![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Misschien nu uw reactie, off-topic!
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#63 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
jij leest ook wat je wenst te lezen. ik schreef eerder als antwoord aan een groot licht: '(zie bericht 37)' Het Derde Rijk heeft niets te maken met Sinterklaas, net zoals een 'islamrijk' er niets mee te maken heeft.
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) Laatst gewijzigd door goodwill : 18 november 2008 om 08:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kunnen ze ondertussen meteen weer het krapuul gaan uithangen bij elke gelegenheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Nee ? Zorg eerst daarvoor in plaats van hier van alles te insinueren.
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus je moet eerst een interview afnemen voor je mag oordelen over wat overal wordt aangekaard; tekort aan opvang voor jonge draaideurcriminelen die hierdoor een compleet gevoel van straffeloosheid hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Alice jij beter moeten weten als medewerker in de integratiesector.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U lijkt wel een kleuterjuf; Alice niet braaf? Beetje veel eigen mening? Bank achteruit of zo??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar, ik heb het recht om mijn visie er tegenover te plaatsen, of mag dat niet ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat me stoort Goodwill is dat jij bepaald welke mening ik wel of niet mag hebben; omdat ik iets met integratie te maken heb!
Moet je dan een bepaalde manier van denken hebben volgen jou? IK doe niet mee aan die gedachtenpolitie hoor. Van mij mag u in ieder geval denken wat u wilt; als u tenminste kunt aantonen waarom u iets denkt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar bedankt dat ik mijn mening mag plaatsen. In de ondertekening hieronder zien je samengevat wat mijn standpunten zijn.
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) Laatst gewijzigd door goodwill : 20 november 2008 om 10:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan ben ik het oneens met uw visie; overlast ligt helemaal niet (enkel) aan armoede, wel aan ouders die een gezinssituatie afstemmen op cultuur en religie inplaats van minimale verwachtingen van de samenleving.Dat moet je durven ter discussie stellen en dat bereik je niet door 'te nuanceren' maar wel door breed debat met jongeren, politie en ouders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik plaats oorzaken die in de gezinssituatie te situeren zijn binnen het sociaal-economische ("kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) ") En voor de zoveelste keer: nuancering is niet hetzelfde als minimalisering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Minister
|
![]() Volgens de klassieke marxistische leer is de mens bovenal een Homo Economicus.
Onrecht, armoede, onderdrukking, discriminatie, alle foute dingen in de wereld zijn te herleiden naar die ene socio-economische dimensie. Zo ook de gezinssituatie. Zegt de moordenaar van Theo van Gogh dat die tot zijn daad kwam omdat Theo zijn profeet beledigd had, dan heeft die volgens de linkse denkwijze een gebrek aan zelfkennis. Hij heeft niet juist leren denken over zijn situatie. Hij heeft echt gehandeld omdat hij armoede, discriminatie en uitsluiting in zijn leven ervaren heeft. Dat riep verzet in hem op dat hem tot handelen bracht. Hij moet zich zien als het slachtoffer van de maatschappij die hem slecht heeft behandeld. Zou zijn familie veel meer geld te besteden gehad hebben en daarom niet in een achterstandswijk wonen, dan zou hij nooit geen moordenaar zijn geworden. Mits natuurlijk hij een correcte visie had op zijn leven, die hij niet had waardoor hij vanuit een religeuze overtuiging dacht te moeten handelen. Als linksmens zou hij nooit een moordenaar zijn geworden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als alle armen ter wereld hier binnenvallen en er dezelfde redenering op na houden ligt onze maatschappij aan scherven en zullen zij het nog slechter hebben dan voorheen want dan zal uiteindelijk niemand meer overblijven om hen nog in een zekere mate, al was het maar in hun thuislanden, te steunen! De hier in hun ogen aanwezige rijkdom zal rap opgesoupeerd zijn, en dan... Jaloers van de dure auto van de buur! Steek hem in brand, probleem opgelost. Zoiets? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, laat de politie haar werk doen, geef haar de nodige middelen daarvoor en zorg dat de verdiende straffen kunnen uitgevoerd worden ipv haar werk meestal weer ongedaan te maken omdat men niet meer weet wat aan te vangen met de krapuul-tsunami die bepaalde streken teistert!
Laatst gewijzigd door andev : 21 november 2008 om 02:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of vind je het gewoon "normaal" omdat je denkt dat ze al een paar decennia geleden hebben gezegd dat de arabieren best gewoon de joodse vrouwen en meisjes moesten verkrachten?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |