![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ACW gaat nergens heen, dus de CD&V blijft hoe dan ook bestaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel % haalt de partij nog die ooit de absolute meerderheid had?
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Welk is het minimaal Vlaamse percentage dat een federale regering nodig heeft om nog een federale meerderheid te kunnen vormen er van uitgaande dat aan franstalige kant alle partijen in die regering zouden zitten???
En denk jij nu echt dat de Vlamingen dat zullen blijven aksepteren??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want Europa weet ook dat Wallobrux slechts een lege doos is... en Europa, Frankrijk op kop, wil geld, veel geld... Laat de franstaligen zichzelf maar verzuipen ipv van dat we nog een keer meer moeten betalen voor wat van ons is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaanderen is, gelukkig voor de Franstaligen, grenzeloos politiek naïef.
Gezien de manier waarop de "kwaliteitsmedia" omspringen met de waarheid (verzwijgen of in de verf zetten al naargelang dat het Belgisch regime welgevallig is) is dat geen toeval.
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Sommige mensen wonen letterlijk op dit forum, ik heb daar noch de tijd, noch de goesting voor. Mijn leven speelt zich niet alleen af op het forum, ik doe ook nog andere zaken. Straks ben ik hier alweer voor verschillende maanden weg. Mijn vriend Luc Broes heeft zelfs definitief gekapt met het forum. Ik kan hem geen ongelijk geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. CD&V is doodeenvoudig een andere benaming voor ACW/beweging.net.. Volgens de laatste opiniepeiling zijn ze inderdaad opnieuw wat naar beneden gedonderd. Maar toch nog steeds 16 %. Wees er maar van overtuigd dat wat nu nog in volle overtuiging voor CD&V stemt in de eerste plaats deel uitmaakt van het middenveld-volkje. Overigens, het volstaat even na te gaan wie van de huidige CD&V-mandatarissen met ACW/beweging.net gelieerd is. Het is gewoon onthutsend. Ik zie ze dan ook niet veel dieper wegzakken dan die 16 %.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een paar % misschien nog naar beneden, maar tien a vijftien procent is genoeg om samen met de andere zuilen/partijen een Vlaamse minderheid te leveren aan de federale regering. Dus, puntje bij paaltje, als de Vlaamse onafhankelijkheid niet uitgeroepen wordt in het Vlaamse parlement, dan komt ze er niet, punt. Zo simpel zit het in elkaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al die mensen gaan wild enthousiast meestemmen met BDW als hij in 2019 voorstelt om terug mee te regeren zonder communautaire brol. Op het vorig regeringsdeelname-congres waren er drie (3...) neen-stemmers. ![]() Eens kijken hoeveel het er gaan zijn in 2019. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() We zullen zien.
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://doorbraak.be/een-waalse-doorbraak/ Jaja, ik weet het, voor jou als onvermurwbare belgicist is Doorbraak natuurlijk een "dubieuze" bron. Maar toe, Panda, doe eens een inspanning en zet voor één keer jouw belgicistische vooringenomenheid opzij. Het is een uitermate leerzame tekst. Ik heb dat artikel zorgvuldig als bestand opgeslagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook ik heb niet zoveel tijd om alles te lezen en overal op te reageren. Eigenlijk verdoe ik teveel tijd op dit forum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om het met de woorden van Christoph Deborsu te zeggen: De pers speelde in 1830 een grote rol. Het zou vandaag niet anders verlopen. D�*t is dus wat we mankeren: niet regimegetrouwe media. Jammer genoeg worden de zelfbenoemde "kwaliteitsmedia" via subsidies omgekocht.
![]() |
![]() |
#78 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Christoph Deborsu, ook een Waal bevestigde in 2014 trouwens de cijfers. Citaat:
Deborsu gaat verder: Waalse Feesten, vale feesten. Citaat:
Over de miljardentransfers rept Deborsu niet. Hij laat wel verstaan dat de échte Belgen, bij gebrek aan steun van de "zuidelijke deelregeringen, nòg meer steun nodig hebben. Rarara, vanwaar moeten de centen komen, denk je? Van de niet-echte Belgen zoals Panda en co uit het Noorden? ![]() ![]() ![]()
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 19 september 2017 om 05:05. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over Verbeke zijn tekst : Goed geschreven, maar het is niet omdat hij nu pas het voor handen zijnde statistisch materiaal ontdekt heeft dat dit "nieuws" is hoor... Hij geeft een heeel lange opsomming van indicatoren die aantonen dat wallonië economisch niet mee kan met vlaanderen, wat voor niemand nieuws kan zijn toch ? En na zijn opsomming, bouwt hij langzaam een redenering op van een puur centen-nationalisme. Ook dat lijkt me alles behalve nieuw... In zijn laatste paragraaf springt hij van de hak op de tak : veegt nu al de toekomstige verbetering in wallonië uit onder een nieuw MR + CDH regime (zonder echter te zeggen hoe en waarom...) Verder wat typische boutades over vetorechten enz, wat gezaag over het onderwijs maar uiteindelijk is het toch vooral een publicist die een statistisch rapport gelezen heeft en de behoeft voelt om op de walen te kakken. Uiteindelijk draait heel zijn verhaal hier rond : Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deborsu herhaalt, nog maar eens, hoe broos de Belgische fundamenten zijn.
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zelfs een hoop niet échte Belgen koesteren nog steeds de hen gedurende twee eeuwen ingepeperde afkeer voor hun noorderburen en ex.landgenoten.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 19 september 2017 om 05:20. |
|
![]() |
![]() |