZEN.

Steve Stevaert daarentegen is nooit voor de rechter verschenen, de strafvordering doofde uit aangezien de persoon in kwestie niet langer onder de levenden bewoog. Maar als het juridisch aspect daarvan je interesseert : ook dat had geen kloten te maken met de satirische bewering van mister Meulenaere in hoofde van La Freya hoor.

En om misschien (eindelijk...) terug te keren tot het onderwerp van mijn quarrel met Freddie : zijn bewering dat voor sommige zoontjes van politici (die hij met naam noemt) zij het niet nodig vinden om een schoolcarrière uit te bouwen is TOTAAL in strijd met de realiteit dat elk van de door hem geciteerde personen een master of zelfs een ma-na-ma haalde.
Daarover gaat het, knuppel.
De rechter heeft de klacht van "vies polleke " afgewezen. Net zoals de rechter de klacht van corrupte Vande Lanotte afwees.

Stevaert maakte zich onder de voeten uit zodat de klacht tegen hem wegens verkrachting "uitdoofde". Een andere manier was er blijkbaar niet om een veroordeling voor verkrachting te voorkomen, anders had Stevaert het zeker gedaan. Toch met de rooie relaties met politie en justitie in Hasselt. D�*�*r zou zijn proces echter niet gevoerd worden.

Wat de quarrel met Freddie betreft. Een master of ma-na-ma vormt geen énkele garantie op eerbare politici. Dat bewijst de politieke realiteit. En niet alleen bij de PS. D�*�*r ging het mij over. IK ben niet over masters en ma-na-ma's begonnen. Ik wijs er enkel op dat masters geen garantie zijn op het verkrijgen van fatsoenlijke "volksvertegenwoordigers" .

Een massa politici zijn gehaaide advocaten. Als zij geen advocaat zijn, is hun partner dat wel, of godbetert politierechter. De Gucht senior werd eveneens in meer dan één schandaal genoemd, maar zoonlief geraakt niet eens verkozen in Aalst. Verder dan deelstaatsenator aangewezen door het Vlaams Parlement geraakte hij niet. En neen, daar gaat deze draad ook niet over, maar wel over de dochter van Onkelinkx en de zoon van haar huidige man. Moeilijke kinderen blijkbaar. Kinderen die er zich heel goed van bewust waren dat ze geen master of ma-na-ma hoefden te behalen met ouders zoals bitch Onkelinkx en de twee mannen waarmee hun moeder echt-genoten heeft. Allebei mannen met dikke diploma's, maar deugen doen ze geen van beiden. De kinderen behaalden zelfs geen lager diploma. En toch geraakte dochterlief aan de bak. Nota bene bij Samusocial. D�*�*r gaat het hier wél over.
Oud 15 juni 2017, 22:31   #78
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Marokkaans? ik dacht Algerijns?
Weinig verschil wat de pak - kracht aangaat.
Oud 15 juni 2017, 22:37   #79
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Die heeft nochtans ook verschillende "masters", maar op zijn zestigste dik kontent dat hij nog burgemeester kan zijn.
In Oostende weten we beter dan wie ook waar hij "Master" in is ......
Oud 15 juni 2017, 22:47   #80
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het probleem begint pas, als mensen beginnen denken dat satire gelijk is aan journalistiek. Dan kom je op een hellend vlak waarbij realiteit er niet meer toe doet.
Daarvoor is Meulenaere ook deels verantwoordelijk voor: sommigen van zijn grappen blijken later waar te zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be